www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Új év, új Red Bull

2011.02.01. 17:56 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel volt a leggyorsabb az első tesztnapon

A Formula-1-es versenyzők már hónapok óta erre a pillanatra vártak: délelőtt 10 órakor zöldre váltott a lámpa a valenciai bokszutca végén, így a pilóták szabad utat kaptak a 2011-es évad első hivatalos tesztjéhez.

A keddi napon tizenegy brigád képviseltette magát a pályán, miután a Formula-1 12. csapata, a Team Lotus úgy döntött, hogy az első kollektív tesztnapot egy pénteki privát tesztre cseréli. Az év első megmérettetésén négy versenyistálló (McLaren, Virgin, HRT, Force India) a tavalyi autó módosított változatát használta, míg hét csapat már az új versenygépével gyűjtögette a kilométereket.

Az év első műszaki hibáját a Mercedesnél regisztrálták, ugyanis Nico Rosberg autója a hidraulikus rendszerben felmerült hiba miatt még délelőtt megállt a pályán. A német csapat ezt követően a hibakereséssel töltötte az időt. Rosberg mindössze kilenc kört futott, amelyek során csak egyszer tudta kipróbálni a pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelőt. A fiatal tehetség a rövidre sikerült nap ellenére is pozitívan nyilatkozott: "A legfontosabb, hogy azonnal jól éreztem magam az autómban."

45 perccel a nap vége előtt sikerült elhárítani a hibát, így a hétszeres bajnok Michael Schumacher is pályára léphetett az új autójával. A mezőny rangidős versenyzője az első mért körét 1:16.450 perc alatt teljesítette, amivel rögvest a nyolcadik helyet foglalta el.

Nem a Mercedes volt az egyetlen csapat, amely problémákkal küzdött: mivel a Toro Rosso STR6-os autóját az éjszaka folyamán szerelték össze, több igazításra is szükség volt. Eközben a Renault is lázasan dolgozott az R31-es gépen. A brit színekben induló csapat nem akart részleteket elárulni, az Auto Motor und Sport azonban megtudta, hogy az új kipufogó rendszerrel foglalatoskodtak.

A Williams délelőtt a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel lépett pályára, a generátorral felmerült probléma miatt azonban délután már nem használták a KERS-t.

Míg a délelőtt folyamán mindenki rövidebb etapokat teljesített, délután több versenyző is vállalkozott arra, hogy hosszabb etapok során tegye próbára a Pirelli gumikat. Elsőként a Ferrari és a Williams maradt kint hosszabb ideig a pályán Fernando Alonsóval és Rubens Barrichellóval a volánnál. A maranellói csapat vezetője, Stefano Domenicali elmondta, hogy a keddi napon a gumik voltak a fókuszban, így "nincs ok az aggodalomra a köridők miatt".

Alig egy órával a tesztek vége előtt a versenyzők egymást próbálták túlszárnyalni a köridők tekintetében. A nap leggyorsabb körét végül Sebastian Vettel futotta a délelőtt bemutatott RB7-es autóval.


További részletek hamarosan...

Fotók az első tesztnapról

Valencia - Ricardo Tormo
Teszt 1. nap

Hely

Versenyző

Csapat

Időeredmény

1

Vettel

Red Bull

1:13.769s

2

Hulkenberg

Force India

1:13.938s +0.169

3

Paffett

McLaren

1:14.292s +0.523

4

Di Resta

Force India

1:.14.461s +0.692

5

Alonso

Ferrari

1:14.553s +0.784

6

Kobayashi

Sauber

1:15.621s +1.852

7

D'Ambrosio

Virgin

1:16.003s +2.234

8

Schumacher

Mercedes

1:16.450s +2.681

9

Barrichello

Williams

1:17.335s +3.566

10

Petrov

Renault

1:17.424s +3.655

11

Alguersuari

Toro Rosso

1:17.774s +4.005

12

Karthikeyan

HRT

1:18.020s +4.251

13

Rosberg

Mercedes

1:19.930s +6.161

Vettel: Minimálisra kell csökkenteni a hibákat

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel büszke arra, hogy idén az egyes rajtszámú autóval vehet részt a Formula-1-es világbajnokságban, ugyanakkor tisztában van azzal, hogy nem lesz egyszerű dolga, ha meg akarja védeni a címét.

"Egy új évben mindig a nulláról indulunk, hiszen nem tudhatjuk, hogy az autó mennyire jó. Folyamatosan fejleszteni kell és egy pillanatra sem állhatunk meg. Ha nem tudunk olyan léptekkel fejleszteni, mint a vetélytársak, akkor meg fognak előzni. Minden áldott nap tanulni és fejleszteni kell" – fogalmazott a Formula-1 legfiatalabb bajnoka.

"Minden egyes alkalommal ki kell hozni a maximumot a lehetőségekből, hiszen minden pontra szükségünk van. A technikai hibák sajnos elkerülhetetlenek a Formula-1-ben, de ezeket minimálisra kell csökkenteni."

Vettel reméli, hogy a tavalyi sikert újabbak követik: "Sokan tudtak bajnoki címet nyerni, de csak kevesen mondhatják el magukról, hogy többszörös bajnokok. A célom, hogy én is közéjük tudjam sorolni magam."

Horner: Be akarjuk bizonyítani, hogy a legjobbak között a helyünk

A Red Bull Racing kedden délelőtt bemutatta az RB7-es konstrukciót, amelyen mint a csapat vezetője, Christian Horner a Speedweek című svájci hetilapnak elmondta, már a bajnoki csata alatt is javában dolgoztak.

"A szezon feléhez érve már nekiláttunk az új autónak is. Ilyenkor mindig át kell csoportosítani az erőforrásokat, hogy az aktuális autó fejlesztése is folytatódhasson. Csak így lehetünk folyamatosan az élen" – jelentette ki a szakember.

Arra a kérdésre, hogy kik lesznek a legfőbb ellenfeleik az idén, Horner azt válaszolta: "Szerintem nagyon szoros lesz a csata. A Ferrari és a McLaren biztosan jó formában lesznek, miközben a Mercedes is mindent megtesz, hogy visszatérjen a győztesek utcájába. Természetesen a Lotus-Renault-ról sem szabad megfeledkezni. Azt hiszem, hogy nagyon izgalmas lesz az új Formula-1-es szezon."

"Számunkra az lesz a legfontosabb, hogy minden versenyre úgy tekinthessünk vissza, hogy kihoztuk a maximumot a lehetőségekből és nem ajándékoztuk el a pontjainkat" – tette hozzá a depó legfiatalabb csapatvezetője.

"Szeretnénk bebizonyítani, hogy a legjobbak között a helyünk. 2010-ben a mi csapatunk volt a legsikeresebb a Formula-1-ben. Szeretnénk továbbra is jól szerepelni, és újabb sikereket elérni. A Red Bull hat év alatt bajnok lett, ami a nagyszerű munkáról és az alkalmazottak elszánt hozzáállásáról tesz tanúbizonyságot. Mindent megteszünk, hogy megvédjük a bajnoki címet" – tette hozzá a Red Bull Racing első embere.

Newey: A mozgatható hátsó szárny koncepció sikeres lesz

A Red Bull csapat technikai igazgatója, Adrain Newey biztos benne, hogy a mozgatható hátsó szárny az FIA új fegyvere az előzések megkönnyítésére el fogja érni a célját.

Az MRW körül nagyon sok a félelem, sokan attól tartanak, hogy mivel a rendszer révén akár 15 km/h sebességnövekedés is elérhető, így nagyon könnyűvé válik majd az előzés, mások pedig az utolsó körös akcióktól félnek. Newey szerint azonban nincs ok az aggodalomra.

„A szabadedzéseken és az időmérőedzéseken korlátlanul használhatjuk majd, de a versenyen nem, így nem kétséges, hogy hatékony lesz” – nyilatkozta Newey. „Kétségkívül könnyebb lesz az előzés, de az még kétséges, hogy az olyan pályákon mint Monza valóbban előnyben lesz e a második helyezett pilóta az utolsó körben. De nem hiszem, hogy probléma lesz, mert nagyon könnyen megváltoztatható az a szakasza a pályának ahol használható a rendszer.”

A Red Bull csapat pilótája, Mark Webber ugyanakkor nem ért egyet azzal, hogy az MRW korlátlanul használható az időmérőedzésen. „Én még nem találkoztam olyan pilótával, aki tudná, hogy miért használhatjuk az időmérőn”- nyilatkozta az ausztrál. „Mi nem értjük, mert mi nem szoktunk egymással csatázni az időmérőedzésen.” Webber ugyanakkor a saját csapattársa ellen is felhasználná az MRW előnyeit, ha úgy hozná a helyzet. „Nos, én remélem, hogy használni tudjuk majd egymás ellen, amikor az első két helyen harcolunk. De úgy gondolom, hogy még korai a rendszer használatának módjairól beszélnünk. Úgy vélem, hogy az FIA is még csak megfigyeli majd az MRW működését, és szükség lesz még némi finomhangolásra, hogy ki tudjuk használni a benne rejlő lehetőségeket.”

A Red Bull bízik a KERS erejében

A Red Bull-Racing tervezője, Adrian Newey nagyon bízik abban, hogy a fékezéskor energiát visszanyerő rendszer működni fog az új autójukban, az RB7-ben.

Newey szerint versenyképesek lesznek az új géppel.

A KERS 2009 után idén ismét bevethető lesz a Formula-1-ben. A Red Bull 2 esztendővel ezelőtt úgy döntött, hogy nem veti be a KERS rendszert az akkori legnagyobb riválisához, a Brawn GP (most Mercedes) csapathoz hasonlóan.

Adrian Newey Valenciában, az első teszt helyszínén elmondta, idén nem engedhetik meg maguknak azt, hogy a rendszer nem működik megfelelően az autójukban.

Adrian elárulta, az RB5-ös versenygép fejlesztése során fontosabb elemekre koncentráltak a csapatnál, és ezért döntöttek úgy, hogy nem használják a KERS-t 2009-ben.

Newey úgy véli, az új szabályozással könnyebb dolguk van, és szerinte működni fog a KERS az új autójukban, mely jelenleg Valenciában rója a kilométereket 2010 világbajnoka, Sebastian Vettel alatt.

Vettel is rövidre zárta a Ferraris híreszteléseket

Sebastian Vettel gyorsan reagált arra, hogy az elmúlt napokat követő híresztelgetéseket követően, a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo azt nyilatkozta, hogy a német nem lesz a versenyzőjük.

Montezemolo szerint semmi valóságalapja nem volt és nincs most sem annak, hogy Sebastian Vettel lesz a maranellóiak következő pilóta igazolása. Egy osztrák szponzorációs eseményen, minden idők legfiatalabb F1-es világbajnoka elmondta, hogy fantasztikusan érzi magát a Red Bull istállónál, ahol ha sikerül 2011-ben a legjobb háromban végeznie, akkor valószínűleg még több éven át a csapat alkalmazásában marad.

„Nagyon jól érzem itt magam. A kontraktusom biztonságban van és szerintem a következő években sem fog megváltozni a véleményem. Jelen pillanatban nincs tisztázni és eldönteni, de szerencsére nagyon fiatal vagyok még, van időm a jövőn gondolkodni” – nyilatkozta a 23 éves versenyző.

A Red Bull 3 másodperc alatt cserélne kereket 2011-ben

A világbajnok osztrák istálló mindent megtesz annak érdekében, hogy ne csak a versenypályán, de a bokszban is a leggyorsabb legyen.

A Red Bull-Racing célja, hogy 2011-ben 3 másodperc alatt cseréljenek kereket a bokszban. 

2010 óta tiltott a tankolás a Formula-1-ben, ezért a kerékcserék minden eddiginél fontosabbak lettek a királykategóriában. Az elmúlt esztendőben a Red Bull jó munkát végzett a bokszban, de a csapat menedzsere, Jonathan Wheatley szerint még mindig nincsenek a csúcson.

„Jobb teljesítményt nyújtottunk a bokszban, mint 2009-ben, de ez még mindig nem a csúcs.” – mondta a Red Bull szakembere.

Wheatley elárulta, új edzési módszereket és technikákat dolgoztak ki, hogy 2011-ben gyorsabbak legyenek a bokszban.

A Red Bull rengeteget gyakorolja a főhadiszállásán a bokszkiállásokat.

„Meg vagyok győződve arról, hogy 2011-ben konstans teljesítményt nyújtva nem több, mint 3 másodpercre lesz szükségünk a kerékcseréket illetően.” – tette hozzá Jonathan.

A Red Bull nem áll meg egy világbajnoki címnél

Christian Horner, a Red Bull-Racing főnöke elmondta, csapata újabb és újabb világbajnoki címeket akar szerezni a Formula-1-ben.

Horner úgy véli, hogy erre minden lehetőségük megvan.

Christian Horner

Jobb ezt a dolgot úgy megközelíteni, hogy rendkívül motiváltak, határozottak, és sikerre éhesek vagyunk, mintsem arrogánsak. Vannak, akik támadnak minket, mert még mindig nem számítunk régi csapatnak a Formula-1-ben, de már sikeresek vagyunk, és nagyszerű hangulatban végezzük a munkánkat.

Bízunk magunkban, és abban, hogy képesek leszünk újabb és újabb bajnoki címeket szerezni a Forma-1-ben, hiszen ezért vagyunk itt. Hiszünk abban, hogy ez sikerülhet, és a 2010-es év nem egy egyszeri dolog volt. Lehet, hogy relatív egész gyorsan felértünk a csúcsra, de ha megnézzük azt, hogy mennyit dolgoztunk ezért, akkor ez épp arányos egymással.

Fontos hozzátenni, hogy a Red Bull mögött nem áll egy autógyártó cég sem, egy független, privát csapat vagyunk külön motorszállítóval, a Renault-val.

Várjuk az előttünk álló kihívásokat, de tudjuk, olyan ellenfelek mellett, mint a McLaren, a Ferrari, vagy épp a Mercedes, nem lesz soha könnyű dolgunk. 

A címvédő nyitotta a keddi bemutatók sorát az RB7-essel

Valenciában, az idei első hivatalos teszt helyszínén igazi nagyüzem lesz kedden, hiszen négy istálló is itt mutatja be 2011-es versenyautóját. Ezen a napon elsőként a világbajnoki címvédésre készülő Red Bull Racing fedte fel autóját, az RB7-es modellt.

Az új autó már egyáltalán nem okoz meglepetést azzal, hogy orra magasra került, hiszen az eddig bemutatott autók első részének is hasonló kialakítása van. Az Adrian Newey által tervezett autó motorborítása azonban sokkal magasabb, mint a riválisoké, a Red Bull Racing által választott megoldás valahol a hagyományos és a cápauszonyszerű motorborítás között van.

Az RB7-es nem csak abban tér el az eddig látott modellektől, hátsó szárnya is más jellegű kialakítást kapott - igaz, ez becsapós lehet, hiszen végleges megoldásaikat majd csak márciusban, az első futamon vetik be a csapatok.

Az új autóval Sebastian Vettel már kedden pályára hajt, vagyis a regnáló világbajnok próbálhatja ki elsőként az új négykerekűt.

Vettel: Mindenki a nulláról indul, így bárki nyerhet

A Forma-1-es világbajnoki címvédő, Sebastian Vettel bízik benne, hogy csapata, a Red Bull Racing idén is versenyképes autót ad alá, de szerinte ahhoz, hogy 2011-ben is sikeresek legyenek, ugyanolyan elszántan kell dolgozniuk, mint az elmúlt években. Sőt, bajnokként szerinte még nehezebb dolguk van.

"Amit elértünk, nagyon büszkévé tesz bennünket, és ezt senki sem veheti el tőlünk, ami úgy hiszem, nagy pluszt jelent nekünk. Ugyanakkor most rajtol a következő szezon, négy teszt és húsz futam van előttünk. Mindenki a nulláról indul, úgyhogy mindenkinek ugyanannyi esélye van megnyerni a bajnoki címet"- nyilatkozott meglehetősen visszafogottan Sebastian Vettel az új autó valenciai bemutatóján.

"Kemény, hosszú csata vár ránk, úgyhogy továbbra is összpontosítanunk kell, a motivációval nem lehet probléma. Sportemberként arra kell koncentrálnunk, hogy megtegyük a következő lépést. A helyzet, amiben most vagyunk, sokkal másabb, bonyolultabb a tavalyinál, hiszen akkor azt mondtuk: ’Koncentráljunk, és meglesz a bajnoki cím’. Az idei egy más történet lesz. Meg kell próbálnunk megvédeni a címet, de onnan, ahol tavaly voltunk, nehéz továbbfejlődni, miközben a többiek túltehetnek rajtunk. Koncentráltnak kell maradnunk, tanulnunk kell minden nap és megpróbálunk mindent jobban csinálni"- vázolta a címvédők nehéz sorsát Vettel.

"Bajnokságot nyerni sosem könnyű. Mint már oly sokszor elmondtam, idén sok versenyünk lesz, és a szezon során sok minden változhat. Például hiába kezded a szezont a leggyorsabb autóval, előfordulhat, hogy ez az idény második felében már nem lesz elég gyors, de ugyanez fordítva is megtörténhet. Nem lehet előre megjósolni ezeket."

 

A Red Bull továbbra is "nagyon motivált" Vettel javulást vár a csapattól

A világbajnoki címek megvédése a Red Bull célja az új RB7-tel, amelytõl ismét erõs teljesítményt várnak, de tudják, hogy a sikerért megint keményen meg kell dolgozniuk. Sebastian Vettel azt mondja, kötelezõ fejlõdniük.

A valenciai idénynyitó teszt elõtt a Red Bull bemutatta új autóját, az RB7-et. Tervezõje, Adrian Newey elmondta, hogy az elõzõ évi modellek folytatásaként tekint mûvére, melyet nem volt egyszerû megalkotnia a változó feltételek miatt.

"Az autó az RB5-vel megkezdett irányvonal harmadik tagja, a modell újabb továbbfejlesztése. A kocsit hozzáigazítottuk a szabálymódosításokhoz, a KERS-hez, a hagyományos diffúzorokhoz és az egyéb részletekhez" - nyilatkozta.

"Nehéz volt a Pirelli gumijaihoz tervezni az autót. Bár tavaly lebonyolítottunk egy rövid tesztet Abu Dhabiban, az abroncsokat azóta módosították, úgyhogy a tesztek folyamán meg kell ismernünk õket."

"A KERS beszerelése is kemény diót jelentett. Olyan megoldást kellett találni, amely nem fejt ki túlságosan kedvezõtlen hatást az aerodinamikára."

A csapatnak fényes diadalt a hozott 2010-es idény, Sebastian Vettel révén tõlük került ki az egyéni világbajnok, és az istállók rangsorában is a Red Bull lett a legjobb. Christian Horner közölte, hogy nem csökkent az étvágyuk, ezúttal is az összetettbeli dicsõségre hajtanak.

"A csapat nem gõgösen, hanem nagyon motiváltan vág neki az esztendõnek" - jelentette ki a csapatfõnök. - "A célunk, hogy a legjobb formánkat nyújtsuk, és megvédjük mindkét bajnoki címünket. Tekintélyes vetélytársaink vannak a Ferrari, McLaren és Mercedes személyében."

"Nagy a lelkesedésünk és az elszántságunk. Az idei autó elõállításánál volt a legrövidebb a gyártási idõszak a Red Bull történetében. Elképesztõ energiákat mozgósítottak a gyárban."

Vettel: Fejlõdni kell!

Horner szavait a versenyzõk is visszhangozták, fõleg Mark Webber, aki kissé csalódott volt, miután elbukta a vb-címet.

"Nagyszerû lehetõségem van rá, hogy javíthassak a tavalyi teljesítményemen. Kiváló stáb vesz körül, akik segítenek a koncentrálásban" - mondta. - "Egyikünk sincs híján a tettvágynak, hogy nekiveselkedjünk a hadjáratnak."

"Jobban fogom kezdeni a szezont, mint tavaly."

Vettel szintén felszólította a gárdát, hogy ne üljenek a babérjaikon. A Forma-1 történetének legfiatalabb világbajnoka szerint nehéz feladat lesz duplázni úgy, hogy mostantól az egész mezõny a Red Bull skalpjára vadászik.

"Más, talán még nehezebb a helyzetünk, mint egy éve. Akkor azt mondtuk, hogy 'rajta, figyeljünk oda, és hajtsunk rá a vb-címre'. Idén más a felállás, meg kell védenünk a titulust. Fejlõdnünk kell tavalyhoz képest, mert különben hátralépünk, és a többiek lehagynak bennünket. Muszáj összeszedettnek maradni, és minden egyes nap próbálni tanulni, javulni" - fogalmazott.

"Kemény és hosszan elnyúló csata következik, ezért koncentrálnunk kell. A motivációval nincs gond. Sportemberekként természetesen ismét az újabb feladatra fókuszálunk."

"Rengeteg futam lesz idén, sok minden változhat az évad során" - tette hozzá. - "Még ha a legerõsebb autók egyikével is kezdünk, elõfordulhat, hogy a szezon második felében már nem lesz elég gyors a jármû, vagy fordítva. Szóval nehéz jósolni."

Horner ugyanakkor reméli, hogy az RB7 elég erõsnek bizonyul majd 2011-ben, és Vettel szerint a mérnöki háttér eleve adott ehhez.

"Valamilyen okból kifolyólag ügyesen és eszesen dolgozó embereink vannak, akik erõs csomagot szoktak készíteni" - mondta a német. - "Bízom benne, hogy idén is jó felszerelésünk lesz."

Hozzá hasonlóan Webber is "nagy optimizmusról" számolt be a csapatnál az autó erõsségét illetõen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr282631357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása