Szingapúr: A Red Bull szívesen lenne a fény az éjszakában
A Red Bull Racing bizakodó, hogy a soron következő versenyek során előnyben lesznek a vetélytársakkal szemben, ami lehetővé teszi, hogy a végsőkig harcban álljanak a Formula-1-es bajnoki címért. Jelenleg Mark Webber és Sebastian Vettel is versenyben áll a 2010-es titulusért, de a riválisok is felkészülnek a nagy összecsapásra.
"Nagyon szeretem a szingapúri versenyt, mert egyedülálló élmény éjszaka versenyezni. A pálya néhány szakaszán olyan érzésem van, mintha a nézők egész közel lennének hozzánk." – jelentette ki a bajnoki tabella éllovasa, Mark Webber, aki bízik abban, hogy ezúttal szerencsésebb lesz, mint tavaly, amikor nem tudott pontokat szerezni.
"Ezen a pályán nagy leszorító erő szükséges, ezért szerintem jól fog menni az autóm. A karakterisztikája kicsit hasonlít a monacói és a budapesti aszfaltcsíkhoz – mindkét helyszínen remekül szerepeltünk. Ennek tükrében jó eredményre számítok. Eddig elkerülte az eső az esti versenyt, ezért ha most esni fog, új tapasztalatokra tehetünk szert." – tette hozzá az ausztrál pilóta.
Sebastian Vettel, akinek 24 pontos lemaradása van, már várja a folytatást. "Mivel ez egy éjszakai verseny lesz, felejthetetlen élményekkel ajándékozhat meg. Fontos, hogy át tudjunk állni az esti műszakra. Általában délutánig aludni szoktam, hogy megőrizzem az európai ritmust."
"Nemcsak a menetrendben, a pályán is el kell kapni a ritmust, ugyanis itt 23 kanyar követi egymást. Ez a vonalvezetés nagyon igénybe veszi a fékeket és nem árt odafigyelni a kerékvetőkre sem. Szingapúr a pályán, a tévé előtt és a szimulátorban is nagyon izgalmas." – fűzte hozzá a német versenyző.
Räikkönen szerződtetése pénzkérdés a Renault-nál
A Renault csapatvezetője, Eric Boullier néhány nappal ezelőtt elárulta, hogy Kimi Räikkönen menedzsere felkereste őt, hogy egy esetleges Formula-1-es szerződésről egyeztessenek. A szakember elmondta, hogy fontolóra veszik az ajánlatot, egyelőre azonban nem akarják bezárni a kapukat a jelenlegi pilótájuk, Vitaly Petrov előtt sem.
A Renault F1 tulajdonosa, Gerard Lopez az Autosportnak adott interjúban leszögezte, hogy nem fognak mindenáron ragaszkodni a 2007-es bajnokhoz, akinek a szerződtetése magas költségekkel járna. "Nagyon mókás dolog, hogy egyes emberek azt hiszik, hogy mivel most jól mennek a dolgok, le fogjuk cserélni az egyik versenyzőnket. Van egy ralis pilóta is, akit elméletileg már nem érdekelt a Formula-1, most mégis vissza akar térni. Vicces módon nálunk puhatolózott, de azért ott még nem tartunk, hogy szerződést kössünk." – jelentette ki az üzletember, aki leszögezte, hogy a financiális szempontokat sem hagyhatják figyelmen kívül. A csapat arra összpontosít, hogy elegendő szponzort találjanak ahhoz, hogy jövőre harcba szállhassanak a bajnoki címért.
"Arra törekszünk, hogy a csapat sikeres legyen, mert csak így tudunk jó üzleteket kötni. Mindenki tudja, hogy itt mennyire fontos az image, és azt is, hogy az emberek a győztesekkel szívesebben kötnek szerződést. Fontos, hogy szponzorokat szerezzünk, továbbá egy erős csapatot kell felépítenünk, mert ez biztosítja az alapokat."
Lopez cáfolta, hogy Vitaly Petrovot a pénze miatt szerződtették, és hangsúlyozta, hogy szó sincs 15 milliós szponzori csomagról. "Való igaz, hogy a Lada egy jó szponzor, de Vitaly nem hozott annyi pénzt a csapathoz, mint amennyiről beszélnek. Ő egyébként is egy jó pilóta, aki tavaly második lett a GP2-ben. Ha nem megy tönkre hatszor az autója, a címet is megnyerte volna. Ezen kívül 250 milló oroszul beszélő ember áll mögötte, akik hisznek benne. Nagy butaságot követnénk el, ha emögött nem feltételeznénk nagy üzletet. A versenyzőkre kell építkezni, és Vitaly Petrov ugyanolyan fontos nekünk, mint Robert Kubica."
A szakember megragadta az alkalmat arra is, hogy cáfolja a csapat eladása kapcsán felmerült híreket. "Szó sem volt eladásról – azt szeretnénk, hogy a Renault újra versenyeket és bajnoki címeket nyerjen. Ha minden jól megy, talán még tíz év múlva is itt leszünk."
A McLaren egy logót ajánlott Vettelért cserébe a Red Bullnak
A McLaren-Mercedes csapatvezetője, Martin Whitmarsh keményen bírálta Sebastian Vettelt a Belga Nagydíj után, ahol a német pilóta kiütötte a versenyből a címvédő Jenson Buttont. A Red Bull Racing vezetősége elismerte, hogy Vettel hibázott, a kritikát azonban túlzásnak tartották.
A salzburgi csapat egyik munkatársa az Auto Bild Motorsportnak elárulta, hogy az éles szavak hátterében egy két évvel ezelőtti eset áll, ami a mai napig zavarja a brit alakulatot. A német hetilap úgy tudja, hogy a McLaren le akarta szerződtetni Vettelt, és felajánlották az energiaitalos cégnek, hogy a fiatal versenyzőért cserébe Lewis Hamilton egy Red Bull emblémát visel majd az overallján.
A "vörös bikák" azonban nem fogadták el az ajánlatot. "Szerencsére nem mentünk bele ebben az egyezségbe. Tisztában voltunk azzal, hogy Vettel többet ér, mint egy embléma Hamilton karján.”
A Red Bull többet várt Räikkönentől, valóban jöhet az F1
Kimi Räikkönen menedzsere megerősítette, valóban felvették a kapcsolatot a Renault Forma-1-es csapatával, hiszen mint Steve Robertson elmondta, minden 2011-es lehetőséget számba vesznek. A Red Bull elismerte, csalódtak Räikkönen ralis szereplésében.
"Valóban igaz, beszéltem Boullier-vel. Minden létező lehetőséget szeretnénk feltérképezni a jövő évvel kapcsolatban. Ezért informálódtunk a Renault-nál"- ismerte el a renault-s szerződés iránti érdeklődést Kimi Räikkönen egyik menedzsere, Steve Robertson, aki a Turun Sanomat című finn lapnak nyilatkozott.
A Forma-1 iránti érdeklődés hátterében áll az is, hogy a finn klasszis a rali-világbajnokságban (WRC) egyelőre nem tud kiugró eredményt felmutatni. Räikkönen citroënes ralis szerződését elősegítő Red Bull motorsport-igazgatója, Helmut Marko nem is titkolta, az eredménytelenség miatt nem is ragaszkodnak a 2007-es F1-es világbajnokhoz.
"Nem igazán kapott nyilvánosságot, hogy mik voltak az elvárásaink, de Räikkönen viszonylag gyakran szenved balesetet, az eredmények pedig elmaradnak. Ha a sportbeli eredmények jönnek, akkor az üzleti siker sem marad el. Ez a kettő kéz a kézben jár"- mondta a Motorsport-Total.com munkatársának Marko, aki azt egyelőre nem jelentette ki, hogy ez egyben a finn pilóta támogatásának beszüntetését is jelentené, de elismerte, elsődleges projektjük jelenleg a Forma-1-es csapat.
Egyes portálokon felröppent a hír, hogy Räikkönen 2012-től a Red Bull támogatásával már a NASCAR-ban versenyez, ám Robertson ezt cáfolta.
Utolsó kommentek