Vettel: A bajnoki címhez megbízható autóra van szükség
A Red Bull Racing versenyzői, Mark Webber és Sebastian Vettel meggyőző fölénnyel zárták a Spanyol Nagydíj időmérő edzését, így a kvalifikáció harmadik helyezettje, Lewis Hamilton (+0,83) azt jósolta, hogy "ez a csapat itt most csak önmagától kaphat ki."
A versenyen azonban fordult a kocka, és éppen a McLaren-Mercedes versenyzője volt az, aki egy sikeres előzési manőverrel a két Red Bull között autózhatott az első kerékcsere után. Nem sokkal később már Fernando Alonso is a német pilóta elé került, miután Vettel egy nem tervezett boxkiállásra kényszerült.
Ezzel még nem ért véget a káosz a 22 éves pilóta számára, ugyanis 15 körrel a futam leintése előtt a csapat a fékproblémák miatt arra kérte, hogy álljon ki a versenyből, a hatszoros futamgyőztes azonban nem engedelmeskedett: "Úgy döntöttem, hogy fékezés nélkül folytatom a versenyt, hogy legalább néhány pontot szerezhessek." – magyarázta a Vettel a döntését.
A Red Bull pilótája elmondása szerint nem számított arra, hogy a szerencse az utolsó két körben a kegyeibe fogadja, és Hamilton defektjének köszönhetően a harmadik hely az ölébe hullik majd. "Természetesen boldog vagyok, hogy dobogóra állhattam, de ott motoszkál a fejemben, hogy bizonyos dolgok megint balul sültek el." – idézi a Welt a kissé csalódott pilótát.
"Az autóm gyors, de fontos, hogy célba tudjunk érni. Barcelonában 50-50 százalék volt az esélye annak, hogy ez sikerül-e vagy sem. Nem lehetünk megelégedve azzal, hogy a sebesség terén előnyben vagyunk a vetélytársainkkal szemben, egy megbízható autóra van szükségünk."
A Motorsport Aktuellnek adott interjúban a fiatal tehetség konkretizálta a követeléseit: "Ha bajnoki címet akarunk nyerni, akkor javítani kell a megbízhatóságon."
Isztambulban az F-csatorna révén tovább gyorsulhat a Red Bull
Jelenleg a Red Bull Racing versenyautója a leggyorsabb a Forma-1-es mezőnyben, ám a csapat folyamatosan keresi annak lehetőségét, hogy miként fokozhatnák még a teljesítményüket. Az idén eddig két futamgyőzelmet bezsebelő istálló a május végi Török Nagydíjon már bevetheti az F-csatornát is.
A Red Bull legfőbb riválisai közül a McLaren-Mercedes és a Ferrari már a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon is használta autóin az F-csatorna névre hallgató aerodinamikai megoldást, amely révén növelhető az egyenesekben mért végsebesség, ám így sem tudták megszorongatni a győzelmet megszerző Mark Webbert.
Az elem alkalmazásáról a Red Bull Racing sem mondott le, jelenleg is a fejlesztésén dolgoznak, és a következő gyors pályán a tervek szerint már be is vethetik azt, vagyis a monacói versenyt követően (a hercegség lassú utcáin vélhetően a kész rendszerrel rendelkező csapatok sem helyezik üzembe azt) Isztambulban már Webber és csapattársa, Sebastian Vettel is élvezheti az F-csatorna jótékony hatását. Ezt a csapatfőnök, Christian Horner jelentette be az Autosport munkatársának adott interjújában.
Vettel kitúrta nővérét a gokartból
Sebastian Vettel mellett nővére is szívesen gokartozott kiskorában, azonban hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ki az úr a háznál: a fiatal német ugyanis ki sem engedte a kezéből a kormányt.
Sebastian Vettel, aki a legtöbb versenyzőhöz hasonlóan rengeteg támogatást kapott családjától, amíg a Forma-1-be eljutott, a napokban egy interjúban mesélt karrierje korai szakaszáról. "Kiskoromtól kezdve mindig együtt voltunk úton. A támogatásuk nélkül ez az egész nem működött volna" - idézte fel a versenyző, aki azt is elmondta, hogy kezdetekben az egész család számára hobbi, móka volt a gokartozás. Idővel azonban a kis Sebastian nemigen hagyta szóhoz (jobban mondva kormányhoz) jutni a többieket. "A nővérem korábban maga is gokartozott, azonban felhagyott vele, mert mindig én akartam vezetni. Nem volt igazán szép tőlem, de ő megértőnek bizonyult. Ezután még sokáig velünk jött, és mindig mérte a köridőket. Akkoriban ő volt az egyetlen, aki egyszerre hat versenyző idejét is mérni tudta" - idézte fel a versenyző a régi szép emlékeket.
Vettel egyébként még ma is szívesen nosztalgiázik, zene terén például leginkább a hatvanas-hetvenes évek stílusát kedveli. "Szeretem a régi rockzenét, különösen a Beatles-t" - mondta a német, aki tavaly 4000 dollárt adott a liverpooli banda egy aláírt albumáért. - "Zeneileg nem vagyok megáldva valami nagy tehetséggel, de biztos jópofa lehet oda felállni egyszer, és látni, hogy mindenki - köztük az a rengeteg lány - sikítozik és őrjöng."
Vettel és Alonso egy cipőben jár
Sebastian Vettel és Fernando Alonso együtt dolgozott a Pumával egy különleges versenyzői cipő kifejlesztésén - a német elégedett volt az eredménnyel, a Ferrari versenyzőjének azonban akadtak extra kívánságai.
Sebastian Vettel és Fernando Alonso is részt vett az SL Tech elnevezésű cipők kifejlesztésében, amelyet a Puma kifejezetten versenyzők számára készít. "Egy forma-1-es cipőnek - mint a lábbeliknek általában - először is kényelmesnek kell lennie. Emellett fontos, hogy kellő alátámasztást adjon, tartson is, de ugyanakkor nagyon könnyű legyen" - mesélt az általuk megfogalmazott követelményekről Vettel, akinek nem igazán voltak különleges kérései a saját darabjaival kapcsolatban. "Hogy őszinte legyek, nem sok változtatást kértem, a cipő nagyon jó volt, úgyhogy csak a talpon módosítottunk egy kicsit." Fernando Alonsóval már nem volt ilyen egyszerű dolga a gyártónak, a Ferrari versenyzője ugyanis több extra kívánsággal is előállt. "A hagyományos cipőfűzök helyett inkább egy rugalmas pántot szerettem volna. Ez elég nagy kihívás volt, ugyanis ez a rész tökéletes kell hogy legyen: nem túl szoros, de nem is túl laza. De szerencsére ezt a konstrukciót már használták egy másik modellnél, így könnyebb volt beépíteni az én cipőmbe is" - magyarázta a spanyol.
Utolsó kommentek