www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Shanghai 1

2011.04.14. 19:32 | Andrejja | Szólj hozzá!

Kínai Nagydíj 2011: Sajtótájékoztató menete

Íme a 2011-es  Kínai Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatójának pontos menetrendje.

DÁTUM IDŐ VENDÉGEK
     
Csütörtök, április 14. 15:00
 

Rubens Barrichello (Williams)
Lewis Hamilton (McLaren)
Vitantonio Liuzzi (HRT)
Michael Schumacher (Mercedes)
Sebastian Vettel (Red Bull) 

 

Péntek, április 15. 16:00

Aldo Costa (Ferrari)
James Key (Sauber)
Paddy Lowe (McLaren)
Naoki Takunaga (Renault)
Geoff Willis (HRT) 

 

Szombat, április 16. Időmérő Az első három helyezett
     
Vasárnap, április 17. Verseny Az első három helyezett

Vettel: Minden hétvégén újraoszthatják a lapokat

A Red Bull Racing versenyzője két győzelmet szerzett az idén, mégsem bízza el magát. A német pilóta úgy véli, hogy minden egyes versenyhétvégén újraoszthatják a lapokat és mindig mindent elölről kell kezdeni.

"Malajziában is láthattuk, hogy nagyon szoros a csata, ezért soha nem ülhetünk a babérjainkon. Eljön majd a nap, amikor a második, az ötödik vagy a tizedik hellyel kell megelégedni, de ez is része a Formula-1-nek. Mindenki tudja, hogy milyen gyorsan megváltozhatnak a dolgok" – jelentette ki a címvédő Sanghajban.

"Minden hétvége nagyon hosszú, ahol péntektől szombatig azon dolgozunk, hogy megfelelően felkészítsük az autót az időmérőre és a versenyre. A célunk, hogy a kvalifikáció után a verseny is jól sikerüljön, hiszen a pontokat vasárnap osztják."

Az első két verseny szinte problémamentesen telt Vettel számára, mindössze a KERS okozott nehézséget, amelyet Ausztráliában csak a tréningeken használtak, Malajziában pedig a verseny alatt kellett lekapcsolni rendszert, miután az hibát jelzett. A 23 éves pilóta tisztában van azzal, hogy a hibrid rendszer nagy előnyt jelenthet, ezért bízik abban, hogy ezúttal a teljes hétvégén használni tudja. "A fiúk keményen dolgoztak ezen, ezért bízom benne, hogy Kínában semmi gond nem lesz a rendszerrel."

Ami az erőviszonyokat illeti, Vettel szerint hibát követ el, aki leírja az élcsapatokat. "A McLaren sokat fejlődött és megközelítettek minket. A tesztek során a Ferrari és a Mercedes is nagyon gyors volt, ezért róluk sem szabad megfeledkezni. Többször is elmondtuk, hogy nagyon gyorsan megváltozhat a hierarchia, ezért is fontos, hogy minden alkalommal a lehető legtöbb pontot szerezzük. Pontosan ez lesz a cél a hétvégén is."


Alonso: Vettel jelenleg utolérhetetlen

A Ferrari nem tudott megfelelni a saját elvárásainak az évad első két versenyén, amelynek hátterében a maranellói csapat elmondása szerint elsősorban az áll, hogy az időmérőn nem sikerült mindent kihozni az autóból. A versenytempóval azonban elégedettek a pilóták: Fernando Alonso és Felipe Massa is meg van győződve arról, hogy az incidensek (baleset, elrontott kerékcsere) nélkül Malajziában a dobogóért harcolhattak volna. Emiatt a Scuderia bizakodóan várja a hétvégi megmérettetést, ahol több újítás is lesz autón.

"Egy kicsit csalódott vagyok, hogy Sepangban nem állhattam dobogóra, ugyanis ez a nagyszerű eredmény elérhető távolságban volt. Jót tett volna csapatnak egy ilyen siker" – jelentette ki a spanyol pilóta, aki Sanghajban nem számít problémára a szabályozható hátsó légterelővel.

"Sajnos Malajziában nem úgy működött, ahogyan kellett volna, de szerencsére a mérnökök megtalálták a hibát és kijavították. Ha a rendszer jól működött volna, akkor az egyenesben könnyebben előzhettem volna, és nem kellett volna belemennem egy veszélyes kerék a kerék elleni manőverbe. Balesetek mindig előfordulhatnak az autósportban. Gyorsabb voltam, mint ő (Hamilton), ezért meg kellett próbálkoznom az előzéssel, különben a többiek utolértek volna. Ami a büntetést illeti, nem akarok beszélni róla, mivel semmin sem változtatott."

A kétszeres bajnok nem foglalkozik a történtekkel és helyette a Kínai Nagydíjra összpontosít. "Akárcsak Ausztráliában, Malajziában is láthattuk, hogy a versenytempónk jobb, mint az időmérős teljesítményünk. Sepangban Felipe és én elég gyorsak voltunk ahhoz, hogy dobogóra álljunk. Noha ez nem sikerült, mégis nagyon fontos, hogy benne volt a pakliban. Szívesen harcolnék a győzelemért, de sajnos Sebastian Vettel jelenleg elérhetetlen távolságban van a Red Bull Racing autójával. A mérnökeink már keményen dolgoznak, hogy javítsanak a 150° Italia teljesítményén. Kínában egy új első szárnyat és más aerodinamikai elemeket is kapunk. Reméljük, hogy előnyt jelentenek majd, de pontos adatokat csak a szabadedzésen kapunk. Ezen a hétvégén is az lesz a célunk, mint eddig: az időmérőn a lehető legjobb rajtpozíciót akarjuk megszerezni, a versenyen pedig minden lehetőséget megragadunk."

"Az előrejelzések szerint sokkal hidegebb lesz, mint az elmúlt hétvégén. Hasonló időjárás lesz, mint Ausztráliában. Pénteken megfigyelhetjük, hogy az abroncsok hogyan üzemelnek majd ezen a pályán. Akárcsak az első két versenyen, most is a kemény és a lágy keveréket használjuk. Malajziában máshogy alakultak a dolgok, mint Ausztráliában, ezért ki kell deríteni, hogy ebben mekkora szerepet játszott a hőmérséklet és mekkora szerepet a pálya vonalvezetése és a felszíne" – tette hozzá Alonso.

A spanyol pilóta csapattársa, Felipe Massa szintén jobb kezdésre számított, és sajnálja, hogy nem állhatott dobogóra. "Két verseny már lefutott: a győztes mindkét alkalommal ugyanaz a pilóta volt, és eddig csak három csapat képviseltette magát a dobogón – sajnos mi nem voltunk köztük. Versenyzőként csak akkor lehetsz elégedett, ha győzöl – ha ez nem sikerül, akkor megpróbálsz változtatni a helyzeten. Szerencsére nem olyan vészes a helyzet, mint egyesek gondolják."

"Mindenki nagyon keményen dolgozik, a gyárban és a helyszínen is, hogy javítani tudjunk az autón. Még nem tudjuk, hogy meddig fog tartani,de persze remélem, hogy gyorsan mennek majd a dolgok. Kínában új elemeket kapunk, amelyeket tesztelni fogunk. Hogy pontosan hol állunk a vetélytársakhoz képest, csak Törökországban derül ki, ahol jelentős újításokat kapunk."

"Tény, hogy az időmérőn egyik hétvégén sem voltunk gyorsak, és Ausztráliában a versenytempónk sem volt túl jó, Malajziában viszont rendben volt a sebességünk. Fontos, hogy a versenyen most is jól szerepeljünk, és akárcsak tavaly, most is javítani akarunk az időmérőn. A télen azt mondták, hogy idén az időmérőnek nem lesz olyan nagy szerepe, mert több előzés lesz. Ezzel szemben láthattuk, hogy ha valaki nem az élről rajtol, még akkor is nehéz dolga van, ha a versenytempó rendben van. Ezen kell javítani, ugyanis ezen a téren még nem vagyunk egy szinten a legjobbakkal."

"Malajziában a versenyemet nagyban befolyásolta a kerékcsere, ami nem sikerült jól. Mivel idén gyakrabban kell a bokszba hajtani fontos, hogy tökéletesen működjön a csapatmunka, beleértve a versenyzőt is. Sepangban éppen az első kerékcsere nem sikerült, ami a lehető legrosszabb, hiszen ilyenkor sokkal többet veszítünk vele, ugyanis az autók között még kicsi a különbség. Később, amikor rendeződik a mezőny, és öt másodperces előnyünk van a mögöttünk haladóval szemben, már nem jár olyan nagy veszteséggel egy ilyen hiba. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Formula-1 egy csapatsport, ahol a versenyzőknek, a mérnököknek és a szerelőknek is fontos szerepük van. Idén talán még jobban."

A brazil pilóta szerint nemcsak a kerékcserék, de a stratégia is nagyobb szerepet kap az idén. "A futam végén sokkal több a pozíciócsere, mert néhány versenyző megpróbál megspórolni egy kerékcserét, annak ellenére is, hogy elhasználódtak a gumik. Fontos, hogy a stratégia és a kerékcserék sorrendje is megfelelő legyen, nehogy az utolsó körökben úgy kelljen harcolni, hogy a gumik már elfogytak. Persze nemcsak a mérnökökön múlik, hiszen a versenyző érzi a gumikat, és ő tud spórolni velük.”

"Ami a Kínai Nagydíjat illeti, kétszer álltam már a dobogón, tavaly csak a kilencedik helyet meg az esőfutamon. Az időjárás mindig kiszámíthatatlan, a pálya viszont szép. A hosszú egyenesben eddig nehéz volt az előzés, a szabályozható hátsó szárny miatt azonban most könnyebb dolgunk lehet."


Webber: Vettel nemcsak engem győzött le...
 

A 2011-es évadban számos újítást vezettek be a Formula-1-ben, ezek azonban nem zavarták meg a címvédő Sebastian Vettelt, aki mindkét futamot megnyerte. Miközben a német pilóta magabiztosan vezet, csapattársa, Mark Webber még egyetlen alkalommal sem tudott dobogóra állni, és meg kellett elégednie egy 5. és egy 4. hellyel.

Az ausztrál pilóta jelenleg a negyedik helyen áll az összesítésben 28 ponttal lemaradva kollégájától, mégsem esik pánikba. "Egy fiatalabb versenyző lehet, hogy pánikba esne, én azonban nem teszem. Tudom, hogy már kétszer kikaptam Sebtől, de nemcsak engem vert meg, hanem mindenkit ebben a mezőnyben."

"Tisztában vagyok azzal, hogy mi volt az oka ennek az eredménynek, ezért nincs okom az aggodalomra, mert ezeket a problémákat el tudjuk hárítani. A következő versenyeken változhat a helyzet, hiszen még semmi sincs veszve" – tette hozzá a 34 éves pilóta.


Hamilton: Vettel nem verhetetlen!

Lewis Hamilton, a McLaren Mercedes versenyzője szerint Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka nem verhetetlen.

Hamilton már ezen a hétvégén Kínában megfogná a címvédőt.

Lewis Hamilton

Sebastian Vettel remekül kezdte a szezont, és nem lehet oka a panaszra. Ausztráliában és Malajziában is nyert, de nem verhetetlen. Malajziában láthattuk, hogy milyen közel vagyunk hozzájuk, csak egyszerűen nem jött ki számunkra a lépés.

Szóval tényleg úgy gondolom, hogy Sebastian itt Sanghajban nem verhetetlen. Nincs ok, amiért ne gondolnám ezt. Úgy gondolom, hogy itt tényleg komoly esélyünk van a győzelemre. Pontosan tudjuk, hogy egy versenyen bármi megtörténhet. De azt el kell mondanom, hogy a tiszta versenytempót tekintve nagyon nehéz őket legyőzni.

Nagyon fontos a stratégia és, ha Malajziában jobb taktikám lett volna, akkor harcban lehettem volna a győzelemért.

Biztos vagyok benne, hogy csúcsformában fognak versenyezni, de van néhány új fejlesztésünk, ezért érdekes lesz a játék.

Egyszerűen megfogalmazva a Red Bull-nak jobb autója van, míg nekünk a KERS rendszerünk jobb.


Newey elismerte: A KERS fejfájást okoz

A Red Bull Racing meghatározó szerepet játszott az évad első két futamán, azonban a Milton Keynes-i brigád évadkezdete nem volt problémamentes, ugyanis a kinetikus energia-visszanyerő rendszer használatát többször is mellőzniük kellett. Ausztráliában például csak a tréningen vetették be a plusz 82 lóerőt biztosító rendszert. Ezen a helyszínen a pálya vonalvezetéséből adódóan ez még nem jelentett különösebb veszteséget, Malajziában azonban Mark Webber komoly hátrányba került azzal, hogy sem a rajtnál, sem a verseny alatt nem működött megfelelően a KERS.

A címvédő, Sebastian Vettel szerencsésebb volt: "Szerencsére a rajtnál még jól működött, ami lehetővé tette, hogy megőrizzem az első pozíciómat. Később problémát észleltünk, ezért nem használtuk, de hála Istennek ez nem okozott gondot, ugyanis ekkor már elegendő előnyöm volt."

A csapat tervezője, Adrian Newey elismerte, hogy a KERS jelenti a legfőbb gondot. "A különböző rendszerek közül a KERS integrálása jelenti a legfőbb problémát. Arra törekedtünk, hogy minimálisra csökkentsük az ebből származó aerodinamikai hátrányt."

Noha a Red Bull Racing saját bevallása szerint legszívesebben nélkülözné a rendszer használatát, a Williams technikai vezetője, Sam Michael szerint ezt még a címvédő csapat sem engedheti meg magának. "A KERS használata elengedhetetlen, és az új szabályok, mint a 640 kilogrammra növelt minimum tömeg, valamint a fix súlyelosztás (46:54) elhanyagolhatóvá teszi a rendszer komponenseiből származó hátrányt."

Newey szerint a helyzetüket az is megnehezíti, hogy a Red Bull Racing nem gyári csapat. "A fejlesztések során nem számíthatunk a gyártó segítségére. A jelenlegi KERS arra a rendszerre alapul, amelyet a Renault 2009-re fejlesztett ki. Ezt alakítottuk át az igényeink szerint. A KERS a független csapatoknak fejfájást okoz, és ez nem hiányzik. A szabályok miatt azonban fontos a használata, így ezen a téren is a legjobb tudásunk szerint akarunk teljesíteni."


Vettel: Összetévesztettek Alonsóval

A címvédő Sebastian Vettel a bajnoki tabella éllovasaként utazott el Kínába, ahol már a reptéren nagy tömeg fogadta. A Red Bull Racing versenyzője a Motorsport Magazinnak adott interjúban számolt be a Kínában töltött első pillanatokról, valamint a hétvégével kapcsolatos terveiről.

Milyenek a kínai rajongók?
Sebastian Vettel
: "Már tavaly is nagyon sok rajongó jött ki a reptérre, de voltak, akik eleinte összetévesztettek Fernando Alonsóval. Ettől eltekintve minden évben élvezem, hogy ilyen sok rajongóval találkozhatok."

Az egyik PR-rendezvényen szinte összenyomtak.
Sebastian Vettel
: "Igen. Néha nehéz megértetni az emberekkel, hogy egymás után kerülnek sorra, ugyanis attól tartanak, hogy már nem jut rájuk idő. Emiatt kisebb pánik alakulhat ki."

Milyen érzésekkel vágsz neki a hétvégi versenynek?
Sebastian Vettel
: "Volt ugyan két jó versenyünk, de semmi sem fog az ölünkbe hullani. Keményen kell dolgozni, és a holnapi napot maximálisan kihasználni arra, hogy a lehető legjobban előkészítsük az autót."


Vettel: KERS rendszerrel akarunk versenyezni Kínában

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing 2010-es világbajnok versenyzője elmondta, KERS rendszerrel akarnak versenyezni Kínában.

Vettel erősen bízik abban, hogy a kinetikus technológia a segítségükre lehet.

A Red Bull-Racing az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat KERS rendszer nélkül nyerte meg. A címvédő osztrák istálló úgy döntött, hogy mellőzi a fékezéskor elnyelt energiát visszanyerő „turbó” használatát, mivel aggódtak a megbízhatóság miatt.

Malajziában végig ott volt a KERS az RB7-esekben, de Sebastian Vettel és Mark Webber autójában is meghibásodott.

„A csapat keményen dolgozott azért, hogy a KERS megbízható legyen, és biztos vagyok abban, hogy ez így is lesz itt Kínában. A célunk az, hogy az egész hétvégén használjuk.” – mondta Sebastian Vettel.

A KERS-t körönként 6,7 másodpercig lehet használni, mely 82 plusz lóerőt jelent.


Webber: Vettel szériája? Semmi sem tart örökké!

Mark Webber, a Red Bull-Racing ausztrál versenyzője szerint biztos abban, hogy hamarosan ő is versenyeket fog nyerni.

Webber szerint Sebastian Vettel győzelmi szériája véget fog érni.

Mark Webber

Tény, hogy Sebastian nagyon jól kezdte a szezont és mindkét versenyt megnyerte, de nem tart minden örökké. Ausztráliában és Malajziában is komoly problémáim voltak, de, ha megnézzük, ehhez képest jó eredményeket értem el.

Malajziában nem voltunk egymástól távol, de a KERS problémája megpecsételte a sorsom. Szóval nincs miért aggódnom, mivel tudom, hogy nem lehet az összes versenyem ilyen, és ott tudok lenni az első helyen.

Ettől független maximálisan elismerem, amit Sebastian eddig nyújtott, mert remek munkát végzett az időmérőkön és a versenyeken is.


Hamilton: Vettel nem jobb, mint én!

Lewis Hamilton, a McLaren Mercedes 2008-as világbajnoka szerint Sebastian Vettel összességében nem jobb versenyző, mint ő.

Hamilton úgy véli, hogy egyszerűen a McLaren gyengébb a Red Bull autójánál.

Sebastian Vettel, az F1 új világbajnoka 2010 óta hatalmas népszerűségnek örvend, ami talán nem is meglepő, mivel az F1-ben is felért a csúcsra és az idei szezonban egyelőre verhetetlennek tűnik.

Vettel egyik legnagyobb riválisa az a Lewis Hamilton, akit Fernando Alonso és Sebastian mellett a legjobb versenyzőnek tartanak a Formula-1-ben.

Hamilton elismeri Vettel képességeit, de szerinte nem jobb nála.

„Úgy gondolom, hogy az autónkból hiányzik valami. De nem gondolom azt, hogy Sebastian jobb lenne, mint én.” – mondta Lewis Hamilton.

„Azt mondanám, hogy az autójuk egyszerűen jobb, mint a miénk.” – tette hozzá Hamilton. „Ezzel együtt azt sem mondanám, hogy az autónk sokkal lassabb. A KERS sokat érhet, és szerintem nekünk van a legjobb KERS rendszerünk a mezőnyben.”


Mi a Red Bull fölényének a titka?
 

Erre a kérdésre egyszerre könnyű, de egyben nagyon nehéz válaszolni. Ha egyszóval kellene kifejezni, hogy miben is jár a Red Bull a többiek előtt, akkor az minden bizonnyal az aerodinamika, de az igazság ennél azért egy kicsit összetettebb. A kanadai auto123.com most azonban megpróbálja kideríteni az „igazságot”.Adrian Newey legutóbbi alkotása a Renault motoros RB7-es ismételten állandó beszédtéma a Formula-1 paddockjában. A tavalyi évben mindkét világbajnoki címet besöprő energiaitalosok két pole pozícióval és két futamgyőzelemmel kezdték az idei szezont. De vajon mitől is ilyen jó a Red Bull RB7-es? A legtöbben, köztük a McLaren mérnökei erre azt mondják, hogy a flexibilis első szárny miatt, amely nagy sebességnél szinte a földet súrolva jelentős mértékben növeli az RB7-es leszorító erejét.

A Red Bull szabályokat súroló első szárnya azonban minden FIA teszten megfelel, és a csapat vezetője, Christian Horner szerint a McLaren gondja az ő szárnyukkal mindössze annyi, hogy „a McLaren egy olyan utót készített, amelynek a hátsó része túlságosan alacsonyan van, így az alacsony első szárny koncepció náluk nem működik. Mi elég magas homlokszöggel futtatjuk az autóinkat, így elkerülhetetlen, hogy amikor az autó hátulja magasabban van, akkor az eleje viszont alacsonyabbra kerül.”

És valóbban, az auto123.com Malajziában a WRI2 segítségével készített egy fotósorozatot, ahol nagyszerűen kivehető, hogy a Red Bull homlokszöge jelentősen nagyobb, mint a McLaren, vagy a Ferrari autóján alkalmazott megoldásnál, ahol az autók padlója gyakorlatilag majdnem vízszintes.

De egyáltalán mekkora előnyt jelent a magasabb homlokszög? Rengeteget, de a kérdés nem ilyen egyszerű. Egy kicsiny homlokszög is szívóhatást generál, ami pedig növeli a leszorító erőt. De és ezen van a hangsúly ez a szög hihetetlenül érzékeny, egy tized hüvelyknyi (1 hüvelyk 2,54 centiméter) eltérés a padlólemez síkjában az autó elejének vagy a hátuljának irányában jelentős változást eredményez a leszorító erő tekintetében. Ugyanis így több levegőt lehet a diffúzorhoz vezetni, így tulajdonképpen a Red Bull diffúzora sokkal „nagyobb” mint azt gondolnánk, ráadásul a Red Bull kipufogórendszere jelentősen növeli az autó diffúzorának hatékonyságát, így a Red Bull nem érzi meg annak a kedvezőtlen hatását, hogy hatalmas levegő mennyiséget kell átpréselnie az autó alatt a diffúzoron keresztül.

A Red Bull egész rendszere tehát egy nagyon hatékony koncepció, amely maximálisan kihasználja a padlólemezre és a diffúzorra ható nyomásváltozást és leszorító erőt. Ezért nem csak az apró elemeket kell néznünk, hanem az RB7-es egész koncepcióját, és ezek az apró elemek átgondolt összessége teszi az RB7-est olyan fantasztikus autóvá. Az ellenfeleknek, így a McLarennek és a Ferrarinak a Red Bull legyőzéséhez tehát nem lesz elég egyszerűen csak bebarkácsolniuk egy magas hátsó részt az autóik alá és várni az érkező leszorító erőt…


A Red Bull még bizonytalan a KERS használatát illetően

A Red Bull még nem tudja, a KERS bent marad-e az autóban a Kínai Nagydíjra és a futamot megelőző időmérő edzésre.A világbajnok csapat megbízhatósági probléma miatt nem használata energia-visszanyerő rendszerét Ausztráliában és a rendszerrel egy héttel ezelőtt, Malajziában is problémák voltak.

Sebastian Vettel, aki a pole pozícióból indulva mindkét 2011-es verseny megnyerte, elmondta, reméli az RB7 egész hétvégén az energia-visszanyerő rendszerrel működhet.

"Lenne értelme a KERS rendszer használatának és nyilvánvalóan ez is a célunk. Igen, holnap használni fogjuk - remélem szombaton és vasárnap is."


Marko: Mindkét pilótánknak egyenlő esélyei vannak
 

A Red Bull csapat szaktanácsadója, Helmut Marko szerint Webbernek nem kell a miatt aggódnia, hogy a gyengébb 2011-es szezonkezdés következtében a kettesszámú pilóta szerepébe kerülne a csapatnál.

Vettel 100%-os teljesítményt nyújtva két pole pozíciót követően két futamgyőzelmet szerezve 50 pontjával magabiztos fölényben vezeti a 2011-es világbajnokságot. Ezzel szemben az Ausztráliában több problémával, Malajziában pedig a KERS rendszerrel szenvedő Webber 22 pontjával az összetett 4. helyén áll, Marko szerint azonban még semmi sincs veszve az ausztrál számára.

„Mindkét pilótánk teljes mértékben egyenlő” – nyilatkozta Marko. „Én emlékszem a tavalyi évre, ahol Vettel vezette az első versenyt, de csak a 4. lehetett egy kisebb műszaki probléma miatt, majd a második futamot szintén az első helyről kellett feladnia, amikor eltört a felfüggesztése. Így azt kell mondanom, hogy a technika néha nagyon kegyetlen tud lenni, és Sebastian balszerencséje tavaly nagyobb volt, mint Mark problémai az idei első két futamon, és ez egy hosszú szezon lesz.”


Webber: Seb dominanciája nem tart örökké

Mark Webber mérgesen reagált arra a feltételezésre, hogy a Red Bullnál ugyanolyan szerepet tölt be, mint Michael Schumacher idejében Eddie Irvine a Ferrarinál. A csütörtöki sajtótájékoztatón Vettel jelenlegi pozíciójáról beszéltek.

Az ír Irvine korábban azt nyilatkozta, hogy öt egymás utáni versenyen gyengébben szerepelni a csapattársnál olyan, mintha egy baseballütővel vágnák fejbe.

"Ez egy abszolút nevetséges kérdés!" - válaszolt Webber. "Elég régóta ismernek. Öt győzelem egymás után? Igen, de ez nem jelent semmit, nemcsak engem győzött le, mindenkit megvert - ezt senki sem tűrheti! Talán mindnyájunknak otthon kellene maradnia!"

Az ausztrál pilóta hozzátette, egy erős visszavágás következik: "Ezt teszik az ellenfelek. Semmi sem tart örökké, ez már csak így van. El szeretném mondani, Vettel jó munkát végez és Malajziában közel voltunk egymáshoz. Majd meglátjuk, itt mire leszünk képesek. Azt hiszem, megállítom őt."


Hamilton: Őrzi az előnyét a Red Bull

Lewis Hamilton szerint a Kínai Nagydíjon ismét Sebastian Vettel lesz az, akit le kell győznie annak, aki meg akarja nyerni a futamot.

A Maláj Nagydíj időmérőedzésén Lewis Hamilton képes volt megszorongatni a világbajnoki címvédőt, és a 2011-es bajnokságot is vezető Vettelt. A futamon azonban a gumistratégiának köszönhetően az angolnak már nem volt esélye a Red Bullal szemben, a Fernando Alonsóval történt afférja és büntetése révén pedig végül csak a 8. pozícióban „ért” célba. Hamilton azonban optimista, hogy Sanghajban végre felállhat majd a dobogó legmagasabb fokára, ez azonban szerinte nem lesz könnyű, mert jelenleg továbbra is a Red Bull a legjobb autó a mezőnyben.

„A hőmérséklet itt megfelelőbb, így remélem, hogy az autónk is jobb lesz, mint legutóbb” – nyilatkozta Hamilton. „Da hogy vajon közelebb, vagy messzebb leszünk e, mint voltunk legutóbb az majd kiderül. A verseny tempónk általánosságban egészen hasonlónak tűnik hozzájuk (Red Bull), csak az időmérőedzés az, ahol egyértelműen előnyben vannak.”

Ez az előny legutóbb azonban csak 1 tizedmásodperc volt, így Hamilton ezért is, valamint a Red Bullnál problémás KERS rendszer miatt is nagy reményeket fűz a hétvégi Kínai Nagydíjhoz, de azért tudja, hogy nagyon nehéz lesz megverni a Red Bullokat. „Közzel voltunk, de biztos vagyok benne, hogy újra az élen lesznek, és a sebességük jobb lesz a legutóbb mutatottnál.”

Ezért is a McLarennek nem szabad megállni a fejlesztésekkel, így most Sanghajra egy új padlólemezzel és kipufogórendszerrel készül a csapat. „A legutóbbi nagydíjon használt fejlesztéseink nem igazán működtek, így most majd megpróbáljuk működésre bírni őket, mert jelentős teljesítmény rejlik bennük.”

Mindeközben Vettel nem igazán aggódik. „Számunkra minden verseny ugyanazt a játékot jelenti” – nyilatkozta Vettel. „Mi ismét megpróbálunk győzni, de láttuk a legutóbbi futamon, hogy nagyon szoros a helyzet, így semmire sincs garancia.”


 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr42826513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása