Räikkönen: Biztosan a Forma-1-ben folytatom
Noha a jövőjéről továbbra sem árult el részleteket, a Ferraritól távozó Kimi Räikkönen csütörtökön leszögezte, hogy mindenképpen a Forma-1-ben fogja folytatni a pályafutását, és rallyzni ugyanúgy csak a versenyzés mellett szeretne, mint eddig. "Biztosan az F-1-ben leszek, de olyan szerződéssel, amely engedélyezni fogja számomra (a rallyzást)" - mondta Räikkönen Abu Dhabiban, a hivatalos sajtótájékoztatón. - "Ezzel senkinek nem ártok. Mindenfajta vezetéssel új tapasztalatokat lehet szerezni, úgyhogy szerintem nem lehet probléma. Idén is jól működött így. Ameddig (a rallyzás) nem befolyásolja károsan azt, amit a Forma-1-ben, vagy bárhol máshol csinál az ember, nem lehet vele semmilyen gond." Räikkönen ugyanakkor nem cáfolta azt a híresztelést sem, hogy jövőre szabadságot vesz ki, mielőtt visszatér az F-1-be. "Ezt is megtehetem, ha akarom. Bármit megtehetek, de ahogy már korábban is mondtam, még nem döntöttem el, hogy mit fogok csinálni.
Räikkönen: McLaren vagy semmi
Kimi Räikkönen az évad végén elhagyja a Ferrarit, egyelőre azonban nem tudja, hogy hol folytatja a pályafutását. A finn pilóta a csütörtöki sajtórendezvényeken az Abu Dhabi Nagydíjról és a pályafutásának folytatásáról beszélt.
Kimi, mi az első benyomásod a pályáról? Hogyan tetszik a környezet?
Kimi Räikkönen: "Eddig csak a paddockot láttam, és nem jártam körbe a pályát. Minden újnak látszik, és észrevehető, hogy néhány dolog az utolsó pillanatban készült el. Összességében minden nagy és masszív. Ha minden készen áll, akkor ez lesz az egyik legjobb rendezvény."
A verseny során alacsony lesz a nap állása és csökkeni fognak a hőmérsékletek. Ez aggaszt?
Kimi Räikkönen: "Nem számítok nehézségekre. Lehet, hogy naplementekor más lesz a helyzet, de a reflektorok Szingapúrban is olyan jók voltak, hogy nem lehetett nagy különbséget felfedezni a nappal és az éjszaka között. Itt amúgy is meleg lesz, így minden rendben lesz."
Az évad második felében csak két ponttal szereztél kevesebbet, mint Lewis Hamilton, aki a legtöbbet gyűjtögette. Mivel a Ferrari nem fejleszt, ez elfogadható, nemde?
Kimi Räikkönen: "Igen, jól sikerült az évad második fele. Nem ez a legjobb autó, de sikerült kihozni belőle a maximumot. Sokkal jobb vezetni, mint korábban, és ha jól megy egy autó, akkor sokkal egyszerűbb jól teljesíteni. A nagyobb vagy a jobb csapatok, akik idén gyorsabbak voltak, lehettek volna jobbak is. Az évad végén jobb autóra lett volna szükségük ahhoz, hogy jobban teljesítsenek, és több pontot szerezzenek. Ezt nem tették meg, és ennek is köszönhettük a jó szereplést."
Egy kicsit unfair, hogy a figyelem a csapattársaidra irányult, miközben rendszeres pontszerző voltál.
Kimi Räikkönen: "Számomra ez nem jelent különbséget. nem hiszem, hogy túlságosan gyorsak voltak. Az emberek olyan gyakran beszélhetnek velük, ahogy nekik tetszik. Mi arra törekszünk, hogy pontokat és jó helyezéseket szerezzünk. Ez volt a cél eddig, és most is ez lesz. Bízom benne, hogy jobban tudunk teljesíteni, mint a McLaren."
A verseny után elhagyod a Ferrarit. mire gondolsz ezzel kapcsolatban?
Kimi Räikkönen: "Nem sok minden változott az elmúlt versenyek során. Nincsen szerződésem velük. Ez lesz az utolsó közös versenyünk, és szeretnék jól teljesíteni. Majd utána meglátjuk mit hoz a jövő."
Csak a Formula-1 jöhet szóba, vagy a rali is?
Kimi Räikkönen: "Több lehetőségem van, majd meglátjuk, melyik a legjobb. A Toyota soha nem volt igazán téma, ha a Formula-1-ben akarok maradni, akkor a McLaren az egyetlen lehetőség."
Lehet, hogy egy évig semmit sem csinálsz?
Kimi Räikkönen: "Azt teszem, amit akarok. Még nem tudom, hogy mit szeretnék."
Mit tanácsolsz Fernando Alonsónak?
Kimi Räikkönen: "Nem hinném, hogy bármit is mondanom kell neki. Elég régóta van a Formula-1-ben, és nem lesznek nehézségei. Talán már járt is ott, és beszélt pár emberrel. Nem sokat lehet ezzel kapcsolatban mondani."
Raikkönen: A McLaren az egyetlen reális opció
Kimi Raikkönen bevallotta, hogy egykori csapata, a McLaren az egyetlen reális választási lehetőség számára, ha úgy dönt, folytatni szeretné pályafutását a Forma-1-ben.
A finn pilótának egyelőre nincs helye a jövő évi rajtrácson, miután jelenlegi csapata, a Ferrari már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy Fernando Alonso veszi át a helyét 2010-ben.
Raikkönent az elmúlt hetekben a Toyotával, és a McLarennel is kapcsolatba hozták, ám maga az érintett elárulta, hogy amennyiben a maradás mellett dönt, csakis egykori csapata jöhet szóba számára.
"A Toyotáról még csak nem is beszéltünk" – mondta az egykori világbajnok a finn MTV3-nak. "Ha forma-1-es autót akarok vezetni, akkor a McLaren az egyetlen választás. Néhány napon belül tisztulhat a kép."
Raikkönent természetesen a csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatón sem kímélték, és egymás után tették fel neki a jövőjével kapcsolatos kérdéseket, melyekre visszafogottan, és néhány mondatban választolt.
Elmondta, hogy a Forma-1-en kívül vannak más lehetőségei, mint például a rali, sőt még az is elképzelhető, hogy egy évet kihagy és pihenőre vonul, ahogy azt honfitársa, Mika Hakkinen is tette a 2001-e szezon végén, aki azt követően már soha nem tért vissza a királykategóriába.
"Valójában van néhány különböző lehetőségem, és most mérlegelünk, megnézzük, hogy melyik a legjobb közülük, és aztán döntés hozok" – magyarázta. "A rali is egy ilyen lehetőség, azonban úgy értem, hogy nem csak a Forma-1 és a rali jöhet szóba."
Arra a kérdésre, hogy igazak-e a hírek, melyek szerint egy év pihenőre vonulhet, Kimi a következőket válaszolta: "Megtehetem, ha akarom. Azt csinálok, amit csak akarok, de ahogy azt már elmondtam, még nem hoztam meg a döntést a jövőmet illetően."
Montezemolo megköszönte Räikkönen munkáját
Az Abu Dhabi Nagydíj lesz Kimi Räikkönen utolsó versenye a Ferrari színeiben. A finn pilóta három évet töltött az istállónál, amely során 2007-ben egyéni bajnoki címet nyert.
A Fiat elnöke, Luca di Montezemolo a csapat hivatalos oldalán mondott köszönetet a harminc esztendős versenyzőnek. "Kimi történelmet írt a Scuderia színeiben, és már az első évben egyéni bajnoki címet nyert, valamint két konstruktőri címhez is hozzájárult 2007-ben és 2008-ban. Rendes fú, egyenes és lojális, így örömmel fogok emlékezni rá. Boldog vagyok, hogy itt lehetek vele és a csapattal az idei nehéz évad utolsó versenyén. Bízom benne, hogy sikerül jól szerepelni."
Räikkönen lehetőségei: Forma-1, rali, szabadság
Az Abu-Dzabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatójának egyik főszereplője Kimi Räikkönen volt, aki a hétvégén utolsó ferraris versenyére készül, ám elsősorban a jövőjét firtató kérdéseket kapott. A Forma-1-ben csak a McLaren-Mercedesnél tudja elképzelni magát.
"Alapvetően több lehetőségem is van, és meg fogjuk vizsgálni, hogy ezek közül melyik a legjobb. Ezután megosztom a döntésemet mindenkivel"- mondta a témakörrel kapcsolatban a 2007-es Forma-1-es világbajnok.
"A rali is egy lehetőség, ez kétségtelen. Azonban nem csak a Forma-1 és a rali jöhet szóba, egyéb választási lehetőségem is van. Vannak még más dolgok is, amiket csinálhatok"- homályosított fel mindenkit a finn.
Arra a kérdésre, hogy ez esetleg azt is jelentheti-e, hogy 2010-re szabadságot vesz ki, így felelt: "Természetesen ezt is megtehetem, ha ezt akarom. Azt csinálhatom, amit csak akarok. Viszont még nem döntöttem el, hogy mit is szeretnék."
Kimi Räikkönen jövőjével kapcsolatban tehát nem lettünk okosabbak, de ha hinni lehet neki, akkor még ő maga sincs tisztában azzal, hogy mihez is kezdjen. Ez viszont azt is jelenti egyben, hogy túl nagy mozgás továbbra sem várható a pilótapiacon, hiszen több csapat 2010-es felállása is nagyban függ a finn döntésétől.
Az idei év legjobban megfizetett F1-es pilótája a finn tévétársaságnak, az MTV3-nak a Forma-1-es lehetőségeivel kapcsolatban több részletet is elárult: "A Toyotával még csak nem is tárgyaltunk. Ha úgy döntök, hogy F1-es autót akarok vezetni, akkor csak a McLaren jöhet szóba. A következő napokban tisztulhat a kép." Räikkönent korábban a Red Bull Racinggel is szóba hozták, de azt a felek cáfolták.
Räikkönent agyonfizette a Ferrari - 2009-es pilótabérek
Az Arabian Business.com felmérése szerint a Forma-1-es pilóták a 2009-es évadban összesen 130 millió amerikai dollárnyi fizetést kaptak munkaadójuktól. Az összeg 35 százalékát, nem kevesebb, mint 45 millió amerikai dollárt, a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen egymaga vághatta zsebre, aki ezzel messze az év legjobban fizetett pilótája lett.
A "Jégember" majd háromszor annyit keresett össze 2009-ben, mint a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, pont háromszor annyit, mint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, az újdonsült világbajnok, Jenson Buttonénál pedig kilencszer nagyobb összeget kapott szolgálataiért munkaadójától, a Ferraritól.
Ennek fényében már abszolút érthető a Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug nem régiben megfogalmazott kijelentése, mely szerint a McLaren nem kíván agyonfizetni egyetlen pilótát sem, legyen szó akár Kimi Räikkönenről is. A "Jégember" a wokingi istállónál tehát vélhetőleg jelentősen alacsonyabb fizetéssel lenne kénytelen beérni, ha viszont nem akar engedni az álomgázsiból, akkor valószínűleg marad számára a Toyota, ahol viszont a győzelmi esélye lenne erősen kérdéses.
Egyébként több, mint valószínű, hogy Räikkönen idei túlfizetése részben azzal is magyarázható, hogy a Ferrari az idei év végén, szerződése lejárta előtt kéri meg a távozásra a finn klasszist, aki a 45 millió dollárban vélhetően már a végkielégítése egy részét is megkapta. Abba pedig egyszerű halandóként talán jobb bele se gondolnunk, hogy vajon a kétszeres világbajnok Fernando Alonso jövőre mennyit kaszálhat majd a Ferrarinál, ha az épp az ő kedvéért leváltott Räikkönen idén ennyi pénzzel gazdagodott...
Pilóta | Csapat | Fizetés (USD) |
Kimi Räikkönen | Ferrari | 45 millió |
Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 18 millió |
Fernando Alonso | Renault | 15 millió |
Nico Rosberg | Williams Toyota | 8,5 millió |
Felipe Massa | Ferrari | 8 millió |
Jarno Trulli | Toyota | 6,5 millió |
Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 6 millió |
Mark Webber | Red Bull Racing | 5,5 millió |
Jenson Button | Brawn GP | 5 millió |
Robert Kubica | BMW Sauber | 4,5 millió |
Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 3,5 millió |
Nick Heidfeld | BMW Sauber | 2,8 millió |
Giancarlo Fisichella | Ferrari | 1,5 millió |
Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1,5 millió |
Rubens Barrichello | Brawn GP | 1 millió |
Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0,5 millió |
Adrian Sutil | Force India | 0 millió |
Nakadzsima Kazuki | Williams Toyota | 0 millió |
Vitantonio Liuzzi | Force India | 0 millió |
Romain Grosjean | Renault | 0 millió |
Utolsó kommentek