Domenicali mellébeszél Räikkönen jövőjével kapcsolatban
Továbbra sem lehet tudni, hogy mi lesz Kimi Räikkönen sorsa, akinek ugyan élő szerződése van a Ferrarival 2010-re is, de a pletykák szerint csapata kész megválni tőle, hogy a helyére Fernando Alonsót ültethessék. A Ferrari csapatfőnöke hárította az ezt feszegető kérdések megválaszolását.
A finn újságírók Monzában azt a mondatot szerették volna hallani Stefano Domenicali szájából, hogy ’Hivatalosan is megerősíthetem, Kimi 2010-ben is a Ferrari versenyzője lesz’.
Az olasz alakulat vezetője azonban ahelyett, hogy elismételte volna a "szájába készített" mondatot, hosszas mellébeszélésbe kezdett: "Mint azt már korábban is elmondtam, nem akarunk belefolyni ebbe a témába, mert az nem lenne korrekt."
"Mint azt mindannyian tudjuk, Kiminek 2010-re is szerződése van velünk. Ezt biztosan kijelenthetjük. Elégedettek vagyunk a teljesítményével, hiszen tényleg remekül vezet, különösen a szezon második felében. Ennyi a hozzáfűznivalónk ehhez a témához"- terelte a szót a csapatfőnök, akinek megnyilvánulása bizonyára egyáltalán nem nyugtathatták meg a 2007-es világbajnok rajongóit.
Raikkönen jövője bizonytalan a Ferrarinál
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domeniceli ugyan elhárította a Kimi Raikkönen esetleges idő előtti menesztésére irányuló kérdéseket, kitérő válaszával azt sugallta, hogy még teljesen nyitott a finn versenyző jövője.
"Azt gondolom, ahogy azt már elmondtuk, nem akarunk erről beszélni, mert szerintünk az nem helyes" – mondta a csapatfőnök vasárnap este Monzában.
"Ahogy az ismert, Kiminek szerződése van velünk a következő évre, és ez az, amit most is el tudunk mondani."
"Elégedettek vagyunk Kimi teljesítményével, mert fantasztikusan megy."
"A csapat, nagyon, de nagyon elégedett azzal, ahogy teljesít, különösen a szezon második felében, mikor az utolsó négy versenyen folyamatosan ott volt a dobogón."
Egyes források szerint a Ferrari már korábban megegyezett Raikkönennel, hogy kivásárolja jelenleg is érvényben lévő szerződéséből, hogy helyét már jövőre átvehesse Fernando Alonso.
Raikkönen állítólag a McLarennel és a Brawn GP-vel van tárgyalásban egy esetleges 2010-es szerződés reményében.
*
Raikkönen visszatér a McLarenhez?
Bár sokan arra számítottak, hogy az Olasz Nagydíjon véget érnek a hosszú ideje tartó találgatások, a Ferrari mégsem jelentette be Fernando Alonso érkezését, annyit erősített csak meg, hogy egy öt évre szóló szponzori szerződést kötött a Santander spanyol bankkal.
Mindez azonban nem azt jelenti, hogy a kétszeres világbajnok jövőre biztosan nem igazol az olaszokhoz, egyesek szerint a Ferrari csak kivár, legalábbis addig, amíg le nem zárul a Renault szingapúri csalásügye.
Az olasz és a spanyol sajtó már tényként kezeli, hogy a Ferrari megegyezett Raikkönennel, hogy – busás összegért, amit egyébként a Santander utalhat át a finn számlájára – kivásárolja 2010 végén lejáró szerződéséből.
Alonso pedig már jövőre érkezhet a helyére, és a sérüléséből visszatérő Felipe Massa mellett versenyezhet a Ferrari színeiben, amit nem is cáfolt. "Még nem lehetünk ebben 100%-osan biztosak, még dolgoznunk kell az ügyön" – mondta a Gazzetta.tv-nek.
Boxutcai értesülések szerint Raikkönen nem készül a raliba, és szívesen visszatérne egykori csapatához, a McLarenhez, ahol 2002 és 2006 között versenyzett. A finn versenyző Lewis Hamiltonnal alkothatna egy párost, miután a wokingiak minden bizonnyal megszabadulnak Heikki Kovalainentől – aki a Williamsnél találhat menedéket.
A grove-i bázisú csapat német versenyzője, Nico Rosberg pedig a Brawn GP-hez igazolhat Jenson Button mellé, a Mercedes-Benz közreműködésével, hiszen a német autógyártó állítólag az év végéig megszerzi a brit gárda 75%-át.
A Williamsnél Kovalainen mellé a GP2 újdonsült világbajnoka, a csapat tesztpilótája, Nico Hülkenberg érkezhet, jóllehet sokan azt gondolják, hogy Rubens Barrichello is kapcsolatban áll a csapattal, ugyanis a brazil – a bajnoki küzdelem végkimenetelétől függetlenül – továbbra is a sportban szeretne maradni.
Annyi viszont biztos: amíg Alonso jövőjére nem derül fény, és Massa visszatérés nem válik teljesen biztossá, senki ne várjon nagyobb bejelentést.
*
Sutil úgy érzi, gyorsabb volt Raikkönennél
A Force India német pilótája, Adrian Sutil úgy gondolja, hogy csak azért nem tudta megelőzni Kimi Raikkönent az Olasz Nagydíjon, mert ellenfele kiválóan használta az autójában lévő hibrid rendszert.
Sutil az első sorból, a második helyről vágott neki a versenynek, de már a rajtnál pozíciót vesztett Raikkönennel szemben, aki mindvégig maga mögött tudta tartani, pedig a német pilóta hihetetlenül nagy nyomás alatt tartotta.
"Az egész versenyt egy vörös autó mögött töltöttem, szóval nagyon izgalmas volt" – mondta Sutil, aki végül lecsúszva a dobogóról, a negyedik lett.
"Kiváló versenyt teljesítettem, minden pillanata érdekes volt, de egy kicsit csalódott voltam, mikor a rajtnál a KERS-es autókkal futók megnyomták a gombot, és elmentek mellettem."
"Egyszerűen képtelen voltam visszavenni a pozícióm, az egész versenyen beragadtam (Kimi) mögé. Úgy gondolom, hogy egy kicsivel gyorsabb voltam nála, de ez nem volt elég. Közel maradtam hozzá, és vártam, hogy hibát kövessen el, de kiváló munkát végzett, így nem tudtam megelőzni."
"Természetesen a KERS nagyon sokat segített neki ebben a helyzetben, és igazából ennek is köszönheti, hogy sikerült maga mögött tartania, és felállnia a dobogóra."
Sutil szemmel láthatóan nem akart leszakadni ellenfeléről, ugyanis bízott abban, hogy utolsó boxkiállása alkalmával – melyet egyszerre teljesítettek – sikerül annyi előnyre szert tennie, hogy pozíciót nyerjen.
Erre minden esélye megvolt, hiszen Raikkönen elrontotta kiállását – idő előtt lőtt ki a szerelők közül, amivel időt vesztett –, ám ő is hibázott, elvétette a féktávot a boxutcában, és kis híján elcsapta szerelőit.
"Ez volt az egyetlen esélyünk arra, hogy megelőzzem Kimit, mivel a pályán az nem sikerült, így nagyon keményen nyomtam a boxutcában" – magyarázta Sutil. "Későn fékeztem, mielőtt beálltam volna a szerelők közé, így nem tudták azonnal lecserélni a gumikat. Ennek ellenére is kiváló munkát végeztek, sajnálom, hogy elrontottam."
A Force India visszatérője, Vitantonio Liuzzi számára csalódás volt a vasárnapi verseny, pedig minden esélye megvolt arra, hogy értékes pontokat szerezzen.
Az olasz pilóta – aki a Ferrarihoz távozó Giancarlo Fisichella megüresedett helyét vette át a csapatban – egy kiállásos stratégiájával előkelő helyen autózott, mikor egy mechanikai probléma miatt, idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.
"Végre ismét versenyzek, és a 100%-ot nyújtottam" – mondta. "Egyetlen hibát sem vétettünk, minden tökéletesen működött addig, remek pozícióban voltunk, de sajnos ilyen a versenyzés. Egy szokatlan problémám volt, a váltó elkezdett furcsa hangot adni, az autó elvesztette az erejét, így ki kellett állnom."
"Ez a versenyzés. Bosszantó, mert eddig nem volt megbízhatósági problémánk, de a dolgok már csak így mennek. Azonban nem fogjuk feladni, nagyon keményen fogunk dolgozni a szezon hátralévő részében, hiszen sok pontot akarunk szerezni, amire szerintem minden esélyünk meglesz."
* Komentjeim.: Alonso..pfff. Ezt érdemli egy világbajnok a Ferraritól..aha. Szááánalom.
Sutilnak jóéjszakát..ilyet legfeljebb álmaiban..' :D
Utolsó kommentek