www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Senki sem tudhatja..

2010.10.26. 18:32 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Nem tehettem volna semmit jobban
 

A 45. körig élen állt a versenyen a Red Bull pilótája Sebastian Vettel és egy tökéletes versenyhétvégét teljesíthetett volna, ám a Renault erőforrás megadta magát. A győzelemért járó 25 ponttal átvehette volna a vezetést az egyéni pontversenyben és nagyon közel kerülhetett volna a bajnoki címhez. Kegyetlen a sors, de Vettel elszántan szeretne visszatérni Brazíliában...

Sebastian, minden jónak tűnt a motor elfüstöléséig. Volt valami jele a korábbi körökben a meghibásodásnak?
Nem. Teljes meglepetés volt. A 17-es kanyar kijáratánál négy henger megállt a bal oldalon és innentől kezdve csak az volt a kérdés, mikor áll meg a másik oldalon is. Így, az autót a kettes és a hármas kanyar között megállítottam. Nem lehetett mást tenni ebben a helyzetben.

Milyen volt a verseny a 45. körig?
Egész idő alatt vezettem a versenyt, amikor a biztonsági autó kiállt, sikerült mindig elhúznom. Már a gumikra figyeltem tíz körrel azelőtt, hogy a motor elfüstölt, mert a feltételek trükkösek voltak. Kezdett sötétedni, de folyamatosan azon járt az eszem, hogy valami turpisságot kitaláljak és Fernandót magam mögött tartsam. Nem volt szerencsém néhány lekörözött autóval, majdnem egy másodpercet veszítettem, de tudtam, két-három tizedmásodperccel gyorsabb tudnék lenni, mint Fernando, ha akarnám. Sokkal jobb helyzetben lettünk volna a pontszerző eredmény után. De ez nem sikerült!

Megjártad a mennyet és a poklot a verseny során...
Ez az egyik legnehezebb versenye volt a szezonnak, alkalmazkodni az új helyzetekhez és az újabb biztonsági autós fázishoz. Természetesen, amikor a motor tönkrement nagyon csalódott voltam, de nincs mit tenni, őszintén szólva addig a pillanatig nagyon elégedett voltam versenyemmel. Irányítani tudtam és a mezőny előtt haladtam. Nem lett volna probléma a hátralévő tíz kört befejezni a motorprobléma nélkül.

Mi suhant át a fejedben, amikor a motor megállt?
Nos, a másodperc egy töredékéig azt hittem a probléma megoldódik. De ahogy mondtam, négy henger megállt, egy szempillantás alatt fehér füst csapott ki és ha ilyen történik, semmit sem lehet tenni. Nem könnyű ilyen nehéz körülmények között az élen állni, mert amikor követsz valakit, láthatod, hol kell fékezni, vagy hol megy túl veszélyesen. De ilyen az élet.

Ez volt pályafutásod legkeservesebb pillanata?
Nem és még van esély a bajnoki cím megszerzésére. Természetesen, egy győzelemmel sokkal könnyebb lett volna.

Most 25 pontos hátrányban vagy Alonsóval szemben. Mit jelent ez számodra?
Nos, néha szerencsés vagy és Fernando nagyon szerencsés volt. Számunkra a szerencse olykor a feje tetejére állt, de itt vagyunk, ezen már nem lehet változtatni. Ez most így sikerült Ez nem azt jelenti, hogy csalódottak lennénk. Addig a pontig briliáns hétvégénk volt és én nem tudtam volna jobban végezni a munkám.

Hogyan készülsz a Brazil Nagydíjra?
Nem másképpen, mint erre a hétvégére, nincs okom változtatni. Biztos vagyok benne, ha célba értem volna, Koreát 25 ponttal hagyom el. A bajnoki címért folytatott verseny még nem ért véget, meglátjuk, mit hoz az Abu Dhabi Nagydíjon a kockás zászló.
 
Vettel: Még győzhetünk
 

Sebastian Vettel biztos benne, hogy az idei évben meg tudja szerezni első Formula-1-es bajnoki címét, annak ellenére, hogy esélyei nagyban csökkentek, miután a Koreai Nagydíj feladására kényszerült.

Az 55 körös yeongami versenyt a 46. körig vezette Vettel ám Renault motorja meghibásodott, kiállni kényszerült, az első helyen pedig Fernando Alonso ért célba.

"Ez nyilvánvalóan nem örömteli pillanat, de nagyon, nagyon trükkös verseny volt" - mondta. "Folyamatosan az élen menni, irányítani a versenyt - azt hiszem, semmit sem tehettünk volna jobban ilyen trükkös körülmények között."

Vettel azonban bízik benne, hogy nem szálltak el esélyei, miután ő és csapattársa is kiesett.

"Nyilvánvalóan a verseny még folyik és ott vagyok, ezért nem hinném, hogy vége lenne" - folytatta a német pilóta, mielőtt a rossz látási viszonyokra panaszkodott.

"A közepes fényáteresztő rostélyt használtam és nehéz volt látni a huplikat az egyes kanyarnál és az első szektor egészen rossz volt. Visszatekintve, jó lett volna tíz körrel a leintés előtt lecserélni a rostélyt.! Azt hiszem, még nyerhetünk, 50 pontot lehet még szerezni. Nyilvánvalóan sokkal könnyebb lenne a helyzet, ha ma nyertünk volna, de ilyen az élet, néha így alakul. Így alakult számunkra a szezon, de nem tudunk rajta változtatni, így leszegett fejjel próbáljuk a legjobbat kihozni az autóból. A sebességben nem kell javulni."
 
A Red Bull bízik Vettel motorjaiban
 

A Red Bull Racing bízik benne, hogy Sebastian Vettel győzelmi esélyeit két versennyel a szezon vége előtt nem befolyásolja az a motor, melyet a Koreai Nagydíjon veszített el.

Vettel egy majdnem biztos győzelmet szalasztott el Koreában, amikor motorja felrobbant a verseny utolsó részében. A német pilóta már eddig is bajban volt a motorokkal, szombatonként már csak kevés kört tehetett meg és a hétvégi versennyel további hátrányba került. A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner optimista volt, a Renault motor elvesztése - amely 1600 kilométert teljesített a 2000 kilométerre tervezett élettartamból - nem akadályozhatja Vettelt.

"Remélhetőleg jelentéktelenül befolyásolja őt" - mondta el Horner. "Remélhetőleg elég motor áll még rendelkezésére, hogy természetes módon versenyezhessen a szezon végéig. Nagyon szoros volt a kilométer szempontjából a hétvége, ezért nagyon kevesen körözött, nyilvánvalóan ez nem egy ideális helyzet."

Horner hozzátette, a meghibásodásnak semmi előjele nem volt.

"Az első jel az volt, amikor Vettel a rádión a célegyenes előtt közölte, 'motorprobléma'. Majd nyilvánvalóan mindenki látta már a boxkijárat végére érve, mi a helyzet, azonnali motorprobléma. Nem volt figyelmeztetés, nem tudjuk miért. Ez volt Sebastian kegyetlen szerencséje. Mindent jól csinált, mint a csapat és úgy elveszíteni egy versenyt, hogy már látszik a cél, nagyon, nagyon frusztráló."
 
A Renault bocsánatot kért a Red Bulltól
 

A Red Bull motorszállító partnere a Renault bocsánatot kért a csapattól Sebastian Vettel motorhibájáért.

Vettel motorja, amely már a harmadik, és egyben utolsó versenyét teljesítette a Koreai Nagydíj 46. körében robbant fel, ez a versenyt vezető Vettel győzelmébe került, ennek köszönhetően pedig a fiatal német 7 pontos előny helyett 25 pontos hátrányban várhatja a 2010-es világbajnokság mindent eldöntő utolsó két futamát. Annak ellenére, hogy Vettel már mind a 8 rendelkezésére álló erőforrást felhasználta a csapat mégis bízik benne, hogy nem lesznek gondjaik a hátralévő három nagydíjon.

„A Renault elnézést kért a csapattól a motorhibáért” – nyilatkozta Frabrice Lom a Renault vezető mérnöke a Red Bullnál. „Meg kell vizsgálnunk, hogy mi volt a hiba oka, bár ez volt a motor harmadik versenye, mi nem vártunk ilyen hibát vele kapcsolatban. Nagyon rossz eredmény ez a számunkra, annak ellenére nem szereztünk pontot, hogy az első sorból vághattunk neki a versenynek, és ez egy nagyon nagy csalódás volt.”

A Red Bull csapat vezetője, Christian Horner szerint, azonban nem szabad elkeseredniük, Koreában egyszerűen csak nem volt szerencséjük. „Az autósport néha kegyetlen tud lenni, és sajnos ez egy ilyen nap volt a Red bull számára, különösen Sebastiannal bánt el kegyetlenül a szerencse, csak tíz köre volt még hátra, amikor bekövetkezett a motorhiba. De a csapat mindent megtett a győzelemért, és ehhez a megfelelő sebességünk is megvolt. Ez volt idén az egyetlen verseny, ahol egyetlen pontot sem szereztünk, de ennek ellenére vezetjük a konstruktőri ponttáblázatot és az egyéni bajnokságban is a második helyen állunk Mark Webber révén, míg Sebastian lemaradása csak egy futamgyőzelemnyi. Fernando Alonsónak ez nagy nap volt, de csak alig két hete múlt, hogy Japánban kettős győzelmet szereztünk és mi Brazíliában is így fogunk tenni.”

 

Vettel nem hajlandó Webber-t támogatni

A Red Bull-Racing német versenyzője nem hajlandó beállni ausztrál csapattársa, Mark Webber mögé.

Sebastian továbbra sem mondott le a címről.

Vettel óriási lehetőségtől esett el Koreában. A német pilóta magabiztosan vezette a versenyt, majd egyik pillanatról a másikra „megkotlott” alatta a Renault motor, és átadta a győzelmet a Ferrari spanyol versenyzőjének, aki mint éllovas érkezik meg a következő nagydíj helyszínére, Brazíliába.

Mivel Mark Webber, Vettel csapattársa sem szerzett pontot a koreai versenyen, 11 pontos hátrányba került, de még mindig ő az esélyesebb az osztrák istállónál.

Seb jelenleg 25 ponttal számol kevesebbet és nem hajlandó segíteni.

„Semmi sem változott az utolsó két versenyt illetően, már ami az én megközelítésemet illeti. A motor meghibásodása mindent érdekesebbé, és nehézzé tesz. De még mindig lehetséges, hogy bajnok legyek.” – mondta Sebastian Vettel.

„A végéig harcolni fogok.” – nyomatékosította Vettel.

A Red Bull-t meglepte Vettel kiesése

A Red Bull Motorsport tanácsadója, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz jobb keze meglepődött, amikor Sebastian Vettel autójában meghibásodott a motor.

Dietrich elárulta, pénteken egy „terheltebb” motort használtak Koreában.

A német pilóta csak pár körre volt attól, hogy Koreában a dobogó legfelső fokán ünnepeljen és a bajnokság éllovasa legyen. Ausztrál csapattársa után azonban ő is kiesett a versenyből.

A csapatot nagyon meglepte a Renault erőforrás meghibásodása: „Igen. Ez az első motor-meghibásodásunk idén.” – mondta Marko.

„1600 kilométer körül futott. Általában 2000-2100 kilométer az átlagos élettartama.” – folytatta.

„Valami eltört a szelepeknél, így ez az első alkalom. Pénteken egy sokkal terheltebb motort használtunk.”

Helmut azt tanácsolja a 23 éves pilótának, hogy ne adja fel: „Nem könnyű, de még mindig 50 pontot lehet szerezni. Alonso az utolsó motorjával versenyez. Nem fogjuk feladni.”

Elszámolja a Red Bull?

A koreai futam hetében a Red Bull tulajdonosa és a csapat vezetője is olyan nyilatkozatokat adott, melyek Mark Webber-re nézve koránt sem voltak hízelgőek.

Egyrészt lassabnak titulálták a csapattársánál, majd pályafutása végéről nyilatkoztak és Sebastian Vettel-re épített jövőről beszéltek.

Ha mindez így is van, akkor is nehezen érthető, hogy a bajnoki hajrában miért kell ilyen nyilatkozatokat adniuk, miközben a pilóta a bajnokságot is vezeti (már csak vezette).

A kiesésének oka egyéni hiba volt, amit elismert Webber, azt viszont sosem tudhatjuk meg, hogy az előtte, a saját csapata általi nyilatkozatok mennyire befolyásolták őt abban, hogy koncentrált maradjon?

Igen ritka esemény az, hogy a bajnoki éllovas versenyzőt a saját csapata ne biztatná és teljes mellszélességgel ne mögötte állna. A kettős Red Bull fiaskó után is olyan nyilatkozatok láttak napvilágot, ami a pontverseny állására tekintve több mint meglepő!

Christian Horner-ék még a történtek után sem változtatnak azon nézetükön, hogy versenyzőik között sorrendet állítsanak fel.

Ez pedig Fernando Alonso malmára hajtja a vizet, ami a 2007-es események ismeretében már a sors humorának is tűnhet. Miután a következő helyszín Brazília lesz, ahol a Ferrari ritkán szokott gyengén szerepelni, az olaszok helyzete biztató. Felipe Massa hazai versenye következik és, ha a kis brazilt ez sem dobja fel, akkor semmi.

A koreai 3. hely egész jó alapot nyújt Felipének egy remek folytatáshoz, ahol nagyon jól tudja majd segíteni csapattársát a riválisokkal szemben.

Nem elég, hogy a  Red Bull versenyzői egymást fosztják meg értékes pontoktól, ebbe még Massa is "besegíthet" nekik. A McLaren-nél maga Jenson Button jelentette ki, bajnok létére, hogy támogatja Lewis Hamilton-t, miután bajnoki esélyei alaposan csökkentek Korea után.

Felipe is támogatja Alonsot, a szerepek tisztázottak. Vajon Vettel miért nem tud olyan gesztust tenni csapattársa felé csupán a tabellára tekintve, hogy támogatja őt?

Az, hogy a viszony közöttük nem éppen a legjobb, nem igazán szempont, mert váltig állítják, hogy ők a csapatért dolgoznak.

Ha ez valóban így van, akkor egyiküknek biztosan háttérbe kellene vonulnia, hogy a csapat egyéni világbajnoki címet ünnepelhessen. Ha ezt egyikük sem teszi meg, ami nagyon úgy tűnik, hogy így lesz akkor ezzel Alonsonak és a Ferrarinak tesznek nem is kis szívességet.

Az igaz, hogy technikai szempontból bárkivel bármi megtörténhet, de igen vékony jégen táncol az, aki erre számít és további értékes pontokat remél.

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr672401082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása