Ascanelli: Vettel van olyan jó, mint Senna
A Scuderia Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli, akinek munkássága alatt az új világbajnok, Sebastian Vettel első győzelmét aratta a Formula-1-ben - a 2008-as Olasz Nagydíjon -, úgy gondolja, a 23 éves német pilóta hasonló képességekkel rendelkezik, mint Ayrton Senna.
Ascanelli, aki Sennával dolgozott a McLarennél az 1990-es évek elején, elmondta, véleménye szerint Vettel már akkor különleges tehetség volt, amikor elkezdett együtt dolgozni vele.
"Nagyon szerencsés vagyok, mert pályafutásom elején és most a végén a tökéletességgel találkoztam" - mondta el az olasz szakember. "Két évvel ezelőtt azt mondtam, Sebastian Vettel világbajnok lehet és most itt tartunk. Nem lehet tudni, hány bajnoki címet fog szerezni. Ron Dennist idézve, a világbajnokságot relatíve könnyű megnyerni - de folyamatosan az élen maradni átkozottul nehéz. Ez a nehezebbik rész, de azt hiszem, Sebastian meg fogja csinálni. Hosszú ideig a nagyok között szerepel majd."
Vettel első szponzori szerződését kötötte világbajnokként
Még egy hét sem telt el azóta, hogy Sebastian Vettel megszerezte a világbajnoki címet, melyet máris pénzügyileg gyümölcsözővé tett.
Német hírek szerint a 23 éves pilóta több millió dollárról szóló szponzori szerződést kötött az amerikai Procter & Gamble vállalattal és a "Head & Shoulders" sampont reklámozza majd.
A Bild értesülése szerint Vettel, aki saját maga intézi ügyeit ügyvédek és pénzügyi tanácsadók véleményét kéri ki és másokkal is megbeszéléseket folytat.
Pénteken a német világbajnok a Pirelli abroncsait teszteli Abu Dhabiban, majd vasárnap visszatér Heppenheimbe, szülővárosában várhatóan több ezren köszöntik majd.
Ribéry: Vettel a Bayern példaképe
Franck Ribéry szerint a friss Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel teljesítményéből meríti az erőt csapata, a Bayern München, amely szeretne visszakapaszkodni a labdarúgó Bundesliga tabellájának élére.
„Most Vettel a példaképünk - mondta a francia válogatott játékos az Abendzeitung című lapnak adott interjújában. - Nagyon imponál az, amit tett, hiszen nagy hátrányt ledolgozva lett végül első. Ez is bizonyítja, hogy még ha nagyon hátul is van az ember, akkor is lehetséges visszakapaszkodni. Ez ránk is érvényes a bajnokságban, ahol jelenleg 12 pont a hátrányunk az éllovas Borussia Dortmunddal szemben.”
A sérüléséből a közelmúltban felépült Ribéry szerint a jelenleg hatodik Bayernnek még van esélye megvédeni címét annak ellenére, hogy rendkívül gyengén kezdte a szezont.
Vettel: Számomra nem elegendő a Ferrari, vagy a Mercedes mítosza
A Red Bull-Racing német versenyzője elmondta, azért soha nem fog csatlakozni a Ferrarihoz, vagy a Mercedeshez, hogy egy nagy történelemmel rendelkező csapatnál versenyezzen.
Sebastian továbbra is az osztrák istállónál képzeli el a jövőjét.
Az elmúlt években nem egyszer szóbahozták az immáron világbajnok pilóta nevét a Ferrarival, valamint a McLaren-nel. Vettel elismerte, egy nap szívesen versenyezne az olaszokkal, míg a woking-iak egyértelművé tették, újra harcba fognak szállni a szerződtetéséért.
A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz legutóbb úgy nyilatkozott, hogy pontosan tudja, Vettel álma a Ferrari, de szerinte a név nem elegendő a váltáshoz. Most Seb hasonlóan nyilatkozott.
„Minden versenyző titkon a Ferrariról, vagy a Mercedesről álmodik. Ez az azonban sok tényezőtől függ. A mítosz nem elegendő.” – mondta Sebastian Vettel.
„De ez még messze, messze van. A következő az lesz, hogy meg fogom védeni a bajnoki címemet a Red Bull istállóval. Ennél a csapatnál a megfelelő emberek a megfelelő helyen dolgoznak:” – tette hozzá.
Sebastian továbbra sem szeretné összehasonlítani az ő sikereit példaképével.
„Most már tudom, hogy milyen nehéz, és stresszes megnyerni egy címet. Michael Schumacher ezt hétszer megcsinálta. De nem azért vezetek a Formula-1-ben, hogy megdöntsem a rekordjait. Nem lehet összehasonlítani az életemet, és a karrieremet az övével. Ő egy legenda, és én még csak most kezdtem.”
A Toro Rosso technikai vezetője szerint Vettel Sennára emlékeztet
A Toro Rosso technikai vezetője, Giorgio Ascanelli úgy véli, hogy Sebastian Vettel hasonló versenyzői kvalitásokkal rendelkezik, mint a háromszoros bajnok, Ayrton Senna. Az olasz szakember a Toro Rossónál együtt dolgozott a Formula-1 új bajnokával, és együtt ünnepelték a német pilóta első futamgyőzelmét a 2008-as Olasz Nagydíjon.
Ascanelli, aki a kilencvenes évek elején Sennával is együttműködhetett, az Autosportnak adott interjúban elmondta, hogy Vettel tehetségét már a közös munka elején felismerte. "Nagyon szerencsés vagyok, hogy a pályám kezdetén és végén is szembe találhattam magam a tökéletességgel. Már két éve is mondtam, hogy Sebastian bajnok lesz, és így is lett."
"Azt nem tudjuk, hogy mennyi címet fog nyerni. Hogy Ron Dennist idézzem, relatíve könnyű megnyerni a bajnoki címet, azonban nagyon kemény dolog folyamatosan az élen harcolni. Ez egy nehéz feladat, azonban úgy vélem, hogy Sebastian meg tudja csinálni. Hosszú ideig versenyképes lehet."
A szakember a Münchner Tageszeitung hasábjain elmondta, hogy Vettel egyik nagy titka az intelligencia. "Sebastian nagyon fiatal, de rendkívül intelligens. Vannak versenyzők, akik ugyan gyorsak, de fogalmuk sincs arról, hogy ennek mi az oka. Vettel gyors és tudja is, hogy miért. Emellett senki sem fékez úgy, mint ő. Azzal, ahogyan a gumikkal bánik, a világ legjobb versenyzőjére emlékeztet, nevezetesen Ayrton Sennára."
Vettel: Nem érdekel, mit mondanak Schumacherről, ő különleges
A Formula-1 legfiatalabb bajnoka, Sebastian Vettel a vasárnapi diadala után visszatért Európába, ahol számos kötelezettségnek kellett eleget tennie, mielőtt ismét Abu-Dzabiba repült, ahol két napon keresztül tesztelheti a Pirelli abroncsait. A német pilóta a pályára lépés előtt a Bild című napilapnak mesélt az érzéseiről.
"Tegnap a Puma rendezvényén jártam, amikor egy kisfiú odajött hozzám. Egy közös fotót akart, majd egy kicsi ezüst kupát adott nekem, és megkért, hogy adjam át neki. A fiúcska félénk volt, amit megértek. Ki tudja, lehet, hogy egy jövőbeni bajnok akart velem fotózkodni. Hogy miért mondom el mindezt? Mert 1995-ben a kerpeni gokartpályán egy másik kisfiú is kapott egy kupát az akkori bajnoktól, Michael Schumachertől. Még nagyon fiatal voltam, őt pedig már bajnokká avatták."
"Akkoriban egy négy futamból álló sorozatban vettünk részt. Több mint száz gyerek volt a pályán, ő pedig mindenkihez odament, átadta a díjakat, kezet rázott velünk és autogramot osztott. Amikor rajtam volt a sor, azt mondtam, hogy jöjjön, aminek jönnie kell. Pontosan olyan volt, mint amikor valaki találkozik a példaképével: dadogtam és azt sem tudtam, hogy mit mondjak. Egy szó sem jött ki a számon, de legalább volt egy közös fényképünk, amelyet kitettem a szobám falára."
"Engem nem érdekel, hogy egyes emberek mit mondanak Michael Schumacherről. Egy dolog biztos: Michael a pályája során, különösen a Ferrarinál, rendkívüli dolgot vitt véghez. Felépített egy csapatot maga köré, majd figyelt arra, hogy minden tökéletesen összecsiszolódjon. Megfertőzte az embereket a szenvedélyével. Számomra ez a plusz dolog nagyon különleges."
"A Formula-1 nemcsak arról szól, hogy körbe-körbe száguldozunk. Nagyon sok munka van a háttérben. Az is fontos, hogy hogyan érem el azt, hogy 500 ember minden áldott nap beleadjon mindent, hogy az én autóm legyen a leggyorsabb. Mindig is érdekelt, hogy Michael hogyan éri el mindezt. Úgy gondolom, hogy ebben a kérdésben sikerült megtalálnom a magam útját. Michael és én nagyon jól megértjük egymást. Nagyra értékeljük egymást, beszélgetünk és telefonálgatunk. Voltak már közös élményeink is."
"Ott van például a Race of Champions, ahol csapattársakként Németországot képviseljük. Ez mindig egy remek rendezvény, ahol felszabadultan vezethetünk. Ilyenkor gyakran rendelünk gyorséttermi dolgokat és az öltözőben hamburgert eszünk. A Formula-1-ben ez lehetetlen. A jövő héten Michael és én Düsseldorfban meg akarjuk védeni a bajnoki címünket. Legutóbb vasárnap találkoztam Michaellel a depóban. Éppen a televíziós interjúkról mentem vissza egy sereg fotóssal a nyomomban, ő pedig ott állt, majd gratulált nekem. Örült a sikeremnek."
"Korábban mesélt nekem a különleges pillanatokról, hogy mit jelent a Ferrarinál versenyezni. Vagy éppen a Mercedesnél. Mindkét márka történelmi jelentőséggel bír. Nagy múltjuk van, és bizonyára fényes jövő előtt állnak. Titkon mindenki azt reméli, hogy egy napon a Ferrarinál vagy a Mercedesnél versenyezhet. Hogy ez valóban bekövetkezik-e, az több dolgon múlik. Mindennek stimmelnie kell, a mítosz önmagában nem elegendő. Egyelőre nem is téma. Most az az elsődleges, hogy a Red Bull Racing színeiben megvédjem a bajnoki címemet. Itt minden megvan, ami döntő szerepet játszik a sikerben: a megfelelő emberek dolgoznak a megfelelő pozíciókban."
"Már tudom, hogy milyen nehéz bajnoki címet nyerni. Michaelnek ez hétszer sikerült, de nem gondolok az ő rekordjaira. Nem azért vagyok a Formula-1-ben, hogy megdöntsem az ő rekordjait. Nem is szívesen hasonlítom össze az életemet vagy a pályámat az övével. Ő egy legenda. Én pedig még csak most kezdtem. Szerintem amúgy is más személyiség vagyok. Sebastian Vettel. A bajnoki cím utáni felhajtás során megtanultam: nehéz bajnoki címet nyerni, de még nehezebb a bajnok feladata. Minden tekintetben. Először le kell higgadnom, ezért örülök, hogy ma azt tehetem, amit a legjobban szeretek: autót vezethetek. A Red Bull autójával tesztelhetem a Pirelli abroncsait. Azt is mondhatjuk, hogy ha beülök az autómba, ismét otthonos közegben érzem magam."
Vettel az élen a délelőtti tréningen
A Formula-1-es csapatok péntek délelőtt megkezdték a 2011-es Pirelli abroncsok tesztelését Abu-Dzabiban, az évadzáró futamnak is otthont adó Yas Marina-i versenypályán. Az ebédszünetet megelőzően a száguldó cirkusz legfiatalabb bajnoka, Sebastian Vettel állt a tabella élére a Red Bull Racing RB6-os autójával. A német pilóta a leggyorsabb körét 1:40.861 perc alatt teljesítette, amivel 0,052 másodperccel gyorsabb volt, mint a második helyezett Felipe Massa.
A délelőtti tréningen a tizenkét csapat összesen 227 kört teljesített az olasz gumikkal, amelyből 42 Heikki Kovalainen és a Lotus számlájára írható. A malajziai csapat technikai vezetője, Mike Gascoyne a Twitteren keresztül elmondta, hogy számos hasznos információ birtokába jutottak.
Noha a tesztet az aktuális versenygépekkel végezték, a súlyelosztást [46:54 százalék, plusz/mínusz fél százalék] sokan már a jövő évi szabályok szerint igazították, hogy pontosabb adatokat kapjanak.
Az előrejelzések szerint délután a csapatok 30 fokos melegben folytathatják az ismerkedést a Pirelli abroncsokkal. Az első hivatalos teszten az olasz gyártó a lágy és a közepes keveréket bocsátja a csapatok rendelkezésére, minden nap négy-négy szettet.
Pirelli teszt - Abu-Dzabi 2.nap A délelőtti időeredmények | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Utolsó kommentek