www.kimiraikkonen.com

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Brazíéiában, -ból , és után..

2010.11.09. 20:02 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Újra a bajnoki csata kellős közepén vagyok

 

A Red Bull Racing versenyzőjét, Sebastian Vettelt intették le elsőként a kockás zászlóval a Brazil Nagydíjon, amivel a német pilóta tizenöt pontra csökkentette a hátrányát Fernando Alonsóval szemben. A bajnoki tabella harmadik helyezettje a Deutsche Presseagenturnak adott interjúban számolt be a futam eseményeiről.

Milyen érzés volt újra nyerni?
Sebastian Vettel
: "Ez egy csodás nap volt, nagyon boldog vagyok. Büszke vagyok magamra és a csapatomra is. Nagyszerű, hogy még mindig harcban állunk a bajnoki címért."

Milyen esélyed lesz az Abu Dzabiban megrendezésre kerülő évadzárón? Fernando Alonso 15, Mark Webber 7 pontos előnyben van.
Sebastian Vettel
: "Le lehet dolgozni a hátrányt. Nem kívánok semmi rosszat Fernandónak, de nem ártana, ha az évadzáró versenyen fehér füst szállna fel a Ferrariból. Nem ám, csak vicceltem. Versenyezni szeretnék, és a legjobb tudásom szerint teljesíteni. Remélem, hogy Abu Dzabiban is olyan jól mennek majd dolgok, mint itt. Újra a bajnoki csata kellős közepén vagyok."

Mit jelent neked, hogy megnyertétek a konstruktőri címet?
Sebastian Vettel
: "Ez az első konstruktőri címünk, ami egyszerűen hihetetlen. Nem volt egy könnyű szezon, különösen a koreai futam, de a Brazil Nagydíjon szerzett kettős győzelemmel megadtuk a választ. A csapatnál mindenki egy hajóban evez."

Milyen volt a versenyed?
Sebastian Vettel
: "Ez egy hihetetlen futam volt, nem volt könnyű végigmenni. A pálya piszkosabbik feléről rajtoltam, mégis jól sikerült a start. Láttam, hogy Nico Hülkenberg kerekei kipörögnek, ezért megragadtam az alkalmat az előzésre. Így is vártam. Ezt követően sikerült előnyre szert tennem, és a biztonsági autós fázis után is megléptem. Ezt követően csak be kellett vinnem az autót a célba."

 

Mateschitz: "Olykor egy őszinte második hely többet ér..."

 

A Red Bull Racing nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz a hétvégén a televízió képernyőjén keresztül kísérte figyelemmel a Formula-1-es csapata eddigi legnagyobb sikerét. Sebastian Vettel és Mark Webber brazíliai kettős győzelmével a Milton Keynes-i brigád bebiztosította magának a konstruktőri címet, az osztrák üzletember legnagyobb örömére. Mateschitz a Speedweek hasábjain mesélt az érzéseiről.

Az adrenalin szintje bizonyára a magasba szökött a verseny alatt.
Dietrich Mateschitz
: "Hatalmas volt a tét, hiszen soha nem tudhatjuk, hogy mi fog történni. Ezt már Koreában is megtapasztalhattuk. Amikor a fiúk áthaladtak a célvonalon egy egész sziklatömb esett le a szívemről. Fantasztikus érzés, hogy megnyertük a konstruktőri címet. Hat éven keresztül ezért a pillanatért dolgoztunk."

Mit jelent Önnek a bajnoki cím?
Dietrich Mateschitz
: "Elégtételt és boldogságot. Tavaly lecsúsztunk róla, most sikerült. A tervek 50 százalékát már teljesítettük, reméljük, hogy vasárnap a másik fele is meglesz."

Ha már szóba hozta az egyéni bajnokságot: a Red Bullos pilóták szabadon harcolhatnak egymással?
Dietrich Mateschitz
: "Soha fel sem merült, hogy beleavatkozunk a küzdelembe. Az egész világ a Ferrarira támadt a hockenheimi verseny után, minket pedig idiótának nyilvánítottak. Amíg mindkét pilótánk esélyes a címre, ez szóba sem jöhet. Nem biztos, hogy Alonsónak mindig szerencséje lesz. Az Abu Dzabi Nagydíj nagyon izgalmasnak ígérkezik. Kiderül, hogy megnyerjük-e a második címet is, valamint, hogy helyesen cselekedtünk-e. Néha egy őszinte második hely jobb, mint egy vezényszóra megszerzett győzelem."

Hogyan értékeli a csapat teljesítményét?
Dietrich Mateschitz
: "Gyakran hibátlanok voltak, de persze adódtak olyan helyzetek, amelyekben tehetetlenek voltunk. Amiért viszont mi magunk voltunk felelősek, az megfelelően működött. Be kell vallanom, hogy majdnem megőrültem, amikor vasárnap felhangzott az osztrák himnusz."

Vettel: Jó iskolában végeztem, tudom mit kell tennem adott esetben

 

A bajnoki tabella éllovasa, Fernando Alonso bízik abban, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Abu Dzabi Nagydíjon is meg tudja őrizni az előnyét a vetélytársaival szemben, amivel Formula-1-es pályafutása során harmadszor emelhetné magasba a bajnoknak járó trófeát.

"Én vagyok a legegyszerűbb helyzetben, hiszen ha a második helyen érek célba, mindegy mit tesznek az ellenfeleim, megnyerem a címet. Nálam egyszerű a képlet, a Red Bullnak azonban végig számolgatnia kell." – jelentette ki a spanyol pilóta, aki bízik abban, hogy a Red Bull a továbbiakban is tartja magát az elveihez, és nem lesz hierarchia a Milton Keynes-i brigádnál.

"A Red Bull három hónapon keresztül az azonos bánásmódról prédikált, ezért jó lenne, ha Abu Dzabiban is tartanák magukat a filozófiájukhoz" – idézi az El Pais a Ferrari versenyzőjét.

A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner a Brazil Nagydíj után elmondta, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber az évadzárón is azonos esélyekkel állhatnak rajthoz, néhány szakértő azonban biztos abban, hogy adott esetben a Milton Keynes-i brigád is a tiltott fegyverhez nyúl – hangtompítóval.

Amennyiben Abu Dzabiban is Vettel, Webber, Alonso lesz a sorrend a verseny alatt, a Red Bull csak a két pilóta helycseréje esetén nyerheti meg az egyéni címet. Arra a kérdésre, hogy egy ilyen szituációban a csapat elrendelné-e a helycserét, Webber azt felelte: "Majd meglátjuk, de nem kizárt, hogy a bajnoki cím sorsa csak az utolsó körben fog eldőlni."

Vettel nem akarta elárulni, hogy a kérdéses helyzetben mit fog lépni, mindössze annyit mondott, hogy nem lesz szükség arra, hogy a csapat bármire is felszólítsa. "Jó iskolában végeztem, ezért ha eljön az ideje, a legjobb tudásom szerint fogok cselekedni. Hogy mire gondolok ezzel? Majd Abu Dzabiban megtudjátok."

A Milton Keynes-i csapat tanácsadója, Helmut Marko leszögezte, hogy senkitől nem várják el, hogy csapatutasítást hajtson vége: "Mi csak tájékoztatjuk a versenyzőket az adott pozíciókról. Arról, hogy mit lépnek, ők maguk dönthetnek."

Vettel: Bármi megtörténhet

A Red Bull-Racing német pilótája bizakodóan utazik az évadzáró nagydíj helyszínére, Abu Dhabi-ba.

Seb szerint bármi megtörténhet.

Az elmúlt hétvégén Brazíliában a német pilóta ismét felállhatott a dobogó legfelső fokára, életben tartva világbajnoki reményeit. Vettel jelenleg 15 pontra van az éllovas Fernando Alonso-tól (Ferrari).

„Csak remélni tudom, hogy képesek vagyunk megismételni a Brazíliában mutatott remek teljesítményünket.” – mondta Sebastian Vettel.

„Jó emlékeim vannak Abu Dhabi-ról.” – emlékszik vissza a tavalyi győztes.

„A bajnokság továbbra is nyitott. Bármi megtörténhet. Csak annyit mondhatok, hogy bármi lehetséges, mindaddig, amíg a lehető legjobbunkat nyújtjuk.” – zárta le a német.

 

Vettel egyelőre nem hajlandó beszélni az elengedés lehetőségéről

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német versenyzője nyerni utazik Abu Dhabi-ba, és egyelőre nem számol azzal, hogy el kell engednie a csapattársát.

Seb csak a győzelemre koncentrál.

Sebastian Vettel szabadon versenyezhetett Brazíliában, és megnyerhette a versenyt, ha azonban az utolsó futamon a helyzet úgy kívánja, akkor valószínűleg el kell engednie ausztrál csapattársát, aki még mindig az esélyesebb pilóta a csapaton belül a bajnokságban.

A verseny utáni sajtótájékoztatón feltették a német pilótának a kérdést: „Az utolsó futamon segítenél a csapattársadnak?”

„Nem vagyok benne biztos, hogy megértettem a kérdést. Ez elég egyértelmű. Kevesebb, mint egy hét múlva kicsomagoljuk az autókat, és felkészülünk Abu Dhabi-ra. Látnunk kell, hogy versenyképesek vagyunk, majd utána azt, hogy hol állunk az időmérő edzésen. A lehető legtöbbet igyekszünk kihozni az autóból. Meglátjuk, hogy hol állunk majd.” – válaszolt Sebastian Vettel.

„Az én szememben nagyon egyértelmű a helyzet. Minden adandó lehetőséget megpróbálok kihasználni. Végzem a munkámat. Természetesen jártam iskolába, így tudom, hogy mire válaszolhatok, de erről már sokat beszéltünk a verseny előtt. Minden tőlem telhetőt megteszek majd.”

72 millió dollárt kapott a bajnoki címért a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz megerősítette, 72 millió dollár bónuszt kaptak azért, hogy 2010-ben ők lettek a Formula-1 konstruktőri bajnokai.

Ez az összeg a csapat költségvetésének negyedét teszi ki.

Az osztrák istálló 2005 óta szerepel a legnagyobb kategóriában. Dietrich Mateschitz a Jaguár csapatát vásárolta meg, majd építette ki a saját privát gárdáját.

A Red Bull az elmúlt hétvégén Brazíliában felért a csúcsra, miután egy futammal a szezon vége előtt matematikailag is bebiztosították a bajnoki címüket a csapatok versenyében.

 

Marko: Vettel megérdemli a lehetőséget

Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója szerint Sebastian Vettel az idén mutatott teljesítménye után megérdemli azt, hogy a végsőkig harcoljon a címért.

Marko szerint a csapat helyesen döntött akkor, amikor szabad utat adott pilótáknak a versenyzésre.

Helmut Marko

Természetesen nagyon boldog vagyok a győzelem és a konstruktőri cím után. Most azonban arra fogunk koncentrálni, hogy az egyéni címet is megszerezzük. Optimista vagyok, mivel a kihívók közül csak nekünk van két esélyesünk. Ha úgy tetszik, kétszer akkora az esélyünk a címre.

Helyesen döntött a csapat, amikor a sportot részesítette előnyben, és lehetőséget adott Sebastian-nak (Vettel). Nem szabad elfeledni, hogy ez a srác közel 70 pontot vesztett technikai problémák miatt. Nagyon gyors, és ezt ma is bizonyította.

Az utolsó futamon mindent beleadunk, és majd megnézzük a lehetőségeinket. Meglátjuk.

 

Vettel: Ez a nap hihetetlen volt!

 

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel megnyerte a Brazil Nagydíjat, amivel életben tartotta a bajnoki esélyeit. A német pilóta az Abu Dzabiban megrendezésre kerülő finálén így még ledolgozhatja hátrányát Fernando Alonsóval szemben.

"Ez egy hihetetlen nap volt, amelyen egy kemény versenyt futottunk. A rajtom jól sikerült, Nico kerekei kipörögtek, ezért megpróbáltam megelőzni. Nem hagyott sok helyet, de arra elegendő volt, hogy elmenjek mellette. Ezt követően arra törekedtem, hogy megőrizzem az előnyömet. A biztonsági autónak nem örültem, de szerencsére nem veszítettem időt a vetélytársaimmal szemben" – jelentette ki a német pilóta, aki boldog, hogy a csapata megnyerte a konstruktőri címet.

"Fantasztikus, amit ez a csapat véghez vitt, nem volt könnyű a szezon és Koreában hatalmas vereséget szenvedtünk. Büszke vagyok a fiúkra, és arra, hogy én is tagja vagyok ennek a remek társulatnak. Mindent megteszünk, hogy egy hét múlva az egyéniben is lehagyjuk a Ferrarit."

Csapattársa, Mark Webber a második helyen ért célba, amivel továbbra is a második helyen áll a bajnoki összesítésben. "A verseny már szombaton eldőlt, ezért több nem is volt ebben a futamban. Sajnos a verseny második felében a motorom túlmelegedett, ezért vissza kellett vennem a tempóból, de csak az számít, hogy Fernando előtt maradtam. Nagyon boldog vagyok, hogy megnyertük a konstruktőri címet, különösen arra vagyok büszke, hogy már a Jaguáros korszakban is itt lehettem."

Sajtóvisszhang: "Gyerünk Sebi, kapd el a simlis vörösöket!"

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel számos elismerést kapott a nemzetközi sajtótól a brazíliai győzelme után, a spanyol lapok azonban már Fernando Alonsót ünneplik, aki a bajnoki tabella éllovasaként utazhat az évadzáró Abu Dzabi Nagydíjra.

Németország

Bild: "Vettel megnyerte a futamot és versenyben van a címért. Amennyiben Vettel Abu Dzabiban is az élen áll, miközben Webber a második, Alonso a harmadik pozícióban lesz, a német fiúnak el kell engednie a kollégáját, ugyanis csak így nyerhetik meg az egyéni címet is."

Express: "Továbbra is él a remény, hogy egy német versenyző lesz a Formula-1 legfiatalabb bajnoka. Gyerünk Sebi, kapd el a simlis vöröseket."

Frankfurter Allgemeine Zeitung: "A szabad harc lehetővé tette, hogy Sebastian Vettel bajnoki esélyesként utazzon Sao Paulóba. A Red Bull megnyerte a konstruktőri címet, de az egyéniért még harcolnia kell."

Welt: "A Red Bull hatalmas kockázatot vállalt Vettel győzelmével. Továbbra is Alonso a legesélyesebb arra, hogy bajnoki címet nyerjen. A Red Bull tiszteletet érdemel."

Svájc

Blick: "Elnapolták a bajnoki döntőt. A bajnoki csatában a vörös bikák üldözőbe veszik a vörös posztót, Fernando Alonsót."

Olaszország

Gazzetta dello Sport: "Szuper-Vettel! A Red Bull nem segített Webbernek, amiért Alonso köszönetet mondott. A Red Bull kettős győzelmet szerzett, de nem volt csapatjáték. Az osztrák brigád megszerezte a konstruktőri címet. Vettel olyan harcias volt, mint akitől elrabolták a biztosnak hitt bajnoki címét. Tudja, hogy ezt nagyon nehéz lesz visszaszereznie. Webber számára nem könnyű egy olyan csapatban versenyezni, amely szinte teherként tekint arra, hogy Vettel előtt áll az összesítésben. A Red Bull nem segít neki, az ausztrál pilóta azonban előretekint. Tisztában van azzal, hogy szüksége lesz a csapat segítségére ahhoz, hogy megnyerje a címet."

Corriere dello Sport: "Hajrá Alonso, sikerülni fog! A Red Bull a csapaton belüli meccsét vívja. Vettel és Webber egymással harcol a címért, Alonso pedig csak magára gondol. Reméli, hogy míg a Red Bullosok szétszedik egymást, ő megnyeri a címet."

Tuttosport: "Egy csata az utolsó lélegzetvételig. A Red Bullosok erőfitogtatása ellenére is Alonso maradt az élen. Vasárnap Abu Dzabiban dől el a bajnoki cím sorsa. Vége a Red Bullos harmóniának. Úgy fest, hogy az osztrák csapat szívesebben veszíti el a címet Vettellel, minthogy Webberrel megnyerje. Webber önuralma bámulatos. Látható, hogy haragszik Vettelre, de nem szít vitát."

Corriere della Sera: "Ha Vettel jó formában van, megmutatkozik a különleges tehetsége. Alapvetően ideges pilóta, aki még nem túl érett, de egy év alatt háromszor állt talpra, és jutott a fellegekbe. Webbert másodrangú pilótaként kezeli a csapat, de ő sem tesz meg mindent a bajnoki címért."

Repubblica: "Vettel a pályán tökéletesen szerepelt, és a teljes csapat is mögötte állt. Alonso ismét csodát művelt. Az autója nincs egy szinten a Red Bullokkal, mégis harcban maradt a bajnoki címért. Nem bátortalanodott el, és a lehető legjobbat hozta ki a lehetőségekből."

Anglia

The Sun: "Bikaviadal! Vettel gondoskodott arról, hogy izgalmas legyen a bajnokság, miközben felbosszantotta a kollégáját. Lehet, hogy Fernando Alonso Németországban szerzett hét plusz pontja dönti majd el a bajnokságot. A 100 ezer dolláros bírság semmiség, ha valóban ez lesz a döntő."

The Times: "Vettel győzelmével hárman csatáznak majd a bajnoki címért Abu Dzabiban. Hamiltonnak csak a csoda segíthet. 18 versenyre volt szükség, hogy kiderüljön, kik harcolhatnak a bajnoki címért. Az utolsó felvonás tele lesz intrikákkal. Interlagosban még öten harcoltak a címért, most azonban minden azon múlik, hogy Alonso el tudja-e kapni a két Red Bullt. A brit bajnoki remények szertefoszlottak. A Red Bull egy pillanatig sem gondolkozott el azon, hogy bevetik a Ferrari által előszeretettel használt fegyvert. Webber az összesítésben nyolc ponttal van lemaradva Alonsótól, aki tegnap harmadik lett. Az ausztrál pilóta, aki ritkán tesz lakatot a szájára, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy olyan pozícióba kerüljön, mint a spanyol riválisa. Alonso hét pontot egy elítélendő manőverből szerzett, amikor a Német Nagydíjon a Ferrari vezényletére megelőzte Felipe Massát. A Ferrari 100 ezer dollárt fizetett egy, a sportot megbecstelenítő manőverért, de éppen ez a hét pont lehet a döntő a bajnoki csatában."

Daily Mail: "Seb kirobbanó formában volt. A győztes Vettel higgadtan kezeli a csapatsorrend kérdését. Fernando Alonso elmosolyodott, amikor Vettelt arról kérdezték, hogy Abu Dzabiban elengedné-e Webbert a bajnoki címért, noha pontos válasz érthető módon nem érkezett. De lehet, hogy már késő, és Vettel eldöntötte, hogy nem áll félre Webbernek."

Daily Telegraph: "A Red Bull hat éve egy pimasz italgyártóként érkezett meg a Formula-1-be, mostanra pedig bajnoki címet nyertek. Az viszont kérdéses, hogy az egyéni címet is bezsebelhetik-e. Még négyen harcolhatnak a címért, de voltaképpen hármas csata lesz."

The Guardian: "Ha Alonso a hétvégén megnyeri a címet, küldhet néhány láda pezsgőt a Red Bullnak. A konstruktőri cím elismerést érdemel, de sokan csak a fejüket csóválják, hogy az egyéni győzelmet a Ferrari szerezi meg. Mindezt azért, mert a csapat nem volt hajlandó előnyhöz juttatni Webbert, aki szinte végig jobban állt a bajnokságban, mint Vettel."

Spanyolország

Diario AS: "Alonso kezében van a bajnoki cím."

Marca: "Alonso nem sétált be a csapdába és szinte már a markában van a bajnoki cím."

El Pais: "Egy pilóta két autó ellen harcolt. Vettel és Webber brazíliai kettős sikerétől függetlenül, Alonsónak Abu Dzabiban már egy második hely is elegendő a győzelemhez."

El Mundo: "A Red Bull meghiúsította a brazíliai címszerzést."

Brazília

Lance: "Vettel nyert és szorosabbá tette a bajnoki csatát. A Red Bull a kettős győzelemmel megszerezte a konstruktőri címet."

Folha de Sao Paulo: "Sebastian Vettel esélyt sem adott az ellenfeleinek. A bajnoki cím sorsa Abu Dzabiban dől el."

Estado de Sao Paulo: "Vettel önfeledten örült a győzelemnek, hiszen elérhető távolságba került a bajnoki cím."

Globo: "A Red Bull hatalmas fölényben volt, Alonsónak azonban már csak egy hetet kell várnia a bajnoki címre."

Estado de Minas: "Nico Hülkenberg pole-fölénye csak illúzió volt. Vettel a győzelmével újra esélyes a bajnoki címre."

 

Vettel: Nem bánnám, ha Alonso elfüstölne Abu Dhabi-ban

A Red Bull-Racing német versenyzője a Brazil Nagydíjon aratott győzelme után elmondta, nem lenne szomorú, ha Fernando Alonso, az éllovas alatt elfüstölne a motor az utolsó versenyen.

Sebastian még mindig lát esélyt a bajnoki címre.

Sebastian Vettel

Nagy nap ez a számunkra, mivel újabb kettős győzelmet szeretünk a szezonban, végig uraltuk a versenyt, közelebb kerültünk az éllovashoz, és nem utolsó sorban megszereztük a konstruktőri címet. Ez az első számunkra, és nagyon, nagyon boldog vagyok. A csapatnál mindenki megérdemli a sikert, és köszönetet szeretnék mondani nekik ezért. Méltó jutalom ez számukra. Remek érzés, és ez a cím számomra is az első a Formula-1-ben.

Úgy gondolom, hogy az egyéni cím még mindig lehetőséges, számomra is. Ez a győzelem rendkívül fontos volt. 25 pont jár az első helyért, és ismerjük a különbségeket. Tényleg nem akarok semmi rosszat Fernando-nak (Alonso), de nem lennék szomorú, ha Abu Dhabi-ban látnék egy kis füstöt a Ferrarinál.

Elégedett vagyok, és nagyon boldog. Bízom benne, hogy Abu Dhabi-ban is versenyképesek leszünk. Hamarosan újra autóba ülünk, és minden eldől. 

Vettel nyert, a Red Bull már bajnok és még ő is az lehet

 

Bár nem a pole pozícióból indult, de már rögtön a rajtnál az élre állt, így mondhatni, magabiztos rajt-cél győzelmet aratott Sebastian Vettel a Brazil Nagydíjon - ennek kösznhetően Abu-Dzabiban a vb-címet is begyűjtheti.

"Azt hiszem, ez egy gyönyörű nap a csapat számára. Nagyon is az"- örvendezett a Red Bull Racing frissen megszerzett konstruktőri világbajnoki címe felett Vettel, aki Brazíliában kettősgyőzelemre vezette csapatát, ezzel oroszlánrészt vállalva a csapatbajnoki-cím bebiztosításában.

A 23 éves német pilóta egyébként most először tudott F1-es nagydíjat nyerni az interlagosi pályán, és 4. idei győzelme egyben a Red Bull 4. idei kettőssikerét is jelentette. Mindezeknél is fontosabb lehet viszont Vettel számára, hogy brazíliai győzelmével életben tartotta saját világbajnoki esélyeit, hiszen a szezonzáró előtt 15 pontra csökkentette hátrányát az éllovas Fernando Alonsóval (Ferrari) és 7 pontra saját csapattársával, Mark Webberrel szemben, így egy esetleges újabb győzelem akár szó szerint is aranyat érhet majd számára Abu-Dzabiban.

"Azt hiszem, továbbra is elérhető közelségben maradt számomra a vb-cím. Ha most 26 pont lenne a hátrányom, akkor nyilván már lehetetlen lenne világbajnoki címet szereznem idén, de a 16 pont még ledolgozható"- mondta Vettel, akinek majd ha leesik, hogy valójában nem is 16, csupán 15 pont a hátránya Alonsóval szemben, akkor alighanem még optimistábban tekint majd saját vb-esélyeire.

A fiatal német ezután olyat talált mondani nyilatkozatában, amit talán nem gondolt át eléggé, de amivel vélhetően semmiképp sem lopja be magát a Ferrari-szurkolók szívébe. "Nem kívánok semmi rosszat Alonsónak, de nagyon azért nem bánnám, ha Abu-Dzabiban egy füstölő Ferrarit látnék a pálya szélén"- kívánt a maga módján ezek szerint jót Alonsónak a német, majd bölcsebben inkább már a saját feladatára kezdett koncentrálni.

"Versenyzők vagyunk, így nem is lehet kérdéses, hogy mindig a határokat feszegetjük. Fontos, hogy csak magunkra koncentráljunk, megpróbáljuk kihozni az autóból a maximumot és lehetőség szerint megnyerjük a szezonzárót. Aztán meg majd meglátjuk, hogy ő (Alonso) hol fut célba, vagy hol nem fut célba. Egy héten belül mindent megtudunk"- zárta mondandóját Vettel, akivel kapcsolatban talán nem túl nagy merészség kijelentenünk, hogy a Forma-1-es autóval sokkal jobban bánik, mint esetenként a saját szavaival.

A Red Bull duplázott, Alonso az igazi győztes Brazíliában

 

A Red Bull kettősgyőzelmet aratott a Brazil Nagydíjon, Vettelt Webber kísérte be a célba. Alonso harmadik lett és továbbra is vezet összetettben. A jövő hétvégi szezonzárón még Hamilton is bajnok lehet, Button viszont már nem védheti meg címét. A Red Bull megszerezte a konstruktőri vb-címet.

Az időjárás ismét gyökeresen megváltozott az előző napihoz képest Brazíliában: a vasárnapi futamon már nyoma sem volt az esőnek, verőfényes napsütésben sorakozott fel a mezőny a rajtrácsra. A levegő hőmérséklete 24 Celsius-fok volt, az aszfalt pedig 50 fok fölé melegedett.

A szezon utolsó előtti versenyének rajtfelállása furcsán nézett ki a korábbi futamokon megszokotthoz képest, ugyanis Nico Hülkenberg óriási meglepetésre megszerezte a pole pozíciót szombaton. A Williams német versenyzője életében először kezdhetett Forma-1-es versenyt az élről (idén debütált a sorozatban), és előre borítékolható volt, hogy nem lesz sétagalopp számára az első néhány kör, mögötte ugyanis sokkal gyorsabb autók sorakoztak, ráadásul a vb-favoritokkal a volánnál.

A rajtot ugyan Hülkenberg is jól kapta el, de a célegyenes végi balos kanyarban a mellőle rajtoló Sebastian Vettel (Red Bull Racing) el tudott menni mellette belső íven. A második helyet sem sokáig őrizhette a német, a másik Red Bullt vezető Mark Webber a 4-es kanyarban kihasználva apró rontását megelőzte.
 

Vettel már az első kanyarban megelőzte Hülkenberget


Mindeközben Fernando Alonso az előtte a negyedik helyen autózó Lewis Hamiltont gyötörte, és a második körben meg is előzte a 4-es kanyarban Hülkenberghez hasonlóan az ideális ívről lecsúszó mclarenest. Az első körök izgalmasan alakultak, Michael Schumacher is bemutatott egy előzést Jenson Buttonnal szemben, így a Mercedes GP versenyzője autózhatott a 9. pozícióban.

Innentől kezdve Hülkenberg percei következtek, a fiatal német hősiesen védekezett az őt üldözőkkel szemben. A célegyenes végén mindig belső íven fordult el, így Alonso kívülről nem tudta megelőzni, jobb előzési pont pedig nincs a pályán. A védekezés miatt természetesen Hülkenberg jóval lassabb volt, mint a két Red Bull, Vettelék könnyedén elléptek tőlük, az 5. kör végén Hülkenberg hátránya már 8 másodperc volt.

Alonso erőfeszítései a hetedik körben értek be, ekkor tudott elmenni Hülkenberg mellett, és rögtön le is szakította magáról az üldözőbolyt. Innentől kezdve Hamilton támadta a hétvége emberét, de a brit nem bírt a Williamsszel, Hülkenberg sportszerű, de kemény manőverekkel tartotta pozícióját. Hamilton közben arra panaszkodott, hogy nincs tapadása, csapata viszont arra ösztökélte, hogy mihamarabb előzze meg a Williamset. Nem véletlenül sürgették a bokszból, hiszen ekkor már közel 20 másodpercre le volt maradva Vettel mögött. A párharcnak a 14. kör végén lett vége, amikor a fiatal német a bokszba hajtott kerékcserére.

A kerékcserék egyébként meglepően korán elkezdődtek, elsősorban a mezőny második felében versenyző pilóták álltak ki eleinte. Felipe Massa kétszer is behajtott szerelőihez gyors egymásutánjában, valami probléma volt a Ferrari hátsó légterelőjével.

Webber végig 2-2,5 másodpercre követte Vettelt. A 25. kör végén Vettel, majd egy körrel később Webber is keményebb gumikra váltott, mindkettejük kerékcseréje zökkenőmentes volt, így nem változott köztük a sorrend. Alonso a Red Bullokat megelőzve már a 24. kör végén letudta a kerékcserét, harmadik helyét senki sem veszélyeztette.

A kerékcseréjét meglehetősen koránra időzítő Jenson Button több pozíciót is nyert, és csapattársa, Hamilton mögött az ötödik helyen folytatta a versenyt, vagyis az öt bajnoki esélyes állt az első öt helyen. Buttonnak ez azonban kevés, így semmi esélye nem maradt a címvédésre.

A békés, és az élmezőnyt tekintve eseménytelen körözgetésből egy baleset zökkentette ki a mezőnyt az 51. körben: Vitantonio Liuzzi a célegyenes végi kanyarban a gumifalnak ütközött a Force Indiával. A pálya mellett parkoló roncs miatt a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, ami négy körön keresztül a mezőny élén haladt.

Az új rajt után teljesen összekeveredett a mezőny, a versenyben vezető pilóták közé már lekörözöttek vegyültek, ami azt jelentette, hogy Alonso nem tudta kihasználni a biztonsági autós fázis adta lehetőségeket és nem tudott közelebb kerülni a Red Bullokhoz.

Webber ránézésre már lemondott az első hely megszerzéséről, egyre jobban elengedte Vettelt, aki idei negyedik győzelme felé száguldott. Alonso viszont fokozta a tempót kapcsolt és üldözőbe vette Webbert. Az utolsó körök tehát még izgalmasnak ígérkeztek.

A középmezőnyben a biztonsági autós fázis alatt összerázódó pilóták is püfölték egymást rendesen, gyakori volt a kerék a kerék elleni csata, néhány apróbb koccanást leszámítva azonban baleset szerencsére nem történt.
 

Webber (szemben) gratulált Vettelnek - még mindketten bajnokok lehetnek

A leintésig már nem változott a sorrend, Vettel Webber előtt futott át a célvonalon és megszerezte idei negyedik futamgyőzelmét, aminek köszönhetően összetettben a harmadik helyre kapaszkodott fel, és hátránya a szezon utolsó futama előtt 15 pontra csökkent Fernando Alonsóval szemben, aki továbbra is vezet. A futamon és a tabellán is kettejük közt lévő Webber három pontot faragva 8 pontos hátránnyal utazik Abu-Dzabiba.

A Red Bull Racing idei negyedik kettősgyőzelmének köszönhetően már a szezonzáró futam eredményétől függetlenül bebiztosította a csapatbajnoki címet.

A McLaren-Mercedes nem zárt túl jó futamot, hiszen bár Hamilton és Button az előkelő 4. és 5. helyen ért célba Interlagosban, ezzel lényegében minden esélyük elszállt a bajnoki címre. Buttonnak már matematikai esélye sem maradt, Hamiltonnak pedig 24 pontos hátrányt kellene ledolgoznia jövő hétvégén. Ez persze nem lehetetlen, de igencsak nehéz feladat.

A bajnoki címért versengő pilóták tehát így követik egymást a 18. forduló után: 1. Alonso 246 pont, 2. Webber 238, 3. Vettel 231, 4. Hamilton 222. A részletes tabellát lásd itt.

A Mercedes GP ismét jó eredménnyel zárt, Nico Rosberg Schumacher előtt lett hatodik. A pole pozícióból induló Hülkenberg végül a nyolcadik helyen ért célba, csapata, a Williams az így szerzett négy ponttal megelőzte a konstruktőrök közt a Force Indiát.

Robert Kubica Brazíliában két ponttal lett gazdagabb, az utolsó pontot pedig a BMW Sauber pilótája, Kobajasi Kamui kapta.

A hazai közönsége előtt szereplő Felipe Massa csak 15. lett a Ferrarival. Az újoncok közül a Lotus szerepelt a legjobban, Heikki Kovalainen 18., Jarno Trulli 19. lett. A 71 körös futamot Liuzzi és Lucas di Grassi (Virgin) kivételével mindenki befejezte, igaz, Christian Klien az utolsó köröket már tesztelésre használta és végül hat kört kapott Vetteltől.

A 2010-es Forma-1-es világbajnokság egy hét múlva Abu-Dzabiban ér véget.
 

Brazil Nagydíj
2010. november 7. vasárnap
Végeredmény
1.Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1ó33:11.80325.0 pont
2.Mark Webber
[Red Bull Racing]
+ 4.24318.0 pont
3.Fernando Alonso
[Ferrari]
+ 6.80715.0 pont
4.Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 14.63412.0 pont
5.Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
+ 15.59310.0 pont
6.Nico Rosberg
[Mercedes GP]
+ 35.3008.0 pont
7.Michael Schumacher
[Mercedes GP]
+ 43.4006.0 pont
8.Nico Hülkenberg
[Williams]
+ 1 kör4.0 pont
9.Robert Kubica
[Renault]
+ 1 kör2.0 pont
10.Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
+ 1 kör1.0 pont
11.Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
+ 1 kör 
12.Adrian Sutil
[Force India]
+ 1 kör 
13.Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
+ 1 kör 
14.Rubens Barrichello
[Williams]
+ 1 kör 
15.Felipe Massa
[Ferrari]
+ 1 kör 
16.Vitalij Petrov
[Renault]
+ 1 kör 
17.Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 1 kör 
18.Heikki Kovalainen
[Lotus]
+ 2 kör 
19.Jarno Trulli
[Lotus]
+ 2 kör 
20.Timo Glock
[Virgin]
+ 2 kör 
21.Bruno Senna
[Hispania Racing]
+ 2 kör 
22.Christian Klien
[Hispania Racing]
+ 6 kör 
Leggyorsabb kör
 Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:13.851 (66. kör) 
Kiesők
23.Lucas di Grassi
[Virgin]
62. kör 
24.Vitantonio Liuzzi
[Force India]
51. kör 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr792436856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása