www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Barcelona 1

2011.05.19. 18:58 | Andrejja | Szólj hozzá!

Sebastian Vettel nagyinterjú

 

Ha azért fizetnének, hogy körbeutazd a világot, miközben a legfejlettebb technológiával épített autókban versenyzel, akkor sokan azt mondanák, hogy áloméletet élsz. Ha azonban már F1-es versenyző vagy, és első kézből tapasztalod a pompát, a ragyogást és a dicsőséget, akkor miről álmodoznál? Elsőként a Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel tárja fel a közönség előtt Formula–1-es fantáziáit, ami többek között Jochen Rindt-tel mint csapattárssal való nürburgringi csatát is magában foglal…

Választanod kell egy várost egy új Formula–1-es utcai versenyhez – melyik – a világon akárhol elhelyezkedő – várost választanád és miért?
Sebastian Vettel: „Teljesen nyilvánvaló és 100%, hogy New Yorkot. Az utóbbi időben voltak híresztelések ezzel kapcsolatban, és azt hiszem, ez lenne a legjobb város, ahol versenyezhetnénk. Mindenki ismeri New Yorkot, ezért klassz lenne egy ilyen futamnak a részese lenni. A paddock a Central Parkban lenne, és a Fifth Avenue-n versenyeznénk egészen a Washington Square-ig. Manhattan nem annyira nagy, ezért olyan pályánk lehetne, ahol minden fontos látványosságnál elhaladnánk. Óriási lenne!”

Ha egy korábbi világbajnokot választhatnál csapattársadnak, ki lenne az és miért?
SV: „Teljesen egyértelmű, hogy Jochen Rindt! Számomra benne olyasvalami volt, ami nagyon ösztönző. Remek srác volt, ezért megtiszteltetés lenne ugyanabban a csapatban versenyezni ellene. Így kivételes személyiségének minden titkát megtudhatnám, és természetesen, nagy kihívás is lenne.”

A múlt Formula–1-es innovációi a szívóhatás, az aktív felfüggesztés, a turbófeltöltés, a hat kerék és a listát még lehetne folytatni. Ha egyet visszahozhatnál a múltbéli innovációk közül, melyik lenne az és miért?
SV: „A nagy V12-es motorokat tenném az autóba! Sok leszorítóerőt tennék az autóra, mivel ez az, ami az érzést és a szenzációt adja a számunkra. Határozottan a nagy erőt választanám, a remek hangokat – brutális gépezetet.”

Milyen innovációkat szeretnél látni a jövőben?
SV: „Semmi igazán újat – csak hogy lehessen előzni. Ez fantasztikus lenne a versenyzőknek és nyilvánvalóan segítene a show-n. Mindenki tudja, hogy szinte lehetetlen előzni a Formula–1-ben, így ha mégis sikerül megcsinálnod, akkor tudod, hogy valamit elértél. Az előzés olyasmi, ami megkülönbözteti a fiúkat a férfiaktól. Másrészről, úgy vélem, hogy az előzésnek soha nem kellene mesterségesnek lennie. És részben ez az, amit érzek, amikor az állítható hátsó szárnyról van szó - csak remélni tudom, hogy nem válik túl mesterségessé. Nyilvánvalóan igazán nehéz találni egy olyan módszert, ami lehetővé teszi a leggyorsabb számára az előzést. Úgy vélem, hogy ami fontos, az az, hogy izgalmas legyen a pályán a helyzet – hogy legyen 100 000 izgatott ember. Egy ilyen környezet nagyon különleges és istennek hála, van sok versenyünk, ahol fantasztikus a hangulat. Mindig nagyon várjuk ezeket a versenyeket.”

Ha csak egyetlen pályán vezethetnél egész további életedben, akkor az – a múltból vagy a jelenből a világ bármely részéről választva – melyik pálya lenne?
SV: „Szuzuka, Spa vagy a Nürburgring Nordschleife. Nyilvánvalóan helyenként beszélnünk kellene a bukóterekről, ezeken a pályákon azonban soha nem unatkozol.”

A Maserati, az Alfa Romeo, a Tyrell, a March csak néhány azon csapatok közül, amelyek elhagyták a sportot. Melyik korábbi csapatnál szeretnél a legjobban versenyezni és miért?
SV: „Nyilvánvalóan a régi idők Lotusánál. A Colin Chapman-féle csapatnál. Úgy vélem, a versenyzőknek akkor nem volt egyszerű dolguk, de az a csapat ikonikus volt. És természetesen nagy kihívás volt Chapmant a csapatfőnöködnek tudni.”

Tervezned kell egy új Formula–1-es pályát, amelyen más pályákról minden kedvenc kanyarodat odaviszed. Melyik három kanyar van a listád élén, és miért?
SV: „Szuzukából az egyes szektor, Spából a kettes és Szingapúr és Monaco utcai pályáknak egyes részei.”

Ha visszamehetnél az időben, és akármelyik évtizedben versenyezhetnél a Formula–1-ben az 1950-es évektől az 1990-es évekig, melyik évtizedet választanád és miért?
SV: „Az 1970-es éveket a mai biztonsági sztenderddel. A hangulat bizonyára nagyon különleges lenne, és ennek részeként jó sok tapasztalatot gyűjtenénk. Úgy vélem, egyfajta hősök lennénk, ha ott lennénk. A Formula–1 nyilvánvalóan nagyon különleges volt abban az évtizedben, de természetesen, a túlélés alapösztönéből kiindulva mindig a jelent választanád. Érzelmi szempontból a 70-es évek fantasztikus lehetett. Mennyire egyszerű volt a versenyzés, erős volt a versenyzők közötti bajtársiasság – ez az, ami manapság egy kissé hiányzik.”

Melyik jelenlegi Formula–1-es szabályt szeretnéd a legjobban megváltoztatni és miért?
SV: „Egy V12-es motort tennék az autóba – mindenféle négyhengeres támogatás ellen vagyok. Kivenném a KERS-t az autóból, V12-es tennék bele. Ez „zöldebb” lenne a mostaninál!”

Ha választhatnál két Formula–1-es kiválóságot a múltból (különböző korokból), hogy megnézd egymás ellen versenyezni őket, kiket választanál?
SV: „Sennát és – igen, Prostot. Megtörtént, de így sokkal többet megértenék a „csatáikból”. Amikor ez volt, túl fiatal voltam ahhoz, hogy megértsem, és természetesen túl messze voltam az akciótól, hogy valódi fogalmam legyen a dolgokról. Ők teljesen különböző személyiségek voltak. Szeretném ezt most végignézni.”

Ha csapatvezető lennél, melyik versenyzőt szerződtetnéd először a csapatodhoz (magadon és jelenlegi csapattársadon kívül)?
SV: „A maiak közül senkit. Ismét csak Sennát és Prostot venném célba. Természetesen valahogy meg kellene tanulnom, hogyan kezeljem őket.”

A jelenlegi F1-es naptárban 20 autóversenyes pálya szerepel. Adj hozzá még egyet! Melyik pályát választanád és miért?
SV: „Kyalamit Dél-Afrikában, Buenos Airest vagy a Nordschleifét!

Rendezel egy vacsorapartit, ahová az autósportból négy embert hívhatsz meg a múltból vagy a jelenből. Kiket hívnál meg?
SV: „Bernie-t (Ecclestone), Jochen Rindtet, Fangiót és Sennát.

Lehetőséget kapsz, hogy vezethesd a múlt egy legendás Formula–1-es autóját (kivéve azt, amit a csapatod kreált). Melyik autót választanád?
SV: „Azt hiszem, a McLarent az 1990-es évekből. Az MP4-5-öt.”

Háztetei medence, tekepálya, forgó sushi bár – csak néhány azok közül, amik nincsenek a legtöbb F1-es motorhome-ban. Ha hozzátehetnél egy dolgot a csapatod motorhome-jához, mi lenne az?

SV: „Egy jó edzőterem szaunával. A finn edzőm akkor nagyon boldog lenne. És nem kellene azzal bajlódni, hogy minden más finn srácra rátalálsz a paddockban. Csak oda kellene menni, ahol a szauna van!”

Most nyerted meg a világbajnokságot. Hova mennél elfogyasztani az ünnepi ételt, és mit választanál a menüről?

SV: „Wienerschnitzel with Pommes-t – rántott borjúfilét sült burgonyával.”


Webber: Nem félek Vetteltől

A Red Bull Racing tanácsadója, Helmut Marko néhány nappal ezelőtt kijelentette, hogy véleménye szerint Mark Webber a tavalyi silervstone-i futam óta körönként három tizedmásodperccel lassabb, mint Sebastian Vettel, így saját erőből jelenleg nem győzhet.

Az ausztrál pilóta bízik abban, hogy meg tudja cáfolni főnöke véleményét, ugyanakkor elismeri, hogy csapattársa jelenleg jobb formában van. "Tavaly egy szinten voltunk. Egyetlen körben sem volt egy hajszálnyinál nagyobb különbség köztünk. Úgy tűnik, hogy Sebastian idén nagyon erős, különösen szombaton. Tudjuk, hogy az új szabályoknak köszönhetően a kvalifikáció szerepe csökkent, de félre ne értsenek – természetesen én is szívesen lennénk az időmérőn olyan gyors, mint Sebastian" – jelentette ki Webber az Autosportnak adott interjúban.

"Mindenki azt mondja, hogy ő egy remek pilóta, én azonban úgy gondolom, hogy ezt csak tíz év múlva lehet pontosan megmondani. Jól végzi a feladatát, de nem félek tőle. Őt is meg lehet verni. Igaz, hogy mindennek stimmelnie kell, de ez minden világklasszis pilóta ellen érvényes. Ritka, hogy Sebnek rossz napja van, de mint mindenkinek, neki is vannak gyenge pontjai. Mivel egy csapatban vagyunk, ezeket jobban észreveszem, mint a többiek" – folytatta a 34 éves pilóta.

Ami a bajnoki csatát illeti, Webber a 38 pontos lemaradása ellenére is hisz az esélyeiben. "Még mindig harcban állok a címért. Seb szép kis előnyre tett szert, és ha így megy tovább, mindenkire veszélyes lesz. Ha viszont a McLaren versenyzői és én elkezdünk győzelmeket szerezni, akkor gyorsan megváltozhatnak a dolgok."

Míg Webber abban bízik, hogy a McLaren versenyzői pontokat vesznek el Vetteltől, Marko azt várja, hogy az ausztrál pilóta vegyen el pontokat a vetélytársaktól."


Ki állítja meg Vettelt?

 

A Formula-1-es csapatok számos technikai újítást vetnek be Barcelonában, hogy megtörjék a Red Bull Racing és elsősorban Sebastian Vettel egyeduralmát. Míg a Ferrari, a McLaren és Mark Webber a győzelemre hajt, a Mercedes azzal is beérné, ha harcba szállhatna a dobogós helyezésekért. Különösen Michael Schumacher, aki feledtetné a törökországi kudarcot.

"Valóban nem sikerült jól a legutóbbi versenyem, de sokkal fontosabb, hogy a csapatom előrelépéseket tett és bebizonyították, hogy nagy lehetőségek rejlenek az autóban. Ez hatalmas motivációt jelent nekem" – jelentette ki a hétszeres bajnok.

A német csapat vezetője, Ross Brawn is biztos abban, hogy a 91-szeres futamgyőztes könnyen túlteszi magát a történteken. "Egy ilyen futam minden pilótát megviselne, de nem kell aggódni, Michael nagyon strapabíró. Biztos vagyok abban, hogy Spanyolországban vissza fog vágni. Még mindig gyors, így nincs ok az aggodalomra."

Míg Schumacher bizonyítani akar önmagának és a kritikusoknak is, a vetélytársak számára csak egy ellenfél létezik, Sebastian Vettel. "Az autó és a pilóta is nagyon erős. Az egyetlen ember, aki veszélyes lehet rá, az szerintem Lewis Hamilton" – mondta Adrian Sutil a DPA hírügynökségnek.

A 2008-as év bajnoka bízik abban, hogy barátjának igaza van, és Spanyolországban is meg tudja mutatni, hogy mi rejlik az autóban. "Törökországban nem sikerült kihozni a maximumot az autóból, de remélem, hogy Barcelonában ismét az élen harcolhatunk."

A Ferrari versenyzője, Fernando Alonso bízik abban, hogy az élen állók csatájába neki is lesz némi beleszólása. "Ez lesz a hazai versenyem, ezért mindent el fogok követni annak érdekében, hogy eleget tegyek a rajongóim elvárásainak, akik mindig a maximumra számítanak. Nem titok, hogy a győzelem a célom."

A Marussia Virgin Racing színeiben induló Timo Glock szerint Alonso nehéz feladatra vállalkozott: "Sebastiant nem lesz egyszerű megállítani, mert nagyon erős, és kemény ellenfél."

Vettel csapattársa, Mark Webber bizakodó, hogy ezúttal ő lesz fölényben, és a tavalyi győzelme után ismét a dobogó legfelső fokán ünnepelhet Barcelonában. "Nagyszerű ráadás lenne a tavalyi diadal és a szép emlékek után."


Klien: Nem lesz könnyű dolga Vettelnek

 

A címvédő Sebastian Vettel magabiztos fölénnyel utazhat Spanyolországba, miután a szezon első négy versenyén három győzelmet és egy második helyet szerzett. A korábbi Formula-1-es versenyző, Christian Klien a Red Bull fölénye ellenére is meg van győződve arról, hogy nem lesz olyan egyszerű a címvédés, mint azt sokan gondolják.

"Tény, hogy jelenleg a Red Bull Racing a vetélytársai előtt áll, de nem valószínű, hogy ez egész évben így fog maradni" – idézi a Kleine Zeitung a 28 éves pilótát, aki a McLarent tartja a Milton Keynes-i brigád legfőbb ellenfelének, ugyanis "nekik van a legjobb szimulátoruk."

"Tény, hogy Sebastian sokkal kevesebbet hibázik, mint az elmúlt évben és egyértelműen háttérbe szorította Mark Webbert, pedig tavaly még egy szinten voltak. Azt viszont biztos, hogy Vettel nem fog probléma nélkül végigmenetelni, mivel a versenyek sokkal kiszámíthatatlanabbak lettek."


Vettel: Alonso hosszabbított? És?

 

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy még 2016 előtt a Ferrarihoz szerződjön.

Vettel nem igazán foglalkozik azzal, hogy kinek van szerződése a legendás olasz istállóval.

Az F1-live.hu nem is oly rég arról számolhatott be az Olvasóinak, hogy Fernando Alonso 2012 év végén lejáró szerződésének meghosszabbításáról tárgyal.

Nos, az információk helyesnek bizonyultak, de mindenkit meglepett az, hogy 2 héttel a tárgyalások megkezdése után a Ferrari hosszabbított a spanyollal, amit ma délelőtt jelentett be.

Alonso 2016 év végéig kötelezte el magát a Ferrarihoz.

Sebastian Vettel, akinek nagy álma, hogy egy nap a Ferrarinál versenyezzen, nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy Fernando csapattársa legyen.

„Soha nem mondtam azt, hogy ez mindaddig lehetetlen, míg Fernando Alonso vagy Felipe Massa szerződéssel rendelkezik a csapatnál. Ha jól tudom, mindig két versenyző vezet egy csapatnál.” – mondta mosolyogva Sebastian Vettel.

„Mielőtt a címoldalakra kerülnék, elmondanám, hogy boldog vagyok a Red Bull csapatnál.” – tette hozzá Vettel.

Seb szerződése 2014 év végéig érvényes az osztrák csapattal.


Vettel: Barcelonában is sokat fog érni a DRS!

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka biztos abban, hogy a mozgatható hátsó szárny az előző futamokhoz hasonlóan sokat fog jelenteni az előzéseket illetően.

Sebastian újabb eseménydús hétvégét vár a Formula-1-ben.

Sebastian Vettel

Annak ellenére, hogy eddig nem sok alkalmam volt használni a mozgatható hátsó szárnyat a versenyeken az előzéseket illetően, úgy vélem, hogy rendkívül hatékony.

Visszanézve a futamokat sok előzésről beszélhetünk.

Itt Barcelonában sem tudom elképzelni másképp a helyzetet. Ez egy olyan helyszín, ahol általában nem szokott sok előzés lenni, de most ez a DRS rendszerrel teljesen más lesz.

Nem hinném, hogy izgalom nélkül maradnánk.


Webber: Vettel és köztem nem lefutott a csata!

 

Mark Webber, a Red Bull-Racing ausztrál versenyzője nem hajlandó elfogadni azt, hogy Sebastian Vettel rendre előtte ér célba a versenyeken.

Webber úgy véli, van esélye 2010 világbajnoka ellen.

Mark Webber és Sebastian Vettel között tavaly messze kisebb volt a különbség a szezonban. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy az ausztrál hétvégéi eddig szerencsétlenebbül alakultak, mint a németnek, de Seb még mindig gyorsabb.

Webber nem írná le magát.

„Ez nem egy lefutott csata közöttünk. Biztos vagyok ebben.” – mondta Mark Webber.

„Seb egyértelműen csúcsformában vezet, de idén talán több problémám volt az autóval, mint neki. Szóval továbbra is egy tiszta hétvégére van szükségem.” – tette hozzá Webber.

„Továbbra is hiszek a képességeimben, és abban, hogy átvehetem a vezetést a bajnokságban. Ehhez azonban győzelmekre van szükségem. Bízom abban, hogy itt Spanyolországban elindulhatok ezen az úton.”


A Red Bull Kanadáig biztosan szárnyalhat, az FIA nem korlátoz

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a következő három futamon biztosan nem fogja bevezetni a fújt diffúzorokra vonatkozó korlátozásokat.

A legfrissebb jelentések szerint a csapatok és az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting csak június 16-án fognak találkozni egymással az ülésen.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előzetesen azonnali korlátozást vezetett be a fújt diffúzorokat illetően, mely leginkább a Red Bull-Racing sebességét vetette volna vissza.

A pletykák szerint az FIA ezzel a kollektív korlátozással szeretné elérni azt, hogy a címvédő osztrák istálló ne idő előtt nyerje meg a bajnokságot.

A korlátozás gyakorlatilag az összes csapatot érinti, melyek a szövetséggel való levélváltást követően megegyeztek a sportot irányító szervezettel abban, hogy az új rendelet  a Spanyol Nagydíjon még biztosan ne lépjen érvénybe.

A csapatok szerint a rendszer átépítésére nincs elég idejük, és erősen kétséges a végeredmény.

A legfrissebb hírek szerint a Technikai Munkacsoport egészen június közepéig nem fog találkozni az FIA-val, hogy megvitassa a kérdést. Erre június 16-án kerül sor.

A következő három futamon a csapatok továbbra is a fújt diffúzort érintő korlátozás nélkül versenyezhetnek. 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr1002917394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása