www.kimiraikkonen.com

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Silverstine 3

2011.07.09. 22:21 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel Alonsót előzi meg az időmérő előtt

 

Habár a Red Bull épp komoly gondban van, miután nem kapták meg a pénteken még kivívottnak hitt engedményt, világbajnokuk, Sebastian Vettel felért a csúcsra az időmérőt megelőző utolsó szabadedzésen. A németet Fernando Alonso és Mark Webber követi...

A második helyen végző Fernando Alonso csupán hat százados elmaradást regisztrált, nem úgy Mark Webber, aki közel fél másodpercnyire van márkatársától, ám az ausztrálnak sok idő kiesett a gyakorlásból, mialatt az autóját szerelték a garázsban.

Negyedik lett Felipe Massa, akit Pastor Maldonado, Jenson Button, Kamui Kobayashi és Nico Rosberg követ. A német pilóta csapattársa, Michael Schumacher csak a 11. leggyorsabb. A hétszeres világbajnok autójában a váltó hibásodott meg.

Az igazi harc egyébként is most nem a pályán folyik, hanem azon kívül. Chrisitan Horner tajtékzik a dühtől, miután az FIA végül elutasította a kérelmét, a szabálymódosítással kapcsolatban. Az FIA az időntúli benyújtásra hivatkozik, mely akár azt is jelentheti, hogy a Renault motorokat érintő engedménykérelem a következő versenyhétvégén véglegesen elfogadásra kerül.

Brit Nagydíj
A harmadik szabadedzés végeredmény

Hely Versenyző Csapat Időeredmény Hátrány Kör
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:31.401   17
2 Fernando Alonso Ferrari 1:31.464 0.063 20
3 Mark Webber RBR-Renault 1:31.829 0.428 12
4 Felipe Massa Ferrari 1:32.169 0.768 20
5 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:32.496 1.095 20
6 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:32.956 1.555 18
7 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:33.014 1.613 20
8 Nico Rosberg Mercedes 1:33.044 1.643 23
9 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:33.264 1.863 21
10 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:33.423 2.022 22
11 Michael Schumacher Mercedes 1:33.551 2.150 11
12 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:33.660 2.259 22
13 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:33.842 2.441 16
14 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:33.905 2.504 21
15 Vitaly Petrov Renault 1:34.042 2.641 22
16 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:34.329 2.928 20
17 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:34.799 3.398 20
18 Nick Heidfeld Renault 1:34.822 3.421 21
19 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:35.225 3.824 21
20 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:36.905 5.504 21
21 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:37.614 6.213  
22 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:38.068 6.667  
23 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1:38.289 6.888  
24 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:38.568 7.167

Szabályváltozás ide vagy oda - Red Bull első sor a Brit Nagydíjon

 

Egészen kellemes Williams eredménnyel és meglepő végjátékkal zárult a Q1 a Brit Nagydíj időmérő edzésén.

A Williamsek végig erősnek bizonyultak, aminek bizonyítéka, hogy Pastor Maldonado a második helyen végzett Mark Webber mögött. Az eredmény mindazonáltal így is képlékeny, hiszen az utolsó percekre leszakadt az ég, aminek az lett az eredménye, hogy a késlekedő Toro Rosso duó kiesett már ebben a felvonásban.

A középső szakaszban a Ferrari pilótája, Felipe Massa bizonyult a leggyorsabbnak, aki Mark Webbert és saját csapattársát, Fernando Alonsót előzi meg.

Az etap elején még kérdéses volt a gumihasználat. A pálya vizes volt néhol, így rövid időre még a köztes gumik is előkerültek, de a közepére már mindenki szárazzal hajtott, s az első hely birtokosa folyamatosan változott.

A végén aztán nagy meglepetés csupán Michael Schumacher gyenge szereplése volt, aki a 13. helyre kvalifikálta magát, míg csapattársa az ötödik leggyorsabb volt. A címvédő Sebastian Vettel követte a mercedesest.

A Q3 már csak félig zajlott le zökkenőmentesen. Sebastian Vettel első nekifutásra a pole-ban érezhette magát, ám az utolsó szakaszon ronthatott, mert az egyébként nálánál lassabb Webber a végén beelőzte, s miután megérkezett az eső, javítani már senki nem tudott.

A harmadik helyről Fernando Alonso rajtolhat, aki ezúttal időben egészen közel került az energiaital-gyárosokhoz. Mögéje csapattársa, Felipe Massa, Jenson Button, Paul di Resta, Pastor Maldonado, Kamui Kobayashi, Nico Rosberg és meglepetésre, Lewis Hamilton sorakozhat fel.

Brit Nagydíj

Az időmérő edzés végeredménye

Hely Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
1 Mark Webber RBR-Renault 1:32.670 1:31.673 1:30.399 19
2 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:32.977 1:32.379 1:30.431 19
3 Fernando Alonso Ferrari 1:32.986 1:31.727 1:30.516 20
4 Felipe Massa Ferrari 1:32.760 1:31.640 1:31.124 16
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:34.230 1:32.273 1:31.898 21
6 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:34.472 1:32.569 1:31.929 14
7 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:32.702 1:32.588 1:31.933 16
8 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:34.324 1:32.399 1:32.128 16
9 Nico Rosberg Mercedes 1:34.186 1:32.295 1:32.209 18
10 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:33.581 1:32.505 1:32.376 20
11 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:34.454 1:32.617   14
12 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:34.145 1:32.624   14
13 Michael Schumacher Mercedes 1:34.160 1:32.656   15
14 Vitaly Petrov Renault 1:34.428 1:32.734   14
15 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:33.532 1:33.119   12
16 Nick Heidfeld Renault 1:35.132 1:33.805   15
17 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:34.923 1:34.821   9
18 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:35.245     7
19 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:35.749     7
20 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:36.203     7
21 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:36.456     4
22 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:37.154     6
23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:37.484     7
24 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1:38.059     6

A Red Bull elfogadja, hogy hátrányban lesz Silverstone-ban

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség technikai vezetője, Charlie Whiting szombat délelőtt összehívta a Technikai Munkacsoportot, valamint a csapatok képviselőit, hogy a kipufogó-diffúzor rendszert érintő kérdésekről egyeztessenek.

A Brit Nagydíjon a sport háttérbe szorult, miután az FIA pénteken engedett a Renault-s csapatok kérésének, és kedvezményeket adott. A szigorúbb szabály értelmében a fojtószelep csak 10 százalékban lehet nyitva közbenső gázállásánál, a Renault-nak azonban 50 százalékot engedélyeztek. Mivel a vetélytársak tiltakoztak, az FIA szombaton visszavonta a kedvezményt.

A Renault motort használó csapatok kifogással éltek a legújabb döntés ellen, ezért az FIA ismét tárgyalóasztalhoz ült az érintett felekkel: a megbeszélésen jelen volt a Red Bull csapatvezetője, Christian Horner is, aki az ülés után a következőképpen fogalmazott: "Megpróbálunk egyezséget kötni, hiszen senki sem szereti a bizonytalanságot. Charlie ajánlatot tett és a Red Bull is egyezséget ajánlott, hogy a hétvégén nem változtatunk, ehhez azonban szükség van a többi csapat hozzájárulására is."

A szakember nem titkolta, hogy nagy hátrányuk származhat a korlátozásból, ugyanis Silverstone-ban biztosan nem fognak kivételezni. "Nem kapunk engedményeket, így hátrányban leszünk a többi gyártóval szemben. A legegyszerűbb megoldás lenne, ha visszatérnénk a valenciai szabályokhoz."

"A megbeszélés pozitív volt, de többet egyelőre nem mondhatok. Tény, hogy ez az egész hátrányosan érinti a Renault-s csapatokat. Nem szerencsés, hogy valaki folyamatosan tiltakozik. Bízunk benne, hogy a következő versenyig sikerül tisztázni a helyzetet" – fűzte hozzá Horner.

Whiting azt is leszögezte, hogy a Mercedes csapatok az engedmény(továbbra is több benzint fecskendezhetnek be) ellenére sem lesznek előnyben, ugyanis a német gyártó (és a Cosworth) nem a fojtószelepen keresztül irányítja a gázáramlást, hanem egy (hengeres) tolattyún keresztül. Ezzel a technikával a levegő áteresztése százalékosan pontosan megfelel a nyílásra vonatkozó korlátozó szabályokkal.


Vettel hibázott, így Webberé a pole

 

A Brit Nagydíj szombati napján a kulisszák mögött heves vita dúlt a Red Bull Racing vezetősége és a vetélytársak között a kipufogó-diffúzor rendszerre vonatkozó szigorúbb szabályok miatt, ez azonban nem hátráltatta a versenyzők munkáját, ugyanis Mark Webber és Sebastian Vettel rajtolhat az első sorból a vasárnapi futamon.

A tavalyi futam győztese boldog, hogy ezúttal az első rajtkockát is meg tudta szerezni. "Valamilyen oknál fogva, itt általában jól mennek a dolgok, pedig a tréning a változó pályaviszonyok miatt nem volt egyszerű. Arra törekedtem, hogy mindent kihozzak a lehetőségekből és sikerrel jártam. Köszönettel tartozom a csapatnak is, akik remek munkát végeztek."

A második helyezett Vettel beismerte, hogy hibázott: "A változó pályaviszonyok miatt nehéz dolgunk volt, ugyanis nem tudtuk, hogy hol száraz és hol vizes az aszfalt. A gyors körömben hibáztam, ugyanis rosszul váltottam az utolsó kanyar előtt. Ha nem hibázom, akkor talán sikerült volna megszereznem a pole-t."

"Holnap oda kell figyelni a gumikra, ugyanis ez a pálya zablája az abroncsokat. A siker kulcsa lehet a gumik megfelelő használata" – fűzte hozzá Vettel.


Most még sem lesz szabálymódosítás

 

Hosszas kavarodások után úgy néz ki, hogy az FIA elhalasztja végleges döntését a kipufogógáz áramoltatásának szabályozásával kapcsolatba. Érthetőbben: Minden visszaállt a régi rendszerbe, vagyis gyakorlatilag a csapatok úgy használhatják a kipufogógázt, ahogy csak akarják.
 
Átmeneti megoldásként a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) feloldotta a hétvégére szóló tiltását, mely a kipufogógázok visszaszorítását korlátozta. a szövetség szombat délután egyeztetett a csapatokkal és jutott erre a döntésre.
A szabálymódosítás eredetileg a kibocsájtott gáz tíz százalékát engedte volna használni, ám ezt többen kifogásolták, mondván, hogy erre a koncepcióra van építve autójuk. Ekkor az FIA úgy döntött, hogy a Renault motorral versenyző csapatoknak ötven százalékra emeli a limitet. ez persze felháborította a többi csapatot, így a szövetség hamar visszavonta engedményét.
 
Hosszas viták után, most átmenetileg megoldás született úgy, hogy az FIA gyakorlatilag homokba dugta a fejét és feloldotta a kipufogógázokra való tiltást.
 
Az egyelőre bizonytalan, hogy mikor kerül szabályzásra az eset, ugyanis az FIA úgy döntött, hogy kész meghozni a szabálymódosítást, amennyiben a csapatok megegyeznek egy bizonyos limitben.


Red Bull: a kemény munka gyümölcse

 
Az első két sorban foglal helyet a vasárnapi brit nagydíjon a Red Bull csapat, miután Webber az első, míg Vettel a második helyre kormányozta autóját a szombati időmérő edzésen. A pilóták természetesen a csapat kemény munkáját dicsérik.
 
 
„A mi szerelőink nagyon korán kelnek és nagyon későn feküdnek le a versenyhétvége alatt. Tudom, hogy ez mindenhol, így van, de a mieink a többieken is túltesznek”. – kezdte az edzés-első, Mark Webber. „a szabadedzésen már éreztünk, hogy a szabálymódosítások ellenére is rendben lesz a gyorsaságunk, bár itt most nem is köridőkről van szó. Mindegy, hogy hányadik helyen végzünk, a csapat véleménye ezután is meglesz arról, hogy mi korrekt és mi nem. Mindentől függetlenül nem érzem azt, hogy bármiért is visszavágtunk volna, egyszerűen csak a munkánkat végeztük. Ezekhez a dolgokhoz lassan kezdünk hozzászokni, talán épp ezért kezeltük jól a helyzetet. Remélem, holnapra lecsillapodnak a kedélyek már csak a nézők miatt is, mert szerintem ők sem nagyon értik, hogy mi történik ebben a sportban mostanában”.
 
„Nem volt könnyű a mai nap, hiszen sok zavaró körülmény övezte a versenyt. Az eső megint nagyon veszélyes volt, hiszen egy ilyen helyzetben könnyen kicsúszhat bárki. Szóval nem volt egyszerű, de a végén a Q3-ban szerencsénk volt az időjárással, így tudtunk igazán versenyképes időt futni. Bármi megtörténhet holnap, bízom a jó versenyben”. – mondta Vettel.
 
„A most kialakult helyzetben nagy megkönnyebbülés számunkra ez az eredmény, főleg egy ilyen nehéz edzésen. Mindkét pilótánk remekelt, csak dicséret illeti őket. Láthattuk, hogy a Ferrari is elég gyors, de ma hatalmasat teljesített a csapat”. – nyilatkozta Christian Horner.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr53053744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása