Vettelt nem lehetett letaszítani trónjáról
Az installációs köröket követően a versenyzők rögtön a pályára hajtottak. Közülük, bár panasszal élt autójának fékezés közbeni viselkedésére, Michael Schumacher volt az egyik leggyorsabb.
Kisvártatva azonban helyreállt a rend, és a címvédő Sebastian Vettel vette át a vezetést. Lágy gumin aztán ismét egy Mercedeses, Nico Rosberg állt az élre, ekkor azonban már túl volt az edzés az egyharmadán.
Mint kiderült az edzésen, a Red Bullnál továbbra sem tiszta a KERS-kérdés. A BBC Sport bokszutcai riportere, Ted Kravitz szerint: „A Red Bull tervei között szerepelt, hogy a harmadik edzésen használni fogják a KERS-t, és megbízhatóvá teszik azt. Úgy értesültem, hogy az elemek az autóban vannak, mivel működtetni kell azokat a rajtnál, még akkor is, ha ennek a futamnak a startjánál sokkal kevésbé lesz fontos a tapadás, mint Malajziában volt. Kívülről nem lehet megmondani, hogy tényleg használják-e a KERS-t. Az edzés végére megpróbáljuk kideríteni, hogy jelenleg működik-e a rendszer.”
Mark Webber az edzés nagy részét a bokszban töltötte, a kiírás szerint az autójában a KERS-szel. Negyed órával a leintés előtt futotta első gyorskörét, mely akkor az ötödik helyre volt jó, ám mivel a végére nem tudott kijönni, egyre csúszott hátrébb a tabellán.
Helyette csapattársa mutatta meg az egészséges Red Bullban rejlő energiát. Öt perccel a leintés előtt az élre ugrott, ahonnan a két, egyre gyorsuló McLaren sem tudta letolni. A végén Jenson Button bizonyult a második leggyorsabbnak, míg Lewis Hamilton a harmadiknak. Negyedikként zár Nico Rosberg, akit Fernando Alonso, Felipe Massa, Vitalij Petrov, Adrian Sutil, Michael Schumacher és Paul di Resta követ az első tízben.
Kínai Nagydíj A 3. szabadedzés végeredménye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sebastian Vettel indulhat az élről Kínában
Rendkívüli meglepetéssel indult a 2011-es évad harmadik időmérő edzése, melyen a Red Bull ausztrál versenyzője rögtön az első etapban kiesett. A vélhetően KERS nélküli autóra kemény gumikat szerelt a csapat, mely összeállítás az autó remek aerodinamikai képessége ellenére sem engedte meg gazdájának, hogy bekerüljön a második szakaszba.
Az etapot Nico Rosberg hozta, s szintén nagy meglepetésre, márkatársa, Michael Schumacher is egészen az ötödik helyig jutott. Természetesen ők már lágy gumikon, míg Sebastian Vettel, aki egyébként a hatodik helyen végzett, márkatársához hasonlóan keményen. Rosberg és Vettel között a gumikülönbség ellenére is csak négytizedes az eltérés.
Mark Webberrel búcsúzott: Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, Jerome D’Ambrosio, Timo Glock, Vitantonio Liuzzi és Narain Karthikeyan.
A Q2 mondhatni meglepetés nélkül, Michael Schumacher búcsújával végződött. A német az utolsó egyenes végén rontott, amivel aztán minden esélye elúszott. A Mercedes rövidke uralma ezzel véget is ért, habár Rosberg tovább jutott, ő is csak a 9. helyig ért fel.
Mindketten a végjátékban harcoltak a Q1-ért, azok után, hogy Vitalij Petrov autója leállt, ő pedig hol máshol, a pálya közepére tette le munkaeszközét. Ezek után nem maradt más választása a versenyigazgatónak, mint leállítani az edzést az utolsó két percre.
Az etap legjobbjai a McLaren duója volt, akik közül Lewis Hamilton bizonyult a gyorsabbnak. Kiestek ellenben: Adrian Sutil (akit csapattársa, Paul di Resta búcsúztatott), Sergio Perez, Kamui Kobayashi, Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Nick Heidfeld és Pastor Maldonado.
A mindent eldöntő etap kezdetén Sebastian Vettel három lila szektort követően 1:33.706-tal elérte azt az időeredményt, amivel egyszerűen senkinek nem volt ereje kekeckedni. Még a hétvége során sokszor versenyképesnek bizonyuló McLarenek sem, amely csapat versenyzői közül ezúttal Button volt a gyorsabb. Azonban 2009 világbajnoka is kapott hét tizedet a címvédőtől.
A negyedik helyről Nico Rosberg várhatja a rajtot, akit a két ferraris, Jaime Alguersuari, Paul di Resta, Sebastien Buemi és a Q2-ben technikai hibával küszködő és a pályára végül vissza nem térő Vitalij Petrov követ a rajtrácsra.
A hétvége programja a vasárnap 09:00 órakor kezdődő futammal folytatódik.
Kínai Nagydíj Az időmérő edzés végeredménye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vettel: A Q2-ben én is hibáztam
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel továbbra is verhetetlen a kínai pályán: azt követően, hogy mindhárom szabadedzést megnyerte, az időmérőn is a címvédő bizonyult a leggyorsabbnak. A német pilóta a kvalifikáció után elárulta, hogy a Q2 után nem volt biztos abban, hogy idén harmadik alkalommal is az első helyre sorakozhat fel a rajtrácson.
"Nagyon boldog vagyok, hogy ismét sikerült megszerezni az első rajtkockát. Ez az egész nem volt olyan egyszerű, mint egyesek gondolják. A Q2-ben nem volt minden tökéletes, ugyanis hibáztam a gyors köröm során, de azért bíztam benne, hogy a Q3-ban minden rendben lesz" – kezdte az értékelést Vettel.
"Jól dolgozunk, de valójában csak a holnapi nap számít, a pontokat ugyanis vasárnap osztják. Pénteken a hosszabb etapok során egész jól ment az autó, ami kedvezhet nekünk. Elbízni azonban nem akarjuk magunkat, hiszen holnap új nap virrad ránk, ahol bármi megtörténhet. Egyelőre minden rendben, az első rajthely révén kedvező pozícióban vagyok. Remélem, hogy a KERS működik a rajtnál és meg tudom őrizni az első helyemet" – tette hozzá a bajnoki tabella éllovasa.
Vettel nem gondol a győzelemre Kínában
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka még véletlenül sem játszott el a győzelem gondolatával Kínában.
Vettel az élről rajtolva a pontszerzésben bízik.
Sebastian Vettel
Sorban a negyedik alkalommal lehetek itt az első helyen az időmérő edzésen, ami egy fantasztikus dolog és nagyon boldog vagyok. Ettől független mindig próbálok elvonatkoztatni az időmérőt és a futamot illetően, mivel vasárnap osztják ki a pontokat.
Nagyszerű időmérő edzés volt ez számomra, noha a Q2-ben nem ment minden rendben. Az autó sem volt tökéletes és hibáztam is. A Q3-ban már nagyon jók voltunk, sikerült feljavulnunk, de tudjuk, hogy holnap ismét minden a nulláról kezdődik. A verseny az, amit meg kell nyernünk. Úgy gondolom, hogy jó esélyünk van arra, hogy szerezzünk pár pontot.
A csapat remek munkát végzett, minden dicséretet megérdemel.
A verseny hosszú és kemény lesz, és bármi megtörténhet. Nem lehetünk túlzottan magabiztosak, de tény, ma egy jó napunk volt. De ezzel ennyi, nem több.
Az időmérő edzés után azért maradtam bent az autóban, mert a rögzített súlyt akarta ellenőrizni az FIA. Ha előbb kiszálltam volna az autóból, akkor megütöttem volna a bokámat. Először nem láttam azt a versenybírót, aki jelezni akarta ezt nekem, de végül minden rendben volt.
Sajnálom azt, ami Markkal történt, de biztos vagyok benne, hogy holnap fel fog zárkózni. Rossz napja volt. Az én autómban működött a KERS, ami biztosan segít majd a két McLaren ellen.
A Red Bull Vettel-t élteti, Webber-t sajnálja
Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke Ausztráliához és Malajziához hasonlóan el van ájulva Sebastian Vettel teljesítményétől.
Horner nagyon csalódott amiatt, hogy egy rossz taktikai döntésnek köszönhetően Mark Webber már a Q1-ben búcsúzni kényszerült.
Számunkra ez egy nagyon felemás időmérő edzés volt, mivel az egyik versenyzőnk, nevezetesen Sebastian Vettel ott van az első helyen, addig Mark Webber már a Q1-ben búcsúzott.
Sebastian valami elképesztően fantasztikus első kört futott a Q3-ban és csak nehezen találtuk a szavakat rá. Nem nyugodhattunk meg, mivel Lewis Hamilton akkor még nem volt kint a pályán, ezért biztonsági okokból Sebastian ismét kihajtott a bokszból. A végén kiderült, hogy tartalékolhat, ezért különösen elégedettek lehetünk.
Mark sajnos egy szörnyű napon van túl. Nagyon szerencsétlen volt és sajnáljuk azt, ami vele történt. Délelőtt egy elektronikai probléma hátráltatta, ami miatt hátrányba került az időmérő edzésen.
A Q1-ben az utolsó körében sajnos nem melegedtek fel igazán a gumik az autóján és emiatt kiesett. Úgy gondoltuk, hogy ezzel a keverékkel is ott tudunk lenni vele a Q2-ben, de sajnos nem sikerült, noha délelőtt a harmadik szabadedzésen minden jel arra mutatott, hogy meg lehet ezt csinálni. De biztos vagyok abban, hogy a versenyen sokkal jobban fognak alakulni a dolgai és keményen küzdünk azért, hogy a KERS-e készen álljon a versenyre.
A Red Bull pilótája, Sebastian Vettel pole pozícióból indulhat a vasárnapi, Kínai Nagydíjon. Mark Webber már az időmérő edzés első etapjában kiesett és csak a 18. helyet foglalhatja el a rajtrácson.
Sebastian Vettel:
"Ismét megcsináltuk, de minden egyes alkalom nehéz. Úgy gondolom, a mai nap nem volt annyira sima, mint terveztük - különösen a második etapban; hibáztam a kör során. A harmadik etapban bíztam abban, hogy sokat tudunk javulni. Nyilvánvalóan, jó munkát végeztünk, de csak nyolc méter lesz a különbség holnap a pályán. Hosszú a verseny, de úgy gondolom, elégedettek lehetünk az autóval. Pénteken a hosszabb etapok során jók voltunk, így minden okunk megvan a bizakodásra, de nem szabad elbízni magunkat - erre figyelnünk kell."
Mark Webber:
"Ez egy bosszantó nap. A harmadik szabadedzés és az időmérő edzés első része sem ment simán, végül megfizettük az árát. Úgy gondoltuk, elég jók vagyunk ahhoz, hogy a kemény keveréken is tovább jussunk - a sebességünk megvan, de nem tudtam megfelelően dolgozni az abroncsokkal. Meglátjuk, mit tudunk tenni éjszaka, de csak előre mehetek. Nem is emlékszem, mikor volt olyan utoljára, hogy az első etapban kiestem; nagyon, nagyon régen volt, rossz napunk volt ma."
Christian Horner, csapatfőnök:
"Egymás után a harmadik pole pozíció Sebastiannak és mivel nem volt szüksége arra, hogy a harmadik etapban második gyors körét is teljesítse, holnapra spórolt az abroncsokkal. A csapat herkulesi erőfeszítést végzett Mark autójának megjavításával az időmérő edzésre, azonban az első etap csalódás volt Mark és a csapat számára is, mivel kiesett. Úgy döntöttünk, második alkalommal is a kemény keveréket kapja meg, úgy éreztük, ez elég, de sajnos nem sikerült megfelelően felmelegíteni az abroncsokat. Nyilvánvalóan, utólagos visszagondolva, a lágy keveréket kellett volna választani, de úgy éreztük, a keménnyel is megfelelő időt lehet elérni. Hosszú évek óta ez az első alkalom, hogy nem sikerült az időmérő edzés harmadik etapjába jutnunk mindkét autóval."
Cyril Dumont, Renault:
"Ez szóval le lehet írni a mai napot - vegyes. Sebastian ismét lenyűgöző teljesítményt nyújtott - micsoda sebesség, három verseny és három pole pozíció, gratulálok neki. Ami Markot illeti, problémánk volt a KERS-szel ma reggel és az időmérő edzésen nem is tudtuk használni. Sajnos az első etapban kiesett, de nem kétlem, erős versenyt fut majd holnap és visszatér oda, ahová tartozik."
Berger: Vettel már jobb, mint Alonso! Vettel a legjobb!
Sebstian Vettel az idei szezonban eddig tökéletes versenyzést mutatott. Tavaly sokat hibázott, ám egyelőre úgy tűnik, hogy az első világbajnoki címe után gyorsabb, koncentráltabb, érettebb és összességében jobb versenyző lett belőle.
Eddie Jordan, korábbi F1-es csapattulajdonos legutóbb úgy nyilatkozott a Red Bull német ékkövéről, hogy már Fernando Alonso-n is túlnőtt, akit tavaly a legjobb pilótának tartott.
Hasonló véleményen van Gerhard Berger is, akinek az irányításával Sebastian Vettel 2008-ban megszerezte élete első győzelmét a Toro Rosso csapattal Monzában.
„Sebstian egyszerűen a legjobb versenyző, aki a legjobb autóban is ül egyben. Nagyon nagy tehetségnek tartom őt, aki folyamatosan fejlődik és egyre jobb lesz.” – mondta Gerhard Berger. „Lehet, hogy Sebastian autójára van felfestve az egyes rajtszám, de legbelül is ő lett az első számú.”
Utolsó kommentek