Vettel Alonsót előzi meg az időmérő előtt
Habár a Red Bull épp komoly gondban van, miután nem kapták meg a pénteken még kivívottnak hitt engedményt, világbajnokuk, Sebastian Vettel felért a csúcsra az időmérőt megelőző utolsó szabadedzésen. A németet Fernando Alonso és Mark Webber követi...
A második helyen végző Fernando Alonso csupán hat százados elmaradást regisztrált, nem úgy Mark Webber, aki közel fél másodpercnyire van márkatársától, ám az ausztrálnak sok idő kiesett a gyakorlásból, mialatt az autóját szerelték a garázsban.
Negyedik lett Felipe Massa, akit Pastor Maldonado, Jenson Button, Kamui Kobayashi és Nico Rosberg követ. A német pilóta csapattársa, Michael Schumacher csak a 11. leggyorsabb. A hétszeres világbajnok autójában a váltó hibásodott meg.
Az igazi harc egyébként is most nem a pályán folyik, hanem azon kívül. Chrisitan Horner tajtékzik a dühtől, miután az FIA végül elutasította a kérelmét, a szabálymódosítással kapcsolatban. Az FIA az időntúli benyújtásra hivatkozik, mely akár azt is jelentheti, hogy a Renault motorokat érintő engedménykérelem a következő versenyhétvégén véglegesen elfogadásra kerül.
Brit Nagydíj | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Szabályváltozás ide vagy oda - Red Bull első sor a Brit Nagydíjon
Egészen kellemes Williams eredménnyel és meglepő végjátékkal zárult a Q1 a Brit Nagydíj időmérő edzésén.
A Williamsek végig erősnek bizonyultak, aminek bizonyítéka, hogy Pastor Maldonado a második helyen végzett Mark Webber mögött. Az eredmény mindazonáltal így is képlékeny, hiszen az utolsó percekre leszakadt az ég, aminek az lett az eredménye, hogy a késlekedő Toro Rosso duó kiesett már ebben a felvonásban.
A középső szakaszban a Ferrari pilótája, Felipe Massa bizonyult a leggyorsabbnak, aki Mark Webbert és saját csapattársát, Fernando Alonsót előzi meg.
Az etap elején még kérdéses volt a gumihasználat. A pálya vizes volt néhol, így rövid időre még a köztes gumik is előkerültek, de a közepére már mindenki szárazzal hajtott, s az első hely birtokosa folyamatosan változott.
A végén aztán nagy meglepetés csupán Michael Schumacher gyenge szereplése volt, aki a 13. helyre kvalifikálta magát, míg csapattársa az ötödik leggyorsabb volt. A címvédő Sebastian Vettel követte a mercedesest.
A Q3 már csak félig zajlott le zökkenőmentesen. Sebastian Vettel első nekifutásra a pole-ban érezhette magát, ám az utolsó szakaszon ronthatott, mert az egyébként nálánál lassabb Webber a végén beelőzte, s miután megérkezett az eső, javítani már senki nem tudott.
A harmadik helyről Fernando Alonso rajtolhat, aki ezúttal időben egészen közel került az energiaital-gyárosokhoz. Mögéje csapattársa, Felipe Massa, Jenson Button, Paul di Resta, Pastor Maldonado, Kamui Kobayashi, Nico Rosberg és meglepetésre, Lewis Hamilton sorakozhat fel.
Brit Nagydíj Az időmérő edzés végeredménye | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A Red Bull elfogadja, hogy hátrányban lesz Silverstone-ban
A Nemzetközi Automobil Szövetség technikai vezetője, Charlie Whiting szombat délelőtt összehívta a Technikai Munkacsoportot, valamint a csapatok képviselőit, hogy a kipufogó-diffúzor rendszert érintő kérdésekről egyeztessenek.
A Brit Nagydíjon a sport háttérbe szorult, miután az FIA pénteken engedett a Renault-s csapatok kérésének, és kedvezményeket adott. A szigorúbb szabály értelmében a fojtószelep csak 10 százalékban lehet nyitva közbenső gázállásánál, a Renault-nak azonban 50 százalékot engedélyeztek. Mivel a vetélytársak tiltakoztak, az FIA szombaton visszavonta a kedvezményt.
A Renault motort használó csapatok kifogással éltek a legújabb döntés ellen, ezért az FIA ismét tárgyalóasztalhoz ült az érintett felekkel: a megbeszélésen jelen volt a Red Bull csapatvezetője, Christian Horner is, aki az ülés után a következőképpen fogalmazott: "Megpróbálunk egyezséget kötni, hiszen senki sem szereti a bizonytalanságot. Charlie ajánlatot tett és a Red Bull is egyezséget ajánlott, hogy a hétvégén nem változtatunk, ehhez azonban szükség van a többi csapat hozzájárulására is."
A szakember nem titkolta, hogy nagy hátrányuk származhat a korlátozásból, ugyanis Silverstone-ban biztosan nem fognak kivételezni. "Nem kapunk engedményeket, így hátrányban leszünk a többi gyártóval szemben. A legegyszerűbb megoldás lenne, ha visszatérnénk a valenciai szabályokhoz."
"A megbeszélés pozitív volt, de többet egyelőre nem mondhatok. Tény, hogy ez az egész hátrányosan érinti a Renault-s csapatokat. Nem szerencsés, hogy valaki folyamatosan tiltakozik. Bízunk benne, hogy a következő versenyig sikerül tisztázni a helyzetet" – fűzte hozzá Horner.
Whiting azt is leszögezte, hogy a Mercedes csapatok az engedmény(továbbra is több benzint fecskendezhetnek be) ellenére sem lesznek előnyben, ugyanis a német gyártó (és a Cosworth) nem a fojtószelepen keresztül irányítja a gázáramlást, hanem egy (hengeres) tolattyún keresztül. Ezzel a technikával a levegő áteresztése százalékosan pontosan megfelel a nyílásra vonatkozó korlátozó szabályokkal.
Vettel hibázott, így Webberé a pole
A Brit Nagydíj szombati napján a kulisszák mögött heves vita dúlt a Red Bull Racing vezetősége és a vetélytársak között a kipufogó-diffúzor rendszerre vonatkozó szigorúbb szabályok miatt, ez azonban nem hátráltatta a versenyzők munkáját, ugyanis Mark Webber és Sebastian Vettel rajtolhat az első sorból a vasárnapi futamon.
A tavalyi futam győztese boldog, hogy ezúttal az első rajtkockát is meg tudta szerezni. "Valamilyen oknál fogva, itt általában jól mennek a dolgok, pedig a tréning a változó pályaviszonyok miatt nem volt egyszerű. Arra törekedtem, hogy mindent kihozzak a lehetőségekből és sikerrel jártam. Köszönettel tartozom a csapatnak is, akik remek munkát végeztek."
A második helyezett Vettel beismerte, hogy hibázott: "A változó pályaviszonyok miatt nehéz dolgunk volt, ugyanis nem tudtuk, hogy hol száraz és hol vizes az aszfalt. A gyors körömben hibáztam, ugyanis rosszul váltottam az utolsó kanyar előtt. Ha nem hibázom, akkor talán sikerült volna megszereznem a pole-t."
"Holnap oda kell figyelni a gumikra, ugyanis ez a pálya zablája az abroncsokat. A siker kulcsa lehet a gumik megfelelő használata" – fűzte hozzá Vettel.
Most még sem lesz szabálymódosítás
Red Bull: a kemény munka gyümölcse
Utolsó kommentek