Räikkönen: Tudom, hogy mit akarok
Kimi Räikkönen tudja, hogy mit akar a pályafutásával kapcsolatban, egyelőre azonban nem kívánja megosztani a sajtóval a gondolatait. A finn pilóta a Gazzetta dello Sport-nak adott interjúban kitérő választ adott a jövőjét érintő kérdésekre.
"Tudom, hogy mit akarok, de nem tudom, hogy miért kellene ezt megosztanom másokkal. Rali? Formula-1? Amerika? Minden nyitott."
"Ha a Formula-1-ben maradok, akkor egy versenyképes autóra lesz szükségem, és nem hinném, hogy az új csapatok az elején sikeresek lesznek. Emiatt szerintem mindenki tudja, hogy mi a két másik lehetőségem." – folytatta a 2007-es év bajnoka.
A McLaren-Mercedes és a Toyota is ajánlatott tett a finn pilótának, egyes feltételezések szerint azonban a Renault is érdeklődik a szolgálatai iránt. Amerikai lapértesülések szerint az sem kizárt, hogy a NASCAR-ba megy. "Versenyezhetnék ott, ha akarnék, de nem vagyok nagy NASCAR rajongó."
Räikkönen egy győztes autóval versenyezne
Kimi Räikkönen mindent megtesz annak érdekében, hogy hozzásegítse a Ferrarit a konstruktőri harmadik helyhez, és változatlan motiváltsággal harcol a lehető legjobb hely megszerzéséért.
"A legjobb tudásom szerint fogok teljesíteni, és megpróbálom kihozni a maximumot az autóból, hogy a lehető legtöbb pontot szerezhessem meg." – jelentette ki a 2007-es év bajnoka, aki még nem döntött arról, hogy jövőre hol folytatja pályafutását.
"A Formula-1 egy remek dolog, de csak egy része az életemnek. Lehet, hogy jövőre is a Formula-1-ben fogok versenyezni, lehet, hogy nem. Még nem döntöttem."
A finn versenyző több csapattal is tárgyal, de nem akarja a részleteket elárulni a sajtónak. "Ha maradhatok a Formula-1-ben, maradni is fogok, de biztos, hogy nem fogok akármilyen szerződést aláírni. A döntésemet nem befolyásolja, hogy a csapat nyert-e idén versenyt vagy sem. Csak az számít, hogy jövőre versenyképes autóm legyen, így nem sok választás marad. Az újoncok biztosan nem fognak a bajnoki címért harcolni, de majd meglátjuk mi lesz."
Räikkönen: Várok a lehető legjobb lehetőségre
A szezon végén Kimi Räikkönen elköszön a Ferraritól, ám azt még továbbra sem lehet tudni, hogy mi lesz a kiváló képességű finn pilóta sorsa. Azt Brazíliában maga is elismerte, hogy vannak ajánlatai a Forma-1-ből is, de azt még nem döntötte el, hogy marad-e egyáltalán a sorozatban.
"Az teljesen egyértelmű, hogy maradhatok a Forma-1-ben, ha akarok, de nincs okom rá, hogy kapkodjak és elfogadjak egy ostoba szerződést"- mondta a megfontolt világbajnok, aki szombaton ünnepli 30. születésnapját.
"Várni akarok a lehető legjobb lehetőségre. Meghozom majd a döntést, ha úgy érzem, hogy itt az ideje"- idézte az F1-Live Kimi Räikkönent, aki továbbra is kacérkodik a ralizás gondolatával.
Räikkönen azok után vált létszámfelettivé a Ferrarinál, hogy az olaszok 2010-re leszerződtették Fernando Alonsót, aki Felipe Massa csapattársa lesz.
Räikkönen dobogós helyezést szeretne születésnapjára
A harmincadik születésnapját a Brazil Nagydíj szombati napján ünneplő Kimi Räikkönen úgy gondolja, a másnapi verseny első három helyének valamelyike nagyszerű ajándék lenne, ám tudja, hogy ezért keményen meg kell majd dolgoznia. A finn világbajnok és a Ferrari célja, hogy megőrizzék a gyártók versenyének harmadik helyét, ehhez viszont neki és csapatnak is tökéletes munkát kell végeznie.
"Interlagos hagyományosan kedvező volt a Ferrari számára az elmúlt esztendőkben, bízunk benne, hogy ez az idei évre is igaz lesz, bár tudjuk, hogy nehéz hétvége elé nézünk"- kezdte a Ferrari futam-előzetesében a 2007-es világbajnok. "A leszorítóerő és az autó fékezés közbeni stabilitása lesz a leglényegesebb. Az utolsó kanyar szintén nagyon fontos, mert hosszú célegyenes követi, ahol a KERS sokat segíthet nekünk."
Räikkönen kellemes emlékekkel utazik Sao Paulóba, hiszen Forma-1-es pályafutásának legszebb pillanata Interlagoshoz kötődik, 2007-ben a brazil pályán elért győzelemmel szerezte meg a világbajnoki címet, és további négy alkalommal pezsgőzhetett a dobogón a futamot követően. "Interlagos talán nem olyan technikás pálya, mint Spa vagy Szuzuka, de mégis nagyon nehéz. Az óra járásával ellentétes irányba haladunk, ami nem túl gyakori, és az időjárás egyik percről a másikra megváltozhat."
"A célom, hogy dobogóra álljak, ami nem igérkezik könnyű feladatnak. Minden verseny egyre nehezebb számunkra, mivel mi hónapok óta ugyanazt az autót használjuk, míg más csapatok továbbra is fejlesztenek. Megpróbáljuk megtartani a konstruktőri bajnokságban a harmadik helyet. A születésnapi partival várnom kell, amíg visszatérek Európába, ahol majd a barátaimmal és a családommal fogok ünnepelni"- zárta Kimi Räikkönen.
Raikkönen nem akar belefutni egy buta szerződésbe
A Ferrari finn pilótája, Kimi Raikkönen ismét megkapta a jövőjével kapcsolatos kérdéseket a versenyhétvége előkészületi napján Brazíliában, azonban az újságíróknak elmondta, hogy egyelőre kivár, mérlegeli lehetőségeit, és higgadtan, megfontoltan fog dönteni jövőjéről.
Azt követően, hogy a Ferrari két héttel ezelőtt bejelentette, hogy Fernando Alonso lesz Felipe Massa csapattársa a következő idényben, Raikkönen számára egyértelművé vált, hogy nincs csapata 2010-re.
Bár az elmúlt hetekben egykori munkaadójával, a McLarennel, majd a Toyotával is szóba hozták, maga az érintett kijelentette, hogy egyelőre még nem döntött jövőjéről, sőt mi több, azt sem tudja, hogy egyáltalán folytatni akarja-e pályafutását a Forma-1-ben.
"Természetesen maradhatok, ha akarok, de nincs értelme belemenni egy buta szerződésbe, így egyelőre várok, és megnézem, mi a legjobb lehetőség számomra" – mondta Raikkönen, aki ismét hangsúlyozta, hogy csak olyan csapatok jöhetnek szóba nála, melyekkel harcba tud szállni a futamgyőzelmekért és a bajnoki címért.
"Ha maradok a Forma-1-ben, csakis egy olyan csapattal vagyok hajlandó maradni, mellyel lehetőségem lesz győzelmet aratni a következő idényben, és azt kell mondanom, hogy ezt nem sok csapat mondhatja el magáról."
"Vagyis bármelyik csapat elmondhatja, de meg kell bizonyosodnod arról, hogy hihetsz-e neki. Egy biztos, az új csapatok nem fognak tudni harcba szállni a világbajnoki címért."
Ami pedig a hétvégi versenyt és az elvárásokat illeti, Raikkönen a következőket mondta szűkszavúan: "Mint mindig, most is a lehető legjobb tudásunkat próbáljuk nyújtani, és majd meglátjuk, mi fog történni."
A Ferrari minden erejével azon van, hogy maga mögött tartsa a McLarent, és megszerezze a konstruktőri harmadik helyet, ami nem lesz egyszerű, hiszen a wokingiak előnyben vannak fejlesztéseik miatt, és mindössze két pont a lemaradásuk.
"Legközelebbi riválisunk jobb autóval rendelkezik, de néhány versenyen így is sikerült több pontot szereznünk, mint nekik. Nem tudom, mire számítsak, majd meglátjuk, hogy mi fog történni vasárnap" – tette hozzá Raikkönen.
A kérdések kereszttüzében: Kimi Räikkönen
A formula1.com könnyed kérdezz-felelek típusú versenyében előbb-utóbb minden F1-es pilóta részt vesz. Ezúttal a Kimi Räikkönennel készült interjút olvashatják az érdeklődők.
Közvetlen a Forma-1-es karriered megkezdése után, melyik akkori versenyző mondta a következőket: „Nem félek Kimitől, ugyanakkor kétségtelenül ő az egyik legerősebb riválisom, akivel szembe kerülök."?
Kimi Räikkönen: Michael.
Helyes - valóban Räikkönen ferraris elődje, Michael Schumacher.
1979-ben születtél. Melyik versenyző és melyik csapat szerezte meg abban az évben a F1-es világbajnoki címet?
KR: Hunt?
Helytelen - Jody Scheckter és a Ferrari.
Hány versenyt nyert idén Marcus Ericsson a Räikkönen Robertson Racing Formula 3-as csapatnak?
KR: Két győzelmet szerzett.
Helyes
2000-ben megnyerted a Formula Renault sorozatot. Emlékszel még, hogy hány ponttal?
KR: 56.
Helyes
Rajongója vagy a finn jéghoki csapatnak, az Espoo Bluesnak. A 07/08-as szezon alatt új csapatrekordot állítottak fel. Mi volt ez?
KR: Egymás után 12 győzelem.
Helyes
2001-ben debütáltál a Forma-1-ben az Ausztrál Nagydíjon, amikor is a hetedik helyen értél be, a rangsorolásban azonban hatodik lettél. Miért?
KR: Nem Panis miatt volt, aki időbüntetést kapott?
Helyes - a versenyt követően a BAR színeiben versenyző Olivier Panis 25 másodperces időbüntetést kapott a sárga zászló figyelmen kívül hagyásáért.
Miért volt a számodra olyan különleges a 2003-as nürburgringi Európai Nagydíj?
KR: Ott volt az első pole-pozícióm.
Helyes
A finn Marcus Grönholm hány rali bajnoki futamot nyert meg?
KR: 25-öt?
Helytelen - valójában 30-at
Ha lehet hinni az újságoknak, ki az egyetlen sportember, aki többet keres nálad?
KR: Tiger Woods.
Helyes
Mostanában debütáltál a Rali Világbajnokság Finn Ralijában (Rally Finland). Ki nyerte tavaly a rali vb-t?
KR: Loeb.
Helyes - Sebastien Loeb és mitfárere, Daniel Elena.
1998-ban egy másik Räikkönen került a lapok címoldalára. Mi volt ennek az oka?
KR: Azt hiszem, a keresztneve Ville volt, de nem tudom, miért.
Tarthattok minket nagylelkűnek, de ez megér egy fél pontot - Ville Räikkönen bronzérmet nyert az 1998-as téli olimpia biatlon számában.
A Finn Raliban Tommi Makinen korábbi mitfárerével, Kaj Lindstrommal vezettél. Hány alkalommal versenyzett korábban Lindstrom a Finn Raliban?
KR: Tízszer?
Helyes
2008-ban a finn posta azzal ünnepelte a világbajnoki győzelmedet, hogy egy különleges blokk bélyeget hozott forgalomba. Ezek a bélyegek a postai szolgálat születésnapi megemlékezésének a részei volt, de hányadik születésnapról is van szó?
KR: Nem tudom.
Helytelen - a 370.
Az egyik kedvenc jótékonysági intézményed a finn SOS Gyermekfalu. 1965-ben melyik körzetben hozta létre a szervezet az első faluját?
KR: Tapiolában.
Helyes
Nagy rajongója vagy a Walz Hardcore-féle motorkerékpároknak. Mennyi ideig tartott a megrendelt Iceman II motor elkészítése?
KR: Azt hiszem, senki sem tudna erre pontos választ adni. Úgy vélem, normál esetben egy év, azonban a motor már tíz hónap után az enyém lett.
Helyes
Az a hír járja, hogy a 'James Hunt' álnevet használod, amikor nem F1-es eseményre nevezel. Hány nagydíjat nyert meg Hunt a F1-es karriere alatt?
KR: Tízet.
Helyes
A nyolc finn közül te vagy az egyik, aki a Forma-1-ben versenyzett. Meg tudnád nevezni a másik hetet?
KR: Heikki, a két Mika, Keke, JJ, Kinnunen. Egy még hiányzik, de nem tudom, ki volt az.
Hat helyes - valóban Mika Häkkinen, Leo Kinnunen, Heikki Kovalainen, JJ Lehto, Keke Rosberg és Mika Salo. Az a versenyző, akire Raikkönen nem emlékezett, Mikko Kozarowitzky.
Lelkes snowboardos vagy. Mikor vált a snowboardozás olimpiai sportággá?
KR: 1998.
Helyes
Csupán egy másik finn versenyzett a Ferrarinál - Mika Salo. Mi volt ennél a csapatnál a legjobb eredménye?
KR: '99-ben egy második hely Hockenheimben.
Helyes
F1-es pályafutásod alatt eddig elképesztően sokszor, 35-ször lett tiéd a leggyorsabb kör. Ennél csak két ember szerezte meg többször. Meg tudnád nevezni őket?
KR: Michael és Prost.
Helyes - Michael Schumacher (76) és Alain Prost (41).
Pontok: 22,5/28
Jelenlegi állás:
1. Heikki Kovalainen - 86%
2. Mark Webber - 84%
3= Lewis Hamilton - 80%
3= Kimi Raikkonen - 80%
5. Felipe Massa - 77%
6= Kazuki Nakajima - 73%
6= Jaime Alguersuari - 73%
8. Sebastien Buemi - 72%
9. Fernando Alonso - 71%
10. Robert Kubica - 70%
11. Jenson Button - 69%
12. Giancarlo Fisichella - 68%
13. Nico Rosberg - 66%
14= Sebastian Vettel - 64%
14= Rubens Barrichello - 64%
16= Jarno Trulli - 58%
16= Timo Glock - 58%
18. Nick Heidfeld - 57%
19. Adrian Sutil - 54%
te tudod..akkor mond el nekem is. *
2009.10.16. 18:28 | Andrejja | Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr441454620
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek