Vettel profitálna a Ferrari körüli felhajtásból
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel bízik abban, hogy a Hungaroringen profitálhat majd abból, hogy a Német Nagydíj óta a Ferrari került az érdeklődés középpontjába. A 23 éves pilóta a Servus TV-nek adott interjúban elmondta, kissé mulatságosnak tartja ezt az egész vitát.
"Be kell vallanom, hogy a sajtókonferencián nem igazán tudtam, hogy Fernando miről beszél. Azt láttam, hogy Felipe először visszaverte a támadást, utána pedig csak azt észleltem, hogy a kék sisak a sárga előtt van. Nem voltam tisztában az előzés körülményeivel, de meglepett, hogy Alonso veszélyről beszélt, ugyanis az első manőver sem tűnt vészesnek." – jelentette ki a bajnoki tabella negyedik helyezettje.
"Egy kicsit komikus az egész, de legalább van miről írnia az embereknek és van beszédtéma is. Szerencse legalább nekünk nyugodt hetünk lesz a Magyar Nagydíj előtt, ami lehetővé teszi, hogy a visszavágóra összpontosítsunk." – idézi az Autosport a Red Bull Racing pilótáját.
"A Ferrari javítani tudott, de mi is erős autóval büszkélkedhetünk, amivel fel tudtuk venni a harcot ellenük." – folytatta Vettel, aki nem aggódik, hogy a Hockenheimringen a Ferrari jócskán faragni tudott a hátrányából a bajnoki összesítésben.
"Az évad végi összesítés során majd láthatjuk, hogy minden pontnak nagy jelentősége van. Az a legfontosabb, hogy Németországban a McLaren előtt végeztünk." – tette hozzá a hétszeres futamgyőztes.
A salzburgi brigád bizakodó, hogy a Hungaroringen is jól fognak szerepelni. "Nem foglalkozunk azzal, hogy máshol mi történik, és a saját feladatunkra összpontosítunk. Nekünk is voltak már nehézségeink az idén, ezért jó, ha nem nekünk kell a rivaldafényben állnunk."
* sikerülni fog. : )
Vettel: Nálunk nem volt csapatutasítás és ütköztünk
A Nemzetközi Automobil Szövetség a Német Nagydíj előtt felhívta a csapatok figyelmét arra, hogy a versenyen valamennyi rádiókommunikáció eljut a versenybírósághoz, és nem tudják többé gombnyomásra megszakítani az információ-áramlást a versenybíróság felé.
Egyesek szerint ez volt az oka annak, hogy a Fernando Alonso és Felipe Massa közötti helycsere ekkora vihart kavart. A brazil pilóta versenymérnöke, Rob Smedley felsőbb utasításra közölte a versenyzőjével, hogy a társa gyorsabb, amelyet Massa úgy értelmezett, hogy el kell engednie.
Arról, hogy történt-e csapatutasítás a szó szoros értelmében, a Motorsport Világtanács ítélkezik majd egy későbbi időpontban.
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel a témával kapcsolatban a Servus TV – Sport and Talk című műsorában elmondta: "Korábban is sok rádióbeszélgetést nyilvánosságra hoztak, ezért a versenyzőket nem zavarja az újítás. Charlie (Whiting, az FIA versenyigazgatója) gondoskodik arról, hogy ha csúnyát mondunk, azt ne hallják a nézők."
"Ami az esetet illeti, azt hiszem, nem lenne helyes, ha bármit is mondanék, mert nekem is voltak incidenseim a csapattársammal. Tény és való, hogy ha csatában állsz valakivel, a mögötted állók felzárkóznak, és én is közelebb tudtam kerülni a pirosakhoz." – folytatta a bajnoki tabella negyedik helyezettje.
A Sky szakértője, Marc Surer hozzátette: "Jean Todt híres kijelentése óta tilos a csapatutasítás, egyes egyedül az utolsó versenyen tartják elfogadhatónak, amikor már az egyik pilótának nincs esélye a címre. Ebben az egészben az a rossz, hogy Smedley arra kényszerült, hogy megbántsa a védencét. Egy kicsit talán éreztetni is akarta, hogy nem szabad akaratából közölte Massával, hogy Alonso gyorsabb. Nem akarta megbántani a versenyzőjét."
A Mercedes tesztpilótája, Nick Heidfeld részben meg tudja érteni a döntést. "A csapat szempontjából érhető, hogy így döntöttek, a rajongók számára viszont nem, mert ők a legjobb pilóta győzelmére kíváncsiak. Arról se feledkezzünk meg, hogy mindig is voltak ilyen helyzetek, csak senki sem foglalkozott velük."
"2008-ban Kanadában én sem előzhettem meg Robertet (Kubica), mert akkor ő visszaesett volna a negyedik helyre. A csapat érdeke egy kettős győzelmet kívánt, ezért ennek megfelelően kellett a pályán is viselkedni. Kínában pedig Kimi maga vallotta be, hogy elengedte Felipét, és az senkit nem zavart és nem kaptak büntetést."
"Figyelni kell arra, hogy az FIA egyenlően ítélkezzen a helyzetekben, és nem lehet, hogy az egyik eset szót sem érdemel, a másikban pedig keményen szankcionálnak. Egyértelműsíteni kell a szabályokat, hogy mindenki tudhassa, hogy mit szabad, és mit nem."
A BBC riportere, Ted Kravitz úgy véli, hogy az ilyen esetek hozzátartoznak a Formula-1-hez. "A Formula-1 nem mindig sport, ezt ismerjük be. Sokszor üzletről van szó. Massa az év eleje óta küzd a keményebb gumikeverékkel, ezért Alonso nem tudott a saját tempójában autózni. Sebastian pedig egyre közelebb ért hozzájuk."
"Mindenhol van csapatutasítás, és biztos, hogy Marknak is segítenie kell majd, ha az év végén Sebastian áll nyerésre. Nyolc éve az volt baj, hogy a Ferrari fölényesen vezetett és semmi szükség nem volt a helycserére. Idén nagyon szoros a csata, és minden pont fontos."
"Ami a büntetést illeti, szerintem nem fogják kizárni őket. Mondhatják, hogy Felipe döntött úgy, hogy elengedi, mert nem volt utasítás arra, hogy lassítania kell. Persze mindenki tudja, hogy mi az igazság, de Felipére foghatják az egészet." – tette hozzá a szakember.
Arra a kérdésre, hogy mi lett volna, ha Webber hasonló utasítást kap Törökországban, Vettel azt felelte: "Nem volt ilyen utasítás, és nem is lett jó vége a dolognak. Mi harcoltunk egymással, igaz, buta vége lett. Szóval ez egy nehéz eset."
Horner szerint Vettel az ügyesebbik pilótája
A 2010-es világbajnoki szezon feléhez érve a csapatfőnökök kitöltötték versenyzőik féléves bizonyítványát: Jenson Button csak jeleseket kapott, Fernando Alonso a tanár kedvence lett, Sebastian Vettel pedig jobb jegyet kapott Webbernél.
A német Bild, amely nemrégiben egy anonim kérdőívben faggatta egymásról a versenyzőket, most a csapatvezetők kezébe adott papírt és tollat: Christian Hornernek, Stefano Domenicalinak, Martin Whitmarsh-nak és Norbert Haugnak tanárként kellett kitölteni diákjaik (vagyis versenyzőik) félévi bizonyítványát. A tanulók 10 tantárgyból (vezetési érzék, gyorsaság, technikai tudás, tehetség, bátorság, ambíció, bajtársiasság, playboy-faktor, jelenlét és szorgalom) kaptak érdemjegyeket 1-től 10-ig. A legbőkezűbb a McLaren csapatfőnöke volt, aki majdnem mindenből a legjobb jegyet adta versenyzőinek, csak Hamilton playboy-faktorát húzta le - de azt alaposan: 10-ből mindössze 5 pontot adott rá. Még ennél is rosszabbul vélekedett pilótái "playboyságáról" Christian Horner, aki Mark Webber teljesítményét 0, Sebastian Vettelét pedig -1 ponttal értékelte ebből a tantárgyból. A csapatfőnök egyébként érhető módon kínosan ügyelt az egyenlőségre, bár egy kicsit megint a német felé húzott a keze: neki eggyel jobb jegyet adott vezetési érzékre, mint az ausztrálnak.
Sokkal kíméletlenebb volt tanítványaival a Ferrari csapatfőnöke, aki nem is titkolta, melyik versenyzőjét tartja nagyobbra: Felipe Massa mindössze bajtársiasságban bizonyult jobbnak Fernando Alonsónál, aki 3 tantárgyból is lenyomta csapattársát - Domenicali nem teketóriázott, a spanyol tehetségét például 10-es, míg a brazilét csak 8.5-ös pontszámmal illette. Kedvesebb tanárnak bizonyult Norbert Haug, akinél a diákok azonos összpontszámmal végeztek: Michael Schumacher mindössze playboyként, Nico Rosberg pedig technikai szakértőként veszített 1-1 pontot csapattársával szemben. A Mercedes sportprogramjának igazgatója még szöveges értékelést is készített diákjairól. "Michael egy áldás a Forma-1 és a csapat számára. Azonnal nyerni fog, amint a szükséges feltételek rendelkezésére állnak" - olvasható a tanári vélemény, amelyet bizonyára minden szülő megirigyelne. Hasonlóan hízelgő sorokat kaphatott kézhez a büszke apuka, Keke Rosberg. "Nico talán a leggyorsabb mindközül. Együtt fogunk tovább haladni és győzni."
Utolsó kommentek