Webber Schumacher előtt az esős edzésen
Mark Webber volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj első szabadedzésén, amelyen végig nedves körülmények között kellett hajtaniuk a versenyzőknek. A Red Bull pilótáját a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és annak korábbi csapattársa, Rubens Barrichello követi.
Az edzésen egyetlen komolyabb ütközés történt. Kamui Kobayashi törte össze az autóját a célegyenesre fordítóban, ahol megcsúszott a műfüvön és elvesztette uralmát a járgánya felett. A versenyző sértetlenül szállt ki az összetört autójából.
A hétvégére megváltozott a diffúzor szabály, melynek következtében több csapat is új hátsó légterelővel vesz részt az edzéseken. Hogy mennyiben változik az erősorrend, arról csak a szombati időmérő edzésen kapunk tisztább képet.
A hétvége programja a 14:00 órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik.
Brit Nagydíj | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Felipe Massa volt a leggyorsabb a második edzésen
Eseménymentesen indult, de a végére száradni kezdő pályán mozgalmas végjáték alakult ki, melyben a leggyorsabbnak a Ferrari versenyzője, Felipe Massa bizonyult. A brazil mögött Nico Rosberg és a délelőtt nagyot eső Kamui Kobayashi végzett.
Meglehetős passzivitással indult a Brit Nagydíj második szabadedzése, ahol az égi áldás miatt ritkán hajtott ki Formula—1-es versenyautó a pályára. Az edzés végéhez közeledve azonban száradni kezdett a pálya, és végül mindenki, még a csak a végére beszálló Lewis Hamilton is feliratkozott a gyorskörrel rendelkezők listájára.
A pálya olyannyira gyorsan száradt, hogy az első helyet átvevő versenyző új ideje akár egy másodperccel is jobb volt az addig élen állóénál.
Nem véletlen, hogy a hajrában az a Felipe Massa volt a leggyorsabb, aki épp a leintés előtt kezdte meg a gyorskörét, és végül 777 tizedes előnnyel zárt az első helyen. Az a Michael Schumacher pedig, aki percekkel előtte ugyanott állt, végül 12-ként több mint két és fél másodperces hátránnyal zárt.
A hétvége programja a szombat 11:00 órakor kezdődő 3. Szabadedzéssel folytatódik.
Brit Nagydíj A második szabadedzés végeredménye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Formula-1: Vettel a szerelőinek tiszteleg a bukósisakjával
Sebastian Vettel különleges sisakfestéssel készült a Brit Nagydíjra, a Red Bull-istálló pilótája összes szerelője és mérnöke arcképét feltette fejvédőjére, hogy megköszönje kőkemény munkájukat.
Vettel a Török és a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén is összetörte autóját, és szerelői kőkemény munkájának köszönhette, hogy a délutáni tréningeken kimehetett a pályára.
„Borzasztó érzés, amikor nem az autómban ülve, hanem gyalog jövök vissza a boxba – mondta Vettel még Montrealban. – Ezen a két pénteken a srácok az én hibámból az ebédszünetüket feláldozva dolgoztak azért, hogy délután is kimehessek a pályára. Ráadásul semmit sem tehetek értük, segíteni nem tudok nekik, az a dolgom, hogy bemenjek a szobámba, és pihenjek a következő tréning előtt. Szörnyű érzés, de tudom, hogy a legjobb hála az, ha az első helyen végzek az időmérőn vagy a versenyen."
Nehéz napon van túl a Red Bull
Vettel: Ez kriminális!
A címvédő Sebastian Vettel csalódott volt a Brit Nagydíj első edzési napja után, mivel az eső áztatta pályán nem tudta teljesíteni a tervezett programját. "Bosszantó, hogy ilyen sokat esett, persze tudom, hogy a feltételek mindenki számára azonosak."
"Mivel a gumik száma korlátozva van, nem tudtunk túl sok időt a pályán tölteni, még úgy sem, hogy a Pirellitől egy plusz szett intermediate gumit is kaptunk. Ez a közönség miatt is sajnálatos" – panaszkodott a bajnoki tabella éllovasa, aki nem tudja, hogy a szigorúbb szabályok miatt mire számíthat a hétvégén.
"Ilyen pályaviszonyok mellett nehéz megítélni, hogy a szigorúbb szabálynak milyen hatása van, ugyanis az autó menettulajdonságai körről körre változtak" – folytatta fiatal pilóta, aki élesen bírálta az új bokszutcát is.
"Nagyon szűk az egész, a bejárat mondhatni kriminális! Nem tudom, hogy gondolták, hogy a verseny alatt itt 100 km/h-val fogunk közlekedni. Erről beszélni fogunk az értekezleten."
Vettel: Nem teszem unalmassá a Forma-1-et
Sebastian Vettel szerint a nézők az ő dominanciája miatt sem veszítik el érdeklődésüket a Forma-1 iránt, hiszen a futamok jobbak, mint a korábbi években. A németet nem érdekli, jelenleg hány pont az előnye.
z eddigi nyolc futamból hatszor első, kétszer pedig második helyen célba érő Sebastian Vettel úgy gondolja, sorozatos sikerei nem adhatnak okot a nézőknek arra, hogy kikapcsolják a televíziót, hiszen az egyhangú eredmények ellenére szinte az összes futamon kiélezett küzdelmet láthatnak.
A Red Bull versenyzője hiába vezeti 77 ponttal a bajnokságot, szerinte az idei futamok - elsősorban az előzéseket segítő eszközök és a Pirelli gumik miatt - sokkal izgalmasabbak, mint az elmúlt néhány évben látott versenyek, ezért a Forma-1 a Red Bull erőfölénye miatt sem veszített vonzerejéből.
"Szerintem az eddigi futamok nagyszerűek voltak" - idézi a címvédő világbajnokot az Autosport. "A versenyek eseménydúsak, és még a legvégén is tartogatnak izgalmakat. A végeredmény nem az első kör vagy az első kanyar után dől el, ami főleg a sokszínű gumistratégiáknak köszönhető."
Vettel már korábban is kijelentette, hogy nem foglalkozik a bajnokság jelenlegi állásával, és még korántsem érzi zsebében a világbajnoki címet.
"Azt sem tudom, hány pont előnyöm van Jensonhoz (Buttonhoz) képest. Azt hiszem, ő áll mögöttem második helyen. Az nem lényeges, hogy most vezetem a bajnokságot, az a fontos, hogy ki áll majd az élen az utolsó futam után. Ezt tavaly megtanultuk!" - mondta Vettel, aki 2010-ben épp a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után került először a tabella élére.
Az FIA megkegyelmezett a Red Bullnak?
A Red Bull Racing az utolsó utáni pillanatban kegyelmet kapott az FIA-tól, így minimálisra szoríthatja a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatának betiltása miatt esetlegesen keletkező hátrányát.
Az irányító testület már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy a hétvégi Brit Nagydíjtól betiltja a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatát, amit a Red Bull vezetett be elsőként, aminek egyesek szerint a komoly fölényét köszönheti.
Az FIA természetesen folyamatosan egyeztetett a motorgyártó cégekkel, ugyanis többen attól tartottak, hogy a motorok karakterisztikájának drasztikus megváltoztatása miatt komoly problémákkal szembesülhetnek a csapatok, ami semmiképpen nem tenne jót senkinek.
A szövetség eredeti terve az volt, hogy a fojtószelep 10%-ra lehessen nyitva a gázadás nélküli fázisban, ám ezt végül 20%-ra emelte a 18.000-es fordulatszámú tartományban, biztonsági megfontolásból.
Igen ám, de a Renault – amely a Red Bull motorszállítója – sikeresen elérte a szövetségnél, hogy az utolsó pillanatban – a péntek reggeli szabadedzés közepén – engedményt kapjon, megbízhatósági okokra hivatkozva.
A Renault engedménye pedig nem más, mint az, hogy 50%-ban áramoltathatja a gázokat akkor is, mikor a pilóta nem áll a gázpedálom, ami sokak szerint egy újabb végzetes csapásként is felfogható, hiszen úgy tudni, a Red Bull eddig is csak 45%-os fúvást alkalmazott.
A Red Bull és a McLaren csapatfőnöke, Christian Horner illetve Martin Whitmarsh a Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján komoly szócsatába keveredett ez ügyben, ugyanis meggyőződésük, hogy a másiknak jobban kedvez a szövetség, hiszen a Mercedes is részlegesen felmentést kapott.
A német gyártónak már korábban engedélyezte az FIA, hogy nyolc hengerből négyet befecskendezve üzemeltessen aktív motorfék mellett.
Utolsó kommentek