Újra fellángol a vita a Red Bull Racingél?
A Red Bull Racing még soha nem nyert Törökországban, és a tavalyi futamra sem szívesen emlékszik vissza a csapat, ugyanis Mark Webber és Sebastian Vettel az élen ütközött egymással, amelynek következtében az ausztrál pilóta a harmadik helyre csúszott vissza, míg kollégája kiesett a versenyből.
A Motorsport Aktuell értesülései szerint a pilóták továbbra is neheztelnek egymásra az eset miatt. Webber néhány nappal ezelőtt kijelentette, hogy még korántsem biztos, hogy a Red Bulltól vonul vissza, amivel nem szerzett jó pontokat a csapatvezetésnél. Egyes szakértők úgy vélik, hogy a vita hamarosan újra fellángolhat, ugyanis Webber nem lesz tekintettel a címvédőre és mindenáron meg akarja majd verni.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a svájci hetilapnak elmondta, hogy sokan sorban állnak a szabad ülésért és nemcsak a Toro Rosso versenyzői. "Több olyan fiatal versenyző is van, akik hasonló utat járhatnak be, mint Sebastian."
Rosberg: Nem vagyok féltékeny Vettel eredményeire
Nico Rosberg, a Mercedes GP német versenyzője elmondta, egy pillanatra sem féltékeny 2010 világbajnokára, Sebastian Vettel-re.
Rosberg elismerően beszélt honfitársa teljesítményéről.
Nico Rosberg 2006 óta szerepel a Formula-1-ben, de az első győzelme még mindig várat magára. Rosberg 23 éves honfitársa messze előrébb tart, mint ő, miután tavaly világbajnoki címet ünnepelt a Formula-1-ben.
Rosberg jelenleg a Mercedes versenyzője, de nincs az esélyesek között, addig Vettel vezeti a tabellát. Mindezek ellenére Nico nem féltékeny Seb eredményeire.
„Soha nem voltam rá féltékeny és nem is leszek. Sebastian egy kiváló versenyző, de én csak saját magamra és a csapatomra koncentrálok. Azért dolgozok keményen, hogy ott legyek, ahol most Seb.” – mondta Nico Rosberg Vettel világbajnoki címéről.
„A legnagyobb álmom az lenne, ha otthon, Monacóban nyernék, ami az idény legfontosabb versenye.” – tette hozzá Rosberg.
„Ez hihetetlen lenne. És persze meg akarom nyerni a világbajnokságot is.”
Vettel: Nem aggódom a KERS miatt
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka kicsit sem aggódik a KERS rendszer miatt.
Vettel biztos benne, hogy nem lesz több problémájuk a kinetikus „turbóval”.
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka kicsit sem aggódik a KERS rendszer miatt.
Vettel biztos benne, hogy nem lesz több problémájuk a kinetikus „turbóval”.
A Red Bull tanult a 2010-es Török Nagydíjból
Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke elmondta, megtanulták a leckét tavaly Törökországban.
Horner most abban bízik, hogy a módosított KERS rendszerük jól fog működni ezen a hétvégén az Isztanbul Parkban.
A Red Bull-Racing csapat gyakorlatilag siralmas Török Nagydíjat zárt tavaly, miután egy biztos helyet dobtak el azzal, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber összeütközött egymással a hátsó hosszú egyenes végén.
Vettel húzta a legrövidebbet, akinek az autója olyan súlyos károkat szenvedett, hogy azzal már nem tudott visszahajtani a pályára.
„Ami megtörtént, az megtörtént. Ezen sajnos már nem tudunk változtatni, de mindannyian tanultunk belőle. Megtanultuk a leckét és örömmel térünk vissza Törökországba.” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
A Red Bull tájékoztatása szerint sikerült megoldaniuk a mérnököknek a KERS rendszerrel kapcsolatos problémákat.
„Az elmúlt hetekben a fő hangsúly a KERS rendszerrel kapcsolatos problémák megoldásán volt. Számunkra viszonylag ez egy új technológia. Végrehajtottunk rajta néhány változtatást, ami remélhetőleg ki fog fizetődni. Az első három futamot tekintve egyenletes fejlődést mutatottunk a rendszert illetően.” – tette hozzá Horner.
Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke szerint Kimi Räikkönen visszatérhet a Formula-1-be, de erre napról napra egyre kevesebb az esély.
Horner biztos abban, hogy a finn világbajnok jól érzi magát.
Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke szerint Kimi Räikkönen visszatérhet a Formula-1-be, de erre napról napra egyre kevesebb az esély.
Horner biztos abban, hogy a finn világbajnok jól érzi magát.
Kimi Räikkönen 2009 év végén hagyta el a száguldó cirkuszt, miután a Ferrari Fernando Alonso idő előtti érkezése miatt menesztette. Räikkönen a McLaren és a Mercedes csapathoz is aláírhatott volna, de a finn „Jégember” a ralizás, a WRC mellett döntött.
Räikkönen visszatérése állandó téma a sajtóban, ám most, hogy a NASCAR sorozatban is kipróbálja magát, egyre kevesebb az esély arra, hogy a közeljövőben újra a Formula-1-ben láthassuk őt versenyezni.
Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke nem tartja kizártnak a visszatérést.
„Soha ne mondd, hogy soha. De most Kimi boldog és láthatóan jól érzi magát. Képes arra, hogy visszatérjen, de az idő egyre csak telik. Ez kicsit olyan, mint a biciklizés.” – mondta Christian Horner.
Kimi neve több alkalommal is felvetődött a Red Bull csapatnál, de az állítólagos házasságból nem lett semmi.
Ferrari: Newey a Red Bull sikerének titka
Red Bull Racing sikereinek titka – legalábbis ez a véleménye a Ferrari csapatfőnökének, Stefano Domenicalinak, aki szerint mihamarabb össze kell kapniuk magukat, ha harcba akarnak szállni az energiaital-gyárosokkal.
Adrian Newey aHárom verseny után úgy az egyéni, mint a konstruktőri bajnokságot is a Red Bull alakulata vezeti, míg a Ferrari jobbára végigküszködte a szezonkezdetet.
A maranellói gárdát irányító Stefano Domenicali a minap elmondta, világos, hogy Adrian Newey személyében egy olyan aduásza van a Red Bull csapatának, akivel képtelenek felvenni a versenyt.
„Való igaz, hogy a Red Bull jobb autót épített” – mondta Domenicali az Auto Bild Motorsportnak.
„Hogy miért? Mert Adrian Newey egyszerűen kreatívabb. Ezen javítanunk kell. Számomra tény, hogy Newey jelenti a különbséget a Red Bull és a többi csapat között. Ő, valamint szakemberei jobb munkát végeznek.”
Az olasz szakember hozzátette, a Forma-1-nek olyan irányba kellene elmozdulnia a közeljövőben, ahol csökkenteni tudják az aerodinamikai tényezőket, manapság ugyanis az autó teljesítményének mintegy 90 százaléka múlik a helyes légáramlatokon.
„El kell kezdenünk beszélni erről a csapatokkal és az FIA-val. Az aerodinamika 90 százalékban számít egy autó teljesítményénél, és véleményem szerint ez nem tartható fenn.”
Utolsó kommentek