Vettel: Ezt az autót nem előzésre tervezték
Sebastian Vettel csalódott volt, hogy a Hungaroringen csak a második helyen intették le a kockás zászlóval, az eredményért mégsem a csapatát teszi felelőssé. ,,Az autónk nem olyan rossz, mint azt egyesek gondolják" - jelentette ki a címvédő az Auto Bild Motorsportnak adott interjúban.
A Red Bull Racing versenyzője elárulta, hogy azért nem tudott előzéssel jobb pozíciót elérni, mert az RB7-es autót nem a pozícióharcokra tervezték. A német szaklap információi szerint a Nürburgringi futam után az élcsapatok közül a Milton Keynes-i brigád versenyzői hajtották végre a legkevesebb előzést, Vettel és Mark Webber összesen 56 alkalommal előzött, míg a McLaren duója 85 alkalommal, a Mercedesé pedig 74-szer.
Vettel azonban nem foglalkozik a számadatokkal, és a következőképpen magyarázta a helyzetet: ,,Azért előztünk kevesebbet, mert gyakran az élről indultam, így nem volt senki, akit megelőzhettem volna. Másrészt az autót úgy tervezték, hogy nagy leszorítóerőt generáljon, amelynek következtében a kanyarokban sok időt nyerünk. Emiatt valamivel alacsonyabb a csúcssebességünk, és így nehezebb az előzés is."
,,A nürburgringi egyenesben kilenc kilométeres óránkénti sebességgel alacsonyabb volt a csúcssebességem, mint Felipe Massáé a Ferrariban.
Így nem lehet kockázat nélkül előzni" - mondta Vettel, aki magyarázatot adott arra is, hogy miért hibázott Kanadában az utolsó métereken és miért tudta Jenson Button megelőzni.
,,Jenson az utolsó hosszú egyenesben sokkal gyorsabb volt, így sokat kellett kockáztatnom. Ennek ellenére is elfogadom, hogy az egyenesben lassabbak vagyunk, mert a nagy leszorítóerőnek köszönhetően annyit nyerünk a köridővel, hogy általában az élen állunk."
Utolsó kommentek