www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Julius1..

2010.07.01. 20:49 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel újabb győzelemre készül Silverstone-ban

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel a Valenciában szerzett győzelmével 12 pontra csökkentette lemaradását a bajnoki tabella éllovasával, Lewis Hamiltonnal szemben. A német pilóta bizakodó, hogy a jövő héten megrendezésre kerülő Angol Nagydíjon szintén sikerül maga mögött tartania a riválisokat.

"Tavaly remek versenyünk volt a kettős győzelemmel, és jó lenne, ha ezt az idén is meg tudnánk ismételni és együtt ünnepelni. Silverstone egy nagyszerű helyszín, hatalmas történelmi háttérrel, ami különlegessé teszi." – idézi az RTL a hétszeres futamgyőztest.

"Az angol rajongók nagyon lelkesek, tavaly is megtapsoltak a győzelmem után, pedig nem is vagyok angol. Bízom benne, hogy Silverstone-ban és a hockenheimi versenyen is teltház lesz."

"A gyár, ahol autókat építik, csak egy ugrásra van az Angol Nagydíj helyszínétől, körülbelül 20 percre, ezért sokan eljönnek a csapatból. Ezek az emberek egész évben az autón dolgoznak, de csak ritkán látják a gépeket a pályán."

A 22 éves pilóta elmondta, hogy már nyoma sincs a törökországi vitának, és kiváló atmoszféráról számolt be. "A csapatban remek a hangulat, mindenkivel jól kijövök. Egyre szorosabb lesz a kapcsolatunk a sikerek révén, és mindenki a győzelemre hajt. Valamennyi munkatársunk motivált, és nagyon keményen dolgozik, ami sokszor az alvás rovására megy, de mindenkit megfertőzött a versenybacilus."

 

Räikkönen lehet Kubica csapattársa

 

A Renault számára a vártnál jobban alakultak a 2010-es évad eseményei az első kilenc futam során: Robert Kubica rendszeres pontszerzésének következtében a francia gyártó jelenleg az 5. helyen áll a konstruktőrök versenyében, 20 ponttal lemaradva a negyedik helyezett Mercedestől.

A pályán elért sikerek hamarosan az üzleti életben is kifizetődőek lehetnek, a Motorsport-Total.com értesülései szerint ugyanis a MasterCard fontolóra vette, hogy a csapat névadó szponzora lesz. Az Autosport úgy tudja, hogy amennyiben létrejön a megállapodás, a Renault-nak lehetősége lesz arra, hogy leszerződtesse Kimi Räikkönent.

A feltételezések szerint a MasterCard érkezése esetén a francia gyártó nem lesz ráutalva Vitaly Petrov szponzoraira, ami egyben azt is lehetővé teszi, hogy visszahozzák a 2007-es bajnokot a száguldó cirkuszba. A finn pilóta néhány nappal ezelőtt egy interjúban elmondta, hogy bár jól érzi magát a raliban, nem zárja ki a Formula-1-es visszatérést sem.

Azt követően, hogy az élcsapatoknál minden hely elkelt, Kubica menedzsere, Daniele Morelli elmondta, hogy 2012-re fókuszálnak a csapatkereséssel. A Renault a 25 éves pilóta szerződéshosszabbításáról várhatóan néhány héten belül tesz hivatalos bejelentést.

 

Räikkönen teszteli a Pirelli abroncsait?

 

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Formula-1-es csapatok az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően két napon keresztül tesztelhetik a Pirelli abroncsait, amelyek 2011-től kerülnek bevetésre. Az olasz gyártó két-két szettet bocsát majd a csapatok rendelkezésére, amelyekkel szabadon gazdálkodhatnak a tesztek során.

A Pirelli azonban már ezt megelőzően pályára akarja vinni a fejlesztéseit, elsőként egy GP2-es autóval, majd egy korábbi Formula-1-es modellel.

Az eredeti tervek szerint Nick Heidfeld vezette volna a Formula-1-es versenygépet, a vetélytársak azonban nem lelkesedtek ezért mondván, hogy a Mercedes jogtalan előnyre tehet szert.

A finn Turun Sanomat úgy tudja, hogy a Pirelli vezetője, Paul Hembery emiatt Kimi Räikkönent javasolja az abroncsok kipróbálására. "Nem tudom, hogy Kimit érdekli-e a teszt vagy sem." – jelentette ki az olasz szakember.

A választ a finn pilóta menedzsere, Steve Robertson adta meg: "Kimi jelenleg teljes mértékben a WRC-re összpontosít, de amennyiben a Pirelli felkér minket, biztosan meg fogjuk vitatni a témát."

Räikkönen számára nem szolgálnak újdonsággal a Pirelli termékei, ugyanis a WRC-ben jelenleg is a milánói cég abroncsaival köröznek a versenyzők.

**

Rövid: Alonso elkerüli a büntetést

Az Európa Nagydíjat követően Fernando Alonso azzal vádolta meg a versenybíróságot, hogy Lewis Hamilton késleltetett büntetésével manipulálták a versenyt, és beleszóltak a végeredménybe. A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali nem sokkal később elmondta, hogy a spanyol pilótából vasárnap délután csak a csalódottság beszélt, és arra kérte az FIA-t, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében pontosítsanak a biztonsági autós szabályzaton.

A Nemzetközi Automobil Szövetség vezetősége nem vette jó néven Alonso kirohanását, mégsem tervezik, hogy hitelrontásért büntetést szabnak ki a kétszeres bajnokra.

Domenicali: Ha gondom van valakivel, akkor neki mondom el, nem a sajtót hívom

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali támogatja a tesztszabályok tisztázását hogy a jövőben elkerüljék a "filmforgatásokat" érintő vitákat. A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner Valenciában a sajtó nyilvánossága előtt sérelmezte, hogy az olasz csapat az Európa Nagydíjat megelőzően az új aerodinamikai elemekkel szerelt autóval forgatta le legújabb reklámfilmjét.

A Scuderia első embere az Autosport hasábjain csalódottságának adott hangot, hogy a riválisok a sajtóval vitatják meg a témát ahelyett, hogy személyesen őt keresnék fel.

"Úgy gondolom, hogy egyes emberek szeretnek beszélni. Ha valakivel problémám van, felemelem a mobiltelefonomat és személyesen hívom fel az érintettet. Ez az én módszerem. Nem a sajtót használom fel az álláspontom ismertetésére."

"Ami a filmezést illeti, az erre vonatkozó szabályok egyértelműek. Lehet, hogy egyesek jobban érzik majd magukat attól, hogy pontosítanak az előíráson, amivel nekem semmi problémám sincs." – folytatta a szakember.

Domenicali hangsúlyozta, hogy a Ferrari nem vétett semmiféle előírás ellen azzal, hogy Fioranóban pályára vitték az autót Fernando Alonsóval a volánnál. "A filmnap arról szól, hogy élünk a szabályok adta lehetőséggel, amely 100 kilométert engedélyez arra, hogy filmet forgassunk az ügyfeleinknek, a hálózatainknak és a kereskedőknek. A filmezésnek megvan az ára, amit mi meg is fizettünk. Ha valakinek problémája van, csak hívjon fel."

Briatore: Fekete zászlót lengettem volna Hamiltonnak

Flavio Briatore úgy véli, hogy Lewis Hamilton kizárásos büntetést érdemelt volna, amiért a vasárnap megrendezésre került Európa Nagydíjon megelőzte a biztonsági autót.

A Renault korábbi csapatvezetője szerint az áthajtásos büntetés enyhe ítélet volt a McLaren-Mercedes versenyzője ellen, aki meglátása szerint hatalmas előnyre tett szert abból, hogy szabálytalanul megelőzte a safety cart.

"A szabályok nem elég pontosak." – jelentette ki az olasz szakember a Sky Sport 24-nek adott interjúban. "Nem lehet húsz kört várni, amíg megbüntetik Hamiltont, két-három kör elteltével kell kiszabni a büntetést. Meglátásom szerint a biztonsági autó megelőzése miatt fekete zászlót kell lengetni a pilótának."

"Hamilton szerencsésnek érezheti magát, mert számára minden jóra fordult." – folytatta Briatore, aki ezzel korábbi védence, Fernando Alonso mellé állt, aki szintén a kései döntést sérelmezte.

A korábbi csapatvezető szerint Alonso csapatának össze kell szednie magát, ha fel akarják venni a harcot az élen állókkal. "Hogy mi hiányzik a Ferrarinál? A sebesség, jelenleg ugyanis nincsenek egy szinten a Red Bull és a McLaren csapatokkal."

Hamilton: Egy Sauber hagyta le... nem én tettem tönkre a versenyét!

A Ferrari versenyzője, Fernando Alonso az Európa Nagydíj után a sajtó nyilvánossága előtt sérelmezte, hogy Lewis Hamilton túlságosan enyhe büntetéssel megúszta, hogy szabálytalanul megelőzte a biztonsági autót. A spanyol pilóta szerint a versenybíróság addig várt az ítélettel, amíg a McLaren pilótája pozícióvesztés nélkül teljesíteni tudta az áthajtásos büntetést.

Az FIA cáfolta a vádakat és leszögezte, hogy azért kellett várni az ítéletre, mert sok időt vett igénybe a bizonyítékul szolgáló filmfelvételek visszajátszása. A Nemzetközi Automobil Szövetség a hamis vádak ellenére sem tervez szankciókat Alonso ellen, Hamilton azonban úgy döntött, hogy visszavág volt csapattársának.

A Press Association kérdésre, miszerint "Alonsónak talán savanyú a szőlő" Hamilton azt felelte: "Igen. Láttam a kivetítőn, hogy egy Sauber (Kamui Kobayashi) megelőzte, pedig nem nagy annak a valószínűsége, hogy valakit lehagy egy Sauber. Biztos, hogy egy másik világban találta magát. Igazából nem értem, hogy miért mondja, hogy én befolyásoltam a versenyét."

"Persze mindenkinek jogában áll kinyilvánítani a véleményét, és biztosan csalódott is a szereplése miatt, nekem azonban ehhez semmi közöm." – tette hozzá a bajnoki tabella éllovasa, aki teljes mértékben elégedett az FIA munkájával.

A Nemzetközi Automobil Szövetség az idén jóval kevesebb büntetést szabott ki a versenyzőkre, mint a korábbi években, ami részben annak köszönhető, hogy egy szakavatott pilóta is tagja a versenybíróságnak. "Az FIA nagyszerű munkát végez, és hagyja, hogy valóban versenyezzünk egymással." – tette hozzá Hamilton.

Horner: Nem becsüljük alá a Ferrarit és a McLarent sem

A Red Bull Racing kettős győzelmet ünnepelhetett a tavalyi Angol Nagydíjon, ami nagy motivációt jelent a salzburgi csapat számára a 2010-es előkészületi munkálatok során is. A gárda vezetője, Christian Horner az Autosportnak elmondta, hogy a tavalyi, valamint a valenciai sikerek ellenére is óvatosak, és tartózkodnak attól, hogy alábecsüljék a riválisaikat, különösen hogy a McLaren egy új aerodinamikai csomaggal készül a silverstone-i megmérettetésre, továbbá a Ferrari, valamint a Mercedes is tartogat újításokat.

"Nem becsüljük alá a Ferrarit és a McLarent, ahogyan a Mercedest sem, akik meglátásom szerint vissza fognak vágni. Még hosszú út vezet a bajnoki címig, és egyelőre a bajnokság felénél sem járunk." – jelentette ki a szakember.

A csapat elismerte, hogy nem számoltak a hétvégi valenciai diadallal, mondván, hogy a spanyol aszfaltcsík vonalvezetése a McLarennek kedvezett. Horner szerint ez elegendő bizonyíték arra, hogy egy futam nem mindig úgy alakul, ahogyan arra a pálya sajátosságaiból adódóan számítani lehet.

"Várjuk ki, hogy hogyan alakulnak majd az események. Valencia elméletileg a McLaren territóriuma volt, mégis jól szerepeltünk. Silverstone-t mindkét versenyzőnk kedveli és bízunk benne, hogy a következő helyszínek nekünk kedveznek. Már várjuk a folytatást és remélhetőleg a pálya előnyt jelent az RB6-os autónak. Tavaly nagyszerű versenyünk volt, amit nehéz lesz túlszárnyalni."

"Nagyon meg vagyunk elégedve, hogy ezúttal (Valenciában) egy olyan pályán sikerült nyerni, ami a papírforma szerint nem az erősségünk." – tette hozzá a brit szakember.

Alonso: Magával ragadott a hév

Fernando Alonso a Ferrari hivatalos oldalán tisztázta magát vasárnapi megjegyzése után, és elmondta, hogy nem állt szándékában manipulációval vádolni a versenybíróságot. Két nappal az eset után a spanyol pilóta beismerte, hogy túlreagálta az eseményeket.

A kétszeres bajnok a futam leintése után elsősorban azt sérelmezte, hogy az FIA túl későn szabta ki az áthajtásos büntetést Lewis Hamiltonra, aminek következtében a McLaren versenyzője meg tudta őrizni a második helyét.

"A vasárnapi verseny nem egészen úgy sikerült, ahogyan szerettük volna. A biztonsági autó a lehető legrosszabb időpontban lépett pályára és tönkretette a versenyünket. Nagyon pechesek voltunk. Ha egy pár másodperccel korábban, vagy később lép pályára, teljesen másképp alakult volna a végeredmény. A futamot követően hagytam, hogy az érzelmeim vezéreljenek, és ilyenkor az ember tehet olyan kijelentéseket, amelyeket félreértelmeznek, esetleg vádaskodásnak állítanak be, pedig ez nem állt szándékomban. Megértem, hogy a versenybíróság nehéz helyzetben van, valamint hogy nem egyszerű kérdésekben kell döntést hoznia. Én csak annyit akartam mondani, hogy azok a versenyzők, akik betartották a szabályt, hátrányosabb helyzetbe kerültek azoknál, akik megszegték az előírásokat, még úgy is, hogy megkapták a büntetésüket." – ecsetelte Alonso, majd hangsúlyozta, hogy nem konkréten egy versenyzőre gondolt, mivel többen is büntetést kaptak.

"Ez olyan alapvető dolog, amiről higgadtan kell beszélni, hogy megbizonyosodhassunk arról, hogy a jövőben nem lesznek ilyen esetek."

A kétszeres bajnok üdvözli, hogy az FIA összehívta a Sport Munkacsoportot, hogy megvitassák ezt a kérdést. "Meg vagyok győződve arról, hogy minden vitás pont tisztázásra kerül."

Alonso az esetet már lezártnak tekinti. "Vasárnap délután nagyon dühös voltam az események miatt, de a dühömből azóta pozitív energia lett, amely motivál, hogy visszavágjak. Silverstoneban minden erőnkkel azon fogunk dolgozni, hogy megszerezzük azt, amit Valenciában nem sikerült, függetlenül az okoktól. Még akkor is, ha Silverstone elméletileg nem kedvez nekünk."

"Valóban 29 pontra nőtt a hátrányunk, ami valamivel több, mint egy győzelem, de biztató, hogy az újítások javulást hoztak, és egyre közelebb tudunk lépni a vetélytársakhoz. Ez boldoggá tesz, de tudjuk, hogy továbbra is teljes gázt kell adni az F10-es fejlesztése során. Egy olyan autóra lesz szükségünk, amellyel az első rajtkockáért harcolhatunk, és amellyel meg tudjuk előzni a riválisokat. A huszonkilenc pontos lemaradás annyit tesz, hogy a következő tíz versenyen 30 ponttal kell többet szerezni, mint az élen álló."

Alonso szerint "az a legfontosabb, hogy Mark Webber szinte sértetlenül úszta meg a balesetét, amely látványos és egyben félelmetes volt. Ez is azt mutatja, hogy az FIA mennyire fontos munkát végez a biztonság terén, továbbá hogy ezen a téren soha nem lehetünk megelégedve."

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr882123957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása