Vettel: Kétszer nem követem el ugyanazt a hibát
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel magabiztosan haladt a nyolcadik Formula-1-es győzelme felé, amikor a biztonsági autó pályára lépése stratégiaváltásra kényszerítette. A német pilóta rögvest kerékcserére sietett, ami lehetővé tette a számára, hogy a második pozícióba térjen vissza a pályára.
Az új rajtot azonban elaludta és túlságosan lemaradt az élen álló Webbertől (több mint 10 autóhossznyival) amiért áthajtásos büntetést kapott és visszaesett a harmadik helyre. "Meg kellett volna nyernem a versenyt, de legalább pontokat szereztem és javítottam a bajnoki helyezésemen is. Nem fogok azon rágódni ami volt, és arra koncentrálok, hogy soha ne kövessem el kétszer ugyanazt a hibát."
A csapatvezető, Christian Horner szerint ez a helyes hozzáállás. "Sebastian egy kicsit peches, de szerencsére a pontokat az évad végén számolják össze. Jelenleg Mark vezet, akit Lewis Hamilton és Sebastian követ a tabellán. Nagyon szoros a csata, még semmi nincs lefutva. Érthető, hogy Sebastian egy kicsit csalódott, de az ilyen hibák is hozzátartoznak a tanulási folyamathoz."
"Az ilyen tapasztalatoktól csak erősebb lesz, de fontos, hogy a tanultakat az autóban hasznosítani tudja. Boldoggá tesz, hogy ilyen elszánt versenyzőink vannak, hiszen ez a csapatunk egyik erőssége."
"Mark kétszer annyi versenyt nyert az idén, mint az összes többi futamgyőztes, és ő vezeti tabellát. Mivel csak négy pont az előnye nagyon szoros lesz a csata, különösen, hogy öt pilóta áll harcban a címért. Bízom benne, hogy az évad végén az egyik Red Bullos nyer."
Vettel: Hockenheim-ben a Ferrari pénzbírságot kapott, mi most áthajtásos büntetést
A Red Bull-Racing német versenyzője nem igazán tartja azt fairnek, hogy az olaszok egy gyenge pénzbírsággal megúszták a Németországban történteket, addig ő a Magyar Nagydíjon bokszutca áthajtásos büntetést kapott.
Sebastian továbbra sem elégedett.
Mint ismeretes, egy héttel ezelőtt Németországban a Ferrari csapatutasítást hajtott végre, amiért 100 ezer dollárra büntette a versenybíróság. Ennek értelmében az olaszok megtarthatták a kettős győzelmüket. Akkor az élről rajtoló Sebastian Vettel harmadik lett.
Vettel a Hungaroringen is az első rajtkockáról rajtolt, és most sem tudott nyerni. Ezt nagyban köszönhette annak, hogy a biztonsági autós fázis végén túlságosan is lemaradt csapattársától, Mark Webber-től. A bírák ezért kiintették a bokszba.
Ezt követően Seb magasabb sebességi fokozatba kapcsolt, de nem tudta megelőzni Fernando Alonso-t.
Sebastian Vettel
Úgy gondolom, hogy a fő probléma az volt, hogy a verseny első részében elvesztettük az audio kapcsolatot. Talán ez volt az összes szerencsétlenség kezdete. A végén nem tettem magamnak szívességet azzal, hogy sok helyet adtam Mark-nak (Webber). Sokkal többet nem tudok erről mondani. Én voltam a leggyorsabb az egész hétvégén. A verseny nem jött össze.
Ott ültem az autóban, és nem értettem a helyzetet. Nem tudtam, hogy miért kaptam büntetést, így érhetően nem voltam valami boldog. Ezért is mutogattam. A szankció után beragadtam a piros autó mögé, és ott is maradtam a futam alatt. Sokkal gyorsabb voltam, de ezen a pályán veszély nélkül lehetetlen előzni, és pontokat szerettem volna szerezni.
Nem akarok belemenni abba, hogy most a büntetés jogos volt, vagy sem. Nem tudom, de azt igen, hogy Hockenheim-ben pénzbírsággal büntettek, addig most bokszutca áthajtással.
Horner: Fair volt Vettel büntetése
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint teljesen jogos volt Sebastian Vettel bokszutca áthajtásos büntetése a Magyar Nagydíjon.
Horner úgy gondolja, hogy a rádióforgalom szünetelése nem lehet kifogás.
Mint ismeretes, Vettel a biztonsági autó mögött a második helyen állt. Ausztrál csapattársa, Mark Webber szorosan az autó mögött haladt, majd amikor az bement a bokszba, a veterán pilóta rálépett a gázra.
Mindenki nagy meglepetésére Sebastian csak hosszú méterekkel Webber mögött volt, feltartva a mögötte haladó Fernando Alonso-t. Vettel a versenyt követően elmondta, nem érti, hogy miért büntették meg, hiszen elmondása szerint nem volt rádiókapcsolata a csapattal.
„A szabályok nagyon világosak. Sajnos Seb (Vettel) túlságosan is lemaradt. Nem panaszkodhatunk a büntetésre. Fair volt.” – nyilatkozta a Red Bull-Racing csapat főnöke, Christian Horner.
„A rádióforgalom sajnos megszakadt, és talán Seb nem hallotta azt, amit a fülére mondtunk, de természetesen a biztonsági autót jelző fények kint voltak. Ezek megmutatják a vezetőknek azt is, ha bejön.
* Csalodtam Chrisben..ez kétségtelen..
Horner: Vettel nem taktikából maradt le
A Magyar Nagydíj 15. körében leszakadt egy elem Vitantonio Liuzzi (Force India) első légterelőjéről, ezért a versenybíróság úgy döntött, hogy pályára küldi a biztonsági autót. Ezt követően Sebastian Vettel az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy bemegy a boxba, így vissza tudott állni a második helyre csapattársa, Mark Webber mögé.
A verseny újraindításakor Vettel jelentősen leszakadt Webbertől, ezért egyes szakértők azt gyanították, hogy újabb csapatutasítás áll a háttérben. A feltételezések szerint a Red Bull vezetősége így akarta a harmadik helyen autózó Fernando Alonsót távol tartani az ausztrál versenyzőtől, hogy a kerékcsere után a spanyol elé érkezzen vissza.
Később Sebastian Vettel elismerte, hogy elaludt az új rajtnál, sőt, eleinte azzal sem volt tisztában, hogy azért kapta az áthajtásos büntetést, amiért a Webberhez viszonyított távolsága több mint 10 autóhossznyi volt. A csapat vezetője, Christian Horner is megerősítette, hogy nem taktikai húzásról volt szó.
"Szó sem volt utasításról, a versenyzők tisztában vannak a szabályokkal. A kettős győzelem volt a célunk, és éppen a büntetés hiúsította meg mindezt. Sebastian nagyon csalódott és indulatos volt, de a szerzett tapasztalatok a későbbiekben a hasznára válhatnak." – jelentette ki a szakember, aki biztos abban, hogy ha Vettel nem hibázza el az új rajtot, megnyerte volna a versenyt.
"Ha minden a tervek szerint haladt volna, és Sebastian észrevette volna, hogy a biztonsági autó bejön a boxba, győzött volna. Mark kerékcseréje után ismét ő állt volna az élen. Mark a lágy gumikkal 20 másodperces előnyre tett szert, amely elegendő volt ahhoz, hogy visszaálljon az élre."
Utolsó kommentek