SZÜLETÉSNAPOS VILÁGBAJNOK - Nem számít a többi rivális, nem számít a sajtó, nem számít, hogy mások mit gondolnak. Kegyetlen és nagyképű hozzáállásnak tűnhet, pedig Kimi Räikkönennél mindez csupán egy dologról szól: a leggyorsabbnak lenni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A gyerekarcú és tejfeles szájú finnről jóformán semmit nem lehetett tudni, amikor 2001-ben megérkezett a Forma-1-be. Ami nem csoda, hiszen csendes autóversenyzői előélettel került be a világ legjobbjai közé. A harmincadik életévét a mai napon betöltő Räikkönen versenyzői mivoltának lényege kilenc F1-es év elteltével is változatlan maradt. Ha nem riasztják el a kora reggeli edzések, akkor most lehet, hogy a világ egyik legjobb NHL játékosát tisztelhetnénk benne. Ha mindössze 23 együléses versenyt követően nem kap külön eljárás során eredetileg három versenyre szóló F1-es szuperlicencet az FIA-tól, akkor könnyen lehet, hogy Sébastien Loeb most nem lenne ötszörös rali-világbajnok. Az 1979. október 17-én született finn helye a Forma-1-ben volt, és miután már debütáló futamán pontszerző helyen ért be a Sauberrel, a kezdeti kétségek eloszlottak. Kevesen ismerik őt igazán jól, de akik közeli kapcsolatban állnak vele, teljesen más Räikkönenről számolnak be, ahhoz képest amilyen képet a sajtón keresztül, a tucatnyi interjúk során megismerhettünk.
Tudták róla?! - Az egykori mclarenes csapatfőnöke, Ron Dennis által ráragasztott Iceman becenéven kívül szokták még illetni a Kimster, Kimppa, Räikka elnevezésekkel is, - már ötödik éve él boldog házasságban Jenni Dahlman egykori skandináv szépségkirálynővel, - ha ideje engedi, eljár szülővárosa hoki csapatának meccseire, - idén ő a világ második legjobban fizetett sportolója 45 millió dolláros keresettel (Tiger Woods vezeti a listát 78 millió dollárral), - úgy érzi, hogy rossz érában született, saját bevallás alapján az 1970-es évek Forma-1-es világában sokkal jobban érezné magát. Ami 2008-tól történt a Jégemberrel A bajnoki trófea megszerzését követő szezon nem Räikkönen éve volt. A szezon első felében rendre dobogós volt, kétszer nyerni is tudott (Maláj és Spanyol Nagydíj), majd a szezon második felében négy futamon sorra betlizett a Ferrarival, és mire ismét felért a dobogóra, már késő volt. Csak a harmadik helyet tudta megszerezni az összetettben. Csapattársa, Felipe Massa volt az, aki egy ponttal maradt le a vb-címről, mely drámai csatában végül Lewis Hamiltoné (McLaren-Mercedes) lett. A konstruktőri bajnoki címet azonban így is megszerezték a maranellóiak. A barcelonai diadalt követően Räikkönen még Mika Häkkinen eredményét is lepipálta, mind a versenyen megfutott leggyorsabb körök, mind a dobogós helyezések tekintetében. Így lett a Jégember a leggyorsabb finn, aki valaha megfordult a Forma-1-ben. Gyorsaságnak néha viszont vannak hátulütői is, szó szerint. Minderről a Force India pilótája, Adrian Sutil tudna mesélni, akit Monacóban pontszerző helyről ütött ki Räikkönen, miután az alagútból kiérve nem tudta megőrizni uralmát Ferrarija felett, és belerohant a német autójába. Az indiai csapat kérte a versenybíráktól, hogy büntessék meg a finnt a manőverért, végül úgy találták, nem volt szándékosság az esetben. Kanadában ismét érdekesen alakultak a dolgok, ezúttal Räikkönen volt az, akinek önhibáján kívül kellett keserű szájízzel befejeznie a versenyt. Az akkori szabályoknak megfelelően ugyanis, a safety car jelenléte miatt piros lámpánál kellett várakoznia a bokszutcából kihajtóknak, így Räikkönennek is. A mögötte érkező Hamilton és williamses Nico Rosberg azonban rosszul mérte fel a helyzetet, a mclarenes hátulról megküldte Raikkönent, a britnek pedig még Rosberg is adott egy lökést. A verseny itt számukra véget is ért. Egy átlagos idegrendszerű ember valószínűleg leordibálta volna a sisakot is Hamilton fejéről, amiért nem vette észre, hogy álló autók felé tart. Ehelyett Räikkönen szép lassan kiszállt az autójából, majd megmutatta Hamiltonnak, hogy a lámpa bizony piros volt, majd elindult a garázsa felé. Interjú szemelvények Kérdés: Mivel töltötted az időt, míg felkészültél a szezonra? Räikkönen: Azt általában az Önök újságjából szoktam megtudni. Kérdés: A pilóták számára a sisakjuk különleges jelentéssel bír. Számodra mit jelent a sajátod? Räikkönen: Azt, hogy megvédi a fejemet. K: Van bármilyen rituáléd a sisakkal kapcsolatban, ahogy a többi pilótának is? K.R.: Igen, megtisztítom a plexijét, hogy jobban kilássak rajta. Kérdés: Mi a legizgalmasabb pillanat egy versenyhétvégén számodra? Räikkönen: Azt hiszem a rajt, az mindig izgalmas. K: És a legunalmasabb? Räikkönen: Az most van. A Francia Nagydíjon megszerezte a Ferrari 200. pole-ját, és a győzelem is a kezében volt, amikor a kipufogó kis híján leszakadt, Räikkönennek vissza kellett vennie a tempóból, Massa elment mellette, így a 2. helyen intették le. A szezon során ez volt az utolsó alkalom, hogy az időmérőn megszerezte az első rajtkockát, legjobb versenyeredményei közé pedig innentől fogva négy harmadik helyezés fért be. A valenciai futamon elütötte egy szerelőjét, minekután túl korán akart elindulni a tankolásból, Belgiumban a Hamiltonnal való csatározást követően nagy nehezen megőrizte a vezető helyet, míg falhoz nem csapta Ferrariját a következő körben. Szingapúrban a 16. helyről lépegetett fel az 5. pozícióig, amikor ismét érintőt vett a falon egy gyors kanyarban. Kiesését megelőzően azonban még megfutotta a leggyorsabb kört, amivel már Michael Schumachert is befogta: 10 leggyorsabb kör egy szezonban, és beállította Alberto Ascari hat egymást követő leggyorsabb körét egy szezonban. Az előbbi teljesítményéért ismét a DHL Leggyorsabb kör díjával jutalmazták. 2009: végez a Ferrarival, de vajon a Forma-1-gyel is? Räikkönen jelenleg a bajnokság 5. helyén áll, mindössze egy elsőség, a belgiumi futamgyőzelem áll a neve mellett, ami a Ferrari kezdeti rossz formáját tekintve nem meglepő. Az idei szezon első három futamán a 16., 14., majd 10. helyen végzett az F60-assal, amelynek sok más csapathoz hasonlóan hagyományos diffúzora volt. A csapattal igazán a szezon második felére találtak magukra. Már Monacóban is felállhattak a dobogóra, egy helyet javítva másodikként végzett a Hungaroringen, Belgiumban pedig megérkezett az idei első győzelme is. (Karrierje során már 4. alkalommal nyert Spa-Francorchamps-ben, kiérdemelve a The King of Spa címet.) Az elmúlt három futamon csak egy alkalommal, Olaszországban szerezte meg a dobogó 3. fokát. A hátralévő Brazil és Abu-Dzabi Nagydíjon még van esélye, hogy szép eredményekkel búcsúzzon a Ferraritól.
* A 2009-es szezon még folyamatban **A 2009-es Japán Nagydíjjal bezárólag | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fotó: AFP |
♥ a legjobbról csakis a legjobbat. ♥
2009.10.17. 21:32 | Andrejja | Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr231456844
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek