A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel számára eseménydús volt a Spanyol Nagydíj, a számos pozíciócsere, valamint az újabb technikai probléma miatt. A futam végén felmerült fékhiba láttán a csapat arra kérte, hogy adja fel a küzdelmet, a tavalyi bajnokság második helyezettje azonban kockáztatott, és a harmadik helyen ért célba. A hatszoros futamgyőztes az Auto Motor und Sportnak mesélt a történtekről.
Ez nem a te nem versenyed volt. Mi történt?
Sebastian Vettel: "A harmadik pozíció nem rossz, de a káoszt szívesen nélkülöztem volna. A rajtom jól sikerült, de Markot nem lehetett megelőzni. Két körön keresztül lépést tudtam tartani vele, majd egyre jobban leszakadtam tőle. Nem akartam felesleges kockázatot vállalni. Éreztem, hogy nincs minden rendben az autómmal, és teljesen más volt, mint az edzésen. Hol az első, hol a hátsó gumik nem tapadtak. Az első kiállás talán egy körrel korábban volt a kelleténél, majd a kerékkel is problémák voltak, végül pedig várni kellett, mert Alonso és Hamilton is felénk tartott. Hamilton az első kanyarban a belső íven volt, így semmit sem tehettem. Sikerült lépést tartani vele, de nem tudtam elég közel férkőzni. 15 körrel a vége előtt a bal első fékem meghibásodott, így a kavicságyba csúsztam."
Jogos volt a gumicsere?
Sebastian Vettel: "Le akartuk ellenőrizni, hogy mi történt. Amikor visszatértem a pályára a csapat azt mondta, hogy adjam fel, és fejezzem be a versenyt. A hibás fék túl nagy kockázatot jelentett a számukra."
Miért nem követted az utasítást?
Sebastian Vettel: "Megkérdeztem, hogy valóban szükség van-e erre, mondván, hogy lassú tempóban is tudok két vagy három pontot szerezni."
Mi történt ez után?
Sebastian Vettel: "Nem kaptam választ, így folytattam a vezetést. A célegyesnél található kanyarban szóltak, hogy menjek tovább, de legyek óvatos. Akkor már amúgy is késő lett volna, mert elmentem a boxutca bejárata mellett."
Hogyan sikerült mégis célba érned?
Sebastian Vettel: "Megváltoztattam a fékegyensúlyi beállításokat. A boxban persze izgatottak voltak, és folyamatosan mondták, hogy lassítsak. Akkor még 1:25-ös időket autóztam. Mivel Alonsót nem tudtam utolérni, és Schumacherrel szemben is kényelmes előnyöm volt, arra törekedtem, hogy beérjek a célba. Már nem is fékeztem."
Ezt hogyan csináltad?
Sebastian Vettel: "A lágyabb gumikkal nagyon jó volt a tapadás. A lassabb kanyarokban hagytam gurulni az autót."
Szerencse a szerencsétlenségben?
Sebastian Vettel: "Ami az eredményt illeti igen, de persze azért nincs nyugtom. Mark szuper versenyt futott, ez nem vitás, én pedig a futam alatt nem tudtam olyan köridőket autózni, mint ő. Ezt nem értem."
Forgalomban voltál. Nem lehet, hogy ilyenkor a Red Bull több időt veszít, mint más autók?
Sebastian Vettel: "Így van, nem volt soha szabad utam, amikor az autóm rendben volt, a forgalom teóriában azonban nem hiszek. Minden autónál csökken a tapadás, ha valaki van előtte. Egyes szakaszoknál hátszél is volt, ami a hetes kanyarban párszor majdnem kitaszított a pályáról."
* Ilyet sohasem kérhetnek egy ilyen pilótától. Képtelen lenne feladni, fizikailag fájna neki ha lassab kellene mennie annál, amit tud..:) Ő ilyen és kész. :D
A legjobbat hozza ki mindenből. Legjobbom. '
Utolsó kommentek