A 2010-es világbajnok, a vert helyzetből felálló Sebastian Vettel elmondta, hogy Kimi Raikkönen 2007-es világbajnoki győzelméből merített erőt a nehéz pillanatokban.
Vettel az utolsó Abu Dhabi Nagydíjon 15 pontos hátrányból fordított, és végül mindössze 4 pontos előnnyel megnyerte a világbajnokságát a Ferrari kétszeres spanyol világbajnokával, Fernando Alonsóval szemben. Három évvel ezelőtt 2007-ben Kimi Raikkönen hasonló bravúrt végrehajtva az utolsó két futamon úgy dolgozta le 17 pontos hátrányát Lewis Hamiltonnal szemben, hogy az akkori pontrendszer szerint a két utolsó versenyen összesen 20 pont megszerzésére volt lehetősége.
„A verseny előtt Kimi helyzetére gondoltam” – nyilatkozta Vettel a Press Associationnak. „Hasonló helyzetben voltunk, és akkor senki sem gondolta, hogy ezt lehetséges megcsinálni, sőt az én helyzetem jobb volt, mert nagyon sok pontot lehetett veszíteni. Ha ismered Kimit, akkor tudod, hogy őt nem érdekelte a tetemes hátránya csak a munkáját végezte, és nekem is ez járt egész hétvégén a fejemben, ami hatalmas erőt adott.”
A háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart még néhány nappal ezelőtt, azt mondta, hogy Mark Webber lenne a megfelelőbb a Formula-1 világbajnokának szerepére, most azonban 180 fokos fordulatot véve azt hangoztatja, hogy Sebastian Vettel teljesen megérdemelten lett a 2010-es év világbajnoka.
„Úgy gondolom, hogy fontos a sport, a Formula-1 méltósága, amit az egész világon képviselnie kell a világbajoknak, és Vettel tökéletesen alkalmas erre a szerepre.”
Stewart véleményét a 23 éves Vettel Abu Dhabiban aratott szenzációs győzelme változtatta meg. „Megemelem a kalapom előtte, ő egyszerűen fantasztikus munkát végzett. Nem tudott hibázni, ő volt a leggyorsabb a versenyen, kontrolálta a sebességét és végül 10 másodperces előnnyel nyerte a futamot. Fernando Alonso és Mark Webber azonban különböző okokból kifolyólag elbukott, de hogy ez a sebesség vagy a stratégia miatt volt e azt ki tudhatja. Sebastian Vettel azonban teljesen megérdemelten lett világbajnok.”
Vettelnek azonban most egy másik szerepben, az uralkodó világbajnok szerepében kell bizonyítania, Stewart azonban úgy gondolja, hogy a 23 éves német ebben is sikeres lesz. „Ő egy nagyon barátságos személyiség és egy nagyon jó ember, és biztosan sokkal érettebb, mint azt az életkorábból gondolnánk.”
Amellett, hogy Sebastian Vettel lett minden idők Legfiatalabb Formula-1-es versenyzője, nem árt megemlíteni még néhány fontos statisztikai adatot, mely immár kitörölhetetlenül az ifjú német Forma-1-es pilóta nevéhez fog fűződni.
Az első, hogy Seb idén egyetlen alkalommal sem vezette a világbajnoki ranglistát, egészen addig a pontig, amíg Abu Dhabiban meg nem nyerte az idény utolsó versenyét és ezzel, a 2010-es év világbajnokává tette saját magát. Egyszer fordult elő idén, hogy egyenlő pontszámuknak köszönhetően csapattársával, Mark Webberrel együtt vezették a vb-t, de akkor is az ausztrál volt az első, több győzelmének köszönhetően.
Ő a harmadik olyan pilóta a világbajnokságok történetében, aki az utolsó futam előtt még csak a harmadik helyen állt, de a versenyt követően már végső győztesként ünnepelhetett. Az első Giuseppe Farina volt még 1950-ben, a második pedig Kimi Raikkönen 2007-ben.
Az idény úgy ért véget, hogy az első négy helyen végző pilótát mindössze 16 pont választja el egymástól. A Kanadai Nagydíj óta tehát a végére lett a legszorosabb az állás. Akkor Hamilton, Button, Webber és Alonso csak 15 egységnyire álltak egymástól, míg Vettel plusz néggyel lemaradva követte a vezető négyest.
Ebben az évben nem fordult elő olyan, hogy az pilóta nyerje az éppen soron következő nagydíjat, aki vezeti a világbajnokságot. Ez utoljára Jenson Buttonnak sikerült, de még 2009-ben a Brawn GP sofőrjeként Isztanbulban. Sebastian Vettel lett az F1 történetének 32. világbajnoka. Öt év alatt, ő a kategória ötödik bajnoka. Ilyen utoljára az 1976-tól 1982-ig tartó időszakban fordult el, bár az még két évvel tovább is húzódott. Akkor James Hunt, Niki Lauda, Mario Andretti, Jody Scheckter, Alan Jones, Nelson Picquet és Keke Rosberg követték egymást a Forma-1 trónján. Most 2006 óta: Alonso, Raikkönen, Hamilton, Button és Vettel.
A Red Bull versenyzője megnyerte a hétvége kvalifikációs edzését is, ami az idei 10. és karrierje 15. pole-pozíciója volt. Jelenleg ugyanannyi edzéselsősége van 62 nagydíjon, mint Felipe Massának 133 alatt. Az Abu Dhabiban aratott győzelem volt pályafutása tízedik diadala, amivel beérte James Huntot, Gerhard Bergert, Jody Schecktert és Ronnie Petersont.
A kétszeres Formula-1-es világbajnok, Emerson Fittipaldi úgy gondolja, hogy Sebastian Vettelnek jövőre nehéz lesz megvédenie a bajnoki címét, mert Fernando Alonso a Formula-1 jelenlegi legjobb pilótája.
A 63 éves Fittipaldi a német Die Weltnek fejtette ki a véleményét, amikor megkérdezték tőle, hogy szerinte, Vettel 2011-ben is ismét világbajnok lesz e. „Lehetséges, de ez biztosan sokkal nehezebb lesz. A Ferrari autója javulni fog, és Alonso biztosan a legjobb pilóta, akinek nincs gyenge pontja. Alonso nagyon tapasztalt és ambiciózus, és ő nem szeret veszíteni.”
Fittipaldi szerint, Michael Schumacher is sokkal erősebb lesz jövőre. „Brazíliában együtt reggeliztem Ross Brawnnal és Norbert Hauggal és ők biztosítottak engem, hogy a 2011-es autójuk sokkal jobban fog illeni Michael stílusához. Én hiszek Michael Schumacherben. Emlékszem egyszer beszélgettem Ayrton Sennával, amikor Schumacher még a Benettonban versenyzett, és Ayrton nagyon nehéznek találta a Schumacher elleni versenyzést.” Fittipaldi szerint, Schumacher életkora sem probléma. „Én 49 évesen nyertem az utolsó nagy versenyemet.”
A legtöbben talán Fernando Alonso világbajnoki elsőségére voksoltak a hétvégi szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon, de volt egy ember, aki nem így gondolta. Természetesen Sebastian Vettelről, a Red Bull pilótájáról van szó. Minden idők legfiatalabb Forma-1-es világbajnoka letaszíthatatlan a Castrol lista éléről is, és ebben az évben már bizonyosan marad is az első helyen.
Vettel már 34 versenyzéssel töltött hét óta vezeti a listát, ami fantasztikus teljesítménynek mondható. Idén már biztosan ő kap meg egy másik elismerést is, amit a Castrol oszt ki, ez pedig a Világ legjobb pilótájának jár. Érdekes tény, hogy Vettel ebben az évben egyszer sem vezette az F1-es világbajnokságot, de a Castrol listán folyamatosan ő tartózkodott az élen, ami bizonyítja fantasztikus 2010-es teljesítményét. Csapattársa, Mark Webber csak a nyolcadik helyen fejezte be az Abu Dhabi Nagydíjat, amivel mondhatni biztosította második helyét az üzemanyag márka listáján. Sebastian Loeb már nem valószínű, hogy megelőzheti az ausztrált, így neki meg kell elégednie a képzeletbeli dobogó harmadik fokával, hiába nyerte meg a Brit Ralit. Esélye még van a franciának a második helyre, de igen csekély.
A top 10-ben nem történt változás. A F1 nagy vesztese, Fernando Alonso hétvégi hetedik helyezésével maradt a negyedik pozícióban a Castrol rangsorban. Az ötödik a McLarenes Lewis Hamilton, a hatodik a Nascar széria nagymenője, Will Power, és őt követi a 2009-es év végén vezető Jenson Button. A Sprint Kupás Jimmie Johnson a nyolcadik, míg Dario Franchitti remek IndyCar szériában futott idényével a kilencedik helyen áll. Legközelebb Formula-1-es versenyzőt csak a 12. helyen találunk, aki nem más, mint Felipe Massa, aki csak akkor kerülhet be a legjobb tízbe, ha az előtte álló Kevin Harvick (10.) és Denny Hamlin (11.) katasztrofális utolsó hétvégéket produkálnak saját kategóriájukban.
Robert Kubica a 14. helyen áll, Sebastian Ogier a 19. pozícióban várja a folytatást. Vitalij Petrov hétvégi remek teljesítményének is köszönhetően az 52. a listán. Említésre méltó még Nico Rosberg remek 16. helyezése és Kamui Kobayashi buktája, aki a hét legnagyobb esését produkálta a top 100-ban. Tíz helyet veszítve most csak a 62.
Fontos még megjegyezni, hogy Michelisz Norbert a 223. helyen áll a Castrol listán, ami igen előkelő pozíciónak számít a WTCC-ben idén debütáló ifjú versenyzőnek. Olyan pilótákat előz meg, mint Ricardo Zonta, Karun Chandhok, Olivier Panis, Robert Doornbos, Alexander Wurz, Marc Gené, vagy éppen Nick Heidfeld. A lista szerint, Michelisz saját kategóriáján belül a tízedik legjobb eddig az idén. Magyarként még Turán Frigyest illik megemlíteni, hiszen ő is a legjobb ezerben foglal helyet (765.).
Bővebb információkat itt találhatnak olvasóink.
Reggel fél kilenckor, meglehetősen nyűgős, őszi időben már nem volt könnyű parkolóhelyet kapni a Red Bull Racing világbajnoki címét ünneplő sajtótájékoztatója előtt, ami amúgy csak 10-kor kezdődött.
Ahogy itt Salzburgban és környéken mindenki érzi: valami nagyszerű dolog történt velük is a Red Bull-bajnoksággal, ami nem csodálható módon elég büszkévé teszi őket. Maga a Hangar-7 tele van a Red Bull történet tárgybéli főszereplőivel, de minden természetesebb a versenyautó izgatnak leginkább: itt áll sok-sok Sauber a régi időkből, hiszen Didi Mateschitz a svájci gárdával toppant be a F1-be 1995-ben. De azóta már a RBR-ről szól as történet, amivel 6 szezon alatt értek fel a csúcsra.
A hangár egykettőre megtelt tévéstábokkal és fotósokkal, folyt a rendezkedés, és minden egyes mozdulat megörökítést kívánt. Egy Ferenc Józsefnek beöltözött úriember feltűnése legalább olyan érdekes volt, mint amikor egy segítő személyzet nekiállt az Abu Dabiban nyert két kupa tisztogatásának: no lett is belőle tumultus, minden fotós ott fetrengett a pódium közelében, hogy a fényesítést megörökítse, szegény asszony csak irult-pirult, hogy micsoda sztár lett belőle.
Vetteléket egyébként hétfőn fogadták hivatalosan, Laudástul, Bergerestül, fúvószenekarostul, a keddi nap csak a sajtóé volt, hiszen - mint fel is hívták a figyelmet rá - azonnal repültek vissza az Emirátusokban tesztelni.
Ünnepel, de már a címvédésre készül a Red Bull
Az idei világbajnokság legjobb csapata, a Red Bull hazavitte legnagyobb hőseit. Az energiaital-gyártó cég salzburgi központjánál hatalmas tömeg várta Vettelt, Webbert, Hornert és Newey-t, azaz a nagy siker fő letéteményeseit.
Ám sok ideje a Red Bull hőseinek nincs a pihenésre és a bulizásra, ugyanis rövidesen ismét repülőre ülnek, és előbb a milton keynes-i központba utaznak, majd visszarepülnek Abu-Dzabiba, ahol péntektől két napon át tesztelik a Forma-1 új gumiszállítójának, a Pirellinek az abroncsait.
A siker kovácsának tartott Adrian Newey szokásához híven szeretett volna a háttérben maradni, ám ezúttal ezt nem tehette meg. Mint elmondta, hat év kemény munkájával jutott csúcsra a csapat, és mindent megtesznek azért, hogy a nehezen megszerzett bajnoki címeiket meg is tudják őrizni.
"Végre valahára elértük a célunkat. Semmilyen különleges titkunk nincs, csak a kemény munka. Ennek köszönhetően idén minden összejött, jól működött a csapat, jól ment az autó és kiválóan teljesítettek a pilóták. Ha a csúcson akarunk maradni, akkor nem ülhetünk a babérjainkon, hanem még tovább kell tökéletesítenünk a teljesítményünket"- olvashatók a tervezőzseni szavai a Red Bull hírlevelében.
Christian Horner is csak ismételni tudta önmagát, hiszen vasárnap óta szinte megállás nélkül nyilatkozik. Persze, ő a legboldogabb, hogy ennyiszer kell újra és újra elmondania, ő a legjobb csapat első embere. "Kiváló szezont zárt a Red Bull. Hat évvel a sportágban való megjelenésünket követően megszereztük mindkét világbajnoki címet olyan történelmi múlttal rendelkező csapatok előtt, mint a Ferrari vagy a McLaren. Egymást segítve érhettük csak el ezt a sikert, és ha továbbra is ezen a szinten akarunk maradni, akkor mindenben meg kell felelnünk a 2011-es kihívásoknak"- fogalmazott az osztrák csapat vezetője.
Természetesen a két pilóta sem maradhatott ki a jóból. Vettel és Webber a salzburgi kötelezettségek előtt végre kibeszélgették magukat egymással, így mindketten megnyugodott lélekkel vágnak majd neki az újabb feladatoknak. Persze azért egyelőre a friss élmények felelevenítése várt rájuk.
"Ugyan akadtak nehéz pillanataim az elmúlt szezonban, gondolom azonban érthető, hogy egyedülálló élményként élem meg az egészet. Nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk, felejthetetlenek lesznek ezek a pillanatok a csapat és jómagam számára is. Biztos vagyok abban, hogy a Red Bull Junior programja nélkül nem lennék világbajnok. De most szeretném már végre élvezni a sikert, kipihenni a fárasztó idényt, hogy feltöltődve térhessek vissza, és jövőre mindkét címünket meg tudjuk védeni"- jelentette ki Sebastian Vettel.
A csalódottságán túllépő Mark Webber már képes a 2010-es szezon pozitívumaira is emlékezni, és nagyon büszke arra, hogy a csapattal elnyerhették a konstruktőrök világbajnoki címét. Ráadásul már őszinte mosollyal a szája szélén tudott gratulálni csapattársa sikeréhez is.
"Valamennyien, akik a csapathoz tartozunk, nagyon büszkék vagyunk a Red Bull bajnoki címeire. Ugyan még bennem van egy kis hiányérzet, hisz hagytam elveszni életem nagy álmát, de a következő szezonban újra megpróbálom meghódítani a csúcsot. Sajnos a világbajnoki címért való csatában néha nem a legmegfelelőbb volt a kapcsolatom Sebastiannal, ugyanakkor örülök annak, hogy a csapat egész évben mindkettőnknek lehetőséget biztosított a végső győzelem megszerzéséhez. Átbeszéltük a közelmúlt történéseit, tiszteljük egymás teljesítményét, és higgye el mindenki, őszintén gratulálok Sebastiannak a sikeréhez, hisz nagyon megérdemelte azt"- mondta az összetettben végül harmadikként záró ausztrál pilóta.
Horner: Megérte kitartani az egyenlő bánásmód mellett
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke - a nemzetközi szaksajtó és a közvélemény hatalmas nyomása ellenére - mindvégig kitartott 2010-ben (is) a csapata által képviselt sportfilozófia mellett, és még az utolsó előtti futamon, Brazíliában sem utasította Vettelt a bajnoki címre akkor matematikailag jóval esélyesebb Webber elengedésére. Végül neki lett igaza, hiszen éppen Vettel lett az, aki a Red Bull a konstruktőri bajnoki címe mellé az egyéni vb-címet is elhódította, míg Webberrel vélhetően lecsúsztak volna az egyéni trófeáról.
"Én mindig mondtam, hogy egyikünknek sincs kristálygömbje, hogy tudhatnánk, mit hoz a következő verseny"- emlékeztette így utólag nyilván már jóval halkabb kritikusait Horner az általa év közben valóban sokszor elkoptatott szófordulatra, amellyel vissza-visszatérően azt igyekezett igazolni, hogy helyesen teszi, hogy csapatfőnökként mindvégig egyenlő bánásmódban részesíti pilótáit, még akkor is, ha úgy tűnt, azok éppen egymás elől vesznek el értékes pontokat.
Utólag már semmit nem kell igazolnia Hornernek döntése és a csapat filozófiája kapcsán, mert a végeredmény önmagáért beszél, a Red Bullé lett az egyéni vb-cím, mégpedig csapatutasítás nélkül. "Úgy gondolom, hogy a helyes módon szereztük meg az egyéni vb-címet, azzal, hogy hagytuk, hogy a pályán döntsék el egymás között versenyzőink, hogy ki a jobb."
"Brazíliában talán sokaknak úgy tűnt, hogy túl görcsösen ragaszkodunk a filozófiánkhoz azzal, hogy nem cseréljük meg pilótáink sorrendjét az élen, de mi mindig is egyenlő bánásmódban részesítettük őket, mivel szerintünk ez a helyes módja a versenyzésnek. Méltó módon nyertük meg a világbajnoki címet"- jelentette ki még egyszer Horner, aki végül sietve hozzátette, az elmondottakkal nem megszólni akarja azokat, akik másképpen cselekedtek az idei évben, mint ők (a Ferrari a Német Nagydíjon csapatutasítást alkalmazott - a szerk.), csupán felhívni rá a figyelmet, hogy csapatsorrend alkalmazása nélkül is lehet egyéni világbajnoki címet nyerni az F1-ben.
"De félreértés ne essék, elismerésem az összes vetélytársunknak, a Ferrarinak és a McLarennek, Fernandóval (Alonso), Lewisszal (Hamilton) és Jensonnel (Button) a volánjuknál, akik egytől-egyig kiváló ellenfeleink voltak, és nagyszerű küzdelemre sarkaltak minket az idei évben. Ezek a srácok versenyről versenyre a határokat feszegették, és mindig próbálták túlszárnyalni egymást - talán ezért is láthattunk idén valamivel több hibát, mint az előző években, de ettől vált igazán érdekessé ez a bajnokság, melynek végén beigazolódott, hogy a Red Bull a világ legjobb csapata"- húzta ki magát büszkén a csapatfőnök, akit az Autosport magazin idézett.
Érdekesség gyanánt megemlítjük, hogy amennyiben Vettel az év utolsó előtti futamán, Brazíliában átengedte volna a győzelmet csapattársának, Webbernek és ezt követően a szezonzárón ugyanabban a sorrendben értek volna a célba a pilóták, mint ahogy célba értek, akkor a ferraris Fernando Alonso ünnepelhetett volna az idény végén világbajnoki címet.
Ez esetben ugyanis mindkét Red Bull-pilóta 249 ponttal zárta volna a bajnokságot Alonso 252 pontjával szemben, vagyis a Red Bull alighanem hoppon maradt volna az év végén. Következetes sportfilozófiájuknak köszönhetően viszont Sebastian Vettel révén ők örülhettek a végén. Az meg már más kérdés, hogy ettől függetlenül a Ferrari csapatsorrendes megközelítése is helyesnek bizonyult az idei évben (nekik idén csak így lehetett esélyük a Red Bull megszorongatására), még ha ez végül nem is ért a maranellóiaknak vb-címet.
Vettel: Webber remek csapattárs
2010 világbajnoka boldog, hogy Mark Webber mellett versenyezhet, és elmondása szerint nincs rossz kapcsolat közöttük.
Sebastian biztos benne, hogy a következő esztendőben is erős lesz az ausztrál.
Az idei szezonra Mark nagyon felszívta magát, és mindenkinek meglepetést okozott a szezonban. Webber konstans jó teljesítményt nyújtott, melynek köszönhetően az utolsó pillanatig harcban volt a címért, és sokáig vezette is a bajnokságot.
Fiatal német csapattársával többször is összetűzésbe került. Törökország után nagyon megromlott közöttük a kapcsolat. Mint ismeretes, a két „bika” egymásnak esett a török versenyen, aminek az lett a vége, hogy Webber lemondhatott a győzelemről, míg Vettel kiesett, egy biztos dobogós helyezést eldobva magától.
A sajtóban olyan hírek láttak napvilágot, hogy Mark az állandó kivételezés miatt távozni akar, és már nem is beszél a csapattársával.
Sebastian Vettel
Nagyon sok mindent lehet olvasni a sajtóban. Sokszor meglepően igazat írnak, de olykor hajlamosak túlzásba esni az újságírók. Elmondhatom, hogy soha nem volt rossz kapcsolatom Markkal.
Nyilvánvalóan volt olyan helyzet, és még biztosan lesz is, amikor nem értettünk egyet, de ez már csak így megy a csapattársak között. Igen, valóban voltak nehéz pillanataink, de egy pillanatra sem fordult elő az, hogy nem tiszteltük egymást.
Személy szerint örülök, hogy mellette versenyezhetek, mert remek pilóta, és tisztelem, mint versenyzőt. Fontos a csapat számára, nagy tapasztalattal rendelkezik, és még mindig gyors. Biztos vagyok benne, hogy jövőre is remek formában lesz, és nem foglalkozik azzal, hogy 35 éves lesz.
Michael (Schumacher) visszatérése jól mutatja, hogy 40 év felett is a legmagasabb szinten képes versenyezni az ember, még három év kihagyás után is.
Webber: Vettel csak egyszer vezette a bajnokságot, elképesztő
Mark Webber, a Red Bull-Racing ausztrál pilótája szerint elképesztő az, hogy Sebastian Vettel csak az utolsó futam után állt az élre a bajnokságban.
Mark ismét gratulált a csapattársának.
Sebastian Vettel úgy nyerte meg a 2010-es bajnokságot, hogy a pontvadászat élére egyetlen egyszer állt, méghozzá az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után.
Vettel csapattársa hosszú heteken állt az élen, ám végül csalódnia kellett, noha a hétvégét megelőzően a pontokat tekintve gyakorlatilag kétszer akkora volt az esélye a címre, mint a fiatal németnek.
Mark Webber
Nagyon csalódott vagyok a vasárnap este történtek miatt. A legnagyobb célt üldöztem a motorsportban, és ez a Formula-1 Világbajnokság. Sajnos nem jött össze.
De még mindig sok pozitívum van az idei évvel kapcsolatban. Öt rajtelsőséget szereztem, négy versenyt nyertem meg, és büszke vagyok a második helyeimre is, mert az ellenfelek igen jól teljesítettek a hétvégéken.
A szombati volt a legrosszabb időmérő edzésem a szezonnyitó Bahrain Nagydíj óta. Küzdöttem a tapadás hiányával, majd ugyanez volt a probléma a versenyen is. Más gumit akartam, hogy az nagyobb tempót eredményezzen számomra.
Sajnos beragadtam Jaime Alguersuari Toro Rosso-ja mögé miután kijöttem a bokszból és ezzel sok időt vesztettem, ami azt eredményezte, hogy Fernando Alonso elém tudott visszajönni.
Megemelem a kalapom Sebastian (Vettel) előtt, mert jó munkát végzett idén. Voltunk fent és lent is. Elképesztő arra gondolni, hogy egyetlen egy alkalom volt, amikor a bajnokság élére állt, és ez az utolsó futamon történt. Jól sikerült neki.
Jut eszembe. Ami nem öl meg, az megerősít. Nos, én még élek. Továbbra is keményen fogom nyomni. Most azonban szükség van egy kis szünetre. Sok utazás, érzelem, és erőfeszítés van mögöttünk. Itt az idő egy kicsit pihenni.
Exkluzív - Találkoztunk a világbajnokkal a Hangar-7-ben!
Újságírók hada leste hétfőn a salzburgi reptéren, hogy a Red Bull győztes négyese – Sebastian Vettel, Mark Webber, Christian Horner és Adrian Newey – megérkezzen Abu Dzabiból. A világbajnok csapat vezetőii és versenyzői a döntő futam helyszínéről egyenesen Ausztriába utaztak, ahol előbb egy élő tévéműsorban léptek fel, kedden pedig egy sajtótájékoztató várt a világbajnokokra.
Míg Horner, Webber és Newey urak pontosan érkeztek a salzburgi energiaital-gyártó impozáns rendezvénycsarnokába, a Hangar-7-be (amelyet az idén befuccsolt Red Bull Air Race sorozat ihletett) a világbajnok, Sebastian Vettel néhány percet váratott magára.
Elsőként a csapatvezető, Christian Horner kért és kapott szót, aki elmondta: még napokra lesz szükségük ahhoz, hogy tudatosuljon a csapattagokban, mit is vittek véghez. "Még eltart egy ideig, amíg felfogjuk, hogy mi is történt. Egy év alatt két bajnoki címet is szereztünk, ami fantasztikus eredmény!"
A világbajnok RB6-os autó megálmodója, Adrian Newey a Williams és a McLaren csapatnak is tervezett már bajnoki autót, a Red Bull Racinggel szerzett siker mégis különleges a számára. "Amikor csatlakoztam a csapathoz, sokan figyelmeztettek. A Red Bull fejlődése fantasztikus volt, ahogyan az is, hogy ide eljutottunk" - fogalmazott az angol tervezőzseni.
Newey rövid beszéde után végre megérkezett a világbajnok is. Vettel kezet rázott "szeretett" kollégájával, ámde mindketten siettek leszögezni, hogy sikerült tisztázni a kettőjük közötti nézeteltéréseket. (Mintha lett volna már erre precedens idén, a Török Nagydíj után...) "Négyszemközt beszélgettünk egy kicsit, több téma is terítékre került. Megbeszéltük a dolgokat, mint férfi a férfival" – jelentette ki Webber. Az újdonsült bajnok megerősítette, hogy rendezték a dolgokat: "Természetes, hogy nem volt rózsás a kapcsolatunk, de már mindent megbeszéltünk."
Az ausztrál pilóta ezt követően leszögezte, hogy nem sajnálja a világbajnoki győzelmet Vetteltől. "Nem irigykedem, megérdemli ezt a nagy figyelmet. Ami engem illet, én nem álmodok Sebbel – más álmaim vannak" – tette hozzá csipkelődve Mark.
A Formula-1 legfiatalabb bajnoka elmondta, hogy egyelőre szokatlan számára a nagy felhajtás. "Amikor Münchenben landolt a gépem, különös érzés volt az újságok címlapján meglátni a rólam készült fotókat. Büszke vagyok arra, amit elértünk és szeretném élvezni ezeket a pillanatokat. Idővel biztosan lecsillapodnak a kedélyek, de az is biztos, hogy a hétvégén történteket soha nem fogom elfelejteni."
A Red Bull Racing négyese Salzburgból egyenesen a Milton Keynes-i bázisra utazott, hogy együtt mondjanak köszönetet az ottani szakembergárdának, s közösen ünnepelhessenek a teljes csapattal. De Sebastian Vettel számára ezzel még nem ér véget a hét, a 23 éves pilóta visszatér Abu-Dzabiba, ahol pénteken és szombaton teszteli a Pirelli abroncsait.
A világbajnoki cím bizony kötelezettségekkel is jár...
Utolsó kommentek