www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Sepang 1

2011.04.07. 17:23 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Idén nem akarok becsípni...

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel tavaly Malajziában állhatott fel első alkalommal a dobogóra, amivel kezdetét vette a sikersorozata. A német pilóta ezúttal egy ausztrál győzelemmel érkezik az év legmelegebb megmérettetésére, ahol újabb diadalt szerezne.

"Az elmúlt évben Mark Webber szerezte meg az első rajtkockát, de az én rajtom jobban sikerült, és meg is tudtam nyerni a versenyt. Ez volt az első dobogós helyem a 2010-es évadban, így nagyszerű volt letekinteni a boldog csapattagokra a pódiumról. Ez az egyik oka annak, hogy minden vasárnap kormányt ragadunk és a legjobbat nyújtjuk" – jelentette ki Vettel a Sport Bildnek adott interjúban.

"Ezek a pillanatok megfizethetetlenek. Remélem, hogy újra átélhetem. Az viszont biztos, hogy most nem fogok olyan sokat inni a pezsgőből, mint tavaly, amikor egy kicsit becsíptem tőle."

A címvédő a Kicker magazinnak azt is elmondta, hogy Malajzia mindig tartogat extra meglepetéseket a helyszínre látogatóknak. "Sepang egyet jelent a nagy hőséggel a magas páratartalommal és a hívatlan vendégekkel a hotelben. Többször is volt gekkó a szobában. A pálya nagyszerű, olyan széles, hogy három vagy négy autó is elfér egymás mellett, így sok az előzési lehetőség. Különösen az első kanyarban és a célegyenes ráfordítójában."


Vettel: Malajziában is versenyképesek leszünk

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német versenyezője szerint ezen a hétvégén Malajziában is versenyképesek lesznek.

Vettel a KERS rendszer erejében bízik.

Sebastian Vettel

Fantasztikus győzelmet arattunk Ausztráliában, de most itt vagyunk Malajziában és a következő kihívásra kell koncentrálnunk. Biztos vagyok benne, hogy ez a hétvége is izgalmas lesz, talán izgalmasabb, mint Melbourne-ben.

Malajziában kiszámíthatatlan az időjárás, mint azt láthattuk a mai nap folyamán is, amikor hirtelen hatalmas mennyiségű csapadék öntötte el a pályát. A hőség és a magas páratartalom pedig csak megnehezíti a helyzetünket.

Teljes mértékben biztos vagyok abban, hogy itt is versenyképesek leszünk. Nagyon bízok a csapatban és a KERS rendszerünkben, amit holnap ismét kipróbálunk az autónkban. Biztosra nem mondhatom, hogy a rendszer ott lesz vasárnap az autónkban, de nagyon magabiztos vagyok, és azt feltételezem, hogy működni fog.

Jól kezdtük a szezont, de még hosszú az út és egy verseny után butaság lenne hatalmas fölényről és bajnoki címről beszélnünk. Jelen állás szerint még 19 verseny vár ránk.


Vettel miatt kapkodják a Red Bull energiaitalokat Németországban

A Red Bull-Racing német világbajnoka, Sebastian Vettel erős hatással volt Németország Red Bull fogyasztására.

Az elmúlt időszakban több mint 10%-al növekedtek az eladások Németországban.

Marketing és menedzsment szakértők szerint Sebastian Vettel soha nem fog akkora őrületet okozni a reklámpiacon, mint a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, de a Red Bull eladási adatai azt mutatják, hogy Seb komoly erővel bír a hazájában.

Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója elárulta, 10%-al nőtt az értékesített energiaitalok száma Németországban, ami Vettel sikeres  F1-es szereplésének tudható be.

Ezzel együtt a Red Bull költségei is nagyban csökkentek a Formula-1-ben.

„2010-ben a nettó költségek soha nem voltak olyan alacsonyak mióta az F1-ben vagyunk. Ez annak tudható be, hogy a szponzori bevétel nőtt, de a költségvetésünk nem.” – mondta Helmut Marko.

A Red Bull 550 főt foglalkoztat Milton Keynes-ben. A csapat éves költségvetése 220 millió euró körül mozog.


Vettel duplázna Malajziában

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka nagyon bízik abban, hogy sikerül dupláznia Malajziában és az Ausztrál Nagydíj után a második versenyen sem talál legyőzőre.

Vettel bizakodó.

Sebastian Vettel rendkívül erős teljesítményt nyújtott a Renault motorral hajtott RB7-es versenygép volánja mögött Ausztráliában. 2010 világbajnoka Melbourne-ben nem talált legyőzőre és most abban bízik, hogy Sepang-ban sem lesz más a helyzet.

„Fantasztikus érzés volt a dobogó legfelső fokán ünnepelni Ausztráliában a csapat és a rajongóink előtt. Nincs ennél jobb érzés, és szeretném, ha ez vasárnap ismét megtörténne.” – mondta Sebastian Vettel.

„Erős versenytársaink vannak, és biztosan lesznek meglepetések is a hétvégén, de én abban bízom, hogy minden jól alakul majd számunkra és a második versenyt is meg tudjuk nyerni.” – tette hozzá Vettel.

„Az időjárás biztosan komoly kérdést jelent majd, de erre maximálisan fel vagyunk készülve és bármi is legyen, harcolni fogunk.”


Gondban van a Red Bull?

Az Ausztrál Nagydíj után néhány Formula-1-es szakértő megkongatta a vészharangot: több újságíró és korábbi versenyző is attól tart, hogy a 2011-es évad Sebastian Vettel és a Red Bull Racing fölénye miatt olyan unalmas lesz, mint a 2004-es idény, amikor Michael Schumacher könnyedén szerezte meg hetedik bajnoki címét.

A vetélytársak abban is biztosak, hogy a címvédő csapat még nem fedte fel a lapjait, ráadásul új fejlesztésekkel, valamint a KERS bevetésével akarnak még nagyobb előnyre szert tenni.

Az Auto Motor und Sport című szaklap elemzéséből kiderül, hogy ugyan vannak problémás területek az autón, ezek azonban nem jelentenek akadályt a bajnoki menetelésben.

A hibrid rendszert az ausztrál időmérő előtt ki kellett építeni az autóból, és az akkumulátorokat ballaszttal helyettesíteni. A KERS többi eleme az autóban maradt. A rendszer mellőzését a hűtőrendszerrel felmerült probléma tette szükségessé, ugyanis az akkumulátorok túlmelegedtek, ami biztonsági kockázatot jelentett. A brigád főtervezője, Adrian Newey megpróbált megoldást találni a problémára – hogy sikerrel járt-e, az a pénteki szabadedzéseken derül majd ki.

Az autó másik gyenge pontja a tank mérete lehet. Mark Webber autójából Ausztráliában ugyanis a célba érkezés után kifogyott az üzemanyag, és Vettelnek is figyelnie kellett a kijelzőt. A bennfentesek szerint a keskeny farrész miatt a tankrész méretét is csökkenteni kellett és ez volt az oka annak, hogy a bokszutca megnyitása után a Red Bull pilótái mindössze egy próbakört mentek, míg a riválisok többet is, mielőtt felsorakoztak volna a rajtrácsra.

Szintén nehézséget okoz, hogy a Red Bull teli tankkal nagyobb mértékben fogyasztja a hátsó gumikat, mint kevesebb benzinnel, ezért Vettel Ausztráliában az első kerékcsere során laposabbra állíttatta az első légterelőjét. Ez kedvezőbb légáramlatokat eredményez a farrésznél is. Ezt követően azonban az egyre könnyebb autó egyre gyorsabb lett, emiatt a problémák ellenére is lehetetlen volt megállítani a Red Bullt.


Vettel: Esőben problémákba ütközhetünk

A meteorológiai előrejelzések szerint esőfutam lesz a 2011-es Maláj Nagydíj, ami 2009 után ismét káoszt okozhat: két évvel ezelőtt a heves esőzések miatt a futamot félbe kellett szakítani, így a versenyzők csak a pontszámok felét kapták meg. Arról, hogy mire számíthatnak, már csütörtökön ízelítőt kaptak a versenyzők, ugyanis helyi idő szerint 16 óra után (a vasárnapi futam is ebben az időpontban veszi kezdetét) szakadt az eső Sepang felett.

A Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel tisztában van azzal, hogy az eső megnehezítheti a dolgát: "Szinte biztos, hogy esni fog, a kérdés csak az, hogy mennyi víz lesz a pályán."

"Ugyan otthon felejtettem az úszógumimat, de szerencsére tudok úszni. A viccet félre téve, az esőgumikat vizes pályaviszonyokra tervezték. Ha csak kicsit esik, az még szórakoztató is, ha viszont szakad az eső, akkor nem lehet pályán tartani az autót. Ha áll a víz a pályán, problémákba ütközhetünk és sokkal gyorsabban alakul ki káosz is" – tette hozzá a címvédő.


Hill nem biztos Vettel bajnoki győzelmében
 

Az 1996-os világbajnok, Damon Hill szerint Sebastian Vettel útja a bajnoki címig egyáltalán nem lesz olyan könnyű, mint az most sokan gondolják.

Bár a Red Bull csapat és Sebastian Vettel az Ausztrál Nagydíjon megsemmisítő vereséget mért a többiekre, így a második helyen végző Lewis Hamilton ez edzésen 8 tizedmásodpercet, míg a versenyen 22 másodpercet kapott Vetteltől, a Red Bull azonban nem lehet maradéktalanul elégedett ugyanis a Melbourne-ben nem használt KERS rendszerével akadhatnak még gondok. Hill szerint így a Red Bull előnye hiába tűnik magabiztosnak az nem biztos, hogy ki fog tartani az év végéig.

„Azt gondoltam, hogy a Ferrari nagyot fejlődött (az idei szezonra), de meglepő volt látni, hogy a McLaren mennyire jó volt a téli teszteket követően” – nyilatkozta Hill. „A McLarennek nem voltak messze, és úgy gondolom, hogy idén még lesznek ők közelebb is, és szerintem el fogják kapni (a Red Bullt). Az ok egyszerű, nagyon nehéz a csúcson maradni, ha tökéletes autóval kezded az évet, mindenki csak téged követ és téged akar elkapni, így biztos vagyok benne, hogy a különbség csökkenni fog, és ez olyan lesz, mint tavaly, csak néhányan fognak harcolni a címért. Nem gondolnám, hogy az idei szezon sétagalopp lesz Sebastian számára. Az első verseny általában csak jelzésértékű, a többiek fel fognak zárkózni, így nem lesz egy egyszerű éve a Red Bullnak.”

Hill szerint a Red Bull legnagyobb kihívója egyértelműen a McLaren lehet. „A teszten semmit sem csináltak, és mindenki szerint két másodperc volt a hátrányuk, de ők visszatértek, pedig senki sem gondolta, hogy versenyben lesznek. Vannak csapatok ahol olyan mértékű tapasztalat és tehetség halmozódott fel a mérnöki osztályon, hogy meg tudják ezt tenni, és ők az egyik ilyen csapat.”


 Haug: A Mercedes 2009 óta nem tett ajánlatot Vettelnek

A Mercedes azóta nem tett ajánlatot Sebastian Vettelnek, mióta a fiatal német pilóta visszautasította a szerződést, mely arról szólt, 2009-ben a McLaren Mercedesnél Lewis Hamilton csapattársa lehet.

A német márka már saját csapattal versenyez a Formula-1-ben és a csapat versenyigazgatója, Norbert Huag cáfolta, hogy kapcsolatba lépett volna a tavalyi év bajnokával, mielőtt Vettel négy évre hosszabbított a Red Bullal.

 

"Vettel 2009-ben ajánlatot kapott a Mercedestől" - közölte Helmut Marko a Sport Bild hasábjain.

 

Haug ezt megerősítette: "EZ így van. Azóta azonban nem kapott több ajánlatot."

 

A szakember szerint a 23 éves Vettel helyesen cselekedett, amikor a Red Bullal hosszabbított, Haug véleménye szerint ha a Red Bull nem követ el nagy hibát, akkor hosszú távon is számíthat a német tehetségre.

 

"A lehető legjobb körülményeket tudják számára felajánlani, mi ezt nem tehetjük meg" - ismerte be Haug.

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr642807621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása