www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Shanghai 2

2011.04.15. 20:08 | Andrejja | Szólj hozzá!

Két másodpercnyi előny Vetteléknél

Ismét megrázó fölénnyel végzett az élen Sebastian Vettel, aki több, mint két másodperccel gyorsabb kört ért el a Red Bull legközelebbi riválisánál, a McLarennél.

A harmadik helyen végző Lewis Hamilton 2.1 másodpercnyi hátrányt halmozott fel a Kínai Nagydíj első szabadedzésének végére. A brit pilótát saját csapattársa, Jenson Button követi, aki után a sorrend: Nick Heidfeld, Felipe Massa, Sergio Perez, Pastor Maldonado, Vitalij Petrov, Sebastien Buemi.

Kiszorult a top 10-ből a Mercedes teljes gárdája. Nico Rosberg a 11., míg Michael Schumacher csak a 18. helyet szerezte meg. Az idősebbik német látványosan küzdött az autójával, hogy az a pályán maradjon.

Mellettük Fernando Alonso is kiszorult az elitosztályból. A spanyol a 12.-en végzett, sok-sok aero-tesztet végezvén a Ferrari újításaival.

A hétvége programja a 08:00 órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik.



Az események időrendi sorrendben:
05:30 Kockás zászló. Sebastian Vettel két másodpercet adott a harmadik helyen végző Lewis Hamiltonnak.

- Négy perccel a vége előtt Vettelnek két másodperces előnye van a harmadik helyen álló Lewis Hamiltonnal szemben.

05:04 Az utolsó öt percre végre megtisztulni látszik a pálya. A versenzők már türelmetlenül hajtanak a gyorskörükre.

05:20 Egyelőre nagy a fennakadás a Williams miatt, mely autót a személyzet csak nagy nehézségek árán tud átrántani a kerékvetőn, hogy végre eltávolítsák azt a versenyvonalról.

05:18 Pastor Maldonado autója perdült ki az ötösnél. A Williams versenyzője leállította a motort, így vélhetőleg a pályamunkásokra marad az autó visszaszállítása.

A BBC Pit Lane riportere szerint: "Még mindig vizsgálja a Red Bull a füst-jelenséget. A motorburkolat lekerült az autóról, és láttak némi égésnyomot, ám mindent rendben találtak, csupán nagyobb hűtőt használnak, mint előzőleg. Feltételezhető tehát, hogy valami túlmelegedett."

05:12 A BBC stúdiójában ülő Anthony Davidson szerint Sebastian Vettel autójából némi füst csapott elő. Azonban a csapat nem tűnik úgy, hogy aggódna emiatt, így talán mindez egy kis el nem égett olaj végterméke lehetett.

05:05 Paul di Resta fordította ki autóját az egyesben, ami rövid sárga zászlós periódust eredményezett.

05:01 Nick Heidfeld a gumifalhoz vágta az autóját az utolsó egyenest megelőző szakasznál. A német pilóta a 10-es kanyarnál szélesített, majd elvesztette az uralmát az autója felett, amely így nyílegyenesen a gumifalnak rohant..

04:57 Mark Webber farag némileg hátrányából. Jenson Button autójában eközben a KERS túlmelegedni látszik.

04:53 Michael Schumacher többször is korrigálni kényszerül gyorskörei alatt. A Mercedes jelentése szerint kezdenek fogyni a hátsó gumijai. Ezalatt Sebastian Vettel tovább növeli előnyét. Saját csapattársához képest is 1.3 másodperces előnye van.

04:42 Sebastian Vettel az élen, mögötte Mark Webber, majd Hamilton, Massa, Perez, Hülkenberg, Buemi, Button, De Resta és Daniele Ricciardo.

Christian Horner BBC: A KERS még relatíve új technológia a számunkra. Ma mindkét autóba beszereltük. Volt némi problémánk vele Malajziában Mark autójában. Remélhetőleg azonban ezen a hétvégén nem lesz vele gondunk.

04:39 A Ferrari új első szárnyat pakol Fernando Alonso autójára, eközben a pályán Sebastian Vettel próbálja lefaragni közel egy másodperces hátrányát. A Trullit váltó Luiz Razia közben egy kicsit leamortizálza a Lotus első szárnyát. Jarno Trulli árgus szemekkel figyeli, mit csinál a fiatal versenyző az autójával.

04:36 Mark Webber kemény abroncsokon, hosszabb etapot teljesít. A következő körben a csapata kérésére nem használja a KERS-t.

04:32 Miközben Mark Webber folyamatosan lilul, Daniel Ricciardón a világ szeme, aki pedig Jaime Alguersuarit váltotta egy tréning erejéig.

04:29 Mark Webber átvette a vezetést időközben. Jelenleg Luiz Razia a képen, aki Jarno Trulli helyére ült be a Lotusnál egy kis gyakorlásra.

- Egy helyi újságíró faggatta Fernando Alonsót, aki szerint: „Az aero terén van elmaradásunk, ezen dolgozunk most. Ismét nehéz hétvégére számítok, azonban ezúttal mindenképpen dobogós helyezésben gondolkodunk.”

04:24 Egyre többen látogatnak ki a pályára, jelenleg a két McLaren az élen, Lewis Hamilton elsőségével.

- A Ferrari néhány aeroelemet tesztel az autó hátulján, hogy rájöjjenek, miért is nem működik az elvárások szerint az autó.

04:11 Mindenki túl van már az installációs körén, Lewis Hamiltonnak még egy kicsi hiba is becsúszott az utolsó egyenes végén. Az előrejelzések alapján, akár egy kis esőzés is érkezhet a pályára a másfél óra alatt.

Kínai Nagydíj

Az első szabadedzés végeredménye

Hely Versenyző Csapat Időeredmény Hátrány
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:38.739  
2 Mark Webber RBR-Renault 1:39.354 0.615
3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:40.845 2.106
4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.940 2.201
5 Nick Heidfeld Renault 1:40.987 2.248
6 Felipe Massa Ferrari 1:41.046 2.307
7 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:41.189 2.450
8 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:41.222 2.483
9 Vitaly Petrov Renault 1:41.231 2.492
10 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:41.328 2.589
11 Nico Rosberg Mercedes 1:41.361 2.622
12 Fernando Alonso Ferrari 1:41.434 2.695
13 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:41.494 2.755
14 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:41.579 2.840
15 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:41.610 2.871
16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:41.752 3.013
17 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:41.939 3.200
18 Michael Schumacher Mercedes 1:42.301 3.562
19 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:43.792 5.053
20 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:44.089 5.350
21 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:44.359 5.620
22 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:44.438 5.699
23 Luiz Razia Lotus-Renault 1:44.542 5.803
24 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:45.019 6.280

Vettel szereti a kínai rajongókat!

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka mindig szívesen utazik el Kínába.

Vettel szereti a kínai rajongókat, de néha megrémül, hogy milyen tömeg fogadja a versenyzőket.

Sebastian Vettel

Úgy vélem, hogy Kína egy remek hely. Sanghaj egy óriási város, és sok érdekes dolog van itt. Tavaly szintén sok rajongó várt minket a repülőtéren, de idén más volt a helyzet, mivel összekevertek Fernando Alonso-val, ami vicces volt.

Néha megrémiszt, hogy hány rajongó vesz minket körül, de szeretem őket, mert kedvesek és nagyon érdeklődőek.

Bízom benne, hogy a kínai rajongóink is boldogok lesznek a hétvégén és együtt ünnepelhetünk majd.


Elfogyott az előny, de Vettel így is verhetetlen

A délelőtti kegyetlenkedése után Sebastian Vettel délután csupán tizedes előnnyel verte meg legközelebbi ellenfelét, Lewis Hamiltont. A brit versenyző a lágy gumikon nem halmozott fel akkora hátrányt, veszélyes azonban így sem tudott lenni a Red Bull világbajnokára.

Érdekes módon saját csapattársa sem, Mark Webber ugyanis csupán a 10. legjobb helyet tudhatja magáénak a nap végén. A harmadik leggyorsabb Jenson Button, míg őt a két Mercedes pilóta, Nico Rosberg és Michael Schumacher követi. A gyári csapat versenyzői kissé jobban boldogultak a lágy gumikon, mint a keményen délelőtt, ahol Schumacher a 18. helyen végzett a szinte kezelhetetlennek látszó autójával.

Mindazonáltal a McLarennél sincs minden rendben, hiszen míg Hamiltonnál a hátsó gumik egyetlen szupergyors kör után elfogytak, Vettel a másodikjában is javított.

Hatodikként zárt Felipe Massa, akit Adrian Sutil, Nick Heidfeld, Vitalij Petrov és a fentebb említett Webber követ az első tízben.

A hétvége programja a szombat 05:00 órakor kezdődő harmadik szabadedzéssel folytatódik.



Az események időrendi sorrendben:

Kockás zászló - Vettel verhetetlen

- Lewis Hamilton kilátásba helyezett egy elválást a McLarennel, amennyiben a csapat nem tud neki világbajnoki autót biztosítani. A brit jelenleg a második leggyorsabb kör birtokosa, délelőtt azonban a kemény gumikon két másodpercnél is többet kapott Vetteltől.

09:09 Az első szárnyak réme, Nick Heidfeld a nyolcadik leggyorsabb a pályán az első lágy gumikon tett körét követően.

- Lewis Hamilton az egyetlen gyorsköre után beszólt a rádión, hogy "vége" a gumijainak.

09:05 Sebastian Vettel az élen, bár nem kímélte az autóját az eredményért.

09:02 Máris helyre állt az előrend. A két McLaren veszi át a vezetést, ám még várjuk a Red Bullokat…

09:01 Meglepetés: A két nehezen kezelhető Mercedes 1-2-ben, miután Michael Schumacher is felzárkózott csapattársa mögé. De Lewis Hamilton és csapattársa is érkezik...

- Fotók a délelőtti edzésről

08:47 Nick Heidfeld most már kisvállalkozásban teszteli az első szárny teherbírását gumifalon. A német a délelőtti törtésteszt után ezúttal is végrehajtott egyet.

08:45 A Red Bull versenyzői jelenleg a hátsóbb régiókban tanyáznak, de ahogy legutóbb is, ilyenkor hosszú etapokat teljesítenek.

08:39 Nico Rosberg lágy gumin jócskán csökkentett a limitidőn. A német 1:37.943-nál jár, s vezet a mezőny élén.

08:32 1:38.507-tel átveszi a vezetést a lágy gumikon.

08:31 Felipe Massa lágy gumikon lilul...

08:21 Nico Rosberg három lila szektor után átvette a vezetést.

08:21 Pastor Maldonado pakolta fel először a hétvége során a lágy gumikat. Jelenleg a harmadik leggyorsabb a pályán. 1:39.667

08:08 Ahogyan délelőtt kezdődött, délután is a McLaren duója indít a legjobban. Vélhetően ezúttal is csak addig tart az előnyük, míg a Red Bullok meg nem érkeznek a pályára. Egyelőre az időeredmények sem meggyőzőek. A pálya hőmérséklete esett délutánra.

 

Kínai Nagydíj

A második szabadedzés végeredménye

Hely Versenyző Csapat Időeredmény Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:37.688   34
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:37.854 0.166 22
3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:37.935 0.247 31
4 Nico Rosberg Mercedes 1:37.943 0.255 34
5 Michael Schumacher Mercedes 1:38.105 0.417 29
6 Felipe Massa Ferrari 1:38.507 0.819 36
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:38.735 1.047 35
8 Nick Heidfeld Renault 1:38.805 1.117 26
9 Vitaly Petrov Renault 1:38.859 1.171 31
10 Mark Webber RBR-Renault 1:39.327 1.639 33
11 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:39.538 1.850 33
12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:39.667 1.979 37
13 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:39.771 2.083 18
14 Fernando Alonso Ferrari 1:39.779 2.091 17
15 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:39.828 2.140 25
16 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:39.925 2.237 32
17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:39.953 2.265 30
18 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:40.476 2.788 30
19 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:41.482 3.794 32
20 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:42.902 5.214 25
21 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:43.850 6.162 3
22 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:44.008 6.320 35
23 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:44.747 7.059 12
24 Paul di Resta Force India-Mercedes -   0

A Red Bull jelentős fejlesztésekkel készült a futamra

 

A Kínai Nagydíj első edzési napja után úgy tűnik, hogy a Red Bull Racing tovább növelte előnyét a vetélytársaival szemben: Sebastian Vettel délelőtt két másodperccel volt gyorsabb, mint a harmadik helyezett Lewis Hamilton, és délután is meg tudta őrizni első helyét, noha ekkor már mindössze 0,166 másodperccel volt gyorsabb, mint a második Hamilton.

A Milton Keynes-i brigád tanácsadója, Helmut Marko a Diario AS című lapnak adott interjúban elmondta, hogy több új elemet hoztak magukkal Sanghajba. "Mi vagyunk az élen, de a többiek is javítanak. Folyamatosan fejleszteni kell, ugyanis gyorsan fordulhat a kocka. Ezt meg akarjuk akadályozni. Ez az oka annak, hogy jelentős újításokkal készültünk erre a versenyre is."

"Azt nem árulhatom el, hogy pontosan milyen elemekről van szó, annyit azonban igen, hogy ez egy fontos lépés. Soha nem állhatunk meg, mert akkor visszacsúszunk" – tette hozzá a szakember.


 Jordan: Vettel jobb, mint Alonso!

Eddie Jordan, korábbi F1-es csapattulajdonos szerint Sebastian Vettel jobb versenyző, mint Fernando Alonso, a kétszeres spanyol világbajnok.

Sebastian Vettel idén eddig rendkívül koncentrált és precíz vezetést mutat. Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, majd az utána következő maláj hétvégén sem hibázott.

Eddie Jordan szerint Sebastian túlnőtt a Ferrari spanyol versenyzőjén.

„Eddig a pontig Alonso tűnt a legjobbnak, mert egy komplett versenyző. Gyors és technikailag valamint taktikailag is nagyon érett. De, amikor megnézem azt, hogy Malajziában mit csinált Lewis Hamilton mögött, akkor azt kell mondjam, hogy Sebastian megelőzte őt. Sebastian egyre jobb.” – mondta Eddie Jordan.

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke is elismerően nyilatkozott a pilótáról.

„Az elmúlt szezonban, amikor belerohant Jenson (Button) autójába Belgiumban, még gyerek volt. Gyermeteg hiba volt a részéről, de azóta nagyon érett versenyzést mutat. Az összes csapatfőnök őt akarja a csapatába.” – mondta Martin Whitmarsh.

Michael Schumacher, a Mercedes GP hétszeres világbajnoka: „Az első világbajnoki címe után felszabadult lett. Ez volt velem 1994-ben. Nem hiszem, hogy problémát jelent számára az, hogy megfeleljen az elvárásoknak.” 


 

Vettel: Kezdetnek nem rossz...

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel mindkét sanghaji szabadedzésen az első helyen állt, így magabiztosan várja az időmérőt és a versenyt is. A tréningek után a német pilóta elégedetten számolt be arról, hogy a KERS ezúttal tökéletesen üzemelt, semmiféle probléma nem merült fel vele.

"A múltkor még adódtak kisebb problémák, most azonban semmi gond nem volt. A csapattársamnál ugyan nem üzemelt tökéletesen a KERS, de semmi komoly, ami aggodalomra ad okot" – jelentette ki a címvédő, aki Kínában is a győzelemre hajt.

"A kezdet nem volt rossz, de lépésről lépésre kell haladni, és továbbra is keményen kell dolgozni, ha vasárnap is mi akarunk az első helyen állni. Szerencsére csak egy kisebb problémánk volt, amit délután meg kellett oldani, de leszámítva az időveszteséget, ez semmi hátrányt nem jelent majd. Összességében nagyon elégedett vagyok."

Csapattársa, Mark Webber délelőtt még a második helyen állt, délután azonban meg kellett elégednie a 10. hellyel. "A második szabadedzés nem alakult túl jól, különösen az új gumikkal futott rövidebb etap. Ez az oka annak, hogy a köridőm sem lett túl jó. A hosszabb etapon azonban a lágy keverék is jól üzemelt. A KERS-t este ki kell elemezni, mert a hétvégén használni szeretném. Összességében jól sikerült a pénteki nap, az autó megbízható volt."


Newey elárulta a Red Bull titkát

Adrian Newey, a Red Bull-Racing tervezőmérnöke szerint a nagy titok az RB7-es, mint komplett versenygép.

Adrian úgy gondolja, hogy nem csak az első vezetőszárny miatt gyorsak.

Adrian Newey idén is kitett magáért és egy igen versenyképes autóval állt elő. Newey olyan, mint egy kedves, aranyos bácsi, aki időről időre lemegy a közértbe és bevásárol.

Nos, egyelőre úgy tűnik, hogy Adrian ismét vett néhány finomságot, mellyel az unokák – különösen Sebastian Vettel – rendre jól laknak.

Az osztrák csapatot idén is sokat támadták az első légterelő miatt, ám az FIA hivatalos tájékoztatása szerint minden legális az autón, így a vezetőszárny is.

„Ez nem egy olyan kérdés, hogy a szárny hajlik vagy sem. A titok az autó egészében rejlik.” – mondta Adrian Newey.

„Vannak bizonyos vélemények, miszerint az első szárny közelebb van a talajhoz, mint a McLaren-nek, ami épp az ellenkező elv alapján lett kialakítva, miszerint magasabb elől és hátul alacsonyabb.” – tette hozzá Newey.

„Mindenki úgy építi meg az autóját, ahogy akarja.”


Vettel: Minden rendben van a KERS rendszerrel Kínában

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka összességében elégedetten nyilatkozott a sajtónak az első nap után Kínában.

Vettel mindkét szabadedzést az élen fejezte be.

Sebastian Vettel

Összességében eredményes és pozitív napot  zártunk. Nem ment minden rendben, mivel volt egy apró problémánk a KERS rendszerrel, de összességében tökéletesen működött. Ugyanez volt a helyzet Malajziában is egy héttel ezelőtt, csak a versenyen problémánk volt vele. Nem hiszem, hogy komoly gondunk lenne ezzel, szóval nincs okunk az aggodalomra.

Az autómból jött egy kis füst az edzésen, de semmi olyan nem történt, ami miatt aggódnunk kellene. Természetesen nem volt betervezve a füst, de nem okozott kárt az autóban.

Jól éreztük ma magunkat az autóban, de még mindig van egy kis munkánk vele. Szükségünk van arra, hogy előre tudjunk lépni. A gumikkal pedig összességében nagyon elégedett vagyok.

Nem gondolok a harmadik győzelmemre a szezonban. Folytatjuk a programunkat és meglátjuk, hogy mi történik vasárnap.


Webber: Ma este döntünk a KERS használatáról

Mark Webber, a Red Bull-Racing ausztrál versenyzője elmondta, ma este fogják eldönteni, hogy a hétvégére is megtartsák vagy sem a KERS rendszerüket az autójukban.

Webber összességében elégedett.

Mark Webber

A kisebb hibák ellenére összességben ez egy jó pénteki nap volt, mely során sokat tanultunk az autóról, a gumikról és a pályáról egyaránt.

Az első szabadedzésem jobban sikerült, mint a második, mivel délután problémák miatt csak rövid ideig tudtam kint lenni a pályán. Az új gumikkal rövid etapon még nem igazán sikerült megismerkednem, ezért a harmadik szabadedzés remek lehetőséget jelent erre.

Ami a KERS rendszert illeti, ma este nézzük át az adatokat és döntünk arról, hogy miként is folytassuk a hétvégét.


Vettel mindkét szabadedzést megnyerte

A Red Bull pilótája, Sebastian Vettel mindkét szabadedzést megnyerte, csapattársa Mark Webber a második és 10. helyen zárt.

Sebastian Vettel:
"Jó napunk volt, de ez még csak a péntek és így a versenyhétvége eleje. Jó ritmust találtunk és elégedettek vagyunk az autóval. Sok munkát kell még elvégezni és azt hiszem, szoros lesz a holnap és a vasárnap, ezért megvizsgáljuk, hol tudunk még javulni. De a mai napon nem voltak nagyobb problémáink."

Mark Webber:
"Nem tudtam a második szabadedzésen jobb pozíciót elérni, különösen az új abroncsokkal, a rövidebb etapon, ezért maradt el az időeredmény, de a hosszabb etapon a keményebb keverék jó volt. Megvizsgáljuk éjszaka a KERS rendszert - természetesen szeretnénk használni a hétvégén. Összességében jó pénteki nap volt, sokat tanultunk és az autó megbízható volt."


 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr242829171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása