Vettel: Tavaly az egész világ a Ferrarin nevetett
A 2011-es szabályok értelmében ismét engedélyezett lesz a csapatutasítás a Formula-1-ben, így a jövőben nem szükséges, hogy kódolt üzenetekkel rendeljék el a helycserét. A szabály megváltoztatására a tavalyi Német Nagydíjon történtek miatt került sor, ahol a Ferrari Felipe Massa elé rendelte Fernando Alonsót, amiért 100 ezer dolláros bírságot szabtak ki rájuk.
A címvédő, Sebastian Vettel az Auto Bild Motorsport című hetilapnak adott interjúban elmondta, hogy hibának tartja azt, ha valaki kihasználva a szabályokat már a szezon elején sorrendet állít fel. "Tavaly egy kicsit felfújták a csapatsorrendes dolgot. Az egész világ a Ferrarin nevetett, most pedig engedélyezik. Ha az egyik versenyző jobban áll, mint a másik, akkor érthető, hogy neki segítenek. A szezon kezdete előtt azonban nem érdemes erről beszélni."
"Különben is, a versenyzők bizonyos mértékben egymásra vannak utalva, és senkinek sem csak a saját versenymérnökén és szerelői csapatán múlik a sikere. Ez egy csapatsport" – jelentette ki Vettel, aki ismerve a Red Bull filozófiáját, tudja, hogy nem számíthat előnyre csak azért, mert ő a címvédő.
"Nem várom el, hogy különleges bánásmódban részesítsenek, de azért hátrányomra sem válik a bajnoki cím. Segít abban, hogy jobban meghallgassanak, ha az asztalra csapok" – tette hozzá a 23 éves pilóta.
A Red Bull nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz is leszögezte, hogy a pilóták azonos bánásmódban részesülnek: "Seb és Mark is tudja, hogy egyenlők az esélyek. Mark teljesen más ember és versenyző, mint Seb, de semmivel sem rosszabb. Mindketten remek harcosok, csak a személyiségük más. Mindkettő elég jó ahhoz, hogy csatát nyerjünk vele."
Rövid: Sok munka vár a Red Bullra
A Formula-1 mezőnye az eredeti tervek szerint a héten Bahreinben vendégeskedett volna, a szezon első versenyén. Mivel azonban a politikai zavargások miatt le kellett mondani a rendezvényt, a mezőny Barcelonába látogat, ahol keddtől szombatig készítik fel az autókat az ausztráliai megmérettetésre.
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel az APA hírügynökségnek elmondta, hogy mozgalmas napok köszöntenek a Milton Keynes-i csapatra, amely keddtől péntekig lesz a helyszínen. "Nagyon sok a teendőnk, de mindent elkövetünk annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni a csomagból."
A német pilóta szerint jelenleg túl korai lenne az erőviszonyokról beszélni, azt azonban elárulta, hogy mit is gondol a Red Bull RB7-es autójáról. "Úgy fest, hogy a mi autónk jó."
Vettel szerdán és pénteken, kollégája, Mark Webber kedden és csütörtökön viszi pályára az autót a tesztek fináléjában.
Vettel bevallotta, nem szereti a KERS-t
A Nemzetközi Automobil Szövetség új szabályokat vezet be a 2011-es évadban, amelyek az előzés megkönnyítését szolgálják, azonban sem a KERS, sem a pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelő nem nyerte el minden pilóta tetszését. A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel úgy véli, hogy nem helyes, ha ilyen módon akarják befolyásolni a futamokat.
A címvédő a Servus TV sportműsorában kritizálta az új szabályokat. "Vegyük először is a KERS-t. Megnyomunk egy gombot és minden körben 6,6 másodpercen keresztül 82 lóerővel nő az autó teljesítménye. Mivel mindenki használni fogja mind az előzések, mind a védekezés során, nem sok előnye lesz. Bevallom, hogy nekem nem tetszik. Ez egy újabb gomb, amit használni kell, így ez plusz munkával jár."
"Folyamatosan gondolkozni kell, hogy mikor használjuk, és figyelni, hogy mennyi tartalék van még az akkumulátorban az adott körben. A 82 lóerőt úgy osztjuk be, ahogyan akarjuk. Amint megnyomjuk a KERS gombot, figyelni kell arra, hogy hol is járunk. Például az első kanyarban elhasználunk 30 százalékot, a másodikban 40 százalékot, a többit pedig a célegyenesben. Ilyenkor a kijelzőre kell pillantani, ami elvonja a figyelmet a vezetésről és arról, ami a pályán történik" – hívta fel a figyelmet a veszélyekre a 23 éves pilóta.
A német versenyző nemcsak a KERS-t, a szabályozható légterelőt sem tartja túl jó ötletnek. "A szabadedzésen az időmérőn bármikor használhatjuk, a versenyen viszont csak bizonyos helyen és helyzetben. Amikor a pálya adott szakaszán egy másodperces távolságban vagy az előtted haladó mögött, egy hangjelzés figyelmeztet, hogy használhatod a szárnyat. Megnyomod a gombot, amelytől megváltozik a szárny dőlésszöge, te pedig könnyebben előzhetsz. Talán túl könnyen is."
Vettel szerint a legfőbb probléma nem a túl könnyű előzés, hanem a biztonság, ugyanis a két új gomb mellett még számos kapcsoló van, amit kezelni kell a pályán. "Előfordulhat, hogy keresni kell a gombokat, ami legalább annyira veszélyes, mint telefonálni autóvezetés közben. Én soha nem tettem még ilyet közúti forgalomban."
A fiatal pilóta nem örül az új szabályoknak, de tisztában van azzal, hogy alkalmazkodnia kell az előírásokhoz, így abban bízik, hogy a korábbi videojátékos múltja segít ebben. "Régebben sokszor játszottam olyan játékokkal, amelyek során különböző gombokat kellett vezérelni. Ki tudja, talán idén hasznát veszem annak, hogy korábban a Gameboy mindennapos játékom volt" – idézi a Speedweek című hetilap Vettelt.
Heidfeld: A Red Bull még mindig nem mutatott meg mindent
Nick Heidfeld, a Lotus Renault GP Team német versenyzője egyértelműen azzal számol, hogy a Red Bull-Racing kezdi meg az élen a szezont.
Heidfeld úgy véli, hogy a világbajnok osztrák istálló még mindig nem mutatott meg mindent.
Nick Heidfeld már az első téli teszt után úgy nyilatkozott, hogy szerinte idén a Red Bull a legjobb csapat a mezőnyben. Heidfeld időközben a Lotus Renault GP Team pilótája lett, miután Robert Kubica súlyos sérülést szenvedett az Andora Ralin és a brit csapatnak helyettest kellett találnia.
Heidfeld tartotta és továbbra is tartja a véleményét.
„Ez egyáltalán nem meglepő és úgy gondolom, hogy a Red Bull még mindig nem mutatott meg mindent. Ha megnézzük a szektoridőket, láthatjuk, hogy valami még mindig van a zsebükben.” – nyilatkozta Nick Heidfeld.
„Még mindig úgy gondolom, hogy a csomagot tekintve ők vannak elől. De mennyivel? Ez itt a kérdés.”
„Persze kalkuláltunk és nekem is vannak elméleteim ezzel kapcsolatban, de nem elég jók ahhoz, hogy megosszam azokat.”
„Tényleg nem tudom. Mint mások, szerintem a Red Bull a leggyorsabb, addig a Ferrari is jó formában lehet és a megbízhatósága is jó. A Toro Rosso úgy tűnik, hogy nagy lépést tett meg előre, addig a McLaren teljesítményét kissé nehéz értékelni és nem akarok arról beszélni, hogy mi hol állunk.”
Heidfeld elismerte, nem elégedett az R31-es megbízhatóságával.
„Nem vagyok elégedett vele. Csak akkor boldog az ember, ha nincs probléma és nekünk túl sok volt, ami túl sok időbe került a pályán. Ez döntős fontosságú idén. Itt vannak az új rendszerek és a gumik is.”
„A pozitív dolog az, hogy nem úgy tűnik, mintha ezeket a problémákat ne lehetne megoldani az első verseny előtt.”
Nick ugyanakkor bizakodó és szerinte jó lesz az autó egyensúlya a szezon korai szakaszában.
A Red Bull nem másolja a McLaren-t
A Red Bull-Racing szóvivője egyértelművé tette, hogy kedd-péntek ütemben fognak tesztelni Barcelonában.
A Red Bull nem hagyja ki a csütörtöki tesztnapot.
Ezen a héten a mezőny Barcelonában fog tesztelni. A katalán aszfaltcsík kedden, szerdán, csütörtökön, pénteken és szombaton látja vendégül a Formula-1 mezőnyét.
A McLaren az utolsó pillanatban módosított a tervén és úgy döntött, a csütörtöki napot kihagyja. A woking-i gárda az új alkatrészek megérkezésére vár, ezért döntött úgy, hogy csütörtök helyett szombaton tesztel.
A sajtóban az a hír járta, hogy a Red Bull is hasonlóan dönt.
„Tartjuk magunkat a terveinkhez és kedd-péntek ütemben tesztelünk.” – tisztázta a kérdést a Red Bull.
Utolsó kommentek