www.kimiraikkonen.com

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

utóhang.

2010.04.19. 20:04 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Schumacher egy rutinos öreg róka

Az első rajtkockából indulhattál és csak a hatodik helyen értél célba. Csalódott vagy?
Sebastian Vettel
: "Ez nem a mi napunk volt. Nem egy dolog miatt veszítettünk, hanem több apró tényező játszott szerepet abban, hogy a verseny így sikerült. A legtöbb időt a boxban veszítettem, amikor sokáig kellett várakoznom Mark (Webber) mögött."

Neked is kint kellett volna maradnod, ahogyan azt Button és Rosberg tette?
Sebastian Vettel
: "Utólag belegondolva biztosan. Mark és én azonban úgy gondoltuk, hogy túl vizes a pálya a slick gumikhoz. Jenson Button nagy kockázatot vállalt, mert jobban is eshetett volna. Jenson számára kifizetődő volt, akárcsak Melbourne-ben."

A Red Bull esőben gyengébb a vártnál. Mi nem stimmelt?
Sebastian Vettel
: "Amikor lendületbe jöttünk, már rendben voltak a köridők is, de nagyon sokáig tartott, amíg fel tudtuk melegíteni a gumikat üzemi hőmérsékletre. Tavaly éppen az ellenkezője volt a jellemző. Hamilton ezért tudott mindig lehagyni a boxkiállások után."

Mi történt Hamiltonnal a boxban?
Sebastian Vettel
: "Úgy gondolom, hogy a McLarennek nem lett volna szabad elengednie Lewist, mert én már jöttem. Amikor kiparkolt az autójával, megcsúszott, majd ez után már nem láttam őt a tükörben, így nem tudtam, hogy hol jár. Ekkor egy kicsit jobbra tartottam, de nem szándékosan. Mindketten figyelmeztetésben részesültünk az eset miatt."

A végén beragadtál Kubica mögött?
Sebastian Vettel
: "Gyorsabb voltam, mint Robert, de nem tudtam elmenni mellette. A követés miatt az első abroncsaim elfogytak, ezért azt mondtam magamnak, hogy jobb, ha a biztos helyezésre megyek, és nem kockáztatok meg egy buta manővert."

Milyen volt Michael Schumacherrel csatázni?
Sebastian Vettel
: "Nagyon fair volt. Kétszer is találkoztunk a pályán. Azért észrevehető, hogy ő egy rutinos öreg róka, és pontosan tudja, hogy hogyan pozícionálja az autóját, hogy lezárja a szabad íveket. Amikor Lewis megelőzte, Michael rájött, hogy nem sok értelme van ellenkezni, mert a hátsó gumik nagy problémát okoztak neki."

Ecclestone: Akár Sanghajban is megrendezhetjük a Spanyol Nagydíjat!

Az izlandi vulkánkitörés miatt több európai repülőteret is le kellett zárni, egyes szakértők ugyanis attól tartanak, hogy a vulkáni hamu súlyos károkat okoz a hajtóművekben, ami adott esetben katasztrófához vezethet. A légiforgalomban felmerült probléma komoly gondokat okoz a Formula-1-ben, mivel egyes csapatok továbbra sem tudják, hogy a felszerelésük és a szakembereik hogyan jutnak vissza Európába.

Azt követően, hogy a MotoGP szervezői bejelentették, hogy a vulkáni hamu miatt felmerült logisztikai akadályok okán októberre tolják a Japán Nagydíjat, a Formula-1-ben is felreppent a hír, miszerint elmaradhat a Spanyol Nagydíj. A Formula-1 vezetője, Bernie Ecclestone szerint azonban ez teljességgel kizárt. "Nem marad el a verseny, ezt garantálom."

A sportvezetőség mindent el fog követni annak érdekében, hogy minden időben rendeltetési helyére kerüljön. Ebben azonban gondot okozhat, hogy a Formula-1 hat Boeing 747-es gépe Európában vesztegel, így a több tonnányi eszközt és az alkalmazottakat más úton-módon kell eljuttatni Barcelonába.

"A legnagyobb problémát a motorok transzportálása jelenti, mert azokkal minden verseny után elvégeznek bizonyos munkálatokat. Mindezek ellenére biztos vagyok abban, hogy minden rendben lesz." – folytatta Ecclestone, aki a tőle megszokott angol humorral fogadja a történteket.

"Megrendezzük a Spanyol Nagydíjat, csak még a helyszín nem biztos." – idézi a Motorsport Magazin a 79 esztendős üzletembert, aki kilátásba helyezte, hogy az 2010-es évad 5. megmérettetésének is Sanghaj ad majd otthont. "Az teljességgel kizárt, hogy nem lesz verseny! Mindenkinek nehézségei vannak, de meg fogjuk találni a módját a hazautazásnak." – fordította komolyra a szót Ecclestone.

A csapatok eközben igyekeznek megszervezni a hazautazást. A Ferrari és a McLaren charterjáratokkal akarják elhagyni Kínát, ahonnan egyenesen Spanyolországba repülnek, a fogadóképes repterekre, onnan pedig buszokkal utaznak tovább.

A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh ezzel kapcsolatban elmondta: "A McLaren csatlakozott a tervekhez, és szerdán egy charterjárattal fogunk visszautazni Európába. Bárki velünk tarthat, és bízom benne, hogy nem lesz félig üres a gép. Eleinte még voltak kételkedők, de remélhetőleg gyorsan megtelik a repülő."

A Ferrari Team irányítója, Stefano Domencali szerint két lehetőségük van: "Vagy mindenki hazarepül, vagy mindenki itt marad. Lehet, hogy egy újabb hetet kell itt eltölteni, de az sem kizárt, hogy tíz napot. Nem tudom, hogy miként fogunk hazajutni. Majd meglátjuk, hogy valamennyien fel tudunk-e szállni egy chartergépre."

Egyes Formula-1-es alkalmazottak Dubaiba vagy Amerikába repülnek és ott várakoznak arra, hogy visszatérhessenek Európába.

Időközben a British Airways, az Air France, a KLM és Fly Niki társaságok is próbarepüléseket végeztek, amelyek során nem tapasztaltak nehézségeket. A Fly Niki tulajdonosa, Niki Lauda a próbarepülés után elmondta: "Ez volt minden idők legjobb repülése. Nem tudom, mire egy ez a nagy izgalom." A Lufthansa vezetősége is azon az állásponton van, hogy már nem kockázatos a repülés.

A hétszeres bajnok Michael Schumacher a kialakult helyzet kapcsán elmondta: "Szeretnék minél hamarabb hazajutni, mert vár a családom." A német pilóta problémája megoldódott, Ecclestone ugyanis magával vitte őt a magánrepülőgépén. 

Honfitársa, Sebastian Vettel azt tanácsolta a türelmetlenül várakozóknak, hogy "mi lenne, ha vonattal mennénk, vagy autóval? Itt vannak a Formula-1-es gépek, amelyek jó gyorsak."

A legfrissebb hírek szerint a Lotus csapatfőnöke, Tony Fernandes felajánlotta a légitársasága, az AirAsia segítségét. "Egyes csapatok az AirAsia egyik speciális charterjáratával utaznak haza – a Sauber, a Ferrari, a Toro Rosso, a Renault és a Mercedes." – írja a szakember a Twitteren. A hírek szerint a csapatok Sanghajból Kuala Lumpurba utaznak, onnan pedig a London-Stansted repteret veszik célba.

* Hmm. (: Tetszik ez az együttérzés és segítőkészség. :D

A Ferrari főnökét lenyűgözte Alonso agresszivitása

A Ferrarit irányító Stefano Domenicali hihetetlennek tartja, hogy Fernando Alonso áthajtásos büntetése ellenére is a 4. helyen végzett a Kínai Nagydíjon, és azt sem nehezményezi, hogy csapattársával, Felipe Massával szemben is agresszív volt.

Miután Fernando Alonso két kerékcsere után a Kínai Nagydíj 6. körében letöltötte áthajtásos büntetését, a 18. helyen tért vissza a pályára, végül azonban a 4. pozícióban intették le.

A spanyol 9 tiszta előzést mutatott be Sanghajban, ennél többször csak Lewis Hamilton utasította maga mögé ellenfeleit a pályán (11-szer). Alonso agresszivitása a Ferrarit irányító Stefano Domenicali elismerését is elnyerte.

"Miután kiugrott a rajtnál, Fernando hihetetlen versenyt futott" - szögezte le a csapatfőnök. - "Folyamatosan támadott és küzdött, és úgy gondolom, lehetetlen lett volna előrébb végeznie annak tükrében, hogy eggyel többször járt a boxutcában, mint a többiek. Szóval úgy érzem, nagyszerű teljesítményt nyújtott. Tudom, hogy a rajt miatt nagyon csalódott, de az ilyesmi benne van a pakliban."

Alonso csapattársát, Felipe Massát is rámenős manőverrel előzte meg a boxutca bejáratánál, de az esetből a brazil nem csinált problémát, és Domenicali sem látott kivetnivalót benne.

"Ha az ember keményen versenyez, minden manőverét górcső alá lehetne venni - mi nem beszéltünk sokat az esetről" - árulta el. - "Fernando vérbeli versenyző, és azt kell mondjam, hogy Felipe is nagyon-nagyon jól viselkedett. Nem könnyű neki, és megértem, mit érezhet, de ez a közjáték nem változtatott a filozófiánkon, és számomra ez a legfontosabb."

Domenicali hangsúlyozta: a Ferrari a szoros élmezőny miatt gőzerővel folytatja fejlesztési programját, és - akárcsak a McLaren - az időmérős teljesítményére koncentrál.

"Apait-anyait bele kell adnunk, hogy az újításaink mindig elegendőek legyenek ahhoz, hogy versenyben maradjunk, hiszen erre a hétvégére is előreléptünk, de láttuk, hogy a többiek is ezt tették" - fogalmazott. - "Rendkívül csekély az autók közötti különbség. Hihetetlenül csekély, ezért már a legkisebb vezetési hiba is elég ahhoz, hogy az 1. vagy 2. helyről a 7. vagy 8. pozícióba csússzunk vissza. Ez a vb ilyen lesz."

"Amin sokat kell dolgoznunk, az az időmérőn nyújtott teljesítményünk. Rendkívül fontosak a kvalifikációk, és láthattuk, hogy fő riválisunk egy kicsit jobb nálunk ezen a téren" - utalt Domenicali az összes idei pole-t bezsebelő Red Bullra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr471935297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása