www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Sebi. 2008.

2010.04.24. 16:19 | Andrejja | Szólj hozzá!

Sebastian Vettel könnyed interjú

A Toro Rosso fiatal versenyzője hatalmas népszerűségnek örvend a Formula-1 berkein belül, illetve azon kívül is. A német tehetség a BMW színeiben robbant be a száguldó cirkusz világába, ma azonban már az energiaital-gyárosok szolgálatában áll.
 
 
 


Vettel iránt sokak szerint már a nagycsapatok is érdeklődnek, s csak idő kérdése, hogy egy, a tehetségével egyensúlyban lévő autó kerüljön alá.

De hogyan boldogul Vettel a pályán kívül?

 

1.
Kérdés: Száraz vagy esős verseny?
Vettel: Esős! Imádok játszani az autómmal. Ezen kívül érdekes lehetőségeket rejt az ilyen verseny.

2.
Kérdés: Saláta vagy steak?
Vettel: Egyértelműen steak. Szeretem a húst és nem kedvelem a vegetáriánusokat - ellopják az táplálékot a steakemtől!

3.
Kérdés: Ipod vagy vinyl?
Vettel: Egy ipod tökéletes utazásra, de nem múlja felül a vinyl hangzását. Kedvelem azt a minőséget, amit a régi lejátszók nyújtanak.

4.
Kérdés: Egy éjszaka a városban, vagy egy nyugodt éjszaka otthon?
Vettel: Általában nyugodt éjszaka otthon. Hogy lehetnék bölcs és pengeelméjű egy kiadós alvás nélkül?

5.
Kérdés: Mikrobusz vagy motorkerékpár?

Vettel: A mikrobusz a biztonságosabb, de hol marad a szórakozás? Talán egy mikrobusz néhány baráttal...

6.
Kérdés: Golf vagy foci?
Vettel: Foci...! Túl fiatal vagyok a golfhoz, és szeretek mozogni.

7.
Kérdés: Mozart vagy Motorhead?
Vettel: Rock and Roll?

8.
Kérdés: Jacht vagy repülő?
Vettel: Egyiket sem engedhetem meg magamnak.

9.
Kérdés: Öltöny vagy alkalomszerű?
Vettel: Csak alkalmi...Nincs sok lehetőségem arra, hogy öltönyt hordjak, mivel csak egyetlen egy van.

10.
Kérdés: Könyv vagy TV?
Vettel: Ha a könyv megéri, szeretek olvasni, de elég válogatós vagyok. A TV az egyszerűbb választás.

11.
Kérdés: Szupermodell vagy egy lány a szomszédból?
Vettel: Egy lány a szomszédból nagyobb kihívás. És legtöbbször nem rosszéletűek.

12.
Kérdés: Tengerpart vagy hegyvidék?
Vettel: Amikor hegyet mászol és felérsz a csúcsra, az érzés fantasztikus. Ezt nem kapod meg a strandon, hacsak nem fekszel egy forró lány mellett.

13.
Kérdés: Verseny vagy időmérő?
Vettel: Hmmm...Szeretem mindkettőt. Az időmérőn egyenesen a gyorsaságra kell koncentrálnod, míg a versenyen több idő áll rendelkezésedre, én szeretem ha ezek próbára tesznek.

14.
Kérdés: Egy monacói apartman vagy egy svájci faház?
Vettel: Svájci faház...Nem szeretem a fényűzést.

15.
Kérdés: Szakáll vagy borotválkozás?
Vettel: Szerinted tényleg van választásom?

16.
Kérdés: Bor vagy víz?
Vettel: Azt kell mondanom, víz. Tényleg nem nagyon rajongok az alkoholért. És különben is, jobban szeretem a sört, mint a bort...

17.
Kérdés: Újság vagy képregény?
Vettel: Újság. Nem szeretem a képregényeket.

 18.
Kérdés: Edzés a teremben vagy kint?
Vettel: Kint egy kicsit élvezetesebb, de szeretek tréningezni, szóval nem túl fontos, hol.

19.
Kérdés: Pénz vagy dicsőség?
Vettel: Dicsőség, természetesen. Ez csak a sikerről szól. Nem tudom elképzelni, hogy oda legyek valakiért csak azért, mert tele a pénztárcája.

20.
Kérdés: Bevásárlóközpont vagy internetes vásárlás?
Vettel: Nem vagyok benne túlságosan a vásárlásban - férfi vagyok.

Forrás: RedBulletin - 25.04.08

 

 

Továbbá itt még egy cikk Vettelről:

Minden nagy versenyző mögött ott van a család, a barátok, mint támogatók, s a Formula-1-be kerülvén hatalmas nyomás nehezedik mindegyikükre. Odáig azonban el kell jutni, s a gyakori közhellyel élve a Formula-1-hez nem csupán tehetségre, hanem pénzre, és egy nagy adag szerencsére is szükség van.

Az alábbiakban a Toro Rosso versenyzője, Sebastian Vettel meséli el életútját, innentől kezdve övé a szó.

Az édesapámat Norbertnek hívják. Régebben amatőr hegyi versenyekre járt egy Volkswagen Golffal és szerintem nagyon jól csinálta. Az 1980-as években azonban hátat fordított ennek, így amikor Ő abba hagyta, én elkezdtem. Két éves voltam, amikor megvette az első gokartomat. Mindössze 2 lóerős volt és egykerék-meghajtású, a hátsó udvarunkban kezdtem el 'versenyezni' vele. Felállítottunk egy szlalompályát és órákon át gyakoroltunk.





Minden hétvégén versenyekre jártunk az édesapámmal és motorhome-okban éltünk. Körbeutaztuk egész Németországot, Ausztriát és Hollandiát. Van két idősebb nővérem és egy fiatalabb öcsém és mindig együtt utaztunk a családdal. Az édesanyám, Heike, ő volt mindig a 'főnök'. Ha nem akarta volna, hogy versenyezzek, soha nem hagyta volna édesapámnak, hogy magával vigyen.

Körülbelül öt évesen próbáltam ki először gokartot egy arra alkalmas pályán. 1995-ben, hét évesen kezdtem el a versenyzést, édesapám minden idejét annak szentelte, hogy a segítségemre legyen. Az első versenyem egy Waldorf nevű helyen volt, közel Hockenheimhez, mindössze fél órára onnan, ahol éltünk. Úgy néztünk ki, mint az idióták... Megérkeztünk egy gokarttal és négy abronccsal. Mindenki másnak hatalmas sátrai, csapatfelszerelése és több tonna tartaléka volt. Mi teljesen kívülállóak voltunk. De versenyről versenyre bebizonyítottuk, hogy megérdemeljük azt, hogy ott legyünk!

Tizenöt éves koromig gokartoztam, mely idő alatt az édesapám volt a szerelőm. Az emberek gyakran megkérdezik tőlem, hogy ki a példaképem. Ha a versenyzésről van szó, akkor Michael Schumacher. De amikor az életre értik, akkor édesapám a példaképem.

Lecsúsztál a gyerekkorodról?
Nem. A szüleim nem erőltettek semmit, amit nem akartam. A gyermekkorom teljesen normális volt. Játszottam üvegpörgetőst, mint mindenki más. És voltak barátaim a gokartpályán is. Az edzések után elköszöntünk édesapánktól és mentünk játszani a játékautóinkkal. Sok szülő hatalmas nyomást tesz a gyermekei vállára, amit nem jó látni. Ránk ez nem volt jellemző, szép nevelést kaptunk.

Mi a legnagyobb csínytevés, amit gyerekkorodban elkövettél?
Volt egy Mazda autókereskedés, aminek a főnöke édesapám barátja volt. Egy kicsit felpörögtem, a barátaim és én találtunk egy csomó festékszóró spray-t és mindenütt lefújtuk az autókat. Kilenc éves voltam és kaptam néhány pofont ezért.

1. Gerhard Noack

Ő a KSN Racing alapítója, azé a csapaté, ahol a kartos időmet töltöttem. Ő is versenyző volt egy ideig, de nem volt elég gyors. Elhívott egy fiatal srácot Kerpenből gyakorolni, akit Michael Schumachernek hívtak. Gerhard rájött, hogy Michael sokkal gyorsabb nála. Szóval befejezte a versenyzést és elkezdte segíteni Michaelt. Gerhard gondoskodott mindenről, ő fizette a szerelőket is. Amikor Michael az autók felé fordult, Ő maradt a gokartnál és nyitott egy boltot.

Amikor édesapám és én találkoztunk vele, nagyon jó kapcsolatot alakítottunk ki. A szárnyai alá vett engem, csakúgy, mint Michaelt.


 

Nyilván Schumacher volt az egyik legfontosabb kapcsolat számodra. Szeretnéd, ha Ő lenne a menedzsered?
Jó lenne, különösen, hogy nagyon gazdag és nem venne ki 20%-ot. A viccet félretéve: Ő egy döbbenetes versenyző, nagyon jó ember és sok tapasztalattal rendelkezik üzleti téren. Ha arra van szükségem, tanácsot kérek tőle. De soha nem beszéltünk arról, hogy Ő irányíthatná a karrierem.



 

2. Rolf Savelsberg

Rolf elkezdett szponzorálni engem, amikor gokartoztam. Azonban a pénznél sokkal többet nyújtott számomra. Ő egy igazi barát és rendkívül sok tapasztalattal rendelkezik az élet, illetve az üzlet terén. Amikor tanácsra van szükségem, ő az a személy, akivel beszélni szoktam. Például, amikor felmerült a Toro Rosso, mint lehetőség, felkerestem Rolfot.

3. Helmut Marko



Először a RedBull Germany-től kaptam támogatást, amikor 12 esztendős voltam. 2000-ben a RedBull alapított egy fiatalokból álló gokart csapatot, aminek Dr. Marko volt a vezetője. Engem is beválasztottak a csapatba.

A támogatás, amit a RedBulltól kaptam, felbecsülhetetlenné vált. Sok szponzor fektet be pénzt, de nagyon sokszor nem ismerik eléggé a versenyzőket, vagy egyáltalán nem értik az autóversenyzést, legyen az GP2 vagy bármi. Azért csinálják, mert valaki ismer valakit, aki ismer még valakit. A RedBullnál ez többet jelentett a pénznél, ez egy valódi ösztöndíj volt. Megértik a sport lényegét és vannak erőforrásaik. És nem mellesleg van két Formula-1-es csapatuk, ami egyedülálló.

Dr. Marko az az ember, aki kiválasztja, hogy kit kell támogatni. Híres arról, hogy nem könnyű vele jó kapcsolatot kialakítani. Én azonban mindig jóban voltam vele. Egyértelmű, ha rossz munkát végzel, nem fog azon gondolkozni, hogy elmondja-e neked. Másfelől viszont, ha csak annyit mond, 'szép munka volt', akkor tudod, hogy nem szórakozik.



 

4. Dietrich Mateschitz



Amikor 2004-ben megnyertem a Formula BMW sorozatot, Dietrich elvitt engem Budapestre a magánrepülőjén. Egy partira mentünk. 16 éves voltam és ez volt az első igazi buli, ahol voltam. Sajnos a lányok nem vettek észre engem - fogszabályzót viseltem és úgy néztem ki, mint egy kisgyerek. Még mindig nem tűnök túlságosan öregnek, szóval el tudod képzelni...

Szóval neki köszönhetem az első bulimat, és neki köszönhetem, hogy a RedBull-család tagja lehetek. Nagyon boldog vagyok a Toro Rossónál. Nagyon bírom Dietrichet. Felemelő érzés látni valakit, aki mindkét lábával a földön jár.

Mi a legrosszabb dolog, amit a RedBull tett Veled eddig?
Húú. A legrosszabb dolog, hogy minden versenyen hoznak 10 gyönyörű lányt és mindig elviszik őket.

Mi a legjobb dolog, amit a pályán kívül csináltál?
Tavaly Isztambulban jetskiztem egy PR-rendezvényen. És mentünk Kitzbühelbe síelni. Nagyon jó dolog, amikor össze tudod egyeztetni a munkát és a szórakozást.

5. Dr. Mario Theissen



A BMW segítsége nagyon lényeges volt. Bajnokságot nyertem a Formula BMW-ben, aztán odajöttek hozzám és felajánlották, hogy támogatnak engem. Én természetesen nagyon nyitott voltam és nagyszerű volt, hogy megosztanának a RedBullal.

Mario az, aki elsőként biztosított lehetőséget számomra, hogy Formula-1-es autót vezessek. Ezért köszönettel tartozom neki. 2005 szeptemberében vezettem Jerezben és ez volt az utolsó V10-es teszt. Lenyűgöző volt! Meghökkentett a tökéletes tapadás és a hihetetlen fékerő. Ezidőtájt még mindig versenyeztem az F3-ban. Egy 220 LE-s versenyautóból egyenesen egy közel 900 LE-s autóba kerültem.

Nem gyakoroltam GP2-es vagy F3000-es autóval, egyenesen beledobtak a mélyvízbe. Szerencsés voltam, amikor Jacques Villeneuve távozott a csapattól és Robert Kubica szerepét vehettem át pénteki versenyzőként. 2006 végére nagyon sok kilómétert teljesítettem. Timo Glock helyett Mario engem választott, hogy vezessek Indianapolisban, amikor Robertnek nem hagyták jóvá a versenyzést. Legyünk őszinték, ha Timo mehetne abban a pozícióban, ami nekem jár, igazán dühös lennék. Én voltam a harmadik számú versenyző és tartalékpilóta, szóval én voltam hivatalosan a helyettes. De csütörtök délutánig eszembe sem jutott, hogy versenyezzek. Meggyőztek arról, hogy Robert készen áll a versenyzésre.

Majd Mario felhívott és azt mondta, hogy vezetni fogok. Rendkívül felvillanyozódtam, az autó akkor rendkívül jól muzsikált. Az első kanyarban aztán akadt némi problémám a szoftverrel és veszítettem néhány helyet. Innentől kezdve azonban minden rendben ment és szerencsésnek mondhatom magam, hogy pontszerző helyen fejeztem be a versenyt. Továbbra is a BMW 'nagykövete' vagyok és kiváló a kapcsolatom a csapattal. Nagyon sokat tanultam tőlük. Mario igazán jó és egyenes ember.

Valóban lenyűgöző debütálás volt és később nagyon sok dicséretet kaptál. Mi a legrosszabb dolog abban, hogy 'csodagyereknek' hívtak?
A sajtó nevezett annak. Le se sz*rom, hogy 'Baby Schuminak' hívnak. Az újságíróknak írni kell valamit, különben kirúgják őket, úgyhogy mindenféle ostobaságot megírnak.



Ha sikerül megvalósítanod a céljaidat, nem számítasz nagyobb nyomásra a sajtó részéről?


Nem számolok velük. Élem a mindennapjaim, ahogy jönnek, és nem tervezek meg mindent. Például, hogy 2010-ben versenyeket fogok nyerni, 2015-ben pedig az ötödik világbajnoki címem. De tudom, hogy mit akarok megvalósítani. Vannak céljaim az életben és különösen a versenyzésben. A versenyzés az életem, de nem szabad megengedni a karrierednek, hogy felfalja a személyiséged. Szeretek a barátaimmal élni és normális dolgokat csinálni, ami nem jelenti azt, hogy nem koncentrálok a versenyzésre. Sok fizikai tréninget végzek és mindig megpróbálok egy kicsit többet tenni, mint mások. Szeretem élvezni az életet, de szeretek meggyőződni arról is, hogy a legtöbbet nyújtom azért, hogy gyorsabb legyek. Az vagyok, aki vagyok és nem próbálok meg más lenni senki miatt. Ha nem vagy hűséges önmagadhoz, soha nem nyerhetsz.

Vettel vizsgája a kérdések erdejében

 

Gondolkodott már azon, hogy vajon kedvenc versenyzői mennyit tudnak riválisaikról? Munkájukról? Csapatukról? A Forma-1 hivatalos honlapjának köszönhetően kiderül mindez. Az első alany Sebastian Vettel.

A formula1.com oldal egy új sorozatot indított, amiben különböző kérdéseket tesznek fel a versenyzőknek. Az első részben Sebastian Vettelnek kellett helyesen válaszolnia a kérdésekre. Lássuk az alábbiakban, hogy hogyan is sikerült ez.

Sebastian, te a Red Bull-nál versenyzel. Tudnál mondani három hozzávalót a Red Bull új energiaitalos kólájából?

„Hármat? Oké, hadd gondolkozzak: víz, vanília, mustármag, koka levél. Tudom, hogy ezekből még nem áll össze a kóla. Legközelebb majd elolvasom a hátoldalát a doboznak.”

Helyes a válasz.

 

Te Heppenheimből származol. A város címerében egy Hesse nevű oroszlánt ábrázolnak. Mi van a mancsai között?

„Egy fáklya, azt hiszem. Elég nagy szégyen, hogy nem ugrik be rögtön. Megnézem, ha legközelebb otthon járok.”

Helytelen válasz, ugyanis egy kard van a mancsaiban.

 

Ha a csapattársad, az ausztrál Mark Webber ezt mondaná neked: „Rack off, you big galah” mit tennél?

„Fogalmam sincs. Annyi olyan dolgot mond, amiből egy szót sem értek, úgyhogy nem számítana, ha lenne még egy.”

Nem jó válasz. A megoldás: Get lost, fool, magyarul Hagyj békén bolond.

 

Ha Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey visszavonulna a Forma-1-től, miket tervezne?

„Yachtokat. Mindig a csúcsot célozza meg, Amerika Kupás yachtokat.”

Helyes válasz

 

El tudnád magyarázni az alukormányozottságot tíz szóban?

„Három szóban is el tudom. A túlkormányozottság ellentéte. Ilyen egyszerű.”

Fél pont, mivel nem erre a megoldásra számítottunk, bár kétség kívül nagyon okos. Az alulkormányozottság az, amikor az autó orra nem fordul rendesen, hanem csúszik, „tolja” az autó az orrát.

 

Mikor, hol és melyik sorozatban érted el az első együléses győzelmedet?

„2003-ban a Formula BMW-vel az Adrián.”

Helyes, 2003. május 10., ha precízek akarunk lenni.

 

Melyik Red Bull menedzser szerzett 14 pontot a brit Formula-3-as sorozatban 1995-ben?

„Christian.”

Helyes, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

 

A Red Bull gyára, amit egy angol városban, Milton Keynesben találhatunk meg, milyen beton dologról híres?

„Elsőre a körforgalmat mondtam volna. Azonban szerintem inkább valami állat. Tehén?”

Helyes válasz

 

A csapatfőnököd Christian Horner egy medencébe ugrott szinte teljesen meztelenül, amikor ünnepelte a csapat első dobogós helyezését. Mivel próbálta takarni magát?

„Egy superman köpenyt. Vagy alsógatyát? Nem, nem alsógatyát, csak egy szuperman köpenyt.”

Helyes

 

Te vagy a legfiatalabb futamgyőztes a Forma-1 történetében. Ki az, aki a legfiatalabb, aki valaha befejezett egy verseny?

„A nevét nem tudom, de úgy emlékszem egy kanadai versenyző volt. Áruljátok el.”

Helytelen válasz. Mike Thackewell a megfejtés, egy új-zélandi versenyző, aki az 1980-as Kanadai Nagydíjon 19 évesen ment végig egy Tyrellel.

 

Az első Forma-1-es jelenésed alkalmával rögtön megbüntettek Törökországban mivel túl gyorsan mentél a boxban. Mennyi volt a bírság?

„Túl sok. Isztanbulban 1000 dollár, a második versenyemen Monzában pedig megemelték 2000-re.”

Helyes

 

Amikor rólad kérdezték, ki hasonlított Ayrton Sennához vagy Stefan Bellofhoz?

„Gerhard.”

Helyes, a korábbi csapatfőnöke a Toro Rossonál, Gerhard Berger.

 

Nagy rajongója vagy a Beatlesnek. Melyik számukat dolgozta föl a legtöbb előadó?

„Nehéz kérdés. Annyira sok nagy slágerük volt, amiket rengetegen feldolgoztak. Nem tudom.”

Helytelen válasz, a megoldás a „Yesterday” című dal

 

Melyik évben adták el az első doboz Red Bullt?

„1987-ben, amikor születtem.”

Helyes válasz

 

Hány körig vezetted az Olasz Nagydíjat, mielőtt megnyerted?

„Nem tudom pontosan. Szerintem olyan 40-en körül volt, nem számoltam őket.”

Közel, de nem jó. 49 a megoldás.

 

2004-ben domináltál a Formula BMW sorozatban. Hány versenyt nyertél meg?

„18-at, ezt a számot sosem felejtem el.”

Helyes

 

Hány különböző csapattal tesztelt eddig a csapattárad, Mark Webber?

„A Minardiban kezdett, majd jött a Jaguár, a Williams és a Red Bull. Szerintem 4.”

Fél pont, ugyanis tesztelt még a Benettonnal és az Arrowsszal is.

 

Szereted az angol humort. Melyik Monty Python tag született Amerikában?

„Nem tudom. Szerintem az én koromban az is nagy dolog, ha valaki tud a Mont Pythonról. Nem tudok részleteket.”

Helytelen, Terry Gilliam a megoldás.

 

A korábbi csapattársad a Toro Rossonál, Sebastien Bourdais hol született?

„Le Masnban.”

Helyes, a híres Le Mansi 24 órás verseny otthonában.

 

A visszavonult David Coulthard helyére érkeztél a Red Bullhoz. Tudsz tippelni mennyi interjút adott Forma-1-es pályafutása során?

„15 évet töltött a Forma-1-ben, a tippem pedig az, hogy háromszor annyit, mint ahány nője volt. 30.000 körül?”

Helytelen, 55.400-at adott. (A nőkről nincs adatunk.)

Végleges pontszám: 14 a 22-ből

Közös interjú Gerhard Bergerrel és Sebastian Vettellel

 

 

2008-as szezon közepén

 

/1.Rész/

Szezon


Gerhard Berger: "Na, Sebastian, jó kezdés volt, nem?"

Sebastian Vettel: "A kezdet csalódást jelentett. Négyszer önhibámon kívül estem ki. Volt már olyan versenyződ, aki ilyen peches volt?

Gerhard Berger: "Nem még nem."

ABM: "Mit tanácsoltál Sebastiannak?"

Gerhard Berger: "Azt hogy egyszer manőverezzen át és ne essen ki az első körben."

Sebastian Vettel: "Így megy ez? Erről nem is tudtam. Monacóban egész jó versenyem volt, de nem nevezhető könnyűnek. Jó irányba haladunk az új géppel."



Csapattulajdonos vagy csapatfőnök

 


Sebastian Vettel: "Mindkettő Te vagy, nemde?"

Gerhard Berger: "Nem, én csak a tulajdonos vagyok. A csapatfőnök Franz Tost. De ezt lassan tudnod kellene. Ha nem megy büntetésből visszatérünk az évad elejéhez."

ABM: "Sebastian elképzelhetőnek tartod, hogy egy napon csapatfőnök leszel?"

Gerhard Berger: "Csak azt ne!"

Sebastian Vettel: "Ezzel egyelőre nem foglalkozom. Túl fiatal vagyok. Egyelőre a versenyzésre összpontosítok."

Gerhard Berger: "A legszebb az autóversenyzői szerep. De minden más is nagy kihívás. De nem olyan élvezetes, mint a határon autózni egy géppel."

Sebastian Vettel: "Akkor Te miért vállalkoztál erre?"

Gerhard Berger: "Mert egyszer vége az autóversenyzésnek. Ekkor döntened kell, hogy végleg visszalépsz a sportból vagy más poszton folytatod. Ez is mindig vonzott. Minden a BMW-nél kezdődött, aztán így alakult. De ha visszapörgetném az időt, az első versenyemig mennék vissza."

..................................................................................................................

/2.Rész/

Tanácsok


Sebastian Vettel: "Gerhard néha egész jó tippeket ad."

Gerhard Berger: "A versenyzők nem szeretik ha kioktatják őket. Fontos, hogy az illető elfogadja-e a tanácsokat. Eddig úgy fest, hogy nálad igen, így szívesen adok tanácsokat. De vannak pilóták, akiknek az idegeire mentem. Ilyenkor a harmadik alkalom után felhagyok vele."

Sebastian Vettel: "Úgy gondolom, hogy remek ha a csapattulajdonos maga is versenyzett. Gerhard sokkal jobban bele tudja élni magát az egyes helyzetekbe. Különösen ha beállításokról van szó."



1300 lóerő és 750 lóerő


Gerhard Berger: "Női és férfi autó. Vagy mire gondoltok?"

Sebastian Vettel: "Emlékszem, az első Formula-1-es tesztemre. Még a V10-es korszakban a BMW-Williams versenygépével. Akkor a teljesítmény 900 lóerő volt. Egy évvel később egy V8-asban ültem és hatalmas különbséget tapasztaltam. Nem tudom milyen lehet ha még plusz 400 lóerő lenne."

Gerhard Berger: "Nem a lóerők miatt lesz gyorsabb a köridő. Az abroncsok tapadása, az aerodinamika és a fékek a döntőek. Manapság jobb köridőket futnak, mint akkoriban. Sokkal nagyobb tempóval lehet teljesíteni a kanyarokat."

ABM: "Szívesen kipróbálnád?"

Gerhard Berger: "Nem, de szívesen lennék húsz évvel fiatalabb. Néha tudni szeretném, hogy milyen lehet manapság. De ahhoz nagyon sokat kellene edzeni."

..................................................................................................................

/3.Rész/

Veszély


Sebastian Vettel: "A legnagyobb balesetem Spa-ban volt, amikor a Renault WS-ben eltörtem az ujjamat. De az sem volt olyan durva."

Gerhard Berger: "Nem baleset, hanem szerencse kérdése. A balesetek elkerülhetetlenek. Ezt majd Te is megtapasztalod."

Sebastian Vettel: "Akkor Neked nagy szerencsés volt az imolai tüzes balesetnél."

Gerhard Berger: "Igen, de manapság sokkal kevesebb szerencsére van szükség. Sokkal nagyobb a biztonsági színvonal. Ez fejben sokat segít. Amikor elkezdtem versenyezni, bárkinek az életét követelhette a sport. Manapság csak kiszállnak és megrázzák magukat."



Barátok


Gerhard Berger: "Van még manapság ilyen a Formula-1-ben?"

Sebastian Vettel: "Még nem vettem kutyát barátpótlónak. De most komolyan. Nekem semmi bajom sincs egyik versenyzővel sem. Vannak, akikkel jobban kijövök és vannak, akikkel kevésbé. De ez természetes."

Gerhard Berger: "A Formula-1 egy olyan sport, ahol hatalmas harcok dúlnak. A sport, a politika, a pénz és a technika területén. Persze vannak ismerőseid, de mindenki a saját érdekeit nézi. A sikeresek általában kevésbé kedvesek."

Sebastian Vettel: "De mégis Ayrton Sennával jöttél ki a legjobban."

Gerhard Berger: "Nemcsak vele. Jean Alesivel is jól kijöttem. Sokat segíthetsz, ha a csapattársaddal jó a kapcsolatod. Együtt kell dolgoznod vele."

 

 


 

 

Nők


Sebastian Vettel: "Neked nagyobb a tapasztalatod, mert öregebb vagy."

Gerhard Berger: "Nincsenek nők a Formula-1-ben. Ez a férfiak sportja. Korábban voltak boksz-utcalányok. De erre már nem nagyon emlékszem."

 

ABM: "Amnéziás vagy?"

Gerhard Berger: "Nőkről, fordulatszámról és pénzről nem beszélünk."



Red Bull Renault


Gerhard Berger: "Sebastian a Toro Rossonál indul. Úgy gondolom, hogy ezt az évet nálunk teljesíti és lehet hogy tovább is marad. Örülök, hogy nálunk van. Vele sikeresek lehetünk. De tudom, hogy nem fog örökké itt maradni."

.............................................................................................................

/4.Rész/

Michael Schumacher


Sebastian Vettel: "Soha nem versenyeztem ellene sajnos."

Gerhard Berger: "Örülj neki. Eleinte nem jöttünk ki egymással. Megéreztem, hogy nagy ember lesz belőle. Ma már barátok vagyunk. Nemcsak tisztelem, kedvelem is őt. A pályán és azon kívül is hozzáértő. Mindegy, hogy miről beszélsz vele. Használja a fejét, mielőtt mond valamit. Mindent nagy odaadással csinál, ezért olyan sikeres."

 

ABM: "Michael hívta fel a figyelmedet Sebastianra."

Gerhard Berger: "Igen, emlékszem rá. Együtt nyaraltunk, amikor azt mondta, hogy egy gokartversenyen felfigyelt egy Sebastian Vettel nevű srácra, aki ügyes. De akkor nem sokat tudtam kezdeni ezzel. De a nevét megjegyeztem."

 

ABM: "Ismerted már akkor Gerhard Bergert, Sebastian?

Sebastian Vettel: "Igen a tévéből. Apámmal együtt néztük a versenyeket. Ott volt Michael Németországból és Gerhard Ausztriából."

Gerhard Berger: "És Te Michaelnek szurkoltál."

Sebastian Vettel: "Igen, még egy poszter is volt róla a falamon. Bocsi, Gerhard."



Bajnok


Sebastian Vettel: "Ezért vagyok itt. Baj lenne ha nem ez lenne a célom. Akkor az egész csak időpazarlás lenne."

Gerhard Berger: "Nem árt az óvatosság. Számos gyors és tehetséges versenyzővel találkoztam már. De csak kevesekből lesz bajnok. Sebastian bajnok lehet, de nem egyszerű a feladat."

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr811948184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása