www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Neeeeews

2011.04.27. 08:57 | Andrejja | Szólj hozzá!


Vettel: Räikkönen egy nagyszerű figura

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka különösen jó kapcsolatot ápol a finn világbajnokkal, akiről természetesen csak jókat tud mondani.

Vettel szerint Kimi Räikkönen egy nagyszerű figura. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen gyakran tölti együtt a szabadidejét. Ilyenkor általában beszélgetnek, tollaslabdáznak és természetesen szaunáznak, amiben mint megtudhattuk, a „Jégember” mostanában verhetetlen.

Räikkönen tipikusan az a karakter, aki csak keveseket enged magához közel. Vettel szerencsésnek mondhatja magát, mivel nagyon jóban van a finnel.

„Kimi egy nagyszerű figura és szerintem rendkívül színes karakter. Sok olyan oldala van, amire nem is gondolnának az emberek. Mindemellett pokolian jó versenyző és pontosan tudja, hogy mit, miért csinál.” – mondta Sebastian Vettel.


Vettel: Raikkönen nyeri az összes szauna versenyt

A Forma-1-es bajnok Sebastian Vettel kedveli Finnországot. Köztudott, hogy jó barátságban áll Kimi Raikkönennel és jelenleg mindketten Svájcban élnek.

Az alpesi országban Vettel és Raikkönen sok különböző versenyen méri össze erejét. A német nem ijedt meg, hogy hagyományos finn területeken kell megmérettetnie magát. „Mostanában Kimi kicsit jobb tollaslabdában, mint én. Valamint nálam hosszabb ideig tud bent maradni a szaunában, de a finnek a szaunaversenyekben verhetetlenek.” – mesélte Vettel nevetve a német Express-nek.

„Szaunát szeretnék a Motorhome-ba!”

Sebastian Vettel megszerezte Malajziában az első helyet. A hőmérséklet 35 fok volt, de a pilótafülkében ez 60 fokra növekedett és a levegő páratartalma 90%-os volt, azonban ez a Raikkönennel közös szaunázásoknak köszönhetően meg sem kottyant neki. „Bárcsak lenne egy szauna a Motorhome-unkban. A finn fizikoterapeutám is elégedett lenne vele.  Nekem sem kellene egyedül lennem, ahogy a szauna egész idő alatt tele lett volna finnekkel.” – zárta le mosolyogva Vettel.


Még 24 nap Kimi Räikkönen NASCAR-os debütálásáig

Kimi Räikkönen pontosan 24 nap múlva fog részt venni élete első NASCAR-os versenyén az észak-karolinai Charlotte-ban. A Camping World Truck széria hetedik versenye 2011. Május 20-án, pénteken fog elkezdődni a charlottei Motor Speedwayen, amely egy másfél kilométeres ovál versenypálya.

Eddig még mindig csak kialakulóban van Räikkönen "versenymenetrendje", mivel Charlotten kívül még részt fog venni ebben a szériában újabb két versenyen.

Räikkönent raliautóban legközelebb Görögországban fogjuk látni, június közepén. Emellett a finn a hétvégét Hollandiában töltötte, ahol kilátogatott a csapata versenyére.

Mark Arnall még nem állított össze semmilyen különleges edzést Kimi számára.

"Kimi pár száz kört vezetett a tesztek során egy ovális pályán. Ezek a versenyzők mindig ugyanabba az irányba dőlnek az egész verseny alatt és elméletileg más-más izmokat használnak, mint a raliban. Minél nagyobb a sebesség, annál jobban terhelődnek a nyaki izmok." - magyarázta Arnall. "Várjunk az első versenyekig. Aztán majd meglátjuk, hogy mely izmokat kell erősítenünk."

Arnall nem tudja használni ebben az esetben a szakmai tudását, mivel még nem volt olyan nascaros versenyzője, akinek segített edzeni.

Kaj Lindström, Räikkönen navigátora úgy gondolja, hogy ha most belekezd Kimi valami újba, akkor nem fog összezavarodni.

"Nincs semmi különös ebben. Kimi erre vágyott és meg kell próbálnia mindent, hogy elérje azt, amit akar."

Foster Gillett, aki elcsábította Räikkönent a NASCAR világába, már nagyon várja a finn érkezését:

"Egy csomó kihívással kell majd szembenéznie, mivel a szezon középen vagyunk. Mégis Kimi oly sok tapasztalattal rendelkezik, hogy azt hiszem, jól fogja magát érezni itt is."


Stratégiát vált a Red Bull?

Sebastian Vettel idén háromszor indulhatott az első rajtkockából – a három pole-ból kettőt sikerült győzelemre váltania. A címvédőnek Kínában meg kellett elégednie a második hellyel, miközben csapattársa, Mark Webber a 18. rajthelyről feljött a harmadik pozícióba.

A legutóbbi futam során látottak miatt a Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner kétségbe vonja, hogy minden esetben szükséges a pole pozíció a győzelemhez. "A történtek után megkérdőjelezhető az időmérő jelentősége. Minden helyszínen mérlegelni fogjuk, hogy mennyire fontos, hogy az első sorból rajtoljunk. A stratégiáért felelős szakembereink nagy gondot fordítanak arra, hogy megfelelően építsük fel a hétvége menetrendjét" – idézi a Sunday Times a brit szakembert.

Webber már közvetlenül a futam után is felvetette annak lehetőségét, hogy a soron következő időmérő edzéseket kemény gumival teljesíti, így akár több új szett lágy keveréke is maradhat a futamra. Az elmélettel Horner is szimpatizál. "Pályától függően lemondhatunk arról, hogy mindenáron megszerezzük az első rajtkockát annak érdekében, hogy a verseny fontos szakaszában új és gyorsabb abroncsunk legyen."

"Mark megmutatta, hogy működhet ez a taktika is. Vannak, akik úgy vélik, hogy ha néhány körrel tovább tartott volna a verseny, akár nyerhetett is volna. Ugyanakkor az is igaz, hogy ha két körrel korábban intik le a futamot Sebastian győzött volna a rossznak vélt taktikával is" – tette hozzá a brit-osztrák csapat első embere.


Vettel elsősorban Newey miatt hosszabbított a Red Bull csapattal

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka elismerte, elsősorban azért hosszabbított az osztrák istállóval, mivel az megtartotta a főtervezőjét, Adrian Newey-t.

V
ettel számára a stabilitás a legfontosabb.

Sebastian Vettel 2009 óta versenyez a Red Bull-Racing istállónál, melyhez különleges kapcsolat fűzi, miután tavaly ezzel a csapattal ünnepelte élete első világbajnoki címét a Formula-1-ben.

”Buby Schumi” a bajnoki címe után nem egyszer azt hangoztatta, minden álma az, hogy a Ferrari versenyezője legyen, majd nem sokkal később 2014 év végéig meghosszabbította a szerződését az osztrák gárdával.

Dietrich Mateschitz tulajdonos azonban elárulta, a kontraktus tartalmaz egy olyan pontot, miszerint Seb bármikor, a szerződése lejárta előtt távozhat, ha úgy érzi, az autó alatta nem képes a bajnoki címért harcolni.

A Red Bull fennállása legfontosabb szerződéssorozatát kötötte meg, miután Vettel mellett az 50 legfontosabb csapattaggal kontraktust hosszabbított.

Sebastian most megerősítette, hogy a döntését kulcsfontosságúan befolyásolta az a tény, hogy többek között Adrian Newey főtervezővel is hosszabbított a csapat.

„Igen, de nem csak Adrian-ról szól ez az egész. Nehéz terveket szövögetni a jövőt illetően. Sosem tudhatod, bármi megtörténhet.” – mondta Sebastian Vettel.

„Talán visszatérek a hotelbe és lezuhanok a lépcsőn és eltörik a lábam, majd idén már nem nyerek versenyt. Lekopogom, de bármi megtörténhet.” – tette hozzá Vettel.

„Adrian az egyik legfontosabb ember a csapatban, de kérdezz meg mindenkit, hogy hány éve van hátra a szerződéséből, függetlenül attól, hogy boldog. Meg akartam hosszabbítani a szerződésemet, de nem egy teljesen más csapatban.” – utalt ezzel a stabilitásra a német.

„Ferrari? Azért beszélek ilyen gyakran róla, mert megkérdeznek. A Ferrari különleges, mint már azt sokszor mondtam. A másik pedig az, hogy válaszolok annak, aki a Ferrariról kérdez. Ez a két ok, amiért ilyen gyakran szóba kerül.”

„Számomra a Ferrari egy legenda. Egy nap megtiszteltetés lenne számomra a nevemet látni a Ferrari listáján. De ez nem jelenti azt, hogy most akarom ezt.. Boldog vagyok azzal, ahol most vagyok.”


Schumacher és Vettel is feliratkozott

Michael Schumacher és Sebastian Vettel is megerősítette, hogy ott lesz a 2011-es Bajnokok Tornája (ROC) eseményen, mely idén Frankfurtban kerül megrendezésre.

A Mercedes GP és a Red Bull német világbajnoka újra összecsaphat egymással a legendásnak számító viadalon.

Az elmúlt években érdekes helyszíneket látogatott meg az ROC. 2004 és 2006 között a párizsi Stade de France volt az esemény helyszíne, míg 2007 és 2009 között a londoni Wembley Stadion.

2009-ben a mezőny Pekingben, az Olimpiai Stadionban vendégeskedett, addig tavaly már ismét Európa, Düsseldorf volt a helyszín. Idén szintén Németország lesz a célállomás.„Nagyon fontos számunkra az, hogy ott legyünk az országunkban, ezért már nagyon várom a frankfurti eseményt, mely decemberben kerül megrendezésre.” – mondta Michael Schumacher.

„Tavaly nagyszerű volt a hangulat és biztos vagyok benne, hogy Frankfurtban még jobb lesz. Az ROC rendezvényen erős a mezőny. A Nemzetek Kupájában sok ország képviselteti magát, de mindent megteszünk majd annak érdekében, hogy mi nyerjük meg a kupát.” – tette hozzá Schumacher.

A Nemzetek Kupáját 2007 óta őrzik a németek. Michael Schumacher és Sebastian Vettel párosa 2007 óta verhetetlen.

Érdekesség, hogy az egyéni címet eddig egy alkalommal sem tudta elhódítani német versenyző.


Vettel: A bajnoki cím felé vezető utat nem lehet lerövidíteni

Sebastian Vettel mindent elkövet annak érdekében, hogy megvédje Formula-1-es bajnoki címét, azzal azonban tisztában van, hogy hiába ül a leggyorsabb autóban, a siker nem fog az ölébe hullani és keményen meg kell dolgoznia azért, hogy minden idők legfiatalabb kétszeres bajnoka legyen.

"A Kínai Nagydíjon láthattuk, hogy ha valaki nem nyújt 100 százalékos teljesítményt, mindig vannak, akik lesben állnak és profitálnak ebből. Sok dolgunk van, de tudjuk, hogy mi a teendő. Arról persze szó sincs, hogy tanácstalanul állunk egy magas fel előtt és nem tudjuk hogyan jussunk át rajta – a létrákat már idekészíttettük" – jelentette ki Vettel a Speedweek hasábjain.

"Örülök, hogy jól sikerült a szezonkezdet, de még hosszú út vezet a bajnoki címig. Rövidítésre nincs lehetőség, még győzelmekkel sem. Továbbra is versenyről versenyre haladunk a célunk felé. Mindig a maximális pontszám megszerzésére törekszem – eddig mindössze hét pontot veszítettem, ami nem olyan rossz."


Vettel: Büszkeség lenne a Ferrarinál vezetni
 

Sebastian Vettel ismét csodálatát fejezte ki a Ferrari iránt és büszke lenne rá, ha egy napon a legendás olasz csapatnál vezethetne.

Az Autosprintnek adott interjúban 2010 világbajnoka elmondta: "Számomra a Ferrari legenda és egy napon büszkeség lenne számomra, ha nevem a nagyszerű Ferrari pilóták listáját gyarapíthatná. De ez nem azt jelenti, szeretnék most azonnal átszerződni, jól érzem magam, ahol vagyok és ezért hosszabbítottam meg szerződésem."

Vettel legutóbb 2014 végéig hosszabbított a Red Bullal, de egy lehetséges Ferrari szerződés továbbra is beszédtéma, a 23 éves német pilóta megpróbálta elmagyarázni a pletykákat: "Ha a Ferrariról ilyen gyakran beszélek, az azért van, mert gyakran kérdeznek róla. Valójában két oka van: először is, a Ferrari valami speciális, ahogy már többször elmondtam. A másik ok, hogy válaszolok azoknak, akik erről kérdeznek. Ez egy önműködő helyzet."


A McLaren érdeklődik Vettel iránt?

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko néhány héttel ezelőtt egy interjúban elmondta, hogy a Milton Keynes-i csapat kapuja nyitva áll Lewis Hamilton előtt, ha megelégelné a kudarcokat a McLarennél. Ezt követően a 2008-as bajnok közölte, hogy jelenleg nem akar csapatot váltani, és visszautasította a Red Bull nem hivatalos ajánlatát.

Mark Webber szerződése a 2011-es szezon végén lejár, Sebastian Vettel viszont 2014-ig hosszabbított, a McLaren csapatvezetője, azonban már most jelezte érdeklődését a tavalyi bajnok iránt.

"Tavaly, amikor Spában összeütközött Jenson Buttonnal azt mondtam, hogy egy törőgép, de ekkor az érzelmek vezéreltek. Azóta Sebastian sokat komolyodott, és minden csapatvezető olyan pilótát szeretne, mint ő" – jelentette ki a brit szakember az Auto Bild Motorsportnak.


Számos specialista segíti Kubica felépülését

Robert Kubica hamarosan monacói otthonában lábadozhat a februári ralis balesete után, amelyben olyan súlyos sérüléseket szerzett, hogy továbbra is bizonytalan a Formula-1-es visszatérésre. A Lotus-Renault csapatorvosa, Dr. Riccardo Ceccarelli a Gazzetta dello Sport című napilapnak elmondta, hogy még két hónapot kell várni, amíg kiderül, hogy a lengyel pilóta teljesen rendbe jön-e.

"Hagyni kell, hogy a természet végezze a dolgát, de mivel jól ismerjük Robertet, bízunk benne, hogy gyorsan fel fog épülni. Egy teljes orvosi csapat segíti a gyógyulást, amint újra az edzőteremben lehet, ismét autóversenyzőnek fogja magát érezni. Továbbra is tartjuk majd a kapcsolatot a kezelőorvosaival, különösen Igor Rossellóval, aki a kezét operálta" – jelentette ki a szakember.

"További négy specialista is a segítségére lesz, akik a napi hat-nyolc órán át tartó munkában segítik. Kapunk egy olyan berendezést is, amely lehetővé teszi a tréninget úgy, hogy a lába csak kisebb terhelést kap. A kéz-, a láb-, a váll- és a kézsérülése miatt sok dologra oda kell figyelni."

A legnagyobb kérdés a számos súlyos sérülés ellenére is az, hogy Kubica keze mennyire lesz terhelhető. "Az idegek regenerálódása nagyon sok időt vehet igénybe, ez a leghosszabb folyamat. Emiatt az első négy hónapban nehéz megmondani, hogy hogyan alakul majd a felépülés. Már egész jól érez a kezével, de nem minden helyen. Az biztos, hogy újra tudja használni majd. A sérült jobb lába nem olyan nagy probléma. Robert már megkezdte a bal láb terhelését, és folyamatosan helyezi át a súlyt a jobbra is."


Schumacher hatására változott Vettel

 

A Toro Rosso technikai vezetője, Giorgio Ascanelli karriere során számos világbajnokkal dolgozott már együtt, így valamennyit jól ismeri. Az olasz szakember az Auto Bild Motorsport hasábjain hasonlította össze a különböző korszakok nagy bajnokait.

"Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy az életemben kétszer is átélhettem a tökéletességet. Egyszer Ayrton Senna, egyszer pedig Sebastian Vettel mellett. Már nagyon sok nagyszerű versenyzővel dolgozhattam együtt, mint Michele Alboreto, Gerhard Berger, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Mika Häkkinen és Michael Schumacher."

"Sennát az tette különlegessé, ahogyan odafigyelt a dolgokra, ahogyan az autóval bánt, valamint az eltökéltsége. A pályán olykor vadállatként viselkedett, alapvetően azonban jó ember volt. Fair. Mint Sebastian. Mivel akkoriban még nemigen volt telemetria, csak az érzéseire hagyatkozhatott. Vannak, akik a kezükkel, és vannak, akik a fenekükkel érzik az autót. Senna, Schumacher és Vettel mindkettővel. Mindhárman sikeréhesek voltak, és ez tette őket nagy bajnokká. Mindhárman tisztában voltak azzal, hogy a tehetség önmagában nem elegendő. Michael nagyon tehetséges volt, és borzasztóan gyors. Szerencséje volt, hogy sokat tanulhatott Nelson Piquet-től. Ha egy remek versenyző a csapattársad, többet tanulhatsz tőle, mint egy mérnöktől. Alain Prostnak ott volt Niki Lauda, Schumachernek Piquet, Häkkinennek Senna. Vettelnek senki sem volt. Pontosan ezért tartom őt csodagyereknek. Saját célokat tűz ki maga elé, és nincs szüksége csapattársra ahhoz, hogy kiderüljön a tehetsége. Soha nem elégszik meg kevesebbel a lehetségesnél."

"Akárcsak Senna, Vettel is nagyon céltudatos. A különbség az, hogy Senna három bajnoki cím tulajdonosaként már nagyon magabiztos volt amikor együtt dolgoztunk, Sebastian pedig még csak egy gyerek volt, de nagyon gyorsan fejlődött és mire véget ért a Toro Rossós időszaka, tudta, hogy csak magára számíthat és kordában tudta tartani az érzéseit."

"Bizonyára Önök is észrevették, hogy azok a csapatok, ahol Sebastian versenyzett, valamennyien győzni tudtak. Először a Toro Rosso, most a Red Bull, ami Seb érdeme. A Red Bullnál már 2008-ban is minden feltétel adott volt a sikerhez, mégis jobbak voltunk - Vettel jobb volt, mint Mark Webber és David Coulthard. Ennyi. A Toro Rosso Sebnak köszönheti a sikerét."

"Michaelnél már 20 kör után látszott, hogy ő egy győztes alkat. Seb első indianapolisi versenye után még nem gondoltam ezt. Három kulcsfontosságú versenye volt: a 2007-es Japán Nagydíj, ahol remekül ment esőben, majd Webberrel ütközött. Utána Kínában, amikor az esőben a slick gumikkal gyorsabb volt, mint a többiek. A 2008-as szezon egy problémával kezdődött számára, ami elbizonytalanította. Nem igazán bízott a fékekben, és a csapatban sem, így voltak rosszabb versenyei. Elárulom, hogy ezt követően hosszasan beszélgetett Schumival. Valami olyat mondhatott neki, amit én nem tudtam. Ezután Monacóban Seb sokkal magabiztosabb volt és az 5. helyen ért célba. A fordulópont Valenciában következett be. Ha figyelembe vesszük az üzemanyag-mennyiséget ő volt a leggyorsabb. Akkor azt mondtam neki: Nem tudom, hogyan csináltad, de utánajárok. Azóta tökéletesen mennek a dolgai."

"Hogy miért mondtam, hogy csak kétszer találkoztam a tökéletességgel, miközben Michaelről, Sennáról és Vettelről beszéltem? Mert Michael egy dologban különbözött: Sokkal keményebben meg kellett harcolnia a sikerért, mint Sennának és Sebnek. Ők ketten természetadta pilóták."


Horner: A McLaren egyre jobban megközelít minket

A Red Bull Racing sikerrel kezdte a 2011-es évadot, ugyanis az első három futam során két győzelmet szereztek és magabiztosan vezetik az egyéni és a konstruktőri tabellát is. Noha eddig kedvezően alakultak az események a Milton Keynes-i brigádnál, a csapat tudja, hogy nem ülhetnek a babérjaikon, ugyanis a McLaren és a Mercedes is felzárkózott.

Az ITV arról faggatta az istálló vezetőjét, Christian Hornert, hogy jelenleg ők uralják-e a bajnokságot, amire a szakember azt felelte: "Még túl korai lenne erről beszélni, hiszen csak három verseny futott le. Seb két győzelmet és egy második helyet szerzett, míg Mark egy ötödik, egy negyedik és egy harmadik helyet."

A címvédő alakulat folyamatosan fejleszt, hogy továbbra is a vetélytársak előtt maradhasson. "Vannak még új elemek a tarsolyunkban, de ezekre szükségünk is van, hiszen a McLaren egyre jobban megközelít minket, és a Ferrarit sem szabad alábecsülni."

"A Mercedesről szintén nem szabad megfeledkezni, ugyanis az utóbbi verseny különböző szakaszaiban nagyon gyorsak voltak. A végén problémájuk volt a benzinnel, de ezt megelőzően Nico Rosberg is esélyes volt a győzelemre" – jelentette ki a szakember, aki bizakodó, hogy a török versenyig sikerül megoldaniuk a KERS-szel felmerült problémát.

"Isztambulban egy továbbfejlesztett hibrid rendszerrel fogunk pályára lépni. Minél többet használjuk a rendszert, annál jobban megismerjük. Bízom benne, hogy megtaláljuk a megoldást a bosszantó problémákra."


Newey: A Red Bull még mindig nincs határon

 

A Red Bull-Racing főtervezője, Adrian Newey úgy véli, hogy még számos területen fejlődniük kell és sok olyan ötletük van, ami egyelőre nem került megvalósításra.

Newey szerint sokkal több van a csapatban és az autóban, mint azt sokan gondolják.

Adrian Newey, a Red Bull-Racing főtervezője egyértelműen az osztrák istálló legnagyobb kincse Sebastian Vettel, 2010 világbajnoka mellett. Newey szakértelme és páratlan tehetsége gyakorlatilag 2009 óta aranyat ér az istálló számára.

Adrian és Dietrich Mateschitz csapata tavaly ért fel a csúcsra az F1-ben és ünnepelt konstruktőri és egyéni világbajnoki címet.

Newey, aki korábban a rivális McLaren istállónál is dolgozott, úgy véli, hogy a Red Bull még mindig nem érte el a határértékeket.

„A Red Bull egy hatalmas potenciállal rendelkező csapat és még közel sem értük el a határértékeket. Rengeteg olyan ötlet van, mely megvalósításra vár Milton Keynes-ben.” – árulta el Adrian Newey.

„A McLaren remek példa arra, hogy elismerik a munkánkat, miután lemásolták a kipufogó rendszerünket az idei szezonban. Ez bosszantó, de egyben hízelgő is, miután az újításnak köszönhetően nagy lépést tettek meg előre. Egyelőre úgy tűnik, hogy különösen jól működik az autójukon a rendszer, de ilyen az F1 természete.” – tette hozzá Newey.

„Folytatnunk kell az autónk fejlesztését, és új ötleteket kell kitalálnunk ahhoz, hogy továbbra is az élen tudjunk autózni. A legfontosabb terület egyike a kipufogó rendszer és a KERS finomhangolása.” – zárta le Adrian.


Vettel a stratégiát kritizálja

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka szerint nem volt megfelelő a stratégiájuk a 2011-es Kínai Nagydíjon.

Vettel nem ért egyet a csapatával.

Sebastian Vettel a verseny nagy részében komoly esélyekkel pályázott a győzelemre Kínában, ám végül Lewis Hamilton, a McLaren 2008-as világbajnoka lett a befutó.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a futam leintését követően elmondta, hogy szerintük, ha Vettel 3 kiállásos stratégián lett volna, akkor a két McLaren előttük végez.

Sebastian nem ért ezzel egyet.

„Egyáltalán nem vagyok csalódott a második helyem után. Valójában teljesen mást érzek, mint azt sokan gondolják. Nem vagyok csalódott, bár bevallom, kicsit rossz, mert az autó elég gyors volt a versenyen, de a stratégia valószínűleg nem volt a legmegfelelőbb. A csapat döntött, mivel úgy gondoltuk, hogy ez a legjobb megoldás. A végén sajnos nem ez volt a helyzet.” – mondta Sebastian Vettel.

Vettel helyzetét a gumikopás mellett a szakadozó rádiókommunikáció is megnehezítette.

„Folyamatosan változott a helyzet. Néha működött, néha pedig nem. Szerencsére a bokszutca faláról kaptam információkat az összes változásról, így valamilyen szinten kontaktban tudtam maradni a csapattal. Az első etapomban korlátozott volt a kommunikáció köztem és a csapatom között, ami egy kicsit zavaró volt.” – tette hozzá Vettel.


Vettel KERS-e nem volt 100%-os a stratnál Kínában

A Red Bull-Racing a következő három hétben a KERS rendszer javítására fog koncentrálni.

A csapat mindent megtesz azért, hogy a következő versenyen Törökországban jól működjön a rendszer az RB7-esekben.A Red Bull-Racing 2011-es évre tervezett autója rendkívül megbízható, ám a KERS rendszerrel rendre komoly problémáik vannak. Ausztrália és Malajzia után Kínában is meghibásodott a kinetikus „turbó” az RB7-esekben.

A gárda tudja, hogy komoly a probléma, ezért azt legkésőbb a Török Nagydíjig meg akarja oldani.

„A startnál csak részben működött Sebastian (Vettel) autójában.” – mondta Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke optimista: „Fejlesztenünk kell a KERS rendszerünket, és erre most van három hetünk. Három hetünk van arra, hogy egy olyan rendszerrel dolgozzunk, mely az összes körben működik.”

Horner elmondta, hogy Sebastian-nal valószínűleg azért nem tudták folyamatosan tartani a kapcsolatot a rádión keresztül a versenyen Kínában, mivel az italadagoló rendszerből víz kerül a mikrofonba.


A Red Bullnál egyszerre nevetnek és dühöngenek Button miatt

A Red Bull istálló bokszutcai személyzete felháborítónak tartja, hogy Jenson Button véletlenül az ő helyükre állt be kerékcserére a hétvégi Kínai Nagydíjon, ugyanakkor a csapatfőnök és a pilóták nem látják ennyire tragikusnak az esetet.

A McLaren brit versenyzője Sebastian Vettellel együtt érkezett a bokszutca bejáratához, és valószínűleg annyira német vetélytársára koncentrált, hogy véletlenül a Red Bullhoz állt be kerékcserére. Igaz, egy pillanat múlva rájött tévedésére, és a szerelők heves gesztikulálása közepette gyorsan átment az egy garázzsal odébb várakozó saját szerelőihez.

Annak ellenére, hogy az incidens után Vettel még a bokszban megelőzte Buttont, a Red Bull szerelői és mérnökei nem túl boldogok.

"Rájöttem, hogy az egész csalás volt. Nagyon csalódott vagyok, hogy Button hozzánk állt be, hogy így lassítson minket. Szerintem ez nagyon tisztességtelen lépés volt" - nyilatkozta Mark Lenton, a Red Bull hátsó szárnyakért felelős mérnöke, egyben Mark Webber főmérnöke a BBC-nek.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint azonban nem történt ekkora tragédia: "Nyilvánvaló, hogy szeretne nálunk versenyezni, ezért állt be hozzánk" - nyilatkozta nevetve.

"Istenem, nem hiszem el, hogy ezt csinálom - gondoltam magamban, amikor észrevettem a bakimat"- mondta a verseny után Button.

A másik érintett, a világbajnoki címvédő Vettel is nevetve beszélt a történtekről, bár felhívta a figyelmet az ilyen hibából adódó hátrányokra.

"Várnom kellett, mert nem akartam kétszer megállni, emiatt vesztettem egy kis időt. Nem volt könnyű dolguk a szerelőknek sem, egy ilyen eset könnyen kibillenti őket a ritmusból"- nyilatkozta Vettel.


Vettel: Minden a rossz rajt miatt volt

A címvédő Sebastian Vettel két győzelem után a második helyen ért célba Kínában, amivel meg volt elégedve. A német pilóta a rajtnál két pozíciót veszített, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy nem tudott a saját tempójában autózni és elegendő előnyre szert tenni a győzelemhez.

A futamot követően a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Speedweek hasábjain a KERS-t okolta a rossz rajtért, Vettel azonban magára vállalta a felelősséget. "A KERS nem működött tökéletesen a rajtnál: ha a 82 lóerő helyett csak 30 áll a rendelkezésedre, akkor könnyen pozíciót veszíthetsz" – magyarázkodott az osztrák szakember, a fiatal pilóta azonban közbevágott, és elismerte: "Azért rajtoltam már jobban is. Különben is csak 100 km/h-s sebesség felett lehet aktiválni. Mire elértem ezt a sebességet, Jenson már előttem járt. Ha a rajtnál megőriztem volna az első helyemet könnyebb helyzetben lettem volna és működött volna a kétcserés taktika is."

"A rádióval felmerült probléma miatti hátrány azonban vitathatatlan" – folytatta Marko. "Nem tudtuk, hogy Seb vette-e az utasításokat, ugyanis néhányra reagált, néhányra nem. Ha minden rendben működött volna, akkor könnyen megváltoztathattuk volna a stratégiát, miután a futam második szakaszában elfékezte a gumikat. Nem tudtuk behívni, ezért végighajtotta a tervezett köröket a sérült szettel, és mire kijött már nem volt értelme módosítani."


Víz került Vettel mikrofonjába

 

Az isztambuli versenyig hátra levő hetekben a világbajnokságot jelenleg vezető Red Bull istálló elsősorban az autók megbízhatóságával kapcsolatos problémákat szeretné kijavítani. Főleg a KERS-szel vannak gondok.

Sebastian Vettel eddig remekül teljesít a 2011-es szezonban: rajt-cél győzelmet aratott a két nyitófutamon, Kínában pedig második helyen végzett Lewis Hamilton mögött. Csapattársa, Mark Webber azonban már jóval több problémával küzd, elsősorban a KERS rendszere nem működik megfelelően.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a német Focus című lapnak nyilatkozva elmondta, hogy ezek miatt a problémák miatt esett vissza a harmadik helyre Vettel a sanghaji verseny rajtját követően.

"A rajtnál csak részben működik a KERS" - mondta Marko. "Ugyanakkor nincs garancia arra, hogy orvosolni tudjuk a hibákat Törökországig" - tette hozzá.

A csapatfőnök, Christian Horner sokkal optimistábban nyilatkozott: "Van három hetünk, hogy végrehajtsuk a fejlesztéseinket. Biztosnak kell lennünk benne, hogy minden körben működőképes lesz a KERS-ünk."

A Red Bullnál a kommunikációval is gondok voltak Kínában, Vettel ugyanis a mikrofon hibája miatt nem tudott rádión kommunikálni a bokszutcával, így csak táblákon keresztül kaphatott információkat.

"Valószínű, hogy az itatórendszerrel voltak gondok, és víz került a mikrofonba"- magyarázta az esetet Horner.


Horner megvédte a Red Bull stratégiáját
 
A Red Bull Racing csapat vezetője, Christian Horner szerint a csapat nem hibázott akkor, amikor a két kiállásos taktika mellett döntött a Kínai Nagydíjon.

A pole pozícióból induló Sebastian Vettel kétszer látogatta meg a bokszot új abroncsokat vételezni, így az utolsó körökben már nem tudta megfékezni a három kerékcserén lévő Lewis Hamilton támadását. Ezzel szemben Vettel csapattársa Mark Webber a 18. helyről indulva három kerékcserével végül alig több mint 2 másodperces hátrányban Vettel mögött a harmadik helyen fejezte be a futamot. Nem volt e ez a két kerékcserés stratégia túl vakmerő a Red Bulltól, akik az RB7-es versenyautójúk tempójára nem igazán panaszkodhatnak.

„Igen az volt, de ha te meg akarod nyerni a futamot a harmadik pozícióból, akkor kell egy kicsit kockáztatnod” – nyilatkozta Horner az autósportnak. „A probléma az, nincs egy kristálygömb ezekhez az abroncsokhoz, így nagyon nehéz (megfelelően dönteni).”

Horner szerint Vettel a két kerékcserés taktikával is képes lett volna a győzelemre, ha az első két szakaszban egy kicsit nagyobb előnyt lett volna képes szerezni. „Csak egy vagy két körrel kellett volna tudnunk többet menni a két lágy szetten, hogy megcsináljuk, de így is szoros volt. Mi azt sem vártuk, hogy Felipe Massa és Nico Rosberg ilyen drámai módon elveszti a tapadását, és ezért Lewis ilyen könnyen átgázol majd rajtuk. Közzel volt, de most a kockázatvállalásunk nem fizetődött ki, de ha úgy vesszük, akkor tulajdonképpen már a második kanyarban elvesztettük a versenyt. Azt hiszem, hogy ha az első helyen tudtunk volna haladni a tiszta levegőben, akkor sikerült volna azzal a néhány körrel meghosszabbítani mind a két elő szakaszt, hogy ez ne okozzon problémát. Nekünk korábban kellett kereket cserélnünk a piszkos levegő miatt, de az első helyen Vettel kontrollálni tudta volna a sebességét és az abroncsait. Sajnos most nem ez történt, a körülmények most ellenünk dolgoztak.”


Vettel: Higgadtnak kell maradnunk!

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka szerint nincs okuk arra, hogy pánikba essenek.

Vettel úgy véli, hogy továbbra is jó helyzetben vannak.

A Red Bull-Racing dominanciája nagy, noha Kínában Lewis Hamilton (McLaren) képes volt megnyerni a nagydíjat.

A címvédő osztrák istálló legnagyobb problémáját a KERS rendszer jelenti. Sebastian Vettel tisztában van ezzel, de szerinte higgadtnak kell maradniuk.

„Nem lehet minden versenyt megnyerni! Kínában nem mi lettünk az elsők, de ez a 2. és 3. hely még mindig egy kiváló eredmény. Úgy gondolom, hogy higgadtnak kell maradnunk, mert az autónk továbbra is gyors és jó helyzetben vagyunk.” – mondta Sebastian Vettel.

„Még mindig van hová fejlődnünk és folytatjuk a munkát a KERS rendszerünkkel. Biztos vagyok benne, hogy Törökországban erősebbek leszünk.” – tette hozzá Vettel.


Newey: Túl van vizionálva a Red Bull fölénye

Adrian Newey, a Red Bull-Racing tervezőmérnöke szerint egyszerűen túlvizionálják a fölényüket az F1-ben.

Newey szerint nincs szó hatalmas dominanciáról.
Egyre több támadást kap a Red Bull-Racing csapat. Néhány szurkoló önkívületi állapotban támadja a címvédő csapatot, noha az csak végzi a munkáját és még mindig „csak” egy világbajnoki cím áll a neve mellett.

2000 és 2004 között Michael Schumacher verhetetlen volt a Ferrarival. Akkor talán nem panaszkodtak az olaszok szurkolói…

Adrian Newey, a Red Bull főtervezője szerint szó sincs hatalmas dominanciáról.

„Nekem úgy tűnik, hogy ez egy kicsit túl van vizionálva. Szó sincs hatalmas dominanciáról. Sokan úgy tesznek, mintha 3 körrel előbb érnénk célba, de erről szó sincs. Ez egy nagyon izgalmas bajnokság.” – mondta Adrian Newey.


Verstappen: Vettel mutogatása idegesítő és arrogáns!

Jos Verstappen, korábbi holland F1-es versenyző szerint Sebastian Vettel idegesítően és arrogánsan ünnepli meg a győzelmeit a Formula-1-ben.

Akárcsak a futball világában, a Formula-1-ben is sajátosan ünneplik meg a sportolók a sikereiket. Van, aki időről időre változtat, de van akinél a visszatérő „motívumok” dominálnak.

A Red Bull-Racing 2010-es világbajnoka például egy ujjmutogatással ünnepli meg a győzelmeit az F1-ben.

„Sebastian Vettel egyértelműen a bajnokság favoritja. Nem sajnálom tőle a sikereit, de igazán bosszantónak és arrogánsnak tartom azt, amikor a diadalát ujjmutogatással ünnepli meg.” – mondta Jos Verstappen.

„Őszintén elmondva, ha én az ő helyében lettem volna a saját F1-es pályafutásom ideje alatt, akkor valószínűleg ugyanígy tettem volna.” – tette hozzá Verstappen.

„A Red Bull hihetetlenül erős benyomást tett. Még a KERS problémákkal is összességében a legjobb autójuk van a mezőnyben.” 


Räikkönen többet keres a raliban, mint Alonso az F1-ben!

Kimi Räikkönen, 2007 világbajnoka nagyobb bevételre tesz szert a Rali-Világbajnokságban (WRC), mint Fernando Alonso a Formula-1-ben a Ferrarinál.

A finn „Jégember” továbbra sem panaszkodhat.

A neves és elismert ESPN amerikai sportcsatorna nyilvánosságra hozott egy kereseti kimutatást, melyben 182 ország legjobban fizetett sportolói szerepelnek.

A listán 114 futballista, 18 kosárlabdázó, 12 baseballjátékos, 6 autóversenyző, 5-5 golfozó, 1 amerikai futball-játékos, 1 jégkorongozó, 4 krikettjátékos, 3 ökölvívó, 3 atléta, 2-2 rögbis, 2 teniszező, 1-1 tollaslabdázó, 1 szumós, 1 vitorlázó és 1 motorversenyző szerepel.

Kimi Räikkönen 2009 óta nem szerepel az F1-ben, de igen nagy összeget, 26,333,333 dollárt tesz zsebre.

Fernando Alonso, aki épp Räikkönen helyére szerződött, „csak” 22,736,842 dollárt kap. Fernando brazil csapattársa sem panaszkodhat. Felipe Massa összesen 17,052,632 dollárt kap kézhez.

A rivális Lewis Hamilton a McLaren csapatnál szintén nagy összeget költhet el: 18,473,684.

A súlyos sérüléseket szenvedett Robert Kubicának is van miből gazdálkodnia a Lotus Renault csapatnál: 10,657,895.

A teljes lista ITT érhető el, melyben az országok legjobban fizetett sportolói szerepelnek. Az adatok 2010-re vonatkoznak!


Häkkinen: Vettel jobb versenyző lett a bajnoki címe után

A korábbi finn világbajnoka, Mika Häkkinen szerint a Red Bull-Racing német versenyzője jobb pilóta lett, miután 2010-ben megnyerte élete első bajnokságát az F1-ben.

Häkkinen Sebastian Vettel-t dicsérte.

Sebastian Vettel 2010-ben sokat és nagyokat hibázott, amiért rengeteg támadást kapott a sajtóban.

Sebastian a szezon végére koncentrált tudott maradni, ami bajnoki címet jelentett számára és idén messze jobb pilótának tűnik, mint tavaly.

Ezen a véleményen van a McLaren Mercedes korábbi sztárja, Mika Häkkinen.

„Természetesen a világbajnoki cím önbizalmat ad neked. Ez valóban önbizalmat ad. Tudod, hogy te megcsináltad. Megnyerted a címet. Nincs többé a válladon teher. Szóval már a részletekre koncentrálhatsz.” – mondta Mika Häkkinen.

„Ezután nagyon élvezetessé válik a dolog, elkezdesz számolni egy kicsit és valóban nagyon jó móka. A több srác gyanakszik és kíváncsi, hogy ez sikerült, de te pontosan tudod, hogy ez miként is működik.” – tette hozzá Häkkinen.

„Ez a nyomás lehetővé teszi azt, hogy egy sokkal magasabban szinten legyél, mint a többiek, mivel megérted a dolgokat, melyek másoknak hátravannak.”

A világbajnoki cím után Vettel is igencsak a média középpontjába került.

„Iszonyú volt számomra az a marketing munka, amit 1998 után tettem. Ez garantált, ha megnyered a bajnokságot. Úgy gondolom, hogy ez számomra nehezebb volt, mert sokat kellett dolgoznom. 1998 után minden a marketing munkáról szólt és a tesztekről, A szezon közepén a teszt nem megengedett, de a marketing munka kicsit más, mint a megszokott, így sokkal több fizikális erőt égetsz el és ugyanez vonatkozik a szellemi dolgokra is.”


Vettel: A riválisok nagyon keményen nyomják

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing 2010-es világbajnok versenyzője szerint egy pillanatra sem dőlhetnek hátra, mivel a riválisok nagyon keményen nyomják.

Vettel tudja, hogy folyamatosan fejlődniük kell.

A Red Bull-Racing tökéletesen kezdte a 2011-es kiírást. A címvédő osztrák istálló az évadnyitó Ausztrál Nagydíj után Malajziában is megnyerte a futamot Sebastian Vettel vezetésével.

Kínában Lewis Hamilton, a McLaren 2008-as bajnoka volt az, aki képes volt Vettel elé kerülni, ami egy győzelmet jelentett számára.

Sebastian továbbra is a leggyorsabb autóban ül és vezeti a bajnokságot, de szerinte nem dőlhetnek hátra.

„A McLaren, a Ferrari és a Mercedes nyilvánvalóan nem olyan boldog, mint szeretne lenni. Nagyon keményen nyomják, ezért nekünk is magasabb fokozatba kell kapcsolnunk.” – mondta Sebastian Vettel.

„A 2009-es szezon második felénél ez nagyon-nagyon versenyképes autónk volt és élveztük azt, hogy elől lehetünk, de nem felejtettük el azt, hogy milyen érzés hátrébb versenyezni. Ez a Formula-1, egy versenyképes sport. Néha kényelmes helyzetben vagy, míg máskor nagyon szoros a mezőny, majd van, amikor ismét hátrébb vagy.” – tette hozzá Vettel.

„Sok verseny van még és ezzel együtt sok dolog is történhet. Boldog vagyok azzal, amit eddig elértünk, de nem tudom megjósolni a jövőt.”


Kubica: Ígérem nektek, hogy újra erős leszek!

Robert Kubica, a Lotus Renault GP Team súlyosan megsérült lengyel versenyzője először szólt a rajongóihoz.

Kubica nagyon pozitívan tekint előre.

Robert Kubica

Hello mindenki, itt vagyok! Elnézést kérek amiatt, hogy csak most írok magamról, de várni akartam, amíg megoszthatok veletek néhány pozitív hírt. Először is szeretnék köszönetet mondani a rajongóimnak, akik hatalmas támogatást jelentenek számomra. Ez egyszerűen hihetetlen. Február óta itt vagyok Olaszországban és azóta kapom ezeket a támogató szavakat. Sok szép ajándékot kaptam, és úgy tűnik, hogy ez folytatódik, nem lassul a folyamat.

Ezzel együtt köszönetet szeretnék mondani azoknak az embereknek az F1 világában, akik különböző módon az aggodalmukat fejezték ki ezekben a nehéz időkben, melyekben most vagyok. Be kell vallanom, hogy elsöprő volt az, amit a rajongóktól tapasztaltam és ez sokat segített. Tényleg nem tudatosul bennem az, hogy milyen sok rajongó támogat engem. Ez nagyon hízelgő számomra és megígérem nekik, hogy amikor visszatérek, abszolút a legjobbamat fogom adni.

Sokkal jobban érzem most magam. A felépülésem a helyes irányba halad és az erőm, valamint a súlyom is napról napra csak növekszik. Ennek eredményeként hamarosan el fogom hagyni a Santa Corona Kórházat.

A pontos dátumot még nem tudom, de remélem, hogy az elkövetkezendő 10 napban ezt megtehetem.

A kezem mobilitása korlátozott, de ez egy ilyen jellegű helyzetben normális, hiszen a karizmaim még mindig nagyon gyengék a hosszú mozdulatlanság miatt. De a dolgok határozottan javulnak, napról napra.

Amint elhagyom a kórházat, Monacóba utazom egy rövid pihenésre. Ezt követően elutazom Dr. Ceccarelli-hez Olaszországba, ahol kezdetét fogja venni a mély rehabilitációs és az előzetes könnyed edzésprogramom.

A csapattal folyamatosan tartom a kapcsolatot. Különösen a szezon kezdete óta tartom velük a kapcsolatot, egyeztetve a mérnökökkel, hogy mi is folyik a versenyhétvégén. A mérnökök jelentéseket küldenek nekem a versenyekről, így naprakész maradok, és teljesen informált vagyok, mintha csak ott lennék a pályán. Eric Boullier csapatfőnökkel állandó kapcsolatban vagyok, naprakész az általános állapotomat illetően.

Figyeltem a csapatot és nincs kétségem afelől, hogy erős startot vettünk a szezonban. Az autóban ott a potenciál, amit már a februárban megrendezésre került valenciai teszten tapasztaltam és úgy tűnik, hogy ez most megerősítésre került. Most az a fontos, hogy a gyárban Enstone-ban folytassuk a fejlesztéseket. A fiúk nagyszerű munkát végeztek az autóval, és biztos vagyok abban, hogy folytatni fogják a fejlődést.

Nos, csak élvezni tudom a Formula-1-et, bár nem vagyok ott ebben a pillanatban. Ami engem illet, megpróbálom felhasználni a tapasztalataimat, hogy olyan erősen térjek vissza, mint ahogyan az csak lehetséges.


Balesete óta először szól rajongóihoz Kubica

Robert Kubica a februári súlyos ralis balesetét követően most először szól rajongóihoz:

"Helló, mindenki, itt vagyok. Sajnálom, hogy csak most lépek veletek kapcsolatba, de inkább vártam addig, amíg végül pozitív híreket is meg tudok veletek osztani. Először is hatalmas köszönetet szeretnék mondani a rajongóimnak, akiknek a támogatása egyszerűen hihetetlen volt a februárban, Olaszországban történt balesetem óta. Szó szerint elárasztottak a levelek, a különböző ajándékok és tárgyak és úgy tűnik, hogy ez az áramlat nem lassul. Emellett szeretnék mindazoknak is köszönetet mondani az F1-es világban, akik különböző módon fejezték ki aggodalmukat a nehéz helyzetem miatt.”

Robert, még csak 10 hét telt el a baleseted óta – hogy érzed magad?
Robert Kubica: „Most már kezdem sokkal jobban érezni magam. A felépülésem jó irányba halad: az erőm és a testsúlyom napról napra nő, így nagyon hamarosan elhagyhatom a Santa Corona kórházat.”

Pontosan mikor?
RK: „Még nincs pontos dátum, de remélem, hogy ez a következő tíz napban megtörténik.”

A kezed sérülésére vonatkozóan, milyen most a mozgathatósága?
RK: „Korlátozott, de ilyen helyzetben ez teljesen normális, mivel a mozdíthatatlanság hosszú időszaka miatt a kapcsolódó karizmok még mindig nagyon gyengék. A dolgok napról napra határozottan javulnak.”

Mesélnél egy kicsit a rehabilitációs programodról?
RK: „Amint elhagyom a kórházat, a monacói otthonom felé veszem az irányt egy kis pihenésre, majd Dr. Ceccarellihez megyek Olaszországba, ahol kezdetét veszi egy komoly rehabilitációs program, és egy előkészítő, könnyű edzési program.”

Hihetetlen a rajongók reakciója – miként segített ez a felépülésedben?
RK: „Be kell, hogy valljam, hogy elementáris volt, és igen, sokat segített. Valójában nem tudtam felfogni, hogy ennyire rengeteg szurkoló támogat engem. Ez nagyon hízelgő rám nézve, és megígérem nekik, hogy amikor visszatérek, abszolút mindent bele fogok adni.”

Rendszeres kapcsolatban maradtál a csapattal azóta, hogy távol vagy?
RK: „Igen, természetesen. Különösen a szezonkezdet óta folyamatosan érintkezésben vagyok a mérnökeimmel azzal kapcsolatban, hogy hogyan haladnak a versenyhétvégéken. Elküldik a versenybeszámolókat, így képben maradok, és mindenről informálva vagyok, mintha csak ott lennék a pályákon. Eric Boullierrel is folyamatosan kapcsolatban állok, akit az általános kondíciómról tájékoztatok.”

Idén eddig minden versenyt láttál, mi a véleményed az új szezonról és az LRGP eddigi teljesítményéről?
RK: „Igen, néztem őket, és kétség sem fér hozzá, hogy erős volt a szezonkezdet. Az autóban rejlő lehetőségek, amelyeket már a februári valenciai teszten én is észrevettem, úgy tűnik, bebizonyosodtak. Mint általában, most már az a fontos, hogy az enstone-i fejlesztési munkálatok folytatódjanak ezen teljesítményszint fenntartása érdekében. A srácok remek munkát végeztek ezzel az autóval, és biztos vagyok abban, hogy a fejlődés folytatódni fog.”

Végezetül, milyen üzenetet szeretnél eljuttatni a Formula–1-es világban lévő szurkolóidnak?
RK: „Nos, csak élvezzék az F1-es show-t, még ha én nem is vagyok ott jelenleg. Részemről, megpróbálom felhasználni a nehéz tapasztalataimat, hogy olyan erősen térjek vissza, amennyire csak tudok.”


Haug: Vettelnek is lesznek nehéz időszakai

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel két győzelem és egy második hely után magabiztosan vezeti a bajnoki tabellát, így sokan úgy vélik, hogy egy új éra kezdődött a Formula-1-ben. A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug azonban felhívta a figyelmet arra, hogy semmi sem tart örökké.

"Soha nem tekintettem Sebastiant olyan őstehetségnek, aki bármikor legyőz bárkit. Ő egy kiváló versenyző, aki folyamatosan fejlődik és egyre jobb lesz. Biztos, hogy neki is lesznek nehéz időszakai a Formula-1-ben, akárcsak Lewis Hamiltonnak. Ő jött, látott és győzött, majd nehéz időszak köszöntött rá. Abban biztos vagyok, hogy Sebastian a jövőben még jobb lesz, hiszen már 23 évesen is egy szinten van a legjobbakkal" – idézi az Auto Bild Motorsport a szakembert.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is egyetért azzal, hogy a címvédő fejlődni fog. "Sebastian javítani fog a tempóján és egyre érettebb is lesz. Meg fogja érteni, hogy néha fontosabbak a biztos pontok, mint a győzelem és nem akar majd mindenáron, nagy kockázatot vállalva nyerni."


A Red Bull tovább növelheti az előnyét

A Red Bull Racing csapata jelentős fejlesztésekkel készül a szezon negyedik megmérettetésére, a Török Nagydíjra. A brigád tervezője, Adrian Newey egy új első-, és hátsó légterelőt, valamit egy új padlólemezt tervezett az RB7-es konstrukcióhoz, amelyek még hatékonyabban működnek majd.

A Milton Keynes-i brigád célja, hogy a hírhedt isztambuli nyolcas kanyarban hatalmas előnyre tegyenek szert a konkurenciával szemben. A Bild információi szerint az új elemeknek köszönhetően Sebastian Vettel és Mark Webber 280 kilométeres óránkénti sebességgel (az átlag 260 km/h) haladhatnak a kanyar kijáratánál, ami egy körben két tizedmásodpercet jelent.

Az aerodinamikai elemeken kívül a csapat egy továbbfejlesztett KERS-t is pályára visz, amelynek bevetésével arra számítanak, hogy megoldódnak a korábban felmerült problémák. Az első három futamon gyakran előfordult, hogy vagy egyáltalán nem tudták használni a hibrid rendszert, vagy nem tudták előhívni mind a 82 lóerőt.


Vettel: Korai még számolgatni

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnok versenyzője szerint még nagyon korai számolgatni a bajnokságban.

Vettel szerint erre remek példa lehet a 2010-es kiírás.

Sebastian Vettel gyakorlatilag tökéletesen kezdte a szezont. 2010 világbajnoka Ausztráliában és Malajziában is megnyerte a versenyt, addig Kínában második lett.

Sebastian magabiztosan vezeti a világbajnokságot, de úgy véli, hogy még nagyon korai lenne számolgatni.

„Ez még nagyon korai. Egyszerűen a maximumra kell törekednünk és arra, hogy megnyerjük a következő versenyeket. A tavalyi szezon remek példa erre. Fernando Alonso nagy hátrányban volt a Ferrarival, de képes volt felkapaszkodni és az utolsó versenyen ő volt a legesélyesebb.” – mondta Sebastian Vettel.

„Ez a szezon is nagyon hosszú lesz, és biztos vagyok abban, hogy sok minden fog történni.” – tette hozzá Vettel.


Ascanelli: Vettel tökéletes, mint Senna volt! Schumacher nem!

A Scuderia Toro Rosso technikai főnöke, Giorgio Ascanelli szerint Sebastian Vettel egy szinten van a legendás Ayrton Sennával, akit szintén tökéletesnek tart.

Ascanelli hozzátette, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher soha nem volt ezen a szinten.

Ascanelli: Vettel tökéletes, mint Senna volt! Schumacher nem!

 

A Scuderia Toro Rosso technikai főnöke, Giorgio Ascanelli szerint Sebastian Vettel egy szinten van a legendás Ayrton Sennával, akit szintén tökéletesnek tart.

Ascanelli hozzátette, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher soha nem volt ezen a szinten.

Sebastian Vettel 2010-ben felért a csúcsra, miután a Red Bull-Racing istállóval világbajnoki címet ünnepelt. Sokak szerint Vettel jelenleg a Formula-1 legtehetségesebb és legjobb versenyezője.

„A szezon előtt úgy gondoltam, hogy Fernando Alonso (Ferrari) a legjobb, de talán most már Sebastian Vettel az.” – mondta Gerhard Berger, korábbi futamgyőztes és csapattulajdonos.

Giorgio Ascanelli még ennél is többre tartja a német ifjoncot.

„Nagyon szerencsés vagyok. Az életemben kétszer tapasztaltam tökéletességet. Egyszer Sennánál, majd ismét Vettel-nél.” – mondta Giorgio Ascanelli, a Toro Rosso főmérnöke.

„Michael Schumacher kicsit más volt. Ő is keményen megdolgozott a sikereiért, akárcsak Senna és Vettel, de bennük van valami más.” – tette hozzá az olasz.


Verstappen: Arrogáns Vettel mutatóujjas műsora

 

A korábbi Fomula-1-es versenyző, Jos Verstappen elismeri Sebastian Vettel és a Red Bull Racing teljesítményét, mégis van, ami zavarja a holland pilótát az ifjú világbajnokban.

"Nagyszerű benyomást keltettek. Függetlenül attól, hogy a KERS problémákat okoz nekik, összességében az ő autójuk a leggyorsabb. Úgy gondolom, hogy Sebastian a legesélyesebb a bajnoki címre. Nem sajnálom tőle a sikert, de zavar, hogy minden diadal után arrogánsan a magasba emeli a mutatóujját" – idézi a De Telegraaf című napilap Michael Schumacher korábbi csapattársát.

"Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy ha én értem volna el ilyen sikereket, talán én is így tettem volna" – jegyezte meg Verstappen, aki karriere során kétszer állhatott dobogóra


 
 
 

A Red Bull továbbfejlesztett KERS-szel készül a Török Nagydíjra

Lewis Hamilton véget vetett a Red Bull Racing egyeduralmának: Sebastian Vettel a második, míg Mark Webber a harmadik helyen ért célba a Kínai Nagydíjon. Noha a győzelem ezúttal elmaradt, a szakértők továbbra is meg vannak győződve arról, hogy jelenleg az RB7-es autó a leggyorsabb a mezőnyben, a kinetikus energia-visszanyerő rendszer nélkül is. A KERS az Ausztrál Nagydíjon nem került bevetésre, majd Malajziában és Kínában sem üzemelt megfelelően, így a csapat nem tudta kihasználni maximálisan az ebben rejlő lehetőségeket.

A Milton Keynes-i csapat vezetője, Christian Horner megerősítette, hogy a hibrid rendszer problémákat okozott, a Török Nagydíjon azonban már nem akarnak nehézségekbe ütközni, ezért egy továbbfejlesztett KERS-t visznek Isztambulba. "Bízunk benne, hogy ezzel megoldódnak a problémák, amelyek sok bosszúságot okoztak az első versenyeken."

Mark Webber is reméli, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően többé nem kerül hátrányba a KERS miatt a rajtnál és a futamok alatt sem. "Láthattuk, hogy a rendszernek milyen fontos szerepe van vasárnap, ezért lépnünk kell. A szünet most jól jön nekünk."

A csapat tervezője, Adrian Newey egy korábbi interjúban elismerte, hogy egy független csapatnak sok gondot okoz a KERS, amely adott esetben az aerodinamika terén is hátrányt jelenthet.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr52858590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása