1. Kimi Räikkönen
A nem egészen két formaautós versenyzéssel töltött idény után a 2001-ben a Forma-1-be emelt Kimi Räikkönen a sport történetének egyik, ha nem a legkedveltebb antisztárjává nőtte ki magát. Bár a Saubernél bemutatkozási lehetőséget kapott finn alkalmasságában kezdetben sokan kételkedtek, a Forma-1-es szerepléshez elengedhetetlen ún. szuperlicenszet is ideiglenesen, 6 versenyre kapta csak meg először, de ő gyorsan és fényesen bizonyított: első futamán hatodikként, azaz pontszerző helyen ért célba.
A Saubernél Nick Heidfelddel közösen a csapat történetének legjobb idényét hozták, a McLaren pedig le is csapott a finn tehetségre, így Räikkönen második évében már a visszavonult kétszeres bajnok, Mika Häkkinen helyén az F1 egyik élcsapatánál versenyzett.
Kimi meg is hálálta a bizalmat, amit ki lehetett hozni a McLarenből, azt ő meg is tette, a gyorsaságára és elszántságára nem lehetett panasz, azonban sem Wokingban, sem a Mercedes brixworthi motorüzemében nem álltak a helyzet magaslatán az évtized első felében, így hiába nyomta, ahogy a csövön kifért, az autó tucatnyiszor adta meg magát alatta.
Räikkönent ezért nem alap nélkül tekintik majdnem háromszoros bajnoknak a rajongói - bár 2003-ban, a pontversenyben második lett, de egyetlen - egyben első - futamgyőzelme alapján talán nem érdemelte volna meg a címet, de 2005-ben a végül győző Alonsóéval megegyező számú győzelmet aratva maradt le a címről.
A finn talán legragyogóbb versenyét is ugyanebben az évben teljesítette: a 2005-ös Japán Nagydíj örökre emlékezetes marad arról, ahogy a mezőny legvégéről verekedte előre magát, majd az utolsó kör első kanyarjában végül a vezetését is átvette a renault-s Giancarlo Fisichellától.
Räikkönen 2007-ben újra bajnokot, méghozzá a legnagyobbat pótolt: Michael Schumacher helyére ült a Ferrarinál. A finn megállta a helyét, első ferraris futamán megszerezte a pole-t, a leggyorsabb kört és a győzelmet is, és bár év közben kicsit beleszürkült a mezőnybe, de végtelen elszántsággal az utolsó pillanatig a vezető Hamilton és Alonso mögött "loholt", míg a hajrában végül fordítani tudott, és megszerezte a bajnoki címet.
2008-ban a címvédés nem sikerült, Räikkönen az időnkénti elszánt versenyzés mellett sokszor volt enervált - talán az autó nem feküdt neki -, 2009-ben azonban Massa kidőlése után egyedül vitte a hátán a Ferrarit, elképesztő eredményeket sajtolva ki a réges-rég leállított fejlesztésű F60-asból.
A 35 leggyorsabb körével minden idők leggyorsabb F1-ese címet bőven kiérdemlő Räikkönen 2009 végén szerződést bontott a Ferrarival, 2010-ben pedig már a rali vb-ben folytatja, de akár visszatér még, akár nem, az biztos, hogy a 2000-es évek egyik legjobbja volt.
HIÁNYZOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Utolsó kommentek