www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

morzsaszemek..

2011.01.26. 18:31 | Andrejja | Szólj hozzá!

A Citroën is megerősítette: Räikkönen idén is ralizik

Menedzsere után a Citroën is megerősítette, hogy Kimi Räikkönen az idei szezont is a rali-világbajnokságban tölti, és a korábbi híreknek megfelelően három fordulót valószínűleg kihagy a bajnokság során.

"Kimi Räikkönen leszerződött tíz futamra, és ha minden jól megy, talán több is lesz belőle"- nyilatkozta Olivier Quesnel csapatfőnök a Citroën hétfői csapatbemutatóján Párizsban.

Räikkönen a Citroën új WRC-modelljével, a C4-eseket váltó DS3-assal vág neki a tizenhárom futamos idénynek. A 2007-es Forma-1-es világbajnok az ICE 1 Racing nevű csapatban versenyez majd.

A Citroën gyári csapatában a vb-címvédő Sébastien Loeb és Räikkönen tavalyi csapattársa, a juniorcsapatból felkerülő Sébastien Ogier szerepel a 2011-es idényben. Idén Citroënnel versenyez Petter Solberg is.

 

 

Weber: Vettelnek szüksége van egy menedzserre

A regnáló Forma-1-es világbajnokról, Sebastian Vettelről köztudott, hogy nincs menedzsere. Willi Weber szerint azonban a német pilótának mindenképpen szüksége lenne egyre, mert szakember segítsége nélkül nem tudja kiaknázni az eredményeiben rejlő üzleti lehetőségeket.

"Vettelnek most minden korábbinál nagyobb szüksége lenne egy menedzserre, hogy eladhassa az eredményeit. Arról a pénzről van szó, amit a pilótafülkén kívül kereshet"- mondta az Auto Motor und Sport felvetésére az ismert menedzser, Willi Weber, aki maga is szívesen elvállalná az általa a legjobb három F1-es pilóta közé sorolt Vettel menedzselését.

"Csak a sikert, az eredményeket lehet eladni. Egy pilóta, aki rendszeresen a mezőny végén autózik, nem talál szponzort, neki egy jótevőre van szüksége. Ha van egy sikeres versenyző, akinek szerződése van, akkor neked menedzserként az üzleti kapcsolatokat kell felderítened és eldönteni azt, hogy melyik termék illik leginkább a pilótához"- vázolta a menedzserek fő tevékenységét Weber, aki szerint ilyen ügyekkel egy pilóta nem képes foglalkozni, ha közben a vezetésre is figyelni akar.

Vettel általában azzal érvel, azért nem kell neki menedzser, mert az a bevétele 20 százalékba kerülne neki. Willi Weber szerint a fiatal világbajnok rosszul ítéli meg a helyzetet: "Én semmit nem veszek el a pilótától. Előbb pénzt kell keresnem a támogatására. Aztán ha találok egymillió eurót, és abból ő csak 800 ezret kap, akkor hol a probléma? Ő nem tett semmit azért a pénzért"- érvelt maga és általában a menedzserek mellett Weber, aki annak idején Michel Schumacher mellett tett szert világhírnévre, manapság azonban már nem dolgozik együtt a hétszeres világbajnokkal. Weber jelenlegi legismertebb ügyfele az a Nico Hülkenberg, aki tavaly mutatkozott be a Forma-1-ben, és bár remekül teljesített a Williamsnél, idén könnyen versenyzői állás nélkül maradhat.

Red Bull: A mi csapatunk nem alkalmaz csapatutasítást továbbra sem!

A Red Bull Racing csapatát számos bírálat érte a tavalyi szezonban, amiért Sebastian Vettel és Mark Webber azonos esélyekkel harcolhatott a bajnoki címért, ugyanis a szakemberek szerint ez a vetélytársak malmára hajtotta a vizet. A Milton Keynes-i brigád tisztában van azzal, hogy emiatt kis híján elvesztették a bajnokságot, ezen a téren mégsem fognak semmin se változtatni.

Ezt a Red Bull Racing tanácsadója, Helmut Marko szögezte le a Sport Bildnek adott interjúban. "A csapat nem változtat a politikáján, és a versenyzőink továbbra is azonos esélyekkel szállhatnak harcba a bajnoki diadalért. Függetlenül attól, hogy Sebastian a címvédő. A szabályok ugyan lehetővé teszik a csapatutasítást, a mi csapatunk azonban nem folyamodik ilyen módszerhez."

"Különben is, nálunk az autók mindig azonosak, kivéve, ha egy baleset miatt hiányzik egy új fejlesztésű elem" – tette hozzá a szakember.

Marko szerint különben sincs szükség arra, hogy sorrendet állítsanak fel. "Vettel nincs ráutalva erre az egészre. Amennyiben az autó tavaly nem hibásodott volna meg olyan gyakran Sebastian alatt, és nem veszített volna emiatt 66 pontot, soha nem alakult volna ki ez a patthelyzet Mark Webberrel."

A Red Bull nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz is megerősítette, hogy nem kivételeznek a világbajnokkal. "Mi mellőzzük a csapatutasítást, ugyanis véleményünk szerint a Formula-1-ben a sport képviseli a legfőbb értéket. A két autó, amelyeket a Red Bull Technológiai központja szállít, teljesen egyforma. A versenyhétvégéken külön csapat dolgozik Markkal, és külön csapat Sebastiannal, akik mindent megtesznek a pilótájukért. Mindenki arra törekszik, hogy az ő csapata győzzön."

Horner: A McLaren késői bemutatása miatt nem aggódik a Red Bull

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, a McLaren késői bemutatkozása nem aggasztja a tavaly világbajnok csapatot.

Christian Horner cáfolta azt a véleményt, hogy a McLaren-Mercedes azért mutatja be később autóját, nehogy az ellenfelek le tudják másolni az autón megtalálható újításokat. A Red Bull csapatfőnöke szerint a bajnoki cím megvédéséhez a csapatnak saját munkájára kell koncentrálnia, nem pedig az ellenfeleket figyelni.

Az utóbbi két évben a Red Bull Racing előnyt szerzett abból, hogy később mutatta be autóját, mint ellenfelei, így maximálisan ki tudták használni a fejlesztési időszakot. Az idei évben a Red Bull RB7-et már az első teszten, Valenciában bemutatják, ám a McLaren MP4-26-osa csak másfél héttel később, a jerezi teszten gurul pályára. Ez azonban Hornert nem idegesíti.

"Őszintén szólva magunkra kell koncentrálnunk. Ragaszkodni programunkhoz, amely működőképes. Az utóbbi két évben hiányoztunk az első tesztről, de az idei évben Adrian elegendő időt töltött a szélcsatornában és úgy döntött, a szabályváltozások és különösen az abroncsok változása miatt programunknak jobb, ha az első teszten részt veszünk. Nem lehet azt mondani, egyik út helyes, a másik rossz; így döntöttünk a 2011-es felkészülést illetően. A gyárban lázas munka folyik, mindent felkészítenek a február 1-i tesztre. Az egész csapat keményen dolgozott - különösen a karácsonyi szünetben -, hogy egy héttel előrébb legyünk a munkával, mint 12 hónappal ezelőtt."

Horner cáfolta, hogy a Red Bullnak az idei évre a megbízhatóságán kell változtatnia, elmondta, több szabályváltozás lesz az idei szezonra és az igazi erősorrendre nem derül fény a Bahreini Nagydíjig.

"Azt hiszem, mindig minden területen lehet javulni" - közölte a 37 éves szakember. "Azt hiszem, 2010-ben megbízhatóságunk jó volt, habár nyilvánvalóan akadt néhány motorproblémát, amelynek megoldásán a Renault keményen dolgozott. Azt hiszem, tavaly a karosszériát tekintve az egyik legmegbízhatóbb csapat voltunk, de mindig fontos 100 százalékos megbízhatóságot elérni, amely biztos vagyok minden csapat célja. Úgy gondolom, a szabályváltozások befolyásoló tényezők lesznek. 2009-ben volt már KERS-ünk, amely most 2011-ben visszatér. A dupla diffúzor eltűnik. Érdekes kihívás és érdekes lesz látni, az új szabályokkal hogyan javul a versenyzés, amely 2010-ben is nagyon jó volt - azt hiszem, hosszú idő óta a legjobb év volt és minden hozzávaló adott ahhoz, hogy 2011 izgalmas szezon legyen. Az év ezen szakaszában arra lehet számítani, a Ferrari és a McLaren erős lesz, biztos vagyok benne, a Mercedes jobb szezont teljesít és a Renault a 2010-es évet erősen fejezte be. Lehetetlen megjósolni a sorrendet az első versenyig."

Horner: Nem tökéletes a Red Bull

Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke szerint még mindig van min javítaniuk.

Horner a tökéletességre törekszik.

A Red Bull-Racing tavaly felért a csúcsra, mindkét világbajnoki címet megnyerte a legnagyobb kategóriában. A csapat főnöke, Christian Horner szerint azonban még mindig van hová fejlődniük.

Christian Horner

Azt hiszem, hogy még mindig lehet javítani minden területen. De azt is gondolom, hogy 2010-ben a megbízhatóságunk jó volt, bár volt néhány motorproblémánk. A Renault keményen dolgozik, hogy ezen problémákat korrigálja.

Úgy gondolom, hogy mi voltunk a legmegbízhatóbb csapat a karosszériát tekintve, de mindig nagyon fontos, hogy a 100%-os megbízhatóságra törekedjünk. Ez minden csapat célja.

A csapat fáradhatatlanul dolgozik, még az ünnepek alatt is ezt tettük, ami lehetővé tette számunkra azt, hogy egy héttel előrébb járjunk, mint 12 hónappal ezelőtt ilyenkor.

A Ferrari és a McLaren várhatóan erős lesz. Biztos vagyok benne, hogy a Mercedes is jobb szezont fog futni, és a Renault elég erősen fejezte be a 2010-es esztendőt. Lehetetlen megjósolni ezt, ameddig nem teljesítettük az első nagydíjat.

Horner: Vettel különleges tehetség

Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke szerint 2010 világbajnoka különleges tehetség.

Az osztrák istálló szakembere elismerően nyilatkozott Sebastian Vettel-ről.

Sebastian Vettel 2009-ben csatlakozott a Red Bull-Racing istállóhoz. Vettel a Red Bull fiókcsapatától, a Toro Rosso-tól érkezett. A német versenyző már a második „bikás” szezonjában bajnok lett az RB6 volánja mögött.

Sokak szerint Vettel a legnagyobb tehetségek egyike. Ezen a véleményen van a német pilóta csapatfőnöke is.

„Sebastian (Vettel) egy különleges tehetség, akiben rendkívül nagy potenciál van. Seb egy olyan versenyző, aki nagyon gyorsan fejlődik, és mindene megvan ahhoz, hogy a legnagyobbak között tartsák majd számon.” – mondta Christian Horner.

„Még mindig nagyon fiatal, és tudom, hogy nagy vágy lakozik benne a tanulásra. Évről évre csak egyre jobb és jobb lesz. Remélem, hogy még sokáig velünk marad.” – tette hozzá Horner. 

Marko: Vettel csapatutasítás nélkül is jobb, mint Webber

A Red Bull Motorsport tanácsadója, Helmut Marko ismét kijelentette, Sebastian Vettel az osztrák istálló legjobb versenyzője.

Marko úgy véli, hogy 2010 világbajnoka csapatutasítás nélkül is jobb, mint ausztrál csapattársa, Mark Webber.

A Red Bull-Racing tavaly rendre csak azt hangoztatta, hogy a Ferraritól eltérően nem élnek csapatutasítással, a versenyzőkre bízzák a párbaj végkimenetelét. Ez kis híján egy egyéni világbajnoki címbe került a Red Bull-nak, ám végül a rivális Ferrari „kisegítette” az osztrákokat, és Sebastian Vettel bajnoki címet ünnepelhetett.

Az idei szezontól ismét szabad lesz a csapatutasítás a Forma-1-ben, amit még az ominózus 2002-es Osztrák Nagydíjon tiltottak be a Ferrari miatt.

Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója elmondta, az új szabályok ellenére folytatni kívánják a stratégiájukat, és 2011-ben sem lesz sorrend a versenyzők között.

„A mi politikánk az, hogy két egyenlő értékű versenyzővel versenyzünk, és az új szabály semmit sem változtat meg.” – mondta Helmut Marko.

Marko elmondta, Vettel bizonyította, hogy hatalmas tehetség, és, ha nincsenek a technikai problémái, már idő előtt bajnok lehetett volna.

„Ha nincsenek ezek a problémák, melyek miatt Sebastian 66 pontot vesztett el a szezonban, nem alakul ki az a helyzet, ami 2010-ben.

Helmut hozzátette, csapatutasítás nélkül is jobb versenyzőnek tartja a németet, mint a tapasztalt ausztrált. Marko ugyanakkor tagadta, hogy a versenyzők két különböző autóval vágnának neki a versenyeknek.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr702616152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása