Újabb nagy dobásra készül a Red Bull! Esélytelen a mezőny?
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka szerint semmilyen garancia nincs arra, hogy a következő versenyeken is ő fog nyerni.
Vettel meglepetésről számolt be.
Sebastian Vettel minden kétséget kizáróan élete legjobb formájában versenyez. 2010 világbajnoka láthatóan koncentráltabb és egyszerűen jobban végzi a dolgát a volán mögött, mint tavaly.
Az esős első török szabadedzésen elkövetett hibáján kívül sok nem írható fel a számlájára. Vettel az Ausztráliában, a Malajziában és a Törökországban aratott győzelmének köszönhetően folytatja az útját a „sárgaköves” úton.
Vettel azonban nem bízza el magát.
„Nincs garancia arra, hogy a győzelmi sorozatom folytatódni fog. Minden csapat új frissítéssel készül, ami néha jó, néha pedig nem.”
Adrian Newey főtervező és Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója is újdonságokról számolt be szombaton.
Egyelőre nem tudni, hogy milyen új innovációkról van szó.
„Ez legyen meglepetés. Minden bizonnyal szoros lesz a verseny, de mindent beleadnunk és a lehető legjobbat akarjuk kihozni magunkból.” – tette hozzá titokzatosan Vettel.
A Red Bull tagadja, hogy specifikus hátsó szárnya lenne
A Red Bull-Racing istálló főnöke, Christian Horner tagadta, hogy csapata egy specifikus hátsó légterelővel rendelkezne.
Horner ezzel együtt fejlődést vár a csapatától.
A Red Bull-Racing eltérő DRS beállítással versenyez az időmérő edzéseken és a versenyeken. Korábban az a hír járta a sajtóban, hogy az RB7 versenyről versenyre különböző hátsó légterelőket használ a DRS miatt.
Christian Horner, a csapat főnöke tagadta ezt. A brit elmondta, nincs olyan hátsó szárnyuk Monacóra, mely nem tartalmazza a DRS rendszert.
„Nem, nincs. A DRS lezárt állapotával a szárny úgy viselkedik, mintha az a rendszert nem is tartalmazná. Jelenleg nincs olyan specifikus szárnyunk, mellyel sok leszorító erőt nyernénk.” – mondta Christian Horner.
Monacóban szabad lesz a DRS használata, ami miatt sokan aggódnak.
„Tudom, hogy a versenyzők aggódnak emiatt. Ez egy nagyon nehéz dolog. Az alagútban kihívást jelenthet a rendszer használata, de végső soron ez mindenki számára igaz. A versenyzők ott fogják használni a DRS-t, ahol tudják.” – tette hozzá Horner.
A Red Bull csapatfőnöke most abban bízik, hogy a Spanyol Nagydíjon ismét eredményesek lesznek.
„Remélem, hogy építhetünk arra, amit Törökországban, valamint az első versenyeken elértünk. Kemény lesz, és sok csapat frissítésekkel készül, de remélhetőleg jó helyzetben leszünk.”
Buemi: A Red Bull egyedi KERS-e erősebb!
Sébastien Buemi, a Scuderia Toro Rosso svájci versenyzője elismerte a korábban az F1-live.hu által is megírtakat, miszerint a Red Bull-Racing csapat egy egyedi KERS rendszerrel versenyez.
Buemi bízik a Ferrari rendszerében.
A KERS rendszer 2009-ben debütált a Formula-1-ben. A fékezéskor elnyelt energiát visszanyerő rendszer rengeteg problémát okozott a csapatoknak.
A fő gond a KERS súlya volt, ami miatt a szezonban csak a Ferrari és a McLaren használta rendszeresen a kinetikus technológiát.
A Red Bull idén nem engedhette meg magának azt, hogy rendszeresen a KERS nélkül versenyezzen.
Az osztrák istálló eddig gyakorlatilag az összes versenyhétvégén küzdött a KERS rendszerrel, ami nagyban betudható annak, hogy Adrian Newey főtervező átalakította a Renault-tól vásárolt technológiát.
„Mi egy normál KERS rendszert használunk a Ferraritól, ami 2009-ben rendszeresen megtalálható volt az autóikban, ezért nagy tapasztalatuk van róla. Hallottam, hogy a Red Bull nem azt a KERS-t használja, amit a Renault-tól kapott, hanem valami egyedit, ami többet hoz számukra, és kevesebb helyet is igényel.” – mondta Sébastien Buemi, aki a Ferrari KERS rendszerében bízik.
Vettel valóban olyan jó, mint Senna?
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka nagyon óvatosan reagált a dicséretekre.
Vettel nem mondaná azt, hogy olyan szinten van, mint a legendás Ayrton Senna volt.
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka egyre magasabbra és magasabbra tör a Formula-1-ben.
A 23 éves világbajnok az idei bajnokság legnagyobb favoritja, amit jelen pillanatban fölényesen vezet és semmi jele nincs annak, hogy a következő versenyeken ne folytatná ezt a jó sorozatát.
Egyre többen hasonlítják a régmúlt legendáihoz Seb-et, ami hatalmas elismerés lehet számára.
Giorgio Ascaenelli, a Scuderia Toro Rosso technikai főnöke, aki korábban Ayrton Sennával és Vettel-lel is dolgozott együtt az F1-ben, a brazilhoz hasonlította a németet.
„Ő jobban meg tudja ezt ítélni, mint én. Nagyon jól kijövök Giorgio-val. Nagyon szórakoztató volt a Toro Rosso csapatnál eltöltött idő és Giorgio az a valaki, akitől nagyon sokat tudtam tanulni.” – mondta Sebastian Vettel, aki szerint mindig nehéz összehasonlítani két pilótát.
Vettel örömmel utazik Spanyolországba
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka már nagyon várja a 2011-es Spanyol Nagydíjat.
Seb szívesen utazik Barcelonába.
Sebastian Vettel
Elég jól ismerjük a pályát a téli tesztről Barcelonában. Ennek a pályának feküdnie kell az autónknak és a tervünk az, hogy a lehető legjobb csapateredményt érjük el a hétvégén.
Barcelonában tradicionálisan nehéz az előzés, de most a mozgatható hátsó szárnnyal egészen más lesz a helyzet.
Kedvelem Spanyolországot és ismerem Barcelonát a versenyekről. Ez egy nagyszerű modern város, sok élettel és érdekes architektúrával. Szeretem a spanyol embereket és a kultúrát.
Mindig fantasztikus a hangulat Spanyolországban a sporttal kapcsolatos eseményeken. Ilyenek például az F1-es versenyek és a labdarúgó mérkőzések.
Két hét alatt két futam vár ránk, és Barcelona után visszatérek Svájcba, szóval ez sok utazással jár.
Red Bull: Webber túl lassú ahhoz, hogy saját erőből nyerjen!
A Red Bull Motorsport tanácsadója egy igen érdekes és pikáns nyilatkozattal állt elő Ausztriában, a Red Bull-Ring hivatalos megnyitóján.
Dr. Helmut Marko úgy véli, hogy Mark Webber saját erőből nem nyerhet, aki átlagosan 3 tizedmásodperccel lassabb, mint Sebastian Vettel.
Mark Webber 2010-ben élete legjobb formáját nyújtotta a Formula-1-ben. A veterán ausztrált sokan leírták, aki azonban sokáig a legnagyobb esélyese volt a bajnokságnak.
Webber végül elbukott és német csapattársa, Sebastian Vettel ért fel a csúcsra.
A 23 éves újdonsült világbajnok idén eddig az időmérő edzéseken megállíthatatlannak bizonyult és a versenyeken is csak egy második hely (Kína, Sanghaj) volt a leggyengébb eredménye.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója szerint Vettel egyértelműen gyorsabb, mint Webber.
„Általánosságban véve a 2010-es Brit Nagydíj óta Mark 3 tizedmásodperccel lassabb Sebastian-nál. Ez túl lassú ahhoz, hogy saját erőből versenyt nyerjen. De, ha a Törökországban mutatott teljesítményét meg tudja tartani, akkor fontos pontokat vehet el a többiektől.” – nyilatkozta Helmut Marko, aki egyértelműen arra számít, hogy az ausztrál Vettel hátvédje lesz.
Marko tagadta, hogy bárki is kivételezett lenn a csapatnál.
„Nem alkalmazunk csapatutasításokat.”
Vita a McLarennél: Vettel megérdemelten lett bajnok?
A McLaren-Mercedes versenyzője, Jenson Button továbbra is neheztel Sebastian Vettelre, amiért tavaly a Belga Nagydíjon kiütötte őt, és az Auto Bild Motorsportnak elmondta, hogy véleménye szerint "nem érdemelte meg a bajnoki címet."
"Belgiumban nekiütközött az autómnak - máig sem tudom, hogy hogyan csinálta. Az viszont biztos, hogy azóta jobb versenyző lett" – vélekedik a 2009-es bajnok.
Lewis Hamilton nem osztja Button véleményét és a témával kapcsolatban a szaklapnak a következőképpen fogalmazott: "Nem értek egyet Jensonnal, hiszen minden bajnok követ el hibát. A bajnoki cím több dologról is szól, például az alapvető fellépésről és a gyorsaságról, csapattal való együttműködésről, valamint a párharcokról. Sebastian ezekben 2010-ben is nagyon jó volt."
"Mindenkinek vannak pillanatai, amikor nem megfelelően cselekszik, gyerekes vagy éppen hibázik. Velem is megtörtént, de alapvetően mindannyian jó versenyzők vagyunk. Ezért megérdemelten nyertük meg a címet. Sokat számít az is, hogy valaki kemény csatában nyert címet. Ha valaki csak az autója miatt nyer, az más helyzet. Seb jól dolgozik, amióta csak beült a Toro Rossóba. Esőben is jó, ami azt mutatja, hogy remek pilóta. Abban a szerencsés helyzetben van, hogy bajnokként is gyors autója van. Nekem sajnos ez nem adatott meg."
A címvédő Vettel a vita kapcsán elmondta: "Én már bocsánatot kértem Jensontól az eset után, el is fogadta ezért a téma részemről le van zárva. Ami a két McLarenest illeti, Lewis a legjobb pilóták egyike. Jensonnak más erősségei vannak, például okosan versenyez."
A Red Bull tovább növelné az előnyét
A szezon első négy futamán a Red Bull Racing meggyőző fölényéről tett tanúbizonyságot: a csapat négy pole pozíciót, három győzelmet és három dobogós helyet szerzett. A legnagyobb riválisnak tartott McLaren egy győzelmet és két dobogós helyet tud felmutatni, míg a Ferrari legjobb 2011-es eredménye egy harmadik hely volt.
A Milton Keynes-i csapat főtervezője, Adrian Newey bízik abban, hogy az új elemeknek köszönhetően folytatásban is előnyben lesznek a vetélytársakkal szemben. "Több fejlesztéssel is készülünk a barcelonai versenyre" – árulta el a Motorsport Magazinnak adott interjúban a szakember, aki nem akar jóslatokba bocsátkozni arról, hogy ez mire lesz elegendő.
"Ezt lehetetlenség előre megmondani" – jegyezte meg Newey, aki tisztában van azzal, hogy a vetélytársak is számos fejlesztéssel készülnek a Spanyol Nagydíjra. Ezzel a csapat tanácsadója, Helmut Marko is tisztában van, mégsem aggódik az előny elvesztése miatt.
"A közvetlen ellenfeleink Lewis Hamilton és Fernando Alonso. Feltétlenül számolni kell azzal, hogy Alonso nagyot akar alkotni a hazai versenyén, de amennyiben minden a normál körülmények mellett zajlik, így is az élen harcolhatunk."
Az ifjú német sztár mindig is felnézett honfitársára, de senkit sem tart pótolhatatlannak. Aszfaltpiruett – május 18.
Vettel: Nem vagyok Schumacher örököse!
Két évvel ezelőtt kétnapos fiesztát tartott Szegeden a Red Bull (az idő tájt még nem világbajnok) Formula–1-es csapata, illetve az anyacéghez tartozó többi autós érdekeltség. A legfontosabb vendég a vb-pontverseny harmadik helyén álló Sebastian Vettel volt, aki a Nemzeti Sportnak exkluzív interjút adott. Lássuk, hogyan vélekedett akkoriban a száguldó cirkuszról, saját magáról és legnagyobb elődjéről a már 2009 első felében is nagy ígéretnek számító ifjú titán, aki mostanra egyértelműen uralja az F1-et – ráadásul épp most jelentették be, hogy idén is parádézni fog nálunk, csak ezúttal Budapesten.
A szegedi Red Bull Street Parade keretében Besenyei Péter műrepülő-világbajnok, majd a Formula–1-es versenygép kipróbálása mellett a sivatagban megedzett „dakaros" kocsijával is felvonuló Palik László egyaránt megmutatta magát a beszámolók szerint több mint százezres publikumnak, de az igazi attrakciót természetesen azért a „nagyok" jelentették.
A „normál" hétvégéken Toro Rossót vezető svájci Sébastien Buemi egy NASCAR-autót terelgetett, druszája, Sebastian Vettel pedig körözött néhányat az új idényben már a második legjobb F1-es konstrukciónak számító négykerekűjével – a végén persze magyar zászlóval, néhány piruettel, füstfelhővel, ahogy illik.
A 22. születésnapjához közelítő német pilóta akkor már több mint fél évvel túl volt az első pole pozícióján és futamgyőzelmén – mindkettőt első teljes idényében, a 2008-as Olasz Nagydíjon érte el (2007-ben Indianapolisban debütált amúgy) –, és e két produkciója révén ugyanúgy a száguldó cirkusz korrekorderének mondhatta magát az adott kategóriákban, mint majd a következő, 2010-es idény végétől, miután ő lett minden idők legfiatalabb világbajnoka is.
Amikor az NS szerkesztőjének, Moncz Attilának adott interjúja 2009. május 18-án megjelent, az abban az időszakban kimagaslóan szereplő Brawn-Mercedesek mögött még „csupán" a harmadik helyhez volt elegendő a pontszáma. Az idény első öt viadalán egy-egy első (Kína), második (Bahrein) és negyedik helyet (Spanyolország) ért el – ebben a sorrendben – az idénynyitó két GP idő előtti befejezése mellett, de az esztendő végére további három győzelmet besöpörve sikerült beékelődnie Jenson Button és Rubens Barrichello közé.
– Bemelegített Monacóra?
– Ez sokkal inkább show volt. Itt rengetegen álltak a pálya mellett, ott ilyen nem fordulhat elő. Itt nem is mertünk olyan gyorsan menni, mint a versenypályán. A közút más, ezeket az autókat inkább a pályákra találták ki.
– Monaco a legrangosabb verseny?
– Inkább azt mondom, az egyik legérdekesebb. Aki ott hibázik, azonnal megbűnhődik. Ott nincs bukótér, egyből jön a fal, a szokottnál is óvatosabbnak kell lenni. Persze az élmények megfizethetetlenek, utcán például nem mindennap lehet kétszáz felett száguldozni.
– Az sem lehet általános, ha valakit Michael Schumacher örökösének tartanak. A Schumacher-bébitől kezdve a Schumi-utódig mindennek elkeresztelték már.
– Ettől még Sebastian Vettelként szoktam bemutatkozni. Ez nem olyan örökség, amelyet kötelező átvenni. Vallom, mindenkinek magának kell megfelelnie, nem pedig annak, hogy mit várnak el tőle. Én nem veszem magamra az örökséget. Michael Schumacher egyszeri és megismételhetetlen alakja volt a Formula–1-nek, de senki sem pótolhatatlan. Még Michael sem. Az ő idejében mások is nyertek világbajnokságot, a visszavonulása után is kiadták a címet. Sőt még az is lehet, hogy eredményesség tekintetében egyszer valaki a nyomába lép.
– Igaz, hogy ő a tanácsadója?
– Ilyen messzire azért nem mennék. Az viszont igaz, hogy ha szükségem van valamire, tanácsra, tippre, segítségre, bármikor felhívhatom. Szoktunk egymással beszélgetni, ezt kár tagadni, de hogy a tanácsadóm vagy a menedzserem lenne, az nem igaz. Menedzserem egyáltalán nincs.
– Hogyhogy?
– Jól érzem magam a bőrömben, a csapat kiválóan dolgozik, minden jól alakul. Nem kell ezt elrontani. Minek ide menedzser?
– A honfitársak között zajlik valamilyen különverseny?
– Itt nem ez a lényeg, az F1-ben mindenki rivalizál mindenkivel. Így normális, ez a sport lényege. Különben unalmas lenne, és országos bajnokságnak hívnák a sorozatot.
– Ha választhatna, kivel versenyezne?
– Nincs olyan, hogy álomellenfél. Nincs kedvenc korszakom vagy kedvenc pilótám, ha lehetne, mindenkivel összemérném magam, mert a Formula–1-ben mindig a legjobbak szerepelnek.
– De példaképe azért csak van?!
– Michael.
– Miért? A személyisége vagy az eredményei miatt?
– A kettőért együtt. Ezek eredője adja az ő zsenijét. Ahogyan hajtotta az eredményeket, hogy nem elégedett meg a kettő, három vagy négy világbajnoki címmel, hanem mindig ment előre. Kereste a kihívásokat, és ha megtalálta, elkezdte üldözni őket. Mindig azt nézte, mit nyerhet meg legközelebb.
– S mi teszi Sebastian Vettelt Sebastian Vettellé?
– Hűha! Ezt nekem kellene megítélnem? Szerintem ez inkább a kívülállók dolga.
– Oké, ha azt mondom, ön az esőmenő?
– Szárazon is tudok vezetni.
– Az eredmények viszont azt igazolják, hogy esőben most még jobban megy.
– Remélem, egyszer majd szárazon is nyerek. Úgy nem lehet világbajnok az ember, ha csak vizes aszfalton nyer futamokat. Tízszer-tizenötször nem lesz eső a futamokon.
– Mi az erőssége, illetve a gyengéje?
– Gyorsan tudok alkalmazkodni a pályákhoz meg a változó időjáráshoz, az viszont nem tetszik, hogy néha bátortalan vagyok, és túl sokat adok mások véleményére.
– Világbajnok lesz?
– Az a célom. Ha nem az idén, majd legközelebb. Néhány álmom már megvalósult, de még hosszú az út, amíg mindegyik teljesül.
– A Brawn autói még megfoghatóak a szezonban?
– Sok pontot osztanak még az idén, ha csak ezen múlik, igen.
– Rivalizál csapattársával, Mark Webberrel?
– Hajtjuk egymást előre. Keményen, de sportszerűen. Szerintem mindkettőnknek jó a helyzet. Nekem van egy tapasztalt kollégám, akitől tanulhatok, Mark nyomában meg ott liheg egy fiatal titán, aki hajszolja az eredményeket.
– Ha már fiatalok: minek köszönhető a sok zöldfülű a királykategóriában?
– Vannak azért idősebbek is. Rubens Barrichello például második a pontversenyben, és ő már közelebb van a negyvenhez, mint a harminchoz.
– Mégis, mintha a fiatalok erősebbek lennének.
– Ezt így nem merem kijelenteni. Tény azonban, hogy többen vagyunk, az izgalmakat mégis a két korosztály elegyének köszönhetjük. Nem a kortól függ a sebesség. Öregen is lehet szállni, és fiatalon is poroszkálni...
Utolsó kommentek