www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

június ezzel lezárva.

2011.07.02. 11:56 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Nem vagyok isten!

 

F1: Webber nem beszél Vettellel

Mark Webber a német Sport Bildnek nyilatkozott. A tavaly Sebastian Vettellel nagyjából "pariban" lévő ausztrál idén csak címvédő csapattársa mögött lohol, és ahogy a pályán, azon kívül is nagy a távolság kettejük között.

A kérdésre, hogy gyakran szokott-e beszélgetni Vettellel, Webber lakonikusan válaszolt: "Nem. Miért? Semmi okom nincs rá." Miután rákérdeztek, hogy például a bahreini helyzetet megvitatták-e,  az ausztrál továbbra is elutasítóan felelt. "34 éves vagyok, olvasok újságot. Miért lennék kíváncsi az ő véleményére?"

Webbert ezután arról kérdezték, hogy lehetséges-e, hogy mára lemaradt az új F1-es generáció mögött, amire azt válaszolta, hogy "lehetséges", de meg is unta a Vettel-témát: "Miért kell állandóan Sebastian Vettelről beszélnünk? Ha rá kíváncsiak, kérdezzék őt!"

A veterán ebben az interjúban is megismételte, hogy elsősorban a Pirellikkel van gondja idén, tehát a Red Bullnál nincs szó csapatutasításokról, pilótasorrendről, szögezte le. Webber főnöke, Christian Horner a múlt hétvégén Kanadában arra utalt, hogy a pilóta jövőre is a csapatnál maradhat, de maga Webber egyelőre nem 100 százalékosan biztos még a folytatásban.

Bár a Ferrarinál elvileg jövőre is biztos Felipe Massa helye, az ausztrál a maranellói csapatot is megemlítette.

"A következő pár hónapban dönteni fogok. A Ferrari valami igazán különleges dolog, de több értelme lenne a Red Bullnál maradni. Jól érzem magam, elégedett vagyok a srácokkal, a szerelőkkel, mindennel. Tárgyalunk majd, de nem kapkodunk, van még idő."


 

F1: A sztártervező is becézi autóit, mint Vettel

 

Webber és Vettel között alig van különbség?

 

A Red Bull Racing két versenyzője, Sebastian Vettel és Mark Webber között jelenleg 77 pontos különbség van a bajnoki összesítésben, ami számos szakértő szerint egyértelműen bizonyítja a német pilóta fölényét. A csapat egyik vezető mérnöke, Paul Monaghan elmondta, hogy a látszat csal, és valójában kicsi a differencia a pilóták között. "A két pilótát nem sok választja el egymástól. Ez a következménye annak, hogy ebben a küzdelmes sportban egy kis hibáért is nagy árat fizethetünk."

A szakember úgy véli, hogy a teljes hétvégére rányomja a bélyegét, ha valaki hibázik az időmérőn. "A harmadik etapban előfordulhat, hogy a pilóta az egyik kanyarban egy kis hibát vét, amiért a következő egyenesben is lassabb lesz. Ez adott esetben két tizedmásodpercet is jelenthet a köridőben, a rajtrácson pedig akár három helyet is."

"A rajtrácson az autók között nyolc méteres távolság van, így nem kizárt, hogy valaki egy kis hiba miatt 36 méterrel hátrébb kerül, mint a csapattársa. Ilyenkor az emberek azt kérdezik, hogy mi történt itt" – folytatta a szakember, aki biztos abban, hogy Webbernek is lesznek még jó futamai az idén.

"Úgy gondolom, hogy Mark még meg tudja szorongatni Sebastiant. Mindent el fog követni annak érdekében, hogy erre már Silverstone-ban sor kerüljön. Majd meglátjuk mi történik" - idézi a Motorsport Magazin Monaghant.


Vettel és Zanardi is hálás Theissennek

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen június 30-án intett búcsút a sikeres munkaéveknek és immár hivatalosan is nyugdíjba vonult. A búcsúünnepségen többen is köszönetet mondtak a német mérnöknek, amiért hitt bennük, és lehetőséget biztosított a bizonyításra.

Sebastian Vettel két évig versenyzett a Formula BMW-ben, a kapcsolat azonban az utánpótlás szérián túl, a Formula-1-ben is folytatódott. A címvédő elmondta, hogy nem felejtette el, hogy milyen sokat köszönhet Theissennek. "Tisztában vagyok azzal, hogy Mario volt az, aki szorgalmazta, hogy lehetőséget kapjak a Formula-1-ben. Nemcsak a kezdetek során, hanem később is, amikor tesztpilótaként lehetőségem volt kilométereket gyűjteni. Ez ma sok versenyzőnek nem adatik meg. Az indianapolisi rajtot szintén neki köszönhetem. Nélküle biztos, hogy nem jutok el ilyen könnyen erre a szintre" – idézi a Motorsport Magazin a Red Bull versenyzőjét.

Nemcsak Vettel, Alessandro Zanardi is hálás Theissennek, amiért a lausitzringi súlyos balesete után a WTCC-ben lehetőséget biztosított neki a versenyzésre. Az olasz pilóta 2001-ben egy versenybalesetben mindkét lábát elvesztette, ez azonban nem jelentett akadályt a BMW-nek és egy speciális autót bocsátott Zanardi rendelkezésére. Theissen döntése helyesnek bizonyult, ugyanis még a közös győzelem is összejött.

"Mario egy szerencsés fickó. A WTCC-ben nem mindig mentek jól a dolgok, gyakran egy Seat állt az utunkba, máskor pedig valami más. De amikor ő is a helyszínen volt, a BMW mindig nyerni tudott, és a második, valamint a harmadik helyet is megszereztük" – mondta nevetve Zanardi, aki Theissen jóvoltából egy Formula-1-es autót is tesztelhetett a balesete után.

"Mario azzal az őrült ötlettel állt elő, hogy egy Formula-1-es autóba ültet. Számomra ez egy fantasztikus élmény volt. Nagyon megérintett. Amikor visszaértem a depóba, mindenki ünnepelt, Mario pedig azt mondta: "Gratulálok, Alex. Te vagy az első ember, aki láb nélkül is tud Formula-1-es autót vezetni." Mario nemcsak egy nagyszerű ember, de remek főnök is volt."


Vettel: Silverstone-nak fontos szerepe volt a bajnoki címszerzésemben

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel nem foglalkozik azzal, hogy Silverstone-ban megváltozhatnak az erőviszonyok, miután az FIA korlátozza a kipufogó-diffúzor rendszer használatát. A címvédő annak örül, hogy újra versenyezhet a modernizált aszfaltcsíkon, ahol 2003 óta senki sem tudott kétszer nyerni.

"Mindig szerettem Silverstone-t, amelynek egyedi hangulata van. Itt mindig hozzáértő rajongókkal találkozunk, akik tisztelik a britek ellenfeleit. Suzuka mellett a silverstone-i pálya az, ahol az autónk a legjobban üzemel. A Copse, a Maggotts, a Becketts és a Chapel a négy legjobb kanyar a Formula-1-ben. Itt úgy megy az autó, mintha sínen húznák. Nem csoda, hogy 2009-ben nyerni tudtam, tavaly pedig megszereztem a pole pozíciót" – mondta a tavalyi futam hetedik helyezettje.

"A versenyem nem sikerült jól, de az a hat pont nagyon fontos volt a végelszámolásnál, ugyanis a szezon végére mindössze négy ponttal szereztem többet, mint Fernando Alonso" – tette hozzá a német pilóta a Sport Bildnek adott interjúban.

Csapattársa, Mark Webber, aki tavaly nyerni tudott, most is bizakodóan várja a futamot. "Tavaly kiderült, hogy a pálya mennyire kedvez nekünk. Majd meglátjuk, hogy most is így lesz-e. Remélem igen. A Brit Nagydíj mindig az év fénypontja, Silverstone-nak pedig nagy presztízse van. Nagyon várom, hogy jó eredménnyel ajándékozhassam meg a Milton Keynes-i alkalmazottakat."


Villeneuve: Vettel könnyedén megnyerheti a címet

A szezon első nyolc futamán Sebastian Vettelnek mindössze két legyőzője akadt: Lewis Hamilton és Jenson Button, az 1997-es bajnok, Jacques Villeneuve azonban úgy véli, hogy Fernando Alonsót sem szabad alábecsülni.

"Alonso nagyon keményen dolgozik, és igen makacs is, ezért hibát követ el, aki leírja őt. Már akkor tudtam, hogy nagy tehetség, amikor 2004-ben egy csapatban versenyeztünk. Flavio Briatore is azt mondta, hogy ő egy különleges versenyző, amit a következő években be is bizonyított" – idézi a Marca című lap a kanadai pilótát.

Ami a bajnoki küzdelmet illeti, Villeneuve szerint jelenleg egyértelműen Sebastian Vettel áll nyerésre. "Egyelőre úgy tűnik, hogy ő a legesélyesebb. Ha nem csinál valami nagy butaságot, akkor könnyedén fog nyerni. Remek autója van, és nagyszerű csapat áll mögötte."


Vettel izgatottan várja a Brit Nagydíjat

 

Nagy izgalmak közepette várja a jövő hétvégi Brit Nagydíjat a Red Bull Racing címvédője, Sebastian Vettel.

A bajnoki éllovas a csapat hivatalos weboldalának nyilatkozva elmondta, nem csak azért kedveli a silverstone-i pályát, mert a Red Bull hazai versenyét rendezik rajta, hanem azért is, mert a brit szurkolók rendkívüli szenvedéllyel adóznak a Forma-1-nek.

„Silverstone egyike a kedvenc pályáimnak, és nem csak azért, mert 30 km-re van a gyárunktól. A brit szurkolók különlegesek. Természetesen honfitársaikat támogatják, de rendkívül sokat tudnak a sportunkról és igazán elismerik a teljesítményt és az eredményeket” - mondta Vettel.

A német versenyző hozzáette, a silverstone-i pályát a legtöbb versenyző nagyon kedveli, hiszen kanyarjait a Forma-1 legjobb fordulói közt tartják számon.

„Idén máshol lesz a célvonal, szóval majd meglátjuk, milyen hatása lesz ennek. A rendkívül extrém kanyarkombinációk miatt igazán élvezetes vezetni ezen a pályán. Vannak gyors fordulók, és néha reagálnunk kell a trükkös időjárási körülményekre.”

„A Copse, a Maggots, a Becketts és a Chapel a Forma-1 legjobb kanyarjai közé tartozik.”


Vettel őszinteséget és tiszteletet vár csapattársától

Sebastian Vettel, a Red Bull Racing világbajnok versenyzője a Forma-1 hivatalos weboldalának nyilatkozva elárulta, egyáltalán nem foglalkoztatja az a kérdés, hogy ki lesz a csapattársa a jövőben, ő akar ugyanis a királykategória legjobbja lenni.

Az elmúlt hetekben olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a mclarenes Lewis Hamilton élénken érdeklődik a Red Bull alakulata iránt. A csapatot irányító Christian Horner Kanadában privát beszélgetést is folytatott a brit pilótával, a találkozó részleteit azonban egyik fél sem kívánta megosztani a közvéleménnyel.

Vettel elmondta, nem érdekli, ki ül a másik autóban, ő csupán őszinteséget és tiszteletet vár el.

„Valójában nem sokat foglalkozom azzal, hogy ki a csapattársam” – mondta a címvédő.

„Én akarok lenni a legjobb, szóval mindenkit meg kell vernem, akár ugyanolyan autóban ül, akár nem. Soha nem kérném a csapatomat arra, hogy az én ízlésemnek megfelelően válasszon másik versenyzőt. Viszont egyvalamit elvárok, bárki is üljön a másik pilótafülkében: őszinteséget és tiszteletet.”

A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone mindeközben elmondta, Vettelnek nincs mitől tartania, jelenleg ugyanis ő a legjobb versenyző a száguldó cirkuszban.

Az üzletember mindemellett kifejtette, nevetségesnek tartja, hogy a versenyzők olykor akár 80 oldalas szerződéssel kötelezik el magukat csapatukhoz.

„Sebastiannak nem kell aggódnia a csapattársa miatt. Ő a legjobb” – mondta Ecclestone.

„Viszont nézzük csak meg a versenyzői szerződéseket: néha több mint 80 oldalból állnak. Miért? Mert többé senki sem bízik már senkiben. A versenyzők manapság kísérettel érkeznek a pályára: menedzserükkel, titkárnőjükkel, egy pszichológussal és egy személyi edzővel. Ez nevetséges.”

„Amikor én irányítottam a csapatomat, a versenyzőimnek maximum kétoldalas szerződésük volt. Ha megvan a bizalom, akkor nem kell több.”

Vettel minderre a közös beszélgetés során nevetve úgy reagált, az ő kontraktusa bizony 50 oldalból áll.


Vettel: Nehezen dolgoztam fel a világbajnoki címet

 

A Forma-1 regnáló világbajnoka, Sebastian Vettel a királykategória hivatalos weboldalának adott interjújában a minap ismét kifejtette, teljes mértékben elégedett jelenlegi csapatával, így továbbra sem álmodozik arról, hogy más alakulathoz – például a Ferrarihoz – szerződik.

A német versenyző márciusban hosszabbította meg szerződését 2014 végéig jelenlegi csapatával, a Red Bull Racinggel, ezt megelőzően azonban számtalanszor összefüggésbe hozták már a Ferrarival, köszönhetően annak, hogy a címvédő szinte állandó jelleggel nagy lelkesedéssel beszélt a maranellói gárdáról.

Vettel a minap úgy nyilatkozott, természetesen a Ferrari és a Mercedes rendkívüli történelemmel bír, ő maga azonban tökéletesen elégedett jelenlegi helyzetével, és célja továbbra is az, hogy gyarapítsa világbajnoki győzelmeinek számát.

„Legyünk egyenesek! Versenyeket nyerni nem könnyű, megnyerni a világbajnokságot pedig még nehezebb – legyen szó bármelyik csapatról” – mondta Vettel.

„Teljes mértékben elégedett vagyok a Red Bullnál. Természetesen a Ferrari és a Mercedes legendája óriási, de most nem mítoszokat kergetek. Az a fontos számomra, hogy amikor eljövök a pályáról és belenézek a tükörbe a hotelszobámban, akkor azt tudjam mondani: ’igen, ez én vagyok és elégedett vagyok azzal, amit látok’”.

A világbajnoki tabella jelenlegi éllovasa hozzátette, nehezen dolgozta fel, hogy tavaly az utolsó futamon megnyerte a világbajnoki trófeát, ám most úgy érzi, továbbra is ki van éhezve a sikerre, és újra világbajnok akar lenni.

Abu Dhabi után rendkívül jó érzés volt tudni, hogy már nem kell magamnak bizonyítanom. Hogy őszinte legyek, Abu Dhabiban, a dobogón kissé üresnek és elveszettnek éreztem magam. Nem igazán fogtam fel, mi is történt. Már az is egy álom megvalósulása volt, amikor forma-1-es autót tesztelhettem, aztán ez az álom egyre nagyobb lett, amikor versenyezhettem, dobogóra álltam, majd nyertem.”

„Tehát egy kicsit sok volt, amikor megnyertem a világbajnoki címet. De ösztönösen éreztem, hogy függőséget okozhat – szóval újra el akarom érni!”


 

Vettel: A győzelemhez soha nem lehet hozzászokni

 

A világbajnoki tabella éllovasa, Sebastian Vettel a Forma-1 hivatalos weboldalának adott exkluzív interjújában nemrégiben elárulta, noha idén hatodszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára, valójában nem lehet megszokni a győzelmet.

A tavalyi év bajnoki továbbra is toronymagasan vezeti a tabellát, Európa Nagydíjon aratott győzelmének köszönhetően tovább növelte előnyét a bajnoki összetettben.

A német versenyző a futamot követően elmondta, természetesen rendkívül elégedett az elért eredménnyel, ám nem ülhetnek a babérjaikon, ugyanis tisztában vannak azzal, hogy a Forma-1 állandó mozgásban van.

„Ez egy csodálatos győzelem természetesen. Mindazonáltal tisztában vagyunk azzal, hogy a Forma-1-ben gyorsan változnak a dolgok, tehát az, hogy most a dobogó legfelső fokára állhattunk, nem jelenti azt, hogy más versenyeken is jók leszünk majd. A célunk viszont az, hogy szorosan együttműködve egy tökéletes versenyt fussunk legközelebb” – mondta az Európa Nagydíj győztese.

A regnáló világbajnok hozzátette, habár idén nyolc versenyből hatot megnyert, nem tudja megszokni a győzelmet, hiszen minden egyes diadalnak megvan a maga varázsa.

„Higgyenek nekem, a győzelmet soha nem lehet megszokni – minden egyes alkalom egészen különleges. Ez az 57 kör elég nagy kihívás volt, a rajtnál pedig még nem teljesen volt eldöntve a taktikánk, szóval nem volt sétagalopp.”

Arra a kérdésre, hogy miképp tud ilyen gyors lenni a pályán, és hogy tudja eközben megóvni az abroncsokat, Vettel így felelt: „Hehe, ha elmondanám, nem lenne többé titok! A viccet félretéve: ha megnézzük a nyers versenytempót, akkor láthatjuk, hogy az lassult az elmúlt évhez képest, szóval a Forma-1 változott. Nehéz autóval kezdünk, mely egyre könnyebbé válik a futam során, szóval meg kell találni a ritmust, hogy megfelelően használd az abroncsaidat egy olyan helyzetben, amikor körről-körre könnyebb az autód.”


 

Horner: Mi már eddig is a kevésbé hatékony verziót használtunk

A Nemzetközi Automobil Szövetség Valenciában már nem engedélyezte, hogy a csapatok az időmérő és a verseny között módosítsanak a motorvezérlés beállításain, ez azonban nem változtatta meg az erőviszonyokat az élen. A Brit Nagydíjon újabb szigorítások lépnek életbe, ugyanis korlátozzák a kipufogó-diffúzor rendszer használatát.

A Formula-1-es szakértők és a csapatok most arról találgatnak, hogy ki lesz az, aki a legtöbbet nyeri ezzel, és ki lesz az FIA-döntés legnagyobb vesztese. A bajnoki címre pályázók közül sokan abban bíznak, hogy a Red Bull teljesítménye csökkenni fog, a McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh azonban felhívta a figyelmet arra, hogy erre nincs garancia.

A szakemberek úgy vélik, hogy egyes autók fél másodperccel lassulhatnak körönként a szigorúbb előírások miatt, az azonban még korántsem biztos, hogy ez már a Brit Nagydíjon megmutatkozik. Mivel a silverstone-i pálya nagyrészt teljes gázzal teljesítendő szakaszokból áll, a szakértők szerint nem kizárt, hogy a valós erőviszonyokra csak a Nürburgringen derül fény, ugyanis az eifeli aszfaltcsíkon sokkal nagyobb veszteséget jelent majd, hogy a motor közbenső gázállásánál csak korlátozott mennyiségben áramoltathat gázokat a diffúzorhoz.

A legfrissebb hírek szerint az is előfordulhat, hogy a Red Bullt érinti majd a legkevésbé a szigorúbb szabály. A csapat vezetője, Christian Horner a Servus TV-nek adott interjúban elmondta: "Mi már eddig is a kevésbé hatékony verziót használtunk, emiatt lehet, hogy mi csak 0,3-0,5 másodpercet veszítünk körönként, míg mások többet."

A szakember úgy véli, hogy senki sem tudja majd kijátszani a szabályt. "Charlie Whiting azt mondta, hogy a rendszer illegális. Persze lehet használni, de akkor talán valaki panaszt emel és kizárják őket. Az FIA mindent figyel, és ott van az ECU is, az elektronikus vezérlő. Csak összekötik a laptoppal és máris megvannak az adatok."

Lewis Hamilton úgy véli, hogy az új szabály miatt sokkal több feladatuk lesz a pilótafülkében, ugyanis "fékezésnél jelentősen megváltozik majd az autó egyensúlya. Olyan lesz az autó, mint a téli tesztek során. Legalább tudjuk, hogy mire számíthatunk."

A Lotus-Renault versenyzője, Nick Heidfeld szerint a speciális kipufogó rendszerük miatt őket érinti majd a legkevésbé a szigorú szabály. "Mivel nálunk a kipufogó az autó közepénél van, nem lesznek jelentős egyensúlyi problémáink."

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey ezzel kapcsolatban elmondta: „Nem biztos, hogy Nick nem téved. Úgy gondolom, hogy a Renault azért ott helyezte el kipufogót, mert ott profitál a legtöbbet abból, hogy a gázok egyfolytában áramolnak."

Hamarosan kiderül, hogy ki az, akinek igaza van, és ki téved.


Ecclestone: Vettelnek keményebb riválisokkal kell szembenéznie, mint anno Schuminak

A Formula-1 vezetője, Bernie Ecclestone szerint Sebastian Vettel a legjobb versenyző, aki kemény ellenfelekkel szemben is nyerni tudott. A 80 éves üzletember az Auto Bild című hetilapnak adott interjúban a német pilótát dicsérte, aki örömmel vette az elismerést.

Mr. Ecclestone, Ön mindig is biztos volt abban, hogy Sebastian Vettel bajnoki címet fog nyerni. Miért?
Bernie Ecclestone
: "Mert már az első találkozásunk során, a 2006-is Török Nagydíjon ezt mondta nekem, amikor még csak a BMW tesztpilótája volt. És azért is, mert láttam a szemében, hogy komolyan gondolta, és készen áll mindent megtenni ezért."

Ön még a kudarcokkal teli pillanatokban is hitt benne.
Bernie Ecclestone
: "Meg voltam győződve arról, hogy Sebastian kivételes tehetség. Aki ilyen adottságokkal rendelkezik, az mindig sikeres lesz. Gyakran próbáltam rejtegetni a tehetségeimet, de nem sikerült."

Hogyan gratulált neki a bajnoki címhez?
Bernie Ecclestone
: "Nem is emlékszem, hogy megtettem-e. Talán annyit mondtam neki, hogy jól csináltad."

Igaz ez, Sebastian?
Sebastian Vettel
: "Így van. Még Abu-Dzabiban megkaptam Bernie vonalzóját."

Milyen vonalzóját?
Sebastian Vettel
: "A vonalzót, amelyen minden egykori bajnok neve szerepel. A kísérőüzenet pedig is szólt: "Arra az esetre, ha nem tudnád, hogy mi történt. Erre vagyok én."
Bernie Ecclestone: „Kaptál egy ezüst telegramot is, amit minden bajnok megkap tőlem.”

Két perc alatt kiderült, hogy Önök lelkitársak. Hogy-hogy?
Bernie Ecclestone
: „Mindig olyan backgammon partnereket keresek, akiket meg tudok verni.”
Sebastian Vettel: (nevet) „És éppen ezért nem vagyunk már barátok.”
Bernie Ecclestone: „Igaz, Sebastian mostanában mindig megver, de vissza fogok vágni.”
Sebastian Vettel: "Komolyra fordítva a szót, korábban csak a tévéből ismertem Bernie-t. Meglepett, hogy tárt karokkal fogadott, és már a kezdetek óta tisztelt. Ez nagyon meggyőző volt, akárcsak az ajánlata, hogy bármikor megkereshetem, ha problémám van. Emlékszem, hogy amikor Törökországban megkaptam a szuperlicencemet, Bernie azt mondta, hogy el ne szúrjam."

Mr. Ecclestone, mindig a világbajnok a sport első nagykövete. A múltban nem mindig volt elégedett a bajnokokkal. Mennyire van megelégedve Sebastian munkájával?
Bernie Ecclestone
: "Nem tetszik, hogy egyes versenyzők a szponzorok és a csapatok befolyása alatt állnak, és így elrejtik a valódi személyiségüket a nyilvánosság előtt. Sebastian mindig önmagát adja, persze ebben az is szerepet játszik, hogy a Red Bull és Dietrich Mateschitz hagyja ezt."
Sebastian Vettel: "Így van."
Bernie Ecclestone: "Minden Formula-1-es pilóta, különösen a bajnokok, a sikert, a pénzt és a népszerűséget is a sportnak köszönhetik. Ezért vissza kellene valamit adniuk a Formula-1-nek azzal, hogy őszinték és elérhetőek. Fernando Alonsóra például azért panaszkodtam, mert bajnokként nem képviselte elég jól a Formula-1-et."

Nemrég elkísérte Sebastiant a "Wetten dass..." című műsor forgatására Mallorcára. Milyen osztályzatot adna Ön erre?
Bernie Ecclestone
: "Bár fogalmam sem volt arról, hogy miről van szó, de a testbeszéde és a vendégek reakciói a kijelentéseire elnyerték a tetszésemet. Pontosan így képzelem el a bajnokunkat."
Sebastian Vettel: "Tudtam, hogy Bernie ott van, azért megpróbáltam jól viselkedni (nevet). Az autóvezetés a szenvedélyem. A Formula-1-ben a legmagasabb szinten művelhetem ezt, és megmutathatom másoknak, hogy mennyire vagyok jó. Nagyon élvezem, sokan pedig csodálnak, ami hatalmas privilégium. Úgy gondolom, hogy vissza kell adnom a sportnak, amit én kapok a sporttól."

Mi volt a karriered legszebb pillanata? A 2010-es Abu-Dzabi Nagydíj, a bajnoki címszerzésed?
Sebastian Vettel
: "Be kell vallanom, hogy Abu-Dzabiban a díjátadó ceremónián elveszettnek és üresnek éreztem magam. Fel sem fogtam, hogy mi történt. Már azzal is egy álom vált valóra, hogy Formula-1-es autót tesztelhettem. Ezen a versenyen az első helyen autóztam, majd nyertem és felálltam a dobogóra, a bajnoki címmel a zsebemben. Abban a pillanatban ez túl sok volt egyszerre, de hamar rájöttem, hogy ez olyan, mint egy szenvedély: egyre többet akarsz belőle."
Bernie Ecclestone: "Pontosan ez számít. Tudom, hogy Sebnél valóban így van. Ezt most csak halkan jegyem meg, de tudom, hogy Sebastian fizetés nélkül is versenyezne, ha a Red Bullnak nem lenne pénze. Seb, ezzel nem azt mondom, hogy ingyen kínáld fel a szolgálataidat."
Sebastian Vettel: "Nem fogom, de meg kell jegyezni, hogy a minket körülvevő fényűzés mellett sokan megfeledkeznek arról, hogy miért is vagyunk itt. Megpróbálok nem elszállni magamtól. Nem érzem, hogy jobb vagyok, mint a régi haverok a suliból. Találtam valami olyan dolgot, ami nagy elégedettségemre szolgál. A jelenlegi helyzetben – ha szükséges lenne – még fizetnék is a Formula-1-es ülésemért."
Bernie Ecclestone: "Seb, ha ezt is gondolod, ezt nem szabad kimondani. Ejnye!"
Sebastian Vettel: "Pedig én valóban így gondolom, ugyanis nem lennék ilyen jó, ha nem szeretném ennyire azt, amit csinálok. Nem a pénz motivál."

Bernie még nem panaszkodott arra, hogy ilyen fölényben vagy az idei évadban?
Sebastian Vettel
: "Nem."
Bernie Ecclestone: "Sebastian most olyan helyzetben van, mint egykoron Michael volt. Sebastian a legjobb, ezért vezet ilyen fölényesen. Ez teszi a dolgot érdekessé. Most mindenki arra kíváncsi, hogy ki tudja megütni a Sebastian által felállított mércét. Ez minden futamnak izgalmat kölcsönöz."

Meglepte, hogy Sebastian ilyen erős lesz a bajnoki cím után?
Bernie Ecclestone
: "Nem, mert megvan benne a feltétlen győzni akarás és persze a többi feltétel is adott."

A vetélytársakban nincs meg ez az akarat?
Bernie Ecclestone
: "De, biztos, de náluk hiányzik a csomag, amit Sebastian magának állított össze. Szerintem Sebastian jobb, mint bárki más. Tehetségesebb."

Még is vannak emberek, akik azt mondják, hogy a Ferrari Michaelnek köszönhetően volt sikeres, Sebastian pedig a Red Bullnak köszönheti a sikert.
Bernie Ecclestone
: "Ez marhaság. Éppen ellenkezőleg. Sebastiannak most sokkal keményebb ellenfelei vannak, mint anno Michaelnek. Ez csak növeli az értékét Seb győzelmeinek. Miért ne kezdődhetne el egy olyan éra Sebbel és a Red Bull Racinggel, mint amilyet annakidején Michaeltől és a Ferraritól láttunk?"

Már annyi bajnokot látott. Kire emlékezteti Sebastian a legjobban?
Bernie Ecclestone
: "Egy kicsi olyan, mint Jochen Rindt. A világ semmiféle sikerétől sem szállna el magától. Ez nagyon fontos. Seb nyugodt, higgadt, szinte minden magától megy. Ez Jochennél is így volt. A másik, hogy mindketten rossz vesztesek."
Sebastian Vettel: "Ez így van. Még akkor is, ha csak backgammont játszunk. Így volt ez a kanadai második helyem után is."

Mit szólt ahhoz, amikor a biztonsági autós fázis után Michael Schumacher Sebastiant üldözte?
Bernie Ecclestone
: "Csalódott voltam, hogy Michael nem tudott dobogóra állni."
Sebastian Vettel: "Nyugodt voltam, mert tudtam, ha sikerül magam mögött tartanom Michaelt, akkor egy ideig a hátvédem lesz. Mindenki tudja, hogy Michael autója hirtelen kiszélesedik, ha valaki meg akarja előzni."

Sebastian, nem szeretnél egy napon egy Ferrarit vezetni? A legenda miatt?
Sebastian Vettel
: "Soha nem egyszerű futamokat nyerni, nem beszélve a bajnoki címről. Teljesen mindegy, hogy hol vagy. Jelenleg nagyon boldog vagyok a Red Bull Racingnél. A Ferrari és a Mercedes is egy legenda, de jelenleg nem foglalkozom ezzel. Fontos, hogy mindig el tudj számolni önmagaddal. Fontos, hogy az edzés vagy a verseny után úgy nézhess tükörbe, hogy azt mondod: Igen, pontosan az vagyok, akit látok. Elégedett vagyok önmagammal." Számomra ez volt a legfontosabb Abu-Dzabiban. Már semmit sem kell magam előtt bizonyítanom."

Elképzelhetőnek tartja, hogy Sebastian és Lewis Hamilton csapattársak lesznek?
Bernie Ecclestone
: "Sebnek senki miatt nem kell aggódnia, mivel ő a legjobb."
Sebastian Vettel: "Köszönöm, Bernie. Valójában nekem teljesen mindegy, hogy ki lesz a csapattársam, mindig meg akarom verni őt. Én akarok lenni a legjobb, ami azt jelenti, hogy úgyis mindenkit meg akarok verni. Mindegy, hogy azonos, vagy másik autóban ül. Soha nem mondanám meg a csapatnak, hogy ki legyen a társam. Csak két dolgot várok tőle: őszinteséget és tiszteletet.
Bernie Ecclestone: "Így van. Manapság már 80 oldalas versenyzői szerződéseket kötnek. Minek is? Csak azért, mert senki nem bízik a másikban. A versenyzők manapság titkárnőkkel, menedzserekkel és pszichológusokkal érkeznek a helyszínre. Ez baromság. Amikor csapatvezető voltam, legfeljebb két oldalból állt egy szerződés. Ha valaki bízik a másikban többre nincs is szükség."

Mennyi oldalból állt a csapatvezető Bernie Ecclestone versenyzőkkel kötött szerződése?
Bernie Ecclestone
: "Legfeljebb két oldalból."
Sebastian Vettel: "Az én mostani szerződésem legalább 50 oldalas."

Ha Önök szerződnének egymással?
Bernie Ecclestone
: "Nulla."
Sebastian Vettel: "Nulla. Bernie egy kemény üzletember, de szereti amit csinál."
Bernie Ecclestone: "Pontosan, különben nem tenném."
Sebastian Vettel: "Bernie egy úriember, ezt már az első pillanattól kezdve tudtam. Megbízom benne."
Bernie Ecclestone: "Ez a dicséret rád is igaz."

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr253032263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása