Alonso megszerezte a Ferrari idei első győzelmét!
A kétszeres világbajnok, Fernando Alonso nyerte a Brit Nagydíjat, melyen a második és harmadik helyen a két Red Bull versenyző, Sebastian Vettel és Mark Webber ért célba. A spanyol elsőségéhez nagy segítség volt az energiaital-gyárosok hibája Vettel kiállásánál...
Izgalmas, eseménydús futamot hozott a Brit Nagydíj, melyen Fernando Alonso megszerezte a Ferrari első futamgyőzelmét. A győzelemhez a spanyol nagy segítséget kapott a Red Bull bokszából, ahol kicsit elrontották Sebastian Vettel kerékcseréjét, ami miatt mind a spanyol, mint Lewis Hamilton megelőzhette őt.
A harmadik helyre visszaeső Vettel aztán beragadt a brit mögé, ám egy korai kiállással átugrották a mclarenest, így könnyed második hely nézett ki a Red Bull bajnokának. Vettel azonban a végére lelassult, és már-már csapattársa, Mark Webber meg is előzte, ám a csapata rászólt az ausztrálra, hogy tartsa a távolságot. A végjáték így az első hármast tekintve eldőlt. Nem úgy a negyedik és ötödik hely sorsa.
Hamiltonnak benzinspórolás miatt a végére vissza kellett vennie, így a vészesen közeledő Felipe Massa rendkívül veszélyes lett rá. Az utolsó kör utolsó kanyarjaihoz érkezvén aztán a brazil támadást indított, de Hamilton érintőre vette a Ferrarit, amivel esélyes volt az utolsó kanyarban való csatározásra, melyet végül meg is nyert. Már csak az a kérdés, hogy meg is tarthatja-e a helyezését.
Csapattársa, Jenson Button a bokszkiállás áldozata lett. A nyalókás embere túl korán rántott zöldre, a jobb első kerékanya még nem került fel, így a brit a hazai közönsége előtt félreállni kényszerült a bokszutcában.
A hatodik hely így Nico Rosberg „ölébe hullott”, akit Sergio Perez, Nick Heidfeld és a csapattárs, Michael Schumacher követ.
A hétszeres világbajnoknak komoly vesszőfutása volt ez a futam, ami után nagy meglepetés a pontszerzés. Schumacher ütközött Kamui Kobayashival, ami után szárnycserére kényszerült, majd az ütközésért behívták egy 10 másodperces letöltendő büntetésre is.
Az utolsó pontot Jaime Alguersuari zsebelte be, aki ahogy a Mercedes versenyzője, csupán kétszer állt ki a futam során.
Brit Nagydíj | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vettel a bokszban vesztette el győzelmet
A címvédő Sebastian Vettel már a rajtnál átvette a vezetést a Brit Nagydíjon a csapattársától, Mark Webbertől, majd egyre nagyobb előnyre tett szert az üldözőivel szemben. "Meglepődtem, hogy milyen jól mentek a dolgok, és elég nagy előnyre tettem szert, így vártunk az első kerékcserével."
"Utólag belegondolva talán ez nem volt olyan jó döntés" – jelentette ki a német pilóta, aki a második kerékcseréje során vesztette el a győzelmet, miután problémák voltak a hátsó emelővel, amit ki kellett cserélni. "Újra meg kellett emelni az autót, ami időveszteséggel járt. Emiatt visszaestem Fernando (Alonso) és Lewis (Hamilton) mögé, akit nem tudtam megelőzni, ezért előrehoztuk a harmadik kerékcserét, amivel nyertem egy pozíciót."
"A futam végén Mark gyorsabb volt, de szerencsére sikerült magam mögött tartani. Összességében a futam elfogadható volt, és már alig várom a hazai versenyemet" – tett hozzá Vettel, aki két hét múlva a Nürburgringen folytatná a bajnoki menetelését.
Webber: Négyszer szólt rám a csapat
Mark Webber a harmadik helyen ért célba a mai Brit Nagydíjon, ám akár a második helyet is megszerezhette volna. A verseny végén azonban, amikor szinte tolta le a pályáról az előtte sokkal lassabban cirkáló Sebastian Vettelt, Christian Hornertől olyan utasítást kapott, aminek értelmében nem előzhette meg a csapattársát. Mint a verseny után a BBC-nek adott nyilatkozatából kiderült, nem is egyszer figyelmeztették: ne előzzön. A csapat később azzal indokolta a kérést, hogy nem akarták, hogy a két versenyzőjük összeütközzön.
Webber elmondta, hogy egyáltalán nem ért egyet a Red Bull kérésével, sőt, egy ideig figyelmen kívül is hagyta, amit mondanak neki: többször is megpróbálta megelőzni a németet. Az ausztrál versenyző "négy vagy öt alkalommal" kapott olyan üzenetet, amiben arra kérték, ne támadja Vettelt, de úgy döntött, ellenáll. Arra a kérdésre, milyen érzés csapatutasítást kapni, úgy felelt: "Nem értek vele egyet, egyáltalán nem. Ez a válasz a kérdésre."
"Ha Fernando [Alonso] kiesik az utolsó körben," folytatta Webber, "akkor a győzelemért csatáztunk volna. Persze, hogy nem foglalkoztam a csapattal, meg akartam próbálni egy hellyel előrébb jutni. Seb jól dolgozott. Én is jól dolgoztam. Senkibe nem ütköztem volna bele. Igyekszem minden tőlem telhetőt megtenni a rengeteg beszélgetés közepette - igyekeztem mindent megtenni, hogy az előttem lévő srácot megelőzzem."
Tavaly éppen Silverstone-ban történt, hogy Webber a verseny végén "Nem is rossz egy kettes számú pilótától" üzenettel üdvözölte a csapatot, miután megnyerte a versenyt. Akkor az időmérő edzésen a Red Bull Vettelnek adta Webber vadonatúj első vezetőszárnyát, miután a német összetörte sajátját.
Nem véletlen, hogy Webbertől idén is megkérdezték, ezúttal is kettes számúnak érezte-e magát.
"Nem igazán," válaszolta. "Csak a verseny végéig versenyezni akarok. Négy vagy öt kör volt még hátra, amikor elkezdtek cseverészni hozzám, hogy tartsam a pozíciómat. Akartam a pontokat, de még több pontot is akartam szerezni."
Vettel elmondta, meg tudja érteni, hogy a csapat miért nem akarta őket egymás ellen versenyezni, ugyanakkor örült is annak, hogy csatázhattak.
"Igyekszem elöl maradni, nincs ezzel semmi gond," mondta. "Ha a második és a harmadik helyen elég közel vannak egymáshoz az autók, és az első és a negyedik helyen állók meg elég távol vannak, akkor a csapat szemszögéből nincs értelme a versenyzésnek, és valami hülyeség elkövetésének. A második és a harmadik hely közti különbség nem sok, de természetesen igyekszünk versenyezni. Próbáltam tartani a helyemet. Gondjaim voltak, Mark gyorsabb volt, és aztán ott volt a kockás zászló."
Vettel még hozzátette, hogy nem érti, miért lett mindenki izgatott az egész miatt a sajtótájékoztatón.
"Második lettem," felelte arra a kérdésre, hogy az eredmény szerinte nem volt-e csalás. "Amint azt korábban elmondtam, Mark megpróbált megelőzni, de elöl tudtam maradni. Egyértelműen látszott, hogy gyorsabb volt nálam. Ha nem versenyeztem volna, akkor egyszerűen csak elengedtem volna, szóval egyértelmű, hogy az utolsó, amit tenni akarsz, az ártani a csapatnak? Ha fordított helyzetben lettünk volna, nem lett volna értelme - persze, meg akarnám előzni Markot, szóval nem lenne értelme valami hülyeséget csináni. Nem értem, mire a nagy hűhó."
"Azt gondolom, versenyeztünk," folytatta Vettel. "Nem volt előre megtervezve, hogy 'jobbra megyek, ő is jobbra megy, ő fékez...'. Próbált olyan keményen versenyezni, ahogy tudott, de nem sikerült megelőznie. Számomra ezen a ponton ez az egész nagyon vicces."
Horner: Nem akartuk, hogy a pilóták összeütközzenek
A Red Bull Racing versenyzője, Mark Webber egy másodperces távolságon belül volt a csapattársához, Sebastian Vettelhez képest a Brit Nagydíj utolsó köreiben, így a DRS segítségével többször is támadást indított a címvédő ellen, elmenni azonban nem tudott mellette, ugyanis az utolsó körben a csapat megálljt parancsolt a 34 éves pilótának.
A csapatvezető, Christian Horner a futam után az RTL-nek elismerte, hogy csapatutasítás történt. "Egyik csapat sem akarja, hogy a versenyzői kiessenek, ezért mondtuk Marknak, hogy tartsa a pozícióját. Egy előzési manőver túl kockázatos lett volna, és könnyen előfordulhatott volna, hogy mindketten kiesnek."
Mivel az FIA idéntől már nem tiltja a csapatutasításokat, a Red Bullnak nem kell következményekkel számolnia.
Utolsó kommentek