Kimi Räikkönen versenyelőzetese a WRC első állomásáról
Ahogyan azt eddig már megszokhattuk, Kimi Räikkönen hivatalos honlapján minden verseny előtt rövid előzetest ír, amelyben a soron következő versennyel kapcsolatos érzéseiről, elvárásairól olvashatunk.
Kimi az Arctic Ralihoz hasonlatosan, ezúttal is nagy izgalommal várja a WRC széria első megmérettetését, a Svéd Ralit, s reméli, hogy "amint a színházban, ahol a rosszul sikerült főpróba után többnyire remek előadás kerekedik", úgy a lappföldi bemelegítés után, ezúttal neki is sikerül majd jó helyen zárnia az első éles versenyét.
"Az Arctic Ralin nyújtott teljesítményünk nem volt olyan rossz, vétettem ugyan egy hibát, amelyet jobb lett volna elkerülnünk, de most minden erőnkkel arra koncentrálunk, hogy ne kövessünk el több, hasonlóan ostoba bakit.
Nagyszerű érzés, hogy máris indul a szezon, és megkezdődik az igazi versenyzés; szeretek versenyezni, valójában ez az, amit a legjobban szeretek. Külön örülök, hogy egy hónappal előbb kezdjük a versenyzést, mint a Forma 1-ben; azóta ezt a pillanatot várom, amióta csak aláírtam a szerződésemet a Red Bullal."
Kimi realista a közeljövőben elérhető eredményei tekintetében, rovatában így beszél erről:
"Eddigi tapasztalataim a rali terén nem túl számottevőek, azonban az öt versenyből hármat havon teljesítettem, ezért az mindenképpen kedvez nekem, hogy a svéd verseny is hasonló körülmények közöt zajlik majd. Hogy őszinte legyek, a havas pálya nem éppen kis kihívás nekem, mert itt különosen nagy jelentőséggel bír, hogy a már meglevő nyomvonalon bírjam tartani az autót, mert minden apróbb hiba jelentős időveszteséggel jár, ez bizonyos."
"Rendkívül jó tapasztalatokat szereztünk az Arctic Ralin, melynek Svédországban nagy hasznát vehetjük majd, lehetőségünk nyílik összehasonlítani a tempónkat Dani Sordóéval. Dani Finnországban előttünk járt ugyan, de nem is vártunk mást, hiszen ő egyike a világ négy legjobb raliversenyzőjének."
"Tökéletesen tisztában vagyunk azzal, hogy miből adódnak a közöttünk levő különbségek, és most azon dolgozunk Kaj Lindströmmel, a navigátorommal együtt, hogy az aktuális versenyhétvégére a lehető legjobb csomagot állítsuk össze. Az Arctic Rally-n ugyanazokat az abroncsokat használtuk, amit Svédországban is fogunk, és ez talán némi előnyt jelent számunka. Ugyanakkor, amellett, hogy igyekszünk minél inkább a saját vezetési stílusomhoz alakítani az autót, annak vezethetőségén próbálunk jelentős javulást elérni, mert ha növelni szeretném a sebességem, ahhoz pontosan kell tudnom, hogy mikor, hogyan reagál az autóm, különös tekintettel a kanyarokra ." - hangsúlyozta Räikkönen.
"Az emberek folyton arról faggatnak, hogy milyen célokat tűztem ki magam elé a 2010-es szezonra, ám eddig még nem foglalkoztam ezzel a kérdéssel, és azt hiszem, nem is most fogok elkezdeni ezen töprengeni. Mindent megteszek, hogy teljesítsem a versenyeket, és hogy a sebességemet növeljem, amennyire a lehetőségeim engedik, azután meglátjuk, hogy mindez mire lesz elegendő.
Egy számomra ismeretlen világban mozgok még mindig, és - a Finn Rali helyszínének kivételével - az összes pálya az újdonság erejével fog hatni számomra. Sokat kell még tanulnom, és egyelőre semmilyen összehasonlítási alapunk nincs arra vonatkozóan, hogy milyen gyorsak is vagyunk valójában."
"Már máskor is említettem - és ez tény -, hogy a rali közege sokkal oldottabb, és jóval közelebb áll hozzám, mint a Forma-1 világa valaha is; a srácok itt rengeteg dolgot együtt csinálnak, és sokkal szabadabban beszélhetünk egymással a versenyzésről, vagy bármiről. Ha esetleg nem találnám a megfelelő sebességet az elkövetkező versenyeimen, az egészen bizonyosan nem azért lesz, mert újoncként nem kaptam meg tőlük minden segítséget."
Kimi Räikkönen február 11. és 14-e között, a WRC széria első állomásán, a svédországi Varmland és Dalarna régió hóval borított, murvás pályáin teszi próbára magát legközelebb, mely eseményről - szándékaink szerint - folyamatosan tudósítunk majd.
Räikkönen készen áll a Svéd Ralira
Kimi Räikkönen a Formula-1-es távozása után úgy döntött, hogy a raliban próbál szerencsét, így a Red Bull támogatásával csatlakozott a Citroen junior csapatához. Arról, hogy visszatér-e a száguldó cirkuszba, csak később dönt a finn versenyző.
"Ez pályafutásom legnagyobb kihívása. Mindig is ki akartam próbálni a ralit. Egyelőre csak egy évre szól a szerződésem, aztán majd meglátjuk, mi lesz." - mondta a 30 éves pilóta.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a napokban kijelentette, hogy nem zárkóznak el attól, hogy Räikkönen 2011-ben a Red Bull Racing színeiben versenyezzen a Formula-1-ben, egyelőre azonban a rali az elsődleges.
A tizennyolcszoros futamgyőztes egy interjúban elmondta, hogy jelenleg nem is bánja, hogy nem a Formula-1-ben szerepel. "Jelenleg nem érdekel túlzottan a Formula-1, csak az újságokban olvasok róla. A versenyzésre túl sok minden árnyékot vet és sok a politika. Manapság sok nem túl szép dolog történik a Formula-1-ben."
"A rali teljesen más, itt szívélyesebb volt a fogadtatás. Talán azért, mert nem közvetlenül egymás ellen versenyzünk, hanem az óra ellen. Egy raliautó sebessége teljesen más, és mások a követelések is, de már várom a Svéd Ralit."
A WRC első állomása Svédország lesz, ahol pénteken kezdődik meg a csata az elsőségért. "A Citroennel remekül felkészültünk a versenyre, így mindenféle aggodalom nélkül léphetek pályára. Tudom, hogy még sokat kell tanulnom, és tapasztalatokat szerezni, de a legjobb tudásom szerint fogok teljesíteni."
"Az első verseny nagy kihívás számomra, de egy pilóta mindig arra törekszik, hogy előrelépéseket tegyen és úgy érzem, hogy készen állok." - tette hozzá Räikkönen, aki egy C4-es volánja mögött bizonyíthat.
Räikkönen: Nem izgat mit csinál Schumi vagy Alonso
Kimi Räikkönen a hétvégén teljesíti első versenyét a Citroen versenyzőjeként a WRC-ben, így most minden figyelme a ralira összpontosul. A finn pilóta a Sport Informations Dienstnek elmondta, hogy jelenleg nem foglalkozik azzal, hogy mi történik a Formula-1-ben.
"Természetesen vannak olyan Formula-1-es szereplők, akikkel kapcsolatban állok, de az soha nem érdekelt, hogy a többiek mit csinálnak. Tudom, hogy mi van az újságokban, de nem megyek fel az internetre, hogy megnézzem ki milyen köridőket ért el." - mondta a 2007-es bajnok, aki nem zárta ki a Formula-1-es visszatérés lehetőségét, az azonban nem foglalkoztatja, hogy Michael Schumacher vagy Fernando Alonso lesz a jobb.
"Nem igazán érdekel, hogy Schumacher visszatér, ahogyan az sem, hogy Alonso mit csinál a Ferrarival. Schumacher és Alonso is végzi a maga dolgát, én pedig az enyémet. A magam feladatára összpontosítok, mert végre azt tehetem, amihez kedvem van. Ralizhatok."
A Red Bull 2011-től az F1-ben szerepeltetheti Räikkönent
Kimi Räikkönen a 2010-es versenyévadot a rali-világbajnokságban (WRC) tölti. A citroënes szerződés összehozásában főszerepet vállalt a Red Bull, amely 2011-ben akár újra a Forma-1-ben szerepeltetheti a finn pilótát.
"Red Bullos szerződése van. Meglátjuk, mit lehet ebből kihozni. A Red Bull egy nagy család, számtalan lehetőséggel. Meglátjuk, hogy mire megy a raliban, és hogy mihez akar majd kezdeni. A Forma-1-es visszatérés sem egy elhanyagolható ötlet"- mondta sokat sejtetően Kimi Räikkönen lehetőségeivel kapcsolatban Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
Maga Kimi Räikkönen eddig sem tagadta, hogy nem végleg intett búcsút a Forma-1-nek, legutóbb pedig azt nyilatkozta, hogy tervei szerint a szezon közepén eldönti, hogy hol versenyez majd 2011-ben.
A Red Bull Racingnél 2011-től lenne is szabad hely, hiszen Mark Webber szerződése az idei évad végén lejár, így Räikkönen jövőre elvileg Sebastian Vettel csapattársa lehetne. A 2007-es világbajnokot a Ferrari tette lapátra a 2009-es idény végén, majd tárgyalt a McLaren-Mercedesszel és szóba hozták a Mercedes GP-vel is, de végül a ralizás mellett döntött. A rali-világbajnokságban a Citroën juniorcsapatában bizonyíthat, már a soron következő hétvégén, hiszen Svédországban megkezdődik a WRC-idény.
Utolsó kommentek