www.kimiraikkonen.com

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

webber a hibás. ez tény!!

2010.05.30. 18:11 | Andrejja | 1 komment

Vettel könnyedén megnyerhette volna a Török Nagydíjat

A Red Bull-Racing csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, német versenyzője nagyon jó helyzetben volt ahhoz, hogy megnyerje a versenyt.

Horner megerősítette, Mark Webber üzemanyag-takarékos módban volt, amikor összeakadt a csapattársával.

Christian Horner

Most már minden tény a kezünkben van. Mark üzemanyag-takarékos üzemmódra váltott, ami egyben azt is jelentette, hogy az egyenesekben veszített némi teljesítményt, mely megmagyarázza, hogy Sebastian miként is tudta őt megelőzni.

A nagy hiba az, hogy nem adott elég helyet és magyarázat is van arra, hogy Sebastian-nak miként is sikerült szélárnyékba kerülni. Sikerült megspórolnia egy extra kilogramm üzemanyagot. Mindkét autó azonos mennyiségű üzemanyaggal indul el a versenyeken.

Volt még egy extra köre optimális motor módban, de nem vettük el tőle, mert a mögötte autózó Lewis Hamilton nyomásban tartotta. Csalódottak vagyunk, mivel 28 pontot ajándékoztunk el és az első két helyen kellett volna célba érnünk. A csapat számára nem fontos az, hogy miként is teszik ezt. A lényeg az, hogy kettős győzelmet szerezzenek. Pontosan ez az, amit meg kellett volna tenniük.

Azt hiszem, hogy Mark a piszkos oldalra tolta Sebastian-t, kis helyet adva neki. Sebastian nagyon agresszív volt. A McLaren-nél ma kicsivel több tiszteltet mutattak egymás felé a versenyzők.

Vettel: Megelőzhettem volna Markot

A Red Bull Racing fiatal német sztárja, Sebastian Vettel úgy érzi meg tudta volna előzni Mark Webbert, ha nincs az incidens kettőjük között.

Vettel ugyanakkor nem hibáztatja Webbert.

A 41. körig minden rendben alakult a Red Bull Racing szempontjából. Azonban a 41. körben, a 12-es kanyar előtt Sebastian Vettel utolérte Mark Webbert, majd behúzódott mellé. Vettel egy kicsit jobbra húzott, a két autó összeért.

A fiatal német kiesett, míg az ausztrál veterán a harmadik helyre esett vissza.

Sebastian Vettel

„Szerintem, ha megnézzük a felvételek, akkor egyértelmű, hogy én voltam belül. Benn voltam készültem a fékezésre, majd összeértünk. Látható, hogy megérintette a hátsó szárnyam jobb oldalát, aminek következtében kipördültem.”

„Nincs vita kettőnk között. Ez egy olyan dolog, ami megtörténik. Nem volt rá szükségünk, de semmit nem tehetünk már ellene.”

„Természetesen nem vagyok boldog. Belül voltak, készültem a fékezésre, összeértünk, kiestem. Ennyi.”

„Szerintem abban a szakaszban én, Mark és Lewis is kb egy szinten voltunk. Én egy kicsit gyorsabb voltam, mint Mark. Egyre közelebb kerültem hozzá, tudtam, hogy az egyenesben talán megelőzhetem.”

„Nagyon közel voltam ehhez. Bal oldalról elmentem mellette. Ennyi a történet.”

Vettel: Nagyon csalódott vagyok!

Sebastian Vettel kiesett a Török Nagydíjon, ugyanis miközben megpróbálta megelőzni Mark Webbert, a két Red Bull versenyző összeütközött.

Vettel rendkívül csalódott.

Sebastian Vettel

„Nagyon csalódott vagyok. Ugyan azzal a sebességgel mentem, ugyan abban a tempóban. Úgy éreztem meg tudom támadni, bementem belülre. Miközben fékeztem elveszítettem az uralmat az autóm felett.”

Vettel: Nem voltam túlbuzgó!

 

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel egy sikertelen előzési manővert hajtott végre a csapattársa, Mark Webber ellen a Török Nagydíjon, aminek következtében a német pilóta kiesett a versenyből. Az RTL szakértője, Christian Danner szerint Vettel hibázott, ugyanis "Webber egyenesen haladt, és nem szorította le Vettelt a pályáról. Ez Vettel hibája volt."

Nem sokkal később Vettel a német televízió kamerái előtt értékelte a történteket. "Nem én vagyok a legboldogabb ember a világon, de mivel gyorsabb voltam, mint a csapattársam, úgy éreztem, hogy meg tudom őt előzni. Részben sikerült is, a belső íven voltam, és már csak a féktávra összpontosítottam, amikor elvesztettem az uralmat az autó felett. Sokat persze nem lehet mondani, de a televíziós képek árulkodóak."

Arra kérdésre, hogy túlságosan motivált volt-e, Vettel azt felelte: "Nem voltam túlbuzgó. Jól kihasználtam a belső ívet, és minden rendben is volt, de mint mondtam, elvesztettem az uralmamat az autóm felett. Buta dolog, hogy a csapattársammal ütköztem, de a pályán ő is olyan ellenfél, mint bárki más."

Az RTL riportere tudni akarta, hogy mit mutogatott Webbernek, amire Vettel azt felelte: "Egyértelmű volt, nem? Az eset után le kellett higgadnom, mielőtt valami olyat mondok vagy teszek, amit megbánok."

"Webber a pálya közepén volt, Sebastian mégis megpróbálta megelőzni. Sebastian túl agresszív volt, de meg kell hagyni, hogy sem Webber, sem Vettel nem kormányozta a csapattársának az autóját. Sebastiannak vissza kellett volna vennie." – vélekedik a Formula-1 háromszoros bajnoka, Niki Lauda.

Webber szerint Vettel okozta a balesetet

A Török Nagydíjon harmadikként célba érő Mark Webber szerint csapattársa, Sebastian Vettel túl korán kezdett el befelé húzódni a balesetük előtt. Az ausztrál pilóta így is vezet összetettben, de a Red Bull Racing kettős sikertől esett el.

  "Seb végsebessége jobb volt, és a belső ívre húzódott. Egymás mellett haladtunk, majd mintha kicsit túl korán húzódott volna jobbra és összeértünk"- kezdte a futam a 41. kör eseményeinek felelevenítését Webber, aki mai 18 pontjának köszönhetően továbbra is vezet összetettben.

"Minden olyan gyorsan történt. Nagy kár érte, nem volt éppen ideális ez a nap. A McLarenek meggyőzőek voltak, jókat csatáztunk mi négyen. Senki sem akar összekoccanni a másikkal, de néha előfordul az ilyen. Sosem ideális az ilyen eset, de megtörténik"- próbálta hamar lezárni az ügyet az ausztrál, aki nem ért egyet azon véleményekkel, hogy a baleset egy biztos győzelemtől fosztotta meg.

"Sok volt még hátra, így nem beszélhetünk arról, hogy biztosan nyertem volna. Szereztem néhány pontot, de izgalmas volt az a szituáció kettőnk között. Nem ilyen eredményre számítottunk"- zárta Webber, aki a következő napokban azon fáradozhat, hogy helyre tegye a dolgot csapattársával, Vettel ugyanis teljesen másként látja az esetet, és őt hibáztatja.

Horner mindkét versenyzőjét egyformán okolja a bukásért

 

Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke érthető módon nem nézte jó szemmel, amint két versenyzője, Mark Webber és Sebastian Vettel az élről kigolyóztak egymást, és mint mondja, egyet kértek mindig is tőlük, hogy hagyjanak elég helyet egymásnak a pályán, de ezt most egyikük sem tette meg.

"A csapat szempontjából rendkívüli módon csalódott vagyok, mert mindent jól csináltunk, és stratégiailag a McLarenek fölé kerekedtünk, pedig ők nagyon erősek voltak ma. Látni, ahogy a két autónk összeér, ez egyszerűen leírhatatlanul rossz érzés volt"- nyilatkozta a Török Nagydíj leintése után Christian Horner a BBC-nek.

"A prioritás mindig az, hogy a többi csapatot legyőzzük, és ma 43 pont volt a zsebünkben. A csapat igazán megérdemelte volna, hogy megnyerjük a versenyt. Most közösen le kell ülnünk, helyére kell raknunk a dolgokat, és még erősebben visszatérnünk a következő versenyen"- próbált máris előre tekinteni a szavaiból érzékelhetően igencsak feldúlt csapatfőnök.

"Mindig is egyet kértünk a versenyzőinktől, hogy hagyjanak egymásnak helyet a pályán. Ma egyikük sem engedett, és az eredményt mindenki láthatta: a csapat pontokat veszített, Mark pontokat veszített és Sebastian is pontokat veszített. Mindenki veszített"- szembesítette pilótáit kakaskodásuk eredményével Horner, majd kicsit odaszúrva övéinek, a McLaren pilótapárosát állította eléjük követendő példaként.

"Azzal önmagában semmi baj nincs, ha két csapattárs egymás ellen harcol. Ma is láthattuk Jenson (Button) és Lewis (Hamilton) csatáját, amelyben ők mindketten hagytak elég helyet a másiknak. Ez az, amit mi is kérünk a versenyzőinktől"- zárta nyilatkozatát Horner.

*Azt hiszem ezt webbernek kell elmagyarázni. Sebi kézenfekvőnek gondolta ezt..és ez lett a veszte. 25 pontot bukott..újra..:S

Webber: Vettel volt a hibás!

Mark Webber szerint Sebastian Vettel hibája volt az ütközés, ami a Red Bull szinte biztos kettős győzelmébe került a mai Török Nagydíjon.

Vettel és Webber akkor értek össze, amikor a német a vezető helyért próbálta előzni az ausztrál versenyzőt. Az eset miatt Vettelnek fel kellett adnia a küzdelmet, míg Webbernek le kellett cseréltetnie az autója orrát. A boxkiállás után a harmadik helyre érkezett vissza, az élre Lewis Hamilton és Jenson Button kerültek.

Vettel azt mondta, nem ő volt a hibás. Webber szerint azonban csapattársa túl korán fordult jobbra, ezzel ütközést okozva.

"Sebnek jobb volt a végsebessége, és belülre került. Egymás mellett voltunk, aztán úgy tűnik, nagyon hirtelen fordult jobbra, és összeértünk," mondta Webber. "Nagyon gyorsan történt az egész. A csapat miatt nagy kár, nem volt egy remek nap. A McLarenek nagyon erősek voltak ma. Egészen a balesetig jó kis verseny volt négyünk között. Egyikünk sem akart összeérni a másikkal, de az ilyesmi megesik, amikor mindketten az élen vagyunk. Ez sosem jó, de megtörtént."

Az ausztrál pilóta, aki továbbra is vezeti a világbajnoki pontversenyt, azt is elmondta, hogy a győzelem még koránt sem volt biztos a baleset idején.

"Még nagyon sok volt hátra a versenyből, szóval nem volt garantált a győzelem,"
fejtegette Webber. "Így is szereztem néhány pontot, de azért az eset érdekes pár méter volt a pályán kettőnk közt. Az eredmény olyasmi volt, amit egyikünk sem akart."
 

A Red Bull versenyzői egymásra mutogatnak

Sebastian Vettel úgy érzi, hogy nem ő a hibás a Török Nagydíjon történtekért, mikor az első pozícióért harcolva összeütközött csapattársával, Mark Webberrel, ami a Red Bull Racing kettős győzelmébe került.

Webber magabiztosan vezetett, ám a 41. körben a kiállást követően a második helyre felugró Vettel teljesen megérkezett mögé a hátsó egyenesben.

A német versenyző a 12-es kanyarban akart volna elmenni márkatársa mellett, ám összeértek a kerekek, aminek következtében mindketten megpördültek, mellyel a McLaren ölébe hullott a kettős győzelem.

Webber egy első szárnycsere után végül a harmadik helyen végzett, mellyel megtartotta vezető pozícióját az egyéni pontversenyben, míg Vettel feladni kényszerült a küzdelmet.

„Úgy vélem, hogy ha megnézzük a visszajátszást, akkor egyértelműen látni lehet, hogy én voltam a belső oldalon” – mondta Vettel a riportereknek a történteket követően.

„A belső oldalra mentem, már előtte voltam valamelyest, és elkezdtem a fékezésre fókuszálni, aztán összeértünk, megütötte a jobb hátsó kerekemet, aminek következtében elvesztettem az autóm felett az uralmat, és kipördültem.”

Webber természetesen éppen az ellenkezőjét gondolja ennek, ugyanis véleménye szerint csapattársa túlságosan hamar kezdett el a külső ív felé húzni, ezért ütköztek össze.

„Sebastian előnyben volt a csúcssebesség tekintetében, és a belső oldalra húzott” – mondta az ausztrál. „Egymás mellett voltunk, azonban elég gyorsan indult el jobbra, és valójában ez volt az oka annak, hogy összeértünk.”

„Nagyon gyorsan történt mindez. Bosszantó a csapat számára, ez nem egy ideális nap. A két McLaren erős volt a mai nap folyamán, egy kiváló versenyt futottunk mi négyen, egészen addig a pontig.”

„Természetesen egyikünk sem akarta kiütni a másikat, de az ilyen dolgok néha megtörténnek, mikor mindketten az élen vagyunk. Ez soha nem ideális eset, és jobb, ha ezek nem történnek meg, de már nem lehet mit tenni.”

Vettel azonban elmondta, hogy mindez nem nyomja rá a bélyegét kettejük kapcsolatára, át fogják beszélni az egészet, de továbblépnek, és már a következő futamra kezdenek el koncentrálni.

„Nincs csapaton belüli harc” – folytatta a német. „Az ilyen dolgok néha megtörténnek. Nem kellenek, de nem lehet mit tenni. Természetesen nem vagyok túlzottan boldog, a belső íven voltam, már a fékezésre készültem, és összeértünk, ennyi történt.”

A Red Bull vezetősége Webbert hibáztatja

 

A Red Bull Racing versenyzője, Mark Webber vezető pozícióban volt, amikor csapattársa, Sebastian Vettel egy előzési manőver során nekiütközött az autójának. A négyszeres futamgyőztesnek emiatt egy nem tervezett szárnycserére a boxba kellett hajtania, amely miatt visszaesett a harmadik helyre. A Török Nagydíjat követően a salzburgi csapat felelősei az ausztrál pilótát okolják a 41. körben történtekért.

A brigád tanácsadója, Helmut Marko az RTL-nek elmondta, hogy vagy Webber, vagy a versenymérnöke a hibás a történtekért. "Hatalmas nyomás nehezedett Vettel vállára Hamilton miatt. Azt nem tudjuk, hogy ezzel Mark tisztában volt-e, de a versenymérnöke szólhatott volna neki. Ettől függetlenül Marknak nem kellett volna belemennie a harcba, mert tudta, hogy az egyenesben lassabb, mint Vettel. El kellett volna engednie."

A csapatvezető, Christian Horner szerint is Webber volt a hibás. "Még nem beszéltem a versenyzőkkel, de szerintem Mark nem hagyott elég helyet Sebastiannak. Nem utasíthatjuk a versenyzőket arra, hogy engedje el a másikat, de az elfogadhatatlan, hogy Mark nem hagyott elegendő helyet Sebastiannak."

A futam után közvetlenül Webber még nem akart állást foglalni abban a kérdésben, hogy ki volt a hibás. "Sebastian nagy tempóval érkezett meg mellém, majd összeütköztünk, ami sajnálatos. Ez nem túl ideális, mert mindketten az élen voltunk, és így sok pontot veszítettünk. Mivel hosszú volt a verseny, nem volt garancia a győzelmemre, de több pontot is szerezhettünk volna."

"Seb a belső íven volt, és nem számoltam azzal, hogy jobbra húzza az autóját. Nem akartam összeütközni vele, nagyon szoros csata volt, és szerintem nem csináltam semmi rosszat, csak tartottam az ívet."

 

Vettel szerint Webbernek el kellett volna engednie őt

Sebastian Vettel úgy érzi, csapattársát, Mark Webbert terheli a felelősség a Török Nagydíjon kettejük közt történt balesetért, szerinte ausztrál kollégája ugyanis nem hagyott neki elég helyet.

A Red Bull Racing pilótái Mark Webber, Sebastian Vettel sorrendben kettősgyőzelem felé száguldottak az isztambuli Forma-1-es futamon, de a páros a 41. körben összeütközött, aminek következtében Vettel kiesett, Webber pedig csak harmadikként ért célba.

"Szerintem ha megnézik a képeket, egyértelműen én voltam a belső íven. Mentem a belső oldalon, előrébb is voltam, aztán már csak arra figyeltem, hogy idejében fékezzek. Láthatták, összeértünk, a jobb hátsó kerekemet érte el, és kicsúsztam"- nyilatkozott Vettel, aki meglehetősen feldúlt volt, amikor a baleset után visszatért a paddockba.

"Nem személyes harc volt köztünk. Ilyen dolgok megtörténnek. Nem úgy cselekedtünk, ahogy kellet volna, de most már nincs mit tenni"- folytatta a német, aki miután kiszállt autójából, egyértelmű kézjelekkel tudatta, szerinte csapattársa nem teljesen normális.

"Nem vagyok túlságosan boldog, a belső íven a fékezési pontra figyeltem, összeértünk és ennyi volt"- kesergett Vettel, aki természetesen úgy érezte, sikerrel véghezviheti az előzést, ezért vágott bele.

"Mark, én és Lewis nagyjából egyformán gyorsak voltunk. Kicsit talán gyorsabb is voltam, mint Mark, egyre közelebb kerültem hozzá, ás tudtam, talán elkaphatom a hátsó egyenesben. Szoros volt, a balosban megelőztem, ennyi a történet."

Ennyivel azonban biztosan nem lesz lezárva az ügy, hiszen Webber éppen Vettelt hibáztatja, felettesük, Christian Horner szerint pedig mindkettejüket felelősség terheli.

* Teljes mértékben egyet értek vele.!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr692042761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biziclope 2010.05.30. 21:46:57

Nagyon jó összefoglaló volt.

Mindkét versenyzőt tisztelem.

De azért én úgy látom, hogy Vettel ment neki Webbernek.

Van is valamilyen FIA előírás, hogy a másik haladását nem lehet kényszerírel befolyásolni.

Jók voltak, de akkora a harc, hogy még jó, hogy nem engedte el Webber így Vettelt.
süti beállítások módosítása