www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Barcelona 3

2011.05.22. 09:12 | Andrejja | Szólj hozzá!

 


Horner: Vettel egy egyenlőtlen harcban vesztett Barcelonában

Christian Horner, a Red Bull-Racing csapatfőnöke nagyon szomorú amiatt, hogy Sebastian Vettel autójában nem működött a KERS rendszer az időmérő edzés ideje alatt.

Horner egyenlőtlen harcról beszélt Barcleonában.

hristian Horner

Boldogok vagyunk, mert mindkét autónk ott van az első sorban, és ennél többet nem is tudtunk volna elérni, de csalódott is vagyok egyben, mivel ma egyenlőtlen harcot láthattunk a pilótáink között.

Sebastian hatalmasat küzdött, de nem működött a KERS rendszer az autójában, ami jelentős időveszteséggel járt számára. Ami pedig a taktikát illeti, elégedettek lehetünk, mert sikerült megmentenünk pár új gumit a versenyre, aminek fontos jelentősége lesz.

A lágy gumik nagyon gyorsak, de nem tartanak olyan sokáig, mint a keményebb keverékek. A keményebb gumi pedig két másodperccel lassabb.

Remélem, hogy holnap mindkét autónkban működni fog a KERS, mert azzal csak gyorsabbak lehetünk.


Vettel: Nem fogok kifogásokat keresni

 

A Spanyol Nagydíj időmérő edzésén megszakadt Sebastian Vettel pole pozíciós sorozata: a 2010-es Abu-Dzabi Nagydíj óta először fordult elő, hogy nem a német pilóta szerezte meg az első rajtkockát. A sikersorozatot Red Bullos csapattársa, Mark Webber szakította meg, aki egy gyors körrel is maga mögé tudta utasítani a címvédőt.

"Jól sikerült az időmérő, de olyan szerencsés helyzetben voltunk, hogy valójában kettőnk között dőlt el a csata, ugyanis ezen a pályán a Red Bull fölényben van. A döntő körben sikerült mindent kihoznom az autóból, de csak bízni tudtam benne, hogy egy kör elég lesz az első helyhez. Nagyon szoros volt a csata, Seb mindig nagyon gyors. Holnap is a lehető legjobb munkát kell végeznem, hogy megismételjem a tavalyi győzelmemet" – jelentette ki Webber.

A második helyezett Sebastian Vettel kisebb problémákkal küzdött, de elfogadja a vereséget. "Nem vagyok csalódott, mert összességében sikerült előrelépéseket tenni. A Q1-ben nehezen tudtam felvenni a ritmust, a Q2-ben a lágy gumikkal jobb lett a helyzet, de nem volt tökéletes, a Q3-ban pedig nem voltam elégedett a körömmel. Mondhatnám, hogy nem működött a KERS, de ez csak kifogás lenne, el kell fogadni, hogy Mark most gyorsabb volt."

"Remélem, hogy a verseny jól alakul majd, de szoros lesz, mert Jenson és Lewis is spórolt egy szett gumit. Ami a KERS-t illeti, remélem, hogy holnapra meg tudjuk oldani a problémát" – tette hozzá a címvédő.

A csapat tanácsadója, Helmut Marko az ORF-nek adott interjúban elmondta: "Ez egy aerodinamikai pálya, megengedhettük magunknak, hogy csak egy kört fussunk. Jobb lett volna, ha az első és a harmadik helyet szerezzük meg, mert a páros oldal a pálya piszkosabb oldalát jelenti, de ha el is veszítünk egy helyet a rajtnál, egy jó stratégiával visszaszerezhetjük. A legfontosabb, hogy kettős győzelmet szerezzünk."


A Red Bull meg fogja oldani Vettel KERS problémáját

 

A Red Bull Motorsport tanácsadója, Dr. Helmut Marko biztos abban, hogy Sebastian Vettel vasárnap ismét KERS rendszerrel fog körözgetni a barcelonai pályán.

Marko sokat vár a gumitaktikától.

Sebastian Vettel ma az időmérő edzésen KERS rendszer nélkül volt kénytelen körözgetni, de így sem volt messze attól, hogy ismét övé legyen a rajtelsőség.

Mark Webber autójában kifogástalanul működött a kinetikus technológia, addig Vettel RB7-esében nem lehetett használni.

„Ismerjük a rendszer problémáját és a versenyen ismét működni fog Sebastian autójában.” – mondta Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tancsáadója.

„Még mindig van egy sor új gumink és ez segíteni fog bennünket abban, ha esetleg az elején teret veszítenénk.” – utalt ezzel Marko arra, hogy Vettel a poros oldalról fog rajtolni.


Webber megállította Vettel időmérős menetelését

 

Nem gondoltuk volna, hogy gumiháború lehet a Formula—1-ben anélkül, hogy két gyártó szállítaná az abroncsokat. Pedig ez történt a Spanyol Nagydíj időmérő edzés első szakaszában, ahol bár sokáig tartották magukat a nagyok a szuperkemény gumikon, végül sokan ijedtükben felrántották a lágy abroncsokat és tönkrevágtak egy szettet.

Az új kemény keverék ugyanis oly módon nehezen felmelegíthető, hogy akár két másodperces különbség is lehet a lágy keverékhez képest. Így történt, hogy végül a „bemajrézott” Schumacher az élre menekült a veszélyes tízen kívüli szakaszból.

A második szakaszban a Red Bull tisztázta a helyzetet. Sebastian Vettel vezetésével kettős elsőséget hozott a Q2, melyben az energiaital-gyárosokat a két McLaren és a két Mercedes követte. A hetedik időre lett csak elég a megkurtított Ferrariban Fernando Alonso teljesítménye, akit meglepetésre az a Pastor Maldonado követ, akinek csapattársa, Rubens Barrichello már a Q1-ben kiesett.

Az etap hőse Heikki Kovalainen, aki nemcsak túlélte a Q1-et, de a Q2-ben sem az utolsó helyen végzett. Az újdonságokkal felszerelt Lotus megverte a lágy gumikat nem feltevő Force India párost.

A Q3 elején rögtön kiderült, hogy a Red Bull ismét verhetetlen. Azonban ebben az évben először Mark Webber támadott a legkeményebben, s miután a gumispórolás miatt nincs második „felfutás”, ezzel az ausztrál megnyerte a spanyol időmérő edzést.

Mögöttük is éles harc alakult ki, miután a két McLaren szinte mérhetetlen különbséggel hozta egymáshoz képest a második sort, ám az utolsó pillanatban Fernando Alonso még ebbe is bele tudott piszkálni.

A hazai pályáján futó kétszeres világbajnok mindösszesen három ezreddel volt lassabb Lewis Hamiltonnál, s ennek ellenére is hihetetlenül boldog volt, hogy a szárnyaszegett Ferrarival odaért az elejére.

Hatodikként zárt Vitalij Petrov, akit Nico Rosberg, Felipe Massa, Pastor Maldonado és a mért kör nélküli Michael Schumacher követ a tízesben.

 

Spanyol Nagydíj

Az időmérő edzés végeredménye

Hely Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
1 Mark Webber RBR-Renault 1:23.619 1:21.773 1:20.981 12
2 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:24.142 1:21.540 1:21.181 13
3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:24.370 1:22.148 1:21.961 12
4 Fernando Alonso Ferrari 1:23.485 1:22.813 1:21.964 15
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:24.428 1:22.050 1:21.996 12
6 Vitaly Petrov Renault 1:23.069 1:22.948 1:22.471 14
7 Nico Rosberg Mercedes 1:23.507 1:22.569 1:22.599 14
8 Felipe Massa Ferrari 1:23.506 1:23.026 1:22.888 15
9 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:23.406 1:22.854 1:22.952 14
10 Michael Schumacher Mercedes 1:22.960 1:22.671   12
11 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:23.962 1:23.231   6
12 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:24.209 1:23.367   9
13 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:24.049 1:23.694   9
14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:23.656 1:23.702   8
15 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:25.874 1:25.403   6
16 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:24.332 1:26.126   13
17 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:24.648 1:26.571    
18 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:26.521      
19 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:26.910      
20 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:27.315      
21 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:27.809      
22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:27.908      
23 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:28.556      
24 Nick Heidfeld Renault  

Vettel KERS nélkül a második Barcelonában

 

Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka KERS rendszer nélkül körözgetett a mai időmérő edzésen, amit csapattársa, Mark Webber mögött a második helyen zárt.

Vettel biztos abban, hogy ők lesznek az élen vasárnap a versenyen.

Sebastian Vettel

Úgy gondolom, hogy az én esetemben nem beszélhetünk csalódottságról, mivel ez a második hely még mindig egy jó rajthely a futamon, de persze szebb lenne, ha most én lennék ott legelöl.

Barcelona általában az a helyszín, ahol sok új fejlesztés felkerül az autóra. Mi is hoztunk magunkkal pár új alkatrészt, melyek jól működtek, és nagyon elégedett vagyok az autó kezelhetőségével. A Q1-ben sajnos nem sikerült igazán jó tempót diktáltam, hiányzott a ritmus.

A Q2-ben már rendben voltak a dolgaim, míg a Q3-ban volt néhány problémám, ami miatt sok időt vesztettem. Mark valóban jó munkát végzett és elégedett vagyok azzal, hogy sikerült megmentenünk egy új szett gumit. Azt hiszem, hogy a McLaren versenyző is így tettek.

Nem igazán félek a KERS miatt. Úgy gondolom, hogy így is úgyis elől leszünk. A KERS egy soha véget nem érő történet számunkra, és a srácok nagyon keményen dolgoznak rajta. Az új fejlesztéseknek hála azonban aerodinamikailag sikerült fejlődnünk, így ez most kiegyenlítődött.

Nem mondom azt, hogy Mark azért nyert, mert neki működött a KERS-e. Ez nem lenne fair. Jó munkát végzett, megérdemli.


Sebastian Vettel - 1 kör 1. hely!

 

A harmadik szabadedzés egy rossz hírrel indult a Ferrari és szurkolói számára. A tegnapi edzések kárba vesztek, miután az FIA úgy döntött, hogy a megkurtított hátsó szárnyat a csapat nem használhatja a hétvégén.

Az olaszoknak tehát szaporán reagálniuk kellett az új helyzetre, mint ahogy a Renault-nál is égető szükség volt a beavatkozásra, miután Nick Heidfeld autója egyszerűen kigyulladt. A versenyző mindösszesen hat kört tudhatott magáénak a látványos égés előtt, melyet a hűtővíz túlmelegedése egyébként előre jelzett.

Talán meglepetés, talán nem, hiszen tét nélküli eseményről van szó, de az utolsó percekig remekelt a Mercedes gárdája. Michael Schumacher és Nico Rosberg vezette a mezőnyt, ám a vége előtt nem sokkal az egyetlen talpon álló Red Bull átvette a vezetést. Mark Webber 1.266 másodperces előnyt autózott ki, s ezzel megfutotta a hétvége legjobb idejét is egyben.

A mezőny így Red Bull szendvicsbe került. A mért kör nélkül álló Sebastian Vettel az utolsó helyen állt egészen az utolsó utáni pillanatig.

Ekkor végül Sebastian Vettel autója is összeállt, és ha már ott volt kitaposott belőle egy első helyet.

 

Spanyol Nagydíj

A 3. szabadedzés végeredménye

1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:21.707   6
2 Mark Webber RBR-Renault 1:21.791 0.084 17
3 Michael Schumacher Mercedes 1:23.057 1.350 16
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:23.068 1.361 13
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:23.214 1.507 14
6 Nico Rosberg Mercedes 1:23.397 1.690 18
7 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:23.669 1.962 17
8 Vitaly Petrov Renault 1:24.043 2.336 18
9 Fernando Alonso Ferrari 1:24.270 2.563 11
10 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:24.318 2.611 18
11 Felipe Massa Ferrari 1:24.322 2.615 17
12 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:24.329 2.622 19
13 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:24.399 2.692 17
14 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:24.535 2.828 16
15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:24.695 2.988 18
16 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:24.722 3.015 14
17 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:25.223 3.516 19
18 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:26.236 4.529 11
19 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:27.000 5.293 20
20 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:27.706 5.999 20
21 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:28.330 6.623 17
22 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:29.057 7.350 18
23 Nick Heidfeld Renault 1:29.200 7.493 6
24 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:29.562 7.855 16

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr462922893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása