Vettel: Az emberek meg fognak lepődni!
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka továbbra sem hisz abban, hogy a kipufogó korlátozásokkal ők lesznek a legnagyobb hátrányban.
Vettel arra számít, hogy sokan meg fognak lepődni.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már ezen a hétvégén Valenciában korlátozásokat vezet be. Az Európai Nagydíjtól kezdődően a csapatok nem változtathatnak a motorbeállításokon az időmérő és a verseny között. Ezt csak az első kiálláskor tehetik meg.
A Red Bull igazi ereje a kvalifikációkban rejlik, amikor egy speciális motorbeállítással fontos tizedmásodperceket nyernek. Most, hogy az FIA Valenciában és a Brit Nagydíjon is fontos korlátozásokat vezet be a szezon közben, arra számíthatunk, hogy az osztrák istálló teljesítménye nagyban vissza fog esni.
Sebastian Vettel nem gondolja ezt.
„Aki azt hiszi, hogy a Red Bull lesz a leghátrányosabb helyzetben, az azt gondolom, hogy meg fog lepődni.” – mondta Sebastian Vettel.
„Ez nem jelent különösebb aggodalmat számomra.” – folytatta a német pilóta a Sport Bild-nek.
„Úgy gondolom, hogy az autónk az összes közül a legjobb az átfogó koncepciót illetően, ezért nem csak egy bizonyos összetevőtől függünk.”
A Red Bull arra számít, hogy a Renault veszít majd a legtöbbet a korlátozásokkal.
„Nagyon érdekel, hogy a helyzet miként is alakul majd az újradefiniált szabályokkal.” – nyilatkozta Nick Heidfeld, a Lotus Renault GP Team német versenyzője a luxemburgi Tageblatt lapnak.
„Ebben a pillanatban a Red Bull hozza ki a legtöbbet a rendszerből. Látnunk kell, hogy még mindig ez lesz-e a helyzet a szabályok megváltoztatása után.”
Vettel: Az FIA korlátázásával nem fogunk sokat veszíteni
Sebastian Vettel, a Red Bull-Racing német világbajnoka most arra számít, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fújt kipufogó rendszerét érintő korlátázások leginkább a Renault és a Mercedes csapatra lesznek hatással.
Vettel nem igazán tart attól, hogy nagyban visszaesne a teljesítményük.
Az F1 Technikai Munkacsoport és az FIA technika delegátusa ezen a héten csütörtökön Londonban fog egyeztetni az új korlátozásokról, melyek a szövetség eredeti tervei szerint a Brit Nagydíjtól lépnek érvénybe.
A Red Bull-Racing tervezője, Adrian Newey Kanadában egyszerűen abszurdnak nevezte a fújt diffúzorokra érintő korlátozásokat a szezon közepén, míg érhető módon a Renault sem örül az új szabályoknak, miután az autóját ezen rendszer köré építette meg.
A Ferrari és a McLaren is abban bízik, hogy a Brit Nagydíjtól kezdődően drasztikusan visszaesik a Red Bull teljesítménye. Az elemzések szerint a Red Bull bukhat a legtöbbet a korlátozással és több mint 1 másodpercet fog lassulni körönként.
Sebastian Vettel nem osztja ezt a véleményt.
„Ha a korlátázások bevezetésre kerülnek, akkor azt gondolom, hogy az mindenkit érinteni fog. Ha megnézzük az autónk koncepcióját, akkor nem vagyunk rossz helyzetben, ha a szövetség bevezeti a korlátozásokat. Azt gondolom, hogy például a Renault vagy a Mercedes többet fog veszíteni, mivel ezen csapatok teljes mértékben erre a technikai megoldásra támaszkodnak.” – mondta Sebastian Vettel.
„Bizonyára mindenkit érinteni fog a korlátozás, így minket is. Ettől nem leszünk gyorsabbak, csak lassabbak, de azt hiszem, hogy a többiekhez képest nem leszünk hátrányban.” – tette hozzá Vettel.
Seb elismerte, feltehetőleg az új szabályok miatt alacsonyabb lesz a kanyarsebességük, de szerinte gyorsan alkalmazkodni fognak a helyzethez.
Boszorkányüldözés folyik a Red Bull ellen?
Marko nem kímélte a nemzetközi szövetséget sem: "Adott egy sporttestület, amely megpróbálja a lehető legvédhetőbb szabályokat alkotni. A másik oldalon viszont ott a világ 50 legjobb mérnöke, akik megpróbálják megtalálni a kiskapukat. Az elmúlt években ezen a téren a Red Bull volt a legeredményesebb. De ha valaki túl nagy előnyre tesz szert, az FIA elkezdi kozmetikázni, vagy megváltoztatni a szabályokat."
"Tavaly ott volt az F-csatorna, azelőtt a dupla diffúzor, de mindkettő betiltásával megvárták a szezon végét. Ez alkalommal láthatóan sietős volt az urak dolga" - korholta az FIA hivatalnokait Marko, aki érthetően aggódik amiatt, hogy a Red Bull elveszíthet két komoly ütőkártyát a gázelvezetés, illetve a motorvezérlés korlátozása révén.
A szakember szerint az sem világos, milyen mértékben kívánja korlátozni a csapatokat az FIA.
"Egyelőre nem definiálták a tiltást, csak annyit tudunk, hogy (a kipufogógázok) intenzív felhasználását Silverstone-tól nem engedélyezik többé. Hogy ez a gyakorlatban milyen mélységű tiltást jelent, az majd az FIA írásbeli indoklásából derül ki. De, ahogy mondtam, elég furcsa, hogy szezon közben betiltanak valamit" - véli Helmut Marko.
Marko szerint a kipufogógáz-elvezetés hirtelen korlátozása akár motorproblémákhoz is vezethet. "Ehhez nem lehet ilyen rövid idő alatt teljesen alkalmazkodni, sem a motorvezérlés, sem a motorgyártás oldaláról."
Marko szerint a technikai leszerelés legnagyobb haszonélvezője a Ferrari lehet. A Ferrari 150 Italia konzervatívabb versenyautó, mint a Red Bull RB7, vagy a McLaren Mp4-26, így a küszöbön álló leszerelés elvileg az olaszok malmára hajtja a vizet.
"Egyértelműen a Ferrari nyer ezzel legtöbbet, szerintem a McLarent kicsit kevésbé, vagy talán annyira fájdalmasan fogja érinteni, mint bennünket. Utóbbiak egész jól lekoppintották a rendszerünket. A legrosszabb helyzetbe a Renault-t hozzák, ők ugyanis az egész kocsit az aerodinamikai gázkivezetés köré építették" - véli Marko.
Red Bull: A vetélytársak csalódni fognak
A Nemzetközi Automobil Szövetség a Brit Nagydíjtól kezdve korlátozza a kipufogó-diffúzor rendszer használatát, de már a hétvégi valenciai futamon is életbe lép egy fontos korlátozás: az időmérő és a verseny között nem szabad módosítani a motorvezérlés beállításait.
A McLaren-Mercedes versenyzője, Jenson Button korábban azt állította, hogy a Red Bull Racing a motorvezérléssel történő variálással hatalmas előnyre tud szert tenni az időmérőn a vetélytársaival szemben. A szakértők szerint a hétvégén kiderül, hogy a brit pilótának igaza volt-e.
Arról, hogy a Silverstone-ban életbe lépő szabályok mennyiben befolyásolják az erőviszonyokat, egyelőre csak találgatnak, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azonban nem aggódik amiatt, hogy tartósan vissza fognak esni. "A legjobb szakemberek dolgoznak nálunk, így van már tervünk arra, hogy technikailag hogyan fogjuk kompenzálni ezt. Ez fontos lesz a gyorsaság és a megbízhatóság szempontjából is."
Arra a kérdésre, hogy ki profitál az új szabályból, a szakember a ServusTV-nek adott interjúban azt felelte: "Egyértelműen a Ferrari. A McLarent hasonlóan érinti majd, mint minket. Ők jól másolták le a mi rendszerünket. A Renault lesz a legnagyobb vesztes, mert ők erre alapoztak az autóépítés során. A vetélytársaknak viszont csalódást kell okoznom, mert új szabály nem fog minket olyan jelentősen hátráltatni, mint szeretnék."
Utolsó kommentek