www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

NEEEW

2011.04.30. 17:49 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Ez az én irodám...

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel a szezon első három futamán szinte legyőzhetetlen volt az RB7-es versenygéppel: három pole pozíciót, két győzelmet és egy második helyet szerezett. A német pilóta a Münchner Tageszeitung hasábjain mutatta be az "irodáját", ahol a bajnoki címért dolgozik.

Ülés: "Általában már az üléspróbán az autóhoz igazítjuk az ülést. De nem szükséges minden évben teljesen új ülést tervezni, különösen, ha valaki régóta van egy csapatnál. A tavalyi ülés egész jó volt, kisebb dolgokat azonban megváltoztattunk, hogy még kényelmesebb legyen."

Kényelem: "A pilótafülke az évad során is változni szokott. Fontos, hogy mindig megtartsa a testet, ugyanis az autóban nagy erőhatások érnek. Mindig azt mondom, hogy egy versenyző nem egy krumpliszsák, amelyet bedobunk az autóba, hogy minden oldalról összenyomódjon. Monzában például nem szükséges annyira kipárnázni az oldalsó részt, mint Isztambulban."

Mobilitás: "A pilótafülke szűk, de fontos, hogy karok szabadon mozoghassanak, hogy könnyen kezelhesd a kapcsolókat. Idén valamivel több dolgunk van, mint tavaly. Oda kell figyelni a kormányon lévő kapcsolókra. Az egyik oldalon a fékegyensúlyt lehet állítani, a másikon az elektronikus rendszereket. Fontos, hogy biztonságosan kezelhessük ezeket a gombokat és véletlenül se nyomjunk meg semmit, amit nem kellene."

Biztonsági öv: "Az övet a meghatározott helyeken kell rögzíteni és elég szorosnak is kell lennie. Ugyan nem lazíthatjuk meg, de itt is van lehetőséged különböző beállításokra."

Pedál: "Ezek nálunk vállmagasságban vannak, így inkább előrefele fejtesz ki erőhatást és nem lefelé. Az enyémre ragasztottam csúszásgátlót is."


A Red Bull óvatos a török futam előtt

A Red Bull Racing tavaly bosszúsan utazott el Isztambulból, miután a Mark Webber és Sebastian Vettel között történt ütközéssel egy kettős győzelmet szalasztottak el – a német pilóta kiesett a versenyből, míg ausztrál csapattársa a harmadik helyen ért célba. Az eset miatt hosszú ideig feszült volt a hangulat a Milton Keynes-i brigádnál, mostanra azonban lecsillapodtak a kedélyek, és mindenki tiszta lappal indít a török futamon.

"A szünetben kemény munkával készülünk erre a versenyre, így azt hiszem, jó formában leszünk, de persze nem becsülhetjük alá a vetélytársakat. Semmi sem garantált. Szeretem a pályát, hiszen itt mindenféle kanyarral találkozhatunk, lassúval, gyorssal és persze a speciális nyolcassal. Ez egy remek gyors kanyar, ahol szinte nem is látod, hogy hová vezet. Egyszerűen csak befordulunk a nyolcasba, remélve a legjobbakat. A gumik itt hatalmas terhelésnek vannak kitéve, így ezt figyelembe kell venni a stratégia tervezésekor."

"Ez a helyszín hatalmas terhelést jelent az autónak, a versenyzőnek és a gumiknak is. Öt egyenes és három lassú kanyar, de csak egy valódi előzési lehetőség van itt. A nyolcas kanyaron kívül is vannak itt érdekes kanyarok: az elsőt sem lehet belátni, így emlékezetből vezetünk. Előzni a legjobban a 13-asban lehet, feltéve, hogy elég közel tudunk kerülni a vetélytársakhoz" – elemezte a pályát a címvédő a Sport Bild hasábjain.

Csapattársa, Mark Webber szerint a legtöbb gondot a nyolcas kanyarra kell fordítani a felkészülés során. "Ez egy nagyon hosszú kanyar, amely nagy terhelést jelent a gumiknak és a nyaki izomzatnak is. A pálya tetszik, a hangulat azonban nem olyan jó, mint más helyszíneken."

Az ausztrál pilóta szerint a nem túl kedvező, hogy a helyi lakosok nem engedhetik meg maguknak, hogy a helyszínre látogassanak. "Túl sokat kérnek a belépőkért, emiatt a hangulat nem olyan jó, mint lehetne, ha többen lennének. Ez sajnálatos, mert a versenyzők szeretik ezt a pályát."


Lauda figyelmeztette a Red Bullt

A Formula-1 háromszoros világbajnoka, Niki Lauda úgy véli, hogy a Red Bull Racing a nagy fölénye ellenére sem ülhet ölbe tett kézzel, és nem lehet biztos az újabb győzelemben, ugyanis a vetélytársaik intenzíven fejlesztenek.

"Sebastian eddig tökéletes munkát végzett, és jó helyzetben van ő is, és a Red Bull is. De nem szabad megfeledkezni arról, hogy a többiek sem alszanak. A Ferrari és a McLaren őrületes fejlesztési tempót diktál, így ha nem tudják megoldani a technikai problémákat, akkor elfogy az előnyük. Fontos, hogy az autó Isztambulban hibátlanul üzemeljen. Amint a Red Bull Racingnek problémája van a KERS-szel, a McLaren készen áll lecsapni. A Ferrari szintén résen van" – jelentette ki az osztrák szakember a spox.com portálnak adott interjúban.

"Alonso is nyerni akar, ami nem rajta, hanem az autón múlik. Az, hogy eddig nem sikerült, annak tudható be, hogy a Ferrari nem boldogul a Pirelli gumikkal. Az olaszoknál a kemény és a lágy keverék között nincs sok különbség, ami megnehezíti a stratégiai tervezést. Törökországban azonban mindig jól szerepeltek. Kiderül, hogy a szünetben sikerül-e megoldaniuk a problémáikat."


A Red Bull megtartaná előnyét Törökországban
 

A Red Bull Racing első európai versenyére, a Török Nagydíjra készül.

Sebastian Vettel:
"Remélem mindenkinek jó hétvégéje volt; én családommal és barátaimmal pihentem, mivel régen nem láttam őket, valamint edzettem, hogy fitt legyek Törökországra. Miután hosszú ideig versenyeztünk, jó volt ismét normál dolgokat tenni. Szeretem a török pályát, minden típusú kanyar megtalálható itt, a lassú és a gyors, mint például a nyolcas. Ez egy félelmetes kanyar, évről évre próbáljuk teljes házzal teljesíteni. Gyors és különösen huplis, így alig látható, hol haladsz - befordulsz és reménykedsz a legjobbakban. Törökország a gumik számára nehéz és szokás szerint meleg van itt - de különösen szeretem azt a helyet, ahol első Formula-1-es tesztemet teljesíthettem. Autónk erős lehet, de természetesen el kell ismernünk ellenfeleinket is, hiszen semmire sincs garancia. Mindenki keményen dolgozik, de mi is, hogy fenntartsuk előnyünket."

Mark Webber:
"Remélem mindenkinek jó Húsvétja volt. Találkoztam néhány barátommal és jól eltöltöttük szabadidőnket. Ez kissé egyedülálló volt Angliában, bankszünnapok voltak és az időjárás is szenzációsan alakult. Természetesen ettem néhány húsvéti tojást... Törökországra tekintve, szeretem az Istanbul Parkot - sok a hullámzás benne, amely a pályát néhány helyen még nagyobb kihívássá teszi. A pálya, beleértve a nyolcas kanyarit is, amely nagyon, nagyon hosszú, többszörös csúcsponttal és magas sebességgel, a gumikra és a pilóták nyakára nagy terhelést jelent. Ez az a kanyar, ahol kifizetődő a verseny vonalon haladni. Sajnos azt hiszem, a helyiek számára ez egy drága verseny, ezért a légkör sem olyan, mint amilyen lehetne - kissé csalódás, mivel a pilóták örömmel utaznak erre a helyszínre - én tudom."



A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr422867281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása