1.
Mark Webber megalázó fölénnyel első a szabadedzésen
Maláj Nagydíj
Az első szabadedzés végeredménye
Hely | Versenyző | Csapat | Időeredmény | Hátrány |
---|---|---|---|---|
1 | Mark Webber | RBR-Renault | 1:37.651 | |
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:39.316 | 1.665 |
3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:39.791 | 2.140 |
4 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:40.377 | 2.726 |
5 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 1:40.443 | 2.792 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:40.453 | 2.802 |
7 | Nick Heidfeld | Renault | 1:40.525 | 2.874 |
8 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:40.581 | 2.930 |
9 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:40.601 | 2.950 |
10 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.646 | 2.995 |
11 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:40.734 | 3.083 |
12 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:40.748 | 3.097 |
13 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 1:40.770 | 3.119 |
14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:40.872 | 3.221 |
15 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:40.927 | 3.276 |
16 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 1:41.620 | 3.969 |
17 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 1:41.627 | 3.976 |
18 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:41.642 | 3.991 |
19 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:42.154 | 4.503 |
20 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 1:42.540 | 4.889 |
21 | Davide Valsecchi | Lotus-Renault | 1:44.054 | 6.403 |
22 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 1:45.228 | 7.577 |
23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:46.267 | 8.616 |
24 | Vitaly Petrov | Renault | 1:47.932 | 10.281 |
2.
Minimális előnnyel, de ismét Webber volt a leggyorsabb
Maláj Nagydíj: 2. szabadedzés végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő | Különbség |
1 | Mark Webber | RBR-Renault | 1:36.876 | |
2 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:36.881 | 0.005 |
3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:37.010 | 0.134 |
4 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 1:37.090 | 0.214 |
5 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:38.088 | 1.212 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:38.089 | 1.213 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:38.565 | 1.689 |
8 | Nick Heidfeld | Renault | 1:38.570 | 1.694 |
9 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:38.583 | 1.707 |
10 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 1:38.846 | 1.970 |
11 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 1:38.968 | 2.092 |
12 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:39.187 | 2.311 |
13 | Vitaly Petrov | Renault | 1:39.267 | 2.391 |
14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:39.398 | 2.522 |
15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:39.603 | 2.727 |
16 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:39.625 | 2.749 |
17 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:39.809 | 2.933 |
18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 1:40.115 | 3.239 |
19 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:40.866 | 3.990 |
20 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 1:41.890 | 5.014 |
21 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:43.197 | 6.321 |
22 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 1:43.991 | 7.115 |
23 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 1:44.886 | 8.010 |
Sebastian Vettel biztos benne, hogy a Malajziában várható magasabb aszfalthőmérséklet nem lesz hátrány a Red Bull számára.
Ausztráliában nem okozott gondot a Pirelli abroncsok használata a gumikat hagyományosan gyorsan felmelegítő Red Bull számára, a Ferrari ezzel szemben szenvedett. A sokkal magasabb hőmérsékleti viszonyok között Sepangban azonban fenn áll a veszély, hogy az abroncsokat agresszíven használó Red Bullnak gondjai lesznek, Vettel szerint azonban ez nem lesz probléma a számukra.
„E miatt nem aggódunk” – nyilatkozta Vettel az Autosportnak. „Ez egy teljesen különböző pálya, más karakterisztikával, így mást kíván az abroncsoktól és az autóktól is. Ausztráliában nem volt gondunk az abroncsok használatával, és nem tartunk attól, hogy itt majd különbözni fog a helyzet, de ezt csak pénteken tudjuk meg.”
A 23 éves címvédő szerint nem szabad az ausztráliai sikereiken merengeni, e helyett az újabb győzelemre kell koncentrálniuk. „Ausztrália már történelem. Sok pontot szereztünk, de ezt magunk mögött kell hagynunk és az újabb feladatra kell koncentrálnunk.”
Az egyetlen igazi veszélyt talán az időjárás jelentheti a Red Bull számára. „Az eső növeli a hiba lehetőségét, mert egy káosz (futamra) is nagyobb az esély. Az autónk nagyon gyors, és száraz pályán remek versenyt futhatunk, így nincs szükségünk a kockázatra. De a többieknél sem más a helyzet, száraz pályán is nagy az esély a hibára, különösen a négy kerékcsere miatt.”
Fordult a kocka a Red Bull Racingnél
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel a Maláj Nagydíj első szabadedzésén a Sport1 tevelízió értesülései szerint a KERS-szel küzdött, emiatt csak a 17. helyen állt a délelőtti tréning végén. A címvédő a felmerült problémák ellenére sem tartja kizártnak, hogy a hétvégén bevetik a hibrid rendszert.
"Tervben van, hogy használni fogjuk. Melbourne-ben azért nem tettük meg, mert nem működött. Itt viszont funkcionál, és a köridőben is előnyt jelent, ezért megpróbáljuk bevetni" – jelentette ki Vettel, aki délután már a negyedik helyet foglalta el.
Ami a Pirelli abroncsait illeti, az ausztrál futam győztese úgy véli, hogy a sepangi pályán gyorsabban elhasználódnak majd a gumik, mint az első versenyen. "Szerintem itt nem lesznek olyan tartósak, de egyelőre nem tudjuk, hogy egy-egy szettel pontosan mennyi kört lehet megtenni. Az viszont kizárt, hogy valaki egy vagy két cserével teljesíteni tudja majd a távot."
"Ami a teljesítményüket illeti, még lesz némi dolgunk, ugyanis mindig van tér a javításra. Ma csak ennyi volt az autóban, de nem fogok pánikba esni" – tette hozzá az Ausztrál Nagydíj győztese.
Csapattársa, Mark Webber ezúttal jobb formában volt, és mindkét edzésen ő futotta a leggyorsabb kört. A 34 éves pilóta elégedett, hogy a melbourne-i nehézségek után az autója ismét versenyképes. "Nem is volt olyan rossz ez a nap. Ma mindenki értékes adatokat gyűjtött, így majd meglátjuk, hogy hol állunk szombaton. Eddig minden rendben ment. Az edzés egész jó volt, de nagyon szoros a csata."
"A McLaren nagyon jó formában van, de remélem, hogy vasárnapig le tudjuk őket rázni magunkról. Még előttünk áll egy edzés és az időmérő" – tette hozzá az ausztrál pilóta, akinek nem volt különösebb gondja a KERS-szel: "Az idő nagy részében jól működött."
A csapatok nem támadják a Red Bull-t, de figyelik az RB7-est
A Formula-1-ben szereplő csapatok nem indítanak háborút a Red Bull-Racing ellen a szövetségnek keresztül.
A riválisok azonban nem veszik le a szemüket a Renault motorral hajtott versenygépről.A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyértelműen kijelentette, hogy a Red Bull 2011-es évre tervezett autója legális, minden előírásnak megfelel és az összes tesztet sikeresen teljesítette.
A címvédő osztrák gárda nem érti az állandó támadásokat és a lehető leghamarabb rövidre zárná az autója körül kialakult vitát.
A csapatok nem támadják a „bikákat”, de a háttérből továbbra is figyelni fognak.
„Nekünk egy másik szárnykérdést kellett rendeznünk Ausztrália után, így nem tudtunk a Red Bull első légterelőjére koncentrálni. A Red Bull autóját ellenőrizték, és, ha az FIA legálisnak minősítette, akkor rendben van. Természetesen rajta tartjuk a szemünket, és a Red Bull ezt tudja, de úgy gondolom, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a saját autónkra, minthogy más autójával foglalkozzunk többet.” – mondta Monisha Kaltenborn, a Sauber F1 Team ügyvezető igazgatója.
„A szabályok egy teljesen merev autót követelnek meg, de mindannyian tudjuk, hogy ez lehetetlen, mivel minden mozog. A kérdést a dőlésszög képezi, amit az FIA folyamatosan különböző vizsgálatokkal ellenőriz. Az FIA folyamatosan próbál a vizsgálatokon fejleszteni és idén egy új teszttel állunk szemben. A Red Bull átment a teszten, így különösebben nincs mit mondani ezzel kapcsolatban.” – mondta Ross Brawn, aki nem vette el annak a lehetőségét, hogy lemásolják a Red Bull autóját.
„Ha a Red Bull sikeresen teljesíti a vizsgálatokat, akkor nincs miről beszélni. Továbbra is figyelemmel fogjuk kísérni a Red Bull autóját, de nem tudjuk, hogy erre az útra lépünk vagy sem.” – nyilatkozta Eric Boullier, a Lotus Renault GP Team főnöke.
Horner: Jól és megbízhatóan teljesít a KERS a Red Bull-ban
Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke elégedetten nyilatkozott a sajtónak az első napot követően Malajziában a KERS rendszerről.
Horner ugyanakkor hozzátette, csak később fognak döntést hozni a technológia használatáról.
Christian Horner
Ausztráliában egyszerű volt a helyzet. Pénteken mindkét autónkban teszteltük a rendszert és nem volt vele különösebb gond, ám mivel nem akartunk különösebb kockázatot vállalni a megbízhatóságot illetően és rájöttünk, hogy a KERS nélkül is elég gyorsak vagyunk, úgy döntöttünk, hogy mellőzzük a használatát a hétvégén.
Itt most Malajziában mindenféleképpen használni szeretnénk, és erre minden esélyünk megvan, miután az autóinkban jól és megbízhatóan futott a rendszer.
A végleges döntést azonban csak az adatok elemzése és a közös egyeztetés után hozzuk meg a mai este folyamán.
Hamilton: A Red Bull holnap fog villantani!
A McLaren Mercedes 2008-as világbajnoka biztos abban, hogy a Red Bull-Racing istálló nem mutatott meg mindent az első napon Malajziában.
Lewis Hamilton úgy véli, hogy a Red Bull csak szombaton, az időmérő edzésen fog magasabb fokozatba kapcsolni.
Lewis Hamilton
Úgy vélem, hogy a mai napon egy szemfényvesztésnek voltunk szemtanúi. Biztos vagyok benne, hogy a Red Bull még mindig nem mutatott meg mindent és csak holnap fog robbantani az időmérő edzésen. Most azt mondom, hogy legalább 0,5 másodperccel tudnak ennél jobb időt autózni.
A második szabadedzésen nagyon közel voltunk hozzájuk, de tudom, hozzánk hasonlóan ők sem játszották ki az összes kártyájukat, szóval izgalmas hétvége elé nézünk. Közelebb kerültünk hozzájuk, de, hogy mennyire, az csak holnap fog kiderülni az időmérőn.
Ezzel együtt elégedett vagyok a csapatom munkájával, és úgy gondolom, hogy sikerült előrelépnünk és jó úton haladunk előre. Még mindig van egy kis időnk a fejlődésre a harmadik edzésen, szóval bizakodó vagyok.
A Red Bull két pilótája, Mark Webber és Sebastian Vettel az első szabadedzést az első és 17., a második gyakorlást az első és negyedik helyen zárta.
"Jól állunk, de még korai lenne bármit is mondani. Száraz pályán mehettünk és az autó jól teljesített. Megbízható volt, amely mindig nagyszerű. Minden abroncsot le tudtunk ellenőrizni - beleértve az újat is, melyet a Pirelli ide elhozott. Nagyon meleg van. A mai információkat át kell néznünk, de eddik jól állunk."
Sebastian Vettel:
"Sok kört teljesítettünk délelőtt, mivel volt egy extra szett abroncsunk - és délután többé kevésbé a tervek szerint tudtunk dolgozni. Nem volt nagyobb problémánk, sok kört teljesítettünk és sok dolgot megtudtunk. Nyilvánvalóan a gumikopás teljesen más, mint Melbourne-ben. Azt hiszem, ezzel mindenki így van. Meglátjuk, hol leszünk a holnap."
Utolsó kommentek