www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Silverstone 2

2011.07.08. 22:02 | Andrejja | Szólj hozzá!

Webber Schumacher előtt az esős edzésen

 

Mark Webber volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj első szabadedzésén, amelyen végig nedves körülmények között kellett hajtaniuk a versenyzőknek. A Red Bull pilótáját a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és annak korábbi csapattársa, Rubens Barrichello követi.

Az edzésen egyetlen komolyabb ütközés történt. Kamui Kobayashi törte össze az autóját a célegyenesre fordítóban, ahol megcsúszott a műfüvön és elvesztette uralmát a járgánya felett. A versenyző sértetlenül szállt ki az összetört autójából.

A hétvégére megváltozott a diffúzor szabály, melynek következtében több csapat is új hátsó légterelővel vesz részt az edzéseken. Hogy mennyiben változik az erősorrend, arról csak a szombati időmérő edzésen kapunk tisztább képet.

A hétvége programja a 14:00 órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik.

 

Brit Nagydíj
Az első szabadedzés végeredménye

Hely Versenyző Csapat Időeredmény Hátrány Kör
1 Mark Webber RBR-Renault 1:46.603   19
2 Michael Schumacher Mercedes 1:47.263 0.660 20
3 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:47.347 0.744 23
4 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:47.422 0.819 22
5 Felipe Massa Ferrari 1:47.562 0.959 13
6 Nico Rosberg Mercedes 1:47.758 1.155 23
7 Fernando Alonso Ferrari 1:48.161 1.558 16
8 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:48.549 1.946 21
9 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:48.598 1.995 19
10 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:48.678 2.075 22
11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:48.730 2.127 18
12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:48.778 2.175 18
13 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:48.794 2.191 21
14 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:48.809 2.206 17
15 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:48.841 2.238 23
16 Nick Heidfeld Renault 1:48.941 2.338 20
17 Vitaly Petrov Renault 1:49.603 3.000 15
18 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:50.133 3.530 17
19 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:50.222 3.619 14
20 Karun Chandhok Lotus-Renault 1:51.119 4.516 17
21 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:52.470 5.867 17
22 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:53.143 6.540 20
23 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:53.469 6.866  
24 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1:54.334 7.731

Felipe Massa volt a leggyorsabb a második edzésen

 

Eseménymentesen indult, de a végére száradni kezdő pályán mozgalmas végjáték alakult ki, melyben a leggyorsabbnak a Ferrari versenyzője, Felipe Massa bizonyult. A brazil mögött Nico Rosberg és a délelőtt nagyot eső Kamui Kobayashi végzett.

Meglehetős passzivitással indult a Brit Nagydíj második szabadedzése, ahol az égi áldás miatt ritkán hajtott ki Formula—1-es versenyautó a pályára. Az edzés végéhez közeledve azonban száradni kezdett a pálya, és végül mindenki, még a csak a végére beszálló Lewis Hamilton is feliratkozott a gyorskörrel rendelkezők listájára.

A pálya olyannyira gyorsan száradt, hogy az első helyet átvevő versenyző új ideje akár egy másodperccel is jobb volt az addig élen állóénál.

Nem véletlen, hogy a hajrában az a Felipe Massa volt a leggyorsabb, aki épp a leintés előtt kezdte meg a gyorskörét, és végül 777 tizedes előnnyel zárt az első helyen. Az a Michael Schumacher pedig, aki percekkel előtte ugyanott állt, végül 12-ként több mint két és fél másodperces hátránnyal zárt.

A hétvége programja a szombat 11:00 órakor kezdődő 3. Szabadedzéssel folytatódik.

 

Brit Nagydíj

A második szabadedzés végeredménye

Hely Versenyző Csapat Időeredmény Hátrány Kör
1 Felipe Massa Ferrari 1:49.967   9
2 Nico Rosberg Mercedes 1:50.744 0.777 16
3 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:51.395 1.428 16
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:51.438 1.471 6
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:51.518 1.551 6
6 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:51.738 1.771 18
7 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:51.781 1.814 7
8 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:51.992 2.025 13
9 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:52.169 2.202 12
10 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:52.189 2.222 21
11 Vitaly Petrov Renault 1:52.198 2.231 9
12 Michael Schumacher Mercedes 1:52.325 2.358 12
13 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:52.578 2.611 16
14 Mark Webber RBR-Renault 1:52.587 2.620 6
15 Fernando Alonso Ferrari 1:52.869 2.902 8
16 Nick Heidfeld Renault 1:54.023 4.056 8
17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:54.274 4.307 16
18 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:54.545 4.578 4
19 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:54.714 4.747 13
20 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:55.155 5.188 8
21 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:55.155 5.188 12
22 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:55.549 5.582 10
23 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1:55.828 5.861 10
24 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:56.037 6.070 6

Formula-1: Vettel a szerelőinek tiszteleg a bukósisakjával

Sebastian Vettel különleges sisakfestéssel készült a Brit Nagydíjra, a Red Bull-istálló pilótája összes szerelője és mérnöke arcképét feltette fejvédőjére, hogy megköszönje kőkemény munkájukat.

Vettel a Török és a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén is összetörte autóját, és szerelői kőkemény munkájának köszönhette, hogy a délutáni tréningeken kimehetett a pályára.

„Borzasztó érzés, amikor nem az autómban ülve, hanem gyalog jövök vissza a boxba – mondta Vettel még Montrealban. – Ezen a két pénteken a srácok az én hibámból az ebédszünetüket feláldozva dolgoztak azért, hogy délután is kimehessek a pályára. Ráadásul semmit sem tehetek értük, segíteni nem tudok nekik, az a dolgom, hogy bemenjek a szobámba, és pihenjek a következő tréning előtt. Szörnyű érzés, de tudom, hogy a legjobb hála az, ha az első helyen végzek az időmérőn vagy a versenyen."


Nehéz napon van túl a Red Bull

 

A 14. és a 18. helyre volt elég a Red Bull két autója a pénteki silverstone-i második szabadedzésen. A pilóták szerint ez egy nehéz nap volt, de remélik, hogy holnap már kedvezőbbek lesznek a körülmények.
 
„Erre számítani lehetett, Silverstone már csak ilyen. A zápor nagyon gyorsan jön és átír mindent, nem beszélve a szélről, ami csak még jobban megnehezíti a dolgunkat. Szombaton remélhetőleg a száraz gumikat is ki tudjuk próbálni”. – mondta mark Webber.
 
„A pálya ma nagyon változékony volt, így nem éreztük igazán a szabálymódosítások hatását, talán holnap okosabbak leszünk. Egyébként elégedett voltam az autóval még ilyen körülmények közt is, köszönöm a csapat munkáját”. – nyilatkozta Sebastian Vettel

Vettel: Ez kriminális!

 

A címvédő Sebastian Vettel csalódott volt a Brit Nagydíj első edzési napja után, mivel az eső áztatta pályán nem tudta teljesíteni a tervezett programját. "Bosszantó, hogy ilyen sokat esett, persze tudom, hogy a feltételek mindenki számára azonosak."

"Mivel a gumik száma korlátozva van, nem tudtunk túl sok időt a pályán tölteni, még úgy sem, hogy a Pirellitől egy plusz szett intermediate gumit is kaptunk. Ez a közönség miatt is sajnálatos" – panaszkodott a bajnoki tabella éllovasa, aki nem tudja, hogy a szigorúbb szabályok miatt mire számíthat a hétvégén.

"Ilyen pályaviszonyok mellett nehéz megítélni, hogy a szigorúbb szabálynak milyen hatása van, ugyanis az autó menettulajdonságai körről körre változtak" – folytatta fiatal pilóta, aki élesen bírálta az új bokszutcát is.

"Nagyon szűk az egész, a bejárat mondhatni kriminális! Nem tudom, hogy gondolták, hogy a verseny alatt itt 100 km/h-val fogunk közlekedni. Erről beszélni fogunk az értekezleten."


Vettel: Nem teszem unalmassá a Forma-1-et

 

Sebastian Vettel szerint a nézők az ő dominanciája miatt sem veszítik el érdeklődésüket a Forma-1 iránt, hiszen a futamok jobbak, mint a korábbi években. A németet nem érdekli, jelenleg hány pont az előnye.

z eddigi nyolc futamból hatszor első, kétszer pedig második helyen célba érő Sebastian Vettel úgy gondolja, sorozatos sikerei nem adhatnak okot a nézőknek arra, hogy kikapcsolják a televíziót, hiszen az egyhangú eredmények ellenére szinte az összes futamon kiélezett küzdelmet láthatnak.

A Red Bull versenyzője hiába vezeti 77 ponttal a bajnokságot, szerinte az idei futamok - elsősorban az előzéseket segítő eszközök és a Pirelli gumik miatt - sokkal izgalmasabbak, mint az elmúlt néhány évben látott versenyek, ezért a Forma-1 a Red Bull erőfölénye miatt sem veszített vonzerejéből.

"Szerintem az eddigi futamok nagyszerűek voltak" - idézi a címvédő világbajnokot az Autosport. "A versenyek eseménydúsak, és még a legvégén is tartogatnak izgalmakat. A végeredmény nem az első kör vagy az első kanyar után dől el, ami főleg a sokszínű gumistratégiáknak köszönhető."

Vettel már korábban is kijelentette, hogy nem foglalkozik a bajnokság jelenlegi állásával, és még korántsem érzi zsebében a világbajnoki címet.

"Azt sem tudom, hány pont előnyöm van Jensonhoz (Buttonhoz) képest. Azt hiszem, ő áll mögöttem második helyen. Az nem lényeges, hogy most vezetem a bajnokságot, az a fontos, hogy ki áll majd az élen az utolsó futam után. Ezt tavaly megtanultuk!" - mondta Vettel, aki 2010-ben épp a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után került először a tabella élére.


Az FIA megkegyelmezett a Red Bullnak?

 

A Red Bull Racing az utolsó utáni pillanatban kegyelmet kapott az FIA-tól, így minimálisra szoríthatja a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatának betiltása miatt esetlegesen keletkező hátrányát.

Az irányító testület már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy a hétvégi Brit Nagydíjtól betiltja a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatát, amit a Red Bull vezetett be elsőként, aminek egyesek szerint a komoly fölényét köszönheti.

Az FIA természetesen folyamatosan egyeztetett a motorgyártó cégekkel, ugyanis többen attól tartottak, hogy a motorok karakterisztikájának drasztikus megváltoztatása miatt komoly problémákkal szembesülhetnek a csapatok, ami semmiképpen nem tenne jót senkinek.

A szövetség eredeti terve az volt, hogy a fojtószelep 10%-ra lehessen nyitva a gázadás nélküli fázisban, ám ezt végül 20%-ra emelte a 18.000-es fordulatszámú tartományban, biztonsági megfontolásból.

Igen ám, de a Renault – amely a Red Bull motorszállítója – sikeresen elérte a szövetségnél, hogy az utolsó pillanatban – a péntek reggeli szabadedzés közepén – engedményt kapjon, megbízhatósági okokra hivatkozva.

A Renault engedménye pedig nem más, mint az, hogy 50%-ban áramoltathatja a gázokat akkor is, mikor a pilóta nem áll a gázpedálom, ami sokak szerint egy újabb végzetes csapásként is felfogható, hiszen úgy tudni, a Red Bull eddig is csak 45%-os fúvást alkalmazott.

A Red Bull és a McLaren csapatfőnöke, Christian Horner illetve Martin Whitmarsh a Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján komoly szócsatába keveredett ez ügyben, ugyanis meggyőződésük, hogy a másiknak jobban kedvez a szövetség, hiszen a Mercedes is részlegesen felmentést kapott.

A német gyártónak már korábban engedélyezte az FIA, hogy nyolc hengerből négyet befecskendezve üzemeltessen aktív motorfék mellett.


A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr113051595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása