www.kimiraikkonen.com

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Nürburgring 2

2011.07.23. 10:28 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Lehetne gyorsabb is a Formula-1

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel toronymagasan vezeti a bajnoki tabellát, mégsem akar megelégedni a második hellyel. A címvédő a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjúban elmondta, hogy a harmadik hely csak akkor elfogadható, ha az is elegendő a bajnoki cím megszerzéséhez. A fiatal pilóta azt is elmondta, hogy miért nem tud minden körben a határon autózni.

Egy versenyző megengedheti magának, hogy szerény legyen?
Sebastian Vettel
: "Bernie (Ecclestone) egyszer azt mondta nekem, hogy nem szabad elszállnom magamtól, ugyanis a magas lóról nagyot lehet esni, ami fájdalmas. Ennek döntő szerepe van. Amíg az ember két lábbal áll a talajon, addig minden rendben van."

A pályán nem tűnsz szerénynek.
Sebastian Vettel
: "A maximumra törekszem, így a szerénységnek nincs helye. A harmadik hellyel csak akkor elégszem meg, ha az is elegendő ahhoz, hogy bajnoki címet nyerjek, minden más helyzetben a győzelem a célom. Mindegy, honnan rajtolok és az is, hogy hol állok a verseny alatt. Ennek így kell lennie."

24 éves vagy...
Sebastian Vettel
: "Igen, a személyim is ezt igazolja."

Öregít a Formula-1?
Sebastian Vettel
: "Remélem, hogy nem."

Kevés olyan veled egykorú ember van, aki vezető pozícióban van egy olyan nagy cégnél, mint a Red Bull Formula-1-es csapata.
Sebastian Vettel
: "Ez így van, de én valójában belenőttem ebbe a szerepbe. Amikor tizenkettő vagy tizenhárom éves voltam, azt mondták nekem, hogy 'megkapod a szükséges költségvetést, rajtad múlik, hogy mihez kezdesz vele. Ha jó vagy, akkor lesz folytatás is. Ha nem, akkor elfelejtheted az egészet.'"

Kemény iskola volt ez egy tininek?
Sebastian Vettel
: "Nevelési szempontból nem optimális, de nincs más választás. Ilyenkor sokkal nagyobb teher nehezedik rád, és sokkal nagyobb a felelősséged, mint egy másik srácnak, aki csak a matek dolgozattól fél. Amikor az ember felnőttekkel van körülvéve, érettebb lesz és megtanulja, hogy vannak emberek, akik segítenek, és olyanok is, akik rosszat akarnak. Mindemellett gyermeknek kell maradni."

Neked érettségid van, de a munkád miatt sok olyan embert ismersz, akik diplomával és többéves mérnöki tapasztalattal rendelkeznek. Te mutatsz irányt nekik?
Sebastian Vettel
: "Néha igen. Nagyon sok adat van, amiket ki kell elemezni. Ugyanakkor ott van az emberi tényező is, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni. Lehet, hogy az adatok miatt a mérnökök ragaszkodnak egy beállításhoz, de ha én nem vagyok elégedett vele, akkor nem tudok mindent kihozni az autóból. Emiatt nagyon fontos, hogy egy pilóta érvényesíteni tudja az akaratát, és megmondja, ha valamivel nem ért egyet. Ha mégis mást akarnak, akkor addig kell magyarázniuk, amíg meg nem értem vagy nem lesz jobb az autó. Nemcsak a diagramokban, hanem kint az aszfalton is."

Mi történik, ha nem tudnak meggyőzni?
Sebastian Vettel
: "Akkor nemet mondok és komolyan is vesznek. Egy mérnöknek feljebb sejtése van arról, hogy az autót hogyan lehet vezetni bizonyos menettulajdonságok mellett, tudni azonban nem tudja."

Ez érzés vagy intelligencia kérdése?
Sebastian Vettel
: "Mindkettő. Fontos, hogy érezzük az autót, de szükség van intelligenciára és megfelelő tudásra is, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mivel lehet változtatni az autón, vagy hogy mi az oka annak, ha az autó csúszkálni kezd. Ha bejövök a bokszba és azt mondom, hogy az autó csúszkál, akkor a mérnökök csak elmosolyodnak és kiküldenek, hogy próbáljam meg újra. Ha viszont azt mondom, hogy az autó olyan, mint a 2009-es szingapúri versenyen, akkor beindul az agyuk."

Nem nagyon mutatsz érzelmeket az autóban. Mit látnánk, ha nem lenne rajtad sisak?
Sebastian Vettel
: "Egy embert, aki a feladatára összpontosít. Amikor benne vagy ebben a malomkerékben, akkor ki tudod zárni a körülményeket. Ez egy kisebb művészet."

Tehát nem mutatsz érzelmeket egy sikeres előzés után sem?
Sebastian Vettel
: "Így van, az autóban nincs helye az érzelmeknek. Nem kapcsolhatunk ki és nem lélegezhetünk fel. Ha valaki mögöttem van, akkor is vissza kell verni a támadásait. Csak akkor lehet fellélegezni, ha elég nagy előnyben vagyok és egyedül autózom. Művészet az is, hogy ilyenkor is folyamatosan figyeljünk, és ne kalandozzunk el. A verseny alatt olyan, hogy öröm, elégedettség, bosszúság vagy düh nem létezhet. Legfeljebb belső elégedettség. A Formula-1 nem hasonlítható a focihoz, ahol egy gól után mindenki örömben tör ki. Nálunk nincs pihenő, senki sem állhat félre. Valójában még soha nem gondoltam bele, de talán igaz, hogy az autóversenyzésben nincsenek komoly érzelmek. Csak akkor szabadulunk meg a tehertől, ha már áthaladtunk a célvonalon."

A rajtnál az autók meg vannak tankolva, és a Pirelli gumik tapadása is alacsonyabb, mint a tavalyi abroncsoké. Így is a határon tudsz autózni?
Sebastian Vettel
: "Amikor az autó nehéz, és a gumik gyorsan elfogynak, nagyon nehéz a határon autózni. Nem tudunk úgy hajtani, mint az időmérőn, ahol mindent ki akarunk hozni abból az egy körből. A futam alatt csökkennek a kanyarsebességek, így a fizikai terhelés is. Így is nagy kihívás a verseny, mert folyamatosan figyelni kell az autót, a gumikat és az eseményeket. Egy futam soha nem egy gyors körön dől el. Minden egyes szakaszban ki kell hoznod a maximumot a gumikból. Ilyenkor teljesen mindegy, hogy valaki az első vagy az utolsó körben gyorsabb volt. Ha valaki a jobb tempó miatt előbb bemegy a bokszba, már nyertem is vele."

A Formula-1 nem távolodott el túlságosan az autósport alapötletétől, miszerint a pilóták folyamatosan a legtöbbet akarják kihozni az autóból?
Sebastian Vettel
: "Egy kicsit igen, de ez nem egyik napról a másikra változott meg. Minden a teszttilalommal kezdődött, amivel három vagy négy tizedmásodpercet vesztettünk körönként. Egy kívülálló azt mondhatja, hogy még így is gyorsak vagyunk, mi azonban tisztában vagyunk azzal, hogy lehetne gyorsabb is az autó. 2009-ben, amikor még lehetett tankolni és szabadon gazdálkodhattunk a gumikkal mindig a határon autóztunk. Akkoriban más volt egy verseny."

Túl lassú a Formula-1?
Sebastian Vettel
: "Lehetne gyorsabb is. A tavalyi évhez képest átlagosan egy másodperccel lettünk lassabbak, mivel a verseny végére a gumik már rendesen elhasználódnak. Az elmúlt években sokat változott a szabályzat, az autók és a gumik. A kérdés csak az, mit is akarunk."

Te mit akarsz?
Sebastian Vettel
: "Én nagyon szeretek a határon autózni, jó lenne, ha minden körben megtehetném. Újra bevezetném a tankolást, és gyorsabb gumikat kérnék. Másik gumikkal három, négy vagy akár öt másodperccel többet is ki lehetne hozni az autóból."

Több mint 80 pontos előnyöd van a bajnoki összesítésben, mégsem beszélsz a címről, sőt felhívod a figyelmet a Ferrari tempójára is. A kételkedés segít?
Sebastian Vettel
: "Nem baj, ha magabiztosak vagyunk, de tisztában kell lenni azzal, hogy senki sem sebezhetetlen vagy legyőzhetetlen. Nagy hiba lett volna, ha Silverstone-ban azt mondtam volna, hogy 'Fernando nyert, én pedig második lettem, de ha nem rontjuk el a kerékcserét, akkor nyertem volna.' El kell fogadni, hogy azon a napon egy másik versenyző jobb volt. Beletörődni persze nem szabad, és arra kell törekedni, hogy legközelebb én legyek az első."


Webber Hamilton első sor a Német Nagydíjon

 

A Német Nagydíj időmérő edzésének első etapjában sokan feltették a lágy gumikat, aminek köszönhetően meglehetősen érdekes első tízes alakult ki.

A Q1-et Felipe Massa nyerte, akit Adrian Sutil, Nick Heidfeld, Michael Schumacher, Paul di Resta, Nico Rosberg, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és Pastor Maldonado követett.

A Red Bull második pilótája, Mark Webber csak a 11 helyen végzett, ahogy a McLarentől Jenson Button is kiszorult a tízből. 2009 világbajnoka 13 lett.

Az etap nagy vesztese a Sauber pilóta, Kamui Kobayashi, aki ebben a körben már búcsúzni kényszerült.

A 107%-os szabályhoz tartozó idő ezúttal 1:38.253 volt, amelynél az utolsó helyen végző Daniel Ricciardo több mint egy másodperccel autózott jobb időt.

A második szakasz elején Lewis Hamilton bizonyult a legjobbnak, akit Sebastian Vettelnek sikerült megközelíteni a leginkább. A német csupán 19 ezreddel maradt el a brittől, amelyre végül egyikőjük sem kívánt később rátenni. A Q3-as továbbjutás számukra ezzel el is volt intézve.

Nem úgy a Mercedesek számára, amely istálló versenyzői közül Michael Schumacher volt igazán veszélyben. A hétszeres világbajnok csak a végén futotta meg az időt, mely a továbbjutás lehetőségét biztosította, ám az utolsó percekben megérkezett Adrian Sutil, aki majdnem kitolta a mercedesest a tízből.

Végül Schumacher benn maradt, annak ellenére, hogy nem ment egy újabb kört a leintésre. A csapattárs viszont a vészkörrel a negyedik helyre ugrott fel, előtte Fernando Alonso végzett.

Annak ellenére, hogy a Red Bull nem tudott egyik etapban sem első lenni, az utolsó szakaszban rögtön átvették a vezetést. Mark Webber indított a legjobban, mögötte csapattársa 101 ezreddel maradt el, majd egy hatalmas űr…

A Q3 utolsó nekifutásában aztán meglepetés történt. Mark Webber tovább javított az idején, mellyel megerősítette első helyét. A másodikra azonban az a Lewis Hamilton zárkózott fel, aki pénteken még egymásodperces hátrányról beszélt az egykörös teljesítményükben. Csak a harmadik legjobb idő lett az idén szinte verhetetlennek bizonyuló Sebastian Vettel.

Negyedik lett Fernando Alonso, akit csapattársa Felipe Massa, valamint Nico Rosberg, Jenson Button, Adrian Sutil, Vitaly Petrov és Michael Schumacher követ.

 

Német Nagydíj

Az időmérő edzés végeredménye

Hely Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
1 Mark Webber RBR-Renault 1:33.096 1:31.311 1:30.079 18
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:32.934 1:30.998 1:30.134 15
3 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:32.973 1:31.017 1:30.216 16
4 Fernando Alonso Ferrari 1:32.916 1:31.150 1:30.442 16
5 Felipe Massa Ferrari 1:31.826 1:31.582 1:30.910 19
6 Nico Rosberg Mercedes 1:32.785 1:31.343 1:31.263 22
7 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:33.224 1:31.532 1:31.288 14
8 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:32.286 1:31.809 1:32.010 18
9 Vitaly Petrov Renault 1:33.187 1:31.985 1:32.187 16
10 Michael Schumacher Mercedes 1:32.603 1:32.180 1:32.482 18
11 Nick Heidfeld Renault 1:32.505 1:32.215   16
12 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:32.651 1:32.560   15
13 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:33.003 1:32.635   13
14 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:33.664 1:33.043   18
15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:33.295 1:33.176   14
16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:33.635 1:33.546   11
17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:33.658 1:33.698   11
18 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:33.786     5
19 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:35.599     9
20 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:36.400     12
21 Karun Chandhok Lotus-Renault 1:36.422     11
22 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:36.641     12
23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:37.011     11
24 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1:37.036     11

 


 

Vettel: Elégedett vagyok a harmadik hellyel!

 

Sebastian Vettel a hazai futamán lecsúszott az első sorról, aminek ellenére sem érzi csalódottnak magát a német pilóta. Az időmérő után elmondta, hogy gyorskörén hibázott, ami megfosztotta őt a legjobb rajthely megszerzésének lehetőségétől.

„Nem igazán csalódás, bár természetesen szeretnék előrébb lenni, de azt hiszem, összességében ez egy nehéz edzés volt. Úgy vélem, hogy ez egy jó előrelépés volt a tegnaphoz képest. Nem igazán találtam az utamat, vagy az egyensúlyt az autóval.”

„Délelőtt az autó sokkal jobbnak tűnt, ez nem csak egy változtatásnak volt köszönhető, hanem több dolgot is kipróbáltunk a szabadedzésen, így bizonyos tekintetben visszaléptünk pár lépést. Aztán változtattunk pár dolgon, ami sokkal jobbá tette az egyensúlyt.”

„Ez egy szoros edzés volt, nem sok hiányzott. A Q3-ban két kemény köröm volt, amelynek utolsó szektorában hibáztam, de összességében Mark ma nagyon gyors volt. És jó munkát végzett.”

„Elégedett vagyok a harmadik hellyel, a tiszta oldalon vagyunk, úgyhogy majd meglátjuk, hogy előnyünk származik-e belőle vagy sem.”

„Úgy vélem, úton van felénk az eső, a kérdés az, hogy mikor vagy hol zúdul rá a pályára. Sokkal jobb formában vagyunk, mint tegnap, beleértve a versenytempót is. Nagyon várom a holnapi futamot.”

„Hosszú verseny lesz, és az itteni időjárást tekintve, soha sem lehet tudni…”


 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr203090793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása