www.kimiraikkonen.com

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

hiányzol.

2009.12.26. 23:02 | Andrejja | Szólj hozzá!

Räikkönent már hiába hívta a Mercedes

A jövõre már a rali világbajnokságban szereplõ Kimi Räikkönen menedzsere, Steve Robertson elárulta, a pletykáknak megfelelõen a Mercedes valóban le akarta igazolni ügyfelét 2010-re, a stuttgartiak azonban túl késõn jelentkeztek. "A Mercedes akarta Kimit. Akkorra viszont már eldöntötte, hogy a rali-vb-ben folytatja. És ha Kimi egyszer valamiben döntésre jut, akkor nem is tágít mellõle" - mondta Robertson a finn Turun Sanomat címû lapnak. Räikkönen kategóriaváltásáról megszólalt a versenyzõ korábbi csapatfõnöke, a ferraris Stefano Domenicali is, aki biztos benne, hogy a 30 éves pilóta nem vall szégyent a raliban sem. "Errõl a lehetõségrõl már néhány éve beszélünk Kimivel. Mindig is ralizni akart, méghozzá a világbajnokságban. Jövõre biztosan meglepi majd a kétkedõket. Ezekkel az autókkal kapásból gyors lesz. Kimi ösztönös versenyzõ, ráadásul a kiváló fajtából. Ez a tulajdonsága a ralira való váltásnál is jól jön majd számára. Ezt már a Grande Puntóban is megmutatta" - hízelgett egykori versenyzõjének Domenicali az Autosprintnek adott interjújában. 


Räikkönen: Talán visszatérek a Forma-1-be, talán nem

A Forma-1-ből a raliba átigazoló Kimi Räikkönen a mai napig nem igazán érti, hogy miért is kellett távozni a Ferraritól, de már csak az új kihívásokra koncentrál. Azt azonban még ő maga sem tudja, hogy valaha visszatér-e az F1-be.

"Mindkét lehetőség adott számomra, tehát maradhatok a raliban, de vissza is térhetek a Forma-1-be. Meg akarom várni, hogy miként alakulnak a dolgaim, és majd utána döntök. Nem kell sietnem a döntéssel"- nyilatkozta az Autosport magazinnak Kimi Räikkönen, aki elismerte, hogy ha jól alakulnak a dolgai a raliban, akkor szívesen maradna.

A jövőre a Citroën juniorcsapatában a rali-világbajnokságban (WRC) induló finn ugyanakkor azt még mindig nem látja tisztán, hogy a Ferraritól miért is kellett távoznia: "Talán azokat kellene megkérdezni, akik ezt a döntést meghozták. Szerintem a háttérben biztosan nem a versenyzés áll, talán a Santander szerződésnek nagy szerepe volt ebben."

Räikkönen bizonyára nem is téved nagyot, hiszen az általa is említett spanyol bank 2010-től főszponzorként csatlakozik a Ferrarihoz, és azt sem nehéz kitalálni, hogy számukra fontos volt, hogy a spanyol klasszis, Fernando Alonso is azonnal csatlakozzon a csapathoz.

A 2007-es világbajnok az interjúban azt is elismerte, hogy a McLaren-Mercedes mellett a Brawn GP-vel és a Red Bull Racinggel is egyeztetett, ám végül megérzéseire hallgatva mégis a rali mellett döntött. "Talán jövőre vagy egy év múlva visszatérek a Forma-1-be. Talán nem..."- zárta a 2010 utáni jövőjével kapcsolatos bizonytalanságot erősítve a 30 éves pilóta. 


Räikkönen végleg a raliban maradhat

Hiába bíznak benne a szurkolói, hogy 2011-ben visszatér a Forma-1-be, Kimi Räikkönen akár végleg kitarthat a WRC mellett - legalábbis új fõnöke, a Citroen raliprogramját irányító Olivier Quesnel szerint, aki legutóbbi nyilatkozatában arra célozgatott, hogy a finn versenyzõ egy év után akár a márka elsõszámú csapatába is elõléphet, Sébastien Loeb mellé. "Az elsõ szezonjában nem kérünk tõle lehetetlent" - hangsúlyozta Quesnel az Auto Hebdónak. - "Az azonban nyilvánvaló, hogy ha jól fejlõdik, és a megfelelõ szintre kerül, (2011-ben) helyet kaphat az elsõ csapatban." Ugyanakkor Quesnel sem tagadta, hogy ha Räikkönen mégsem találja meg a számítását a WRC-ben, "talán visszatér az F-1-be." Erre a legtöbb esélye alighanem a ralis kalandját is támogató Red Bull színeiben lesz. 


Räikkönen nem kezdene jól a raliban, int Hirvonen

Mikko Hirvonen, a WRC idei 2. helyezettje nem lepõdne meg, ha Kimi Räikkönen jövõre valóban ralira váltana, de úgy véli, honfitársának nyilvánvaló tehetsége ellenére is idõre lenne szüksége az átálláshoz. "Kimi gyors, a vezetéssel nem akadnának gondjai" - mondta Hirvonen a Sportti.com-nak. - "Ahhoz viszont nem lenne könnyû alkalmazkodnia, hogy odafigyeljen az itinerre. Nekünk, WRC versenyzõknek rengeteg tapasztalatunk van, Kimi számára viszont még szinte az összes rali ismeretlen lenne. Nehéz elképzelni, hogy sikeres tudna lenni, legalábbis az elsõ idényében." Hirvonen ugyanakkor megjegyezte Räikkönenrõl, akinek az F-1-ben már csak a Mercedes jelenthet célpontot, hogy "attól az embertõl én már semmin sem lepõdnék meg." A Hirvonen, valamint Juha Kankkunen, Tomi Makinen, Toni Gardemeister és Jari-Matti Latvala menedzsereként ismertté vált Timo Jouhki szintén biztos benne, hogy Räikkönen nem kapná el azonnal a fonalat. "Kimi rendkívül tehetséges, de a ralizásnak ezen a szintjén még egyetlen F-1-es versenyzõ sem próbálta ki magát" - figyelmeztetett. - "A ralizáshoz rengeteg tapasztalatra van szükség, ezért nem tudom elképzelni, hogy már az elsõ évben lenne bármilyen esélye. A rali nehéz sport, sokat számít a rutin."


Räikkönen úgy érzi, a pénz miatt túrták ki a Ferraritól
Elismeri, hogy végleg a raliban maradhat

Kimi Räikkönen egy interjúban célzott rá, hogy szerinte Fernando Alonso egyik szponzora kedvéért kellett távoznia a Ferraritól. Elismerte, hogy a McLarennél tovább versenyezhetett volna, de a feltételeket nem tartotta tökéletesnek hozzá.

A finn Kimi Räikkönen, akit szerzõdésének lejárta elõtt egy évvel menesztett a Ferrari, elsõ ízben beszélt róla nyilvánosan, hogy miért kellett távoznia a csapattól. Úgy véli, nem csupán vártnál rosszabb teljesítménye miatt küldték el, hanem részben azért, mert Fernando Alonso egyik szponzora révén elõnyösebb üzletet köthettek.

"Errõl õket kell megkérdezni, én nem tudom!" - mondta Räikkönen az AUTOSPORT-nak adott interjújában. - "Azoknak kell feltenni az ilyen kérdéseket, akik a döntéseket hozzák. Engem végsõ soron nem is érdekelnek az okok. Meglehetõsen biztos vagyok benne, hogy ismerem a helyes választ, és semmi köze nincs sem a versenyzéshez, sem ahhoz, amit tettem náluk."

"Szerintem ahol elég sok a pénz, ott bármit meg lehet változtatni! Azt gondolom, a döntésükben nagy szerepet játszott a Santander érkezése. Valószínûleg kötöttek valamilyen üzletet. De én nem tudom..."

Mivel Räikkönen állítólag 17 millió dolláros végkielégítést kap a Ferraritól, ha 2010-ben nem versenyez az F-1-ben, de csak 10 milliót akkor, ha leszerzõdik egy rivális csapathoz, sokak szerint azért nem tért vissza a McLarenhez, hogy anyagilag ne járjon rosszul. Õ azonban azt mondja, nem a pénz miatt választotta a WRC-t.

"Igen, kétségtelen, hogy ha valahol máshol versenyeztem volna, egy kicsit kevesebb pénzt kapok" - ismerte el. - "És nem lett volna értelme kevesebbet kapnom úgy, hogy közben versenyzek. Bonyolult helyzet volt, végsõ soron azonban nem a pénz jelentette az igazi akadályt, annak ellenére, hogy mindenki azt hiszi. Egyszerûen nem az történt volna, amit szeretnék."

"Aláírhattam volna a (McLarenhez), ha akarok, de nem kaptam volna száz százalékig azt, amit szerettem volna. Nem igazán a pénzrõl szólt a dolog; más jellegû problémák voltak. Nem arról van szó, hogy nem mehettem volna oda, de ahogy már mondtam, nem lett volna értelme aláírnom egy olyan szerzõdést, amivel nem vagyok teljesen elégedett."

A 2007-es világbajnok nem tagadta azt sem, hogy nyitva állt elõtte a Brawn GP-utód Mercedes kapuja is.

"Valószínûleg mehettem volna oda is" - erõsítette meg. - "Csak nem akartam túl sokáig várni. Természetesen köthettem volna valamilyen szerzõdést, de amikor a McLarennel nem jött össze, már tárgyaltam a Red Bull-lal, ezért õket akartam választani, hogy megnézzem, mi lesz a ralizással."

"Talán visszajövök (az F-1-be) idén vagy két év múlva. De az is lehet, hogy nem..."

Habár Räikkönen egyelõre csak egy évre állapodott meg a Citroen WRC-csapatával, és logikusnak tûnik, hogy utána a Red Bull versenyzõjeként tér vissza az F-1-be, õ maga sem lát garanciát rá, hogy nem vált végleg a ralizásra.

"Az F-1-ben nincs semmilyen szerzõdésem, úgyhogy fogalmam sincs, mi lesz" - mondta. - "Mindkét lehetõség nyitva áll elõttem: maradhatok a raliban, vagy megpróbálhatok visszatérni az F-1-be. Majd meglátom, hogy alakul, aztán döntök. Nem kell kapkodnom."

"Ha minden jól megy, talán folytatni fogom (a ralizást). Számtalan különbözõ forgatókönyv létezik. Eddig csak egyetlen évrõl van szó, mind a Red Bull-lal, mind a Citroennel." 


Räikkönen csak jövõre dönt további karrierjérõl 

A Forma-1-rõl a WRC-re váltó Kimi Räikkönen távlati terveirõl eddig annyit lehet tudni, hogy jövõre ralizni fog. A finn korábban kijelentette, a késõbbiekben csak akkor érdekli a Forma-1, ha ütõképes autóval állhat rajthoz, de menedzsere szerint még korai a 2011-es visszatérésrõl beszélni. "Pillanatnyilag egyetlen csapattal sem tárgyalunk" - nyilatkozta Steve Robertson a 4mule1.net-nek. - "Kimi szeretné nyitottan hagyni a jövõjét, jövõre fog döntést hozni." 2007 világbajnoka a Red Bull közbenjárásával a Citroen junior csapatánál kapott helyet a WRC-ben, ezért elképzelhetõ, hogy két év múlva a Milton Keynes-i istálló színeiben tér vissza a Forma-1-be.  


Kimi a leggazdagabb svájciak között

Kimi Räikkönen az elmúlt években mindig elõkelõ helyen végzett a leggazdagabb sportolók listáján. Most a legvagyonosabb svájciak közé is bekerült, de az élmezõnytõl még messze van.  

Az elmúlt években már nem számított nagy hírnek, ha Kimi Räikkönen felkerült egy-egy, a leggazdagabb sportolókat összegyûjtõ listára. A Ferrariról csillagászati összegeket leakasztó finnt rendszerint csak olyan hírességek tudták megelõzni, mint Tiger Woods vagy David Beckham, most azonban egy olyan listára került fel, ahol már nagyobb "ellenfelekkel" találta szembe magát. Svájc 300 leggazdagabb emberének rangsorát a Bilanz gazdasági magazin állítja össze minden évben, a jövõre ralira váltó versenyzõ pedig idén elõször szerepel rajta. Räikkönen 100 millió euróra becsült vagyona azonban valósággal eltörpül az elsõ pár helyezett által birtokolt összegek mellett. A listát az IKEA-alapító Ingvar Kamprad vezeti, aki 23 milliárd eurójával került az élre.




 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr101625250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása