Webber: Kimi navigátora megunta az életét
Kimi Räikkönen a hétvégén teljesíti első versenyét a WRC-ben, mint a Citroen hivatalos pilótája. Míg a ralis kollégái üdvözlik a népszerű finn érkezését, a Red Bull Racing versenyzője, Mark Webber cinikus megjegyzést tett az új kalandra. Rossz nyelvek szerint azért, mert Kimi 2011-ben az állására pályázik a Formula-1-ben.
"Kimi Räikkönen navigátora (Kaj Lindström) minden bizonnyal megunta az életét." - idézi a német tz Webbert.
Az ausztrál pilóta kijelentésének hátterében egy Abu Dhabiban folytatott dialógus áll, amelynek során a 2007-es bajnok megpróbált viccelődni. Webber: "Kimi, ki lesz a navigátorod?" Räikkönen: "Kaj Lindström, aki korábban Tommi Mäkinennek volt a navigátora, és túlélte. Nem lesz gond most sem."
A finn pilóta lazasága meglepte Webbert, Kimi egyik közeli barátja a német napilapnak azonban elmondta, hogy mindez csak a látszat. "Kevesen tudják róla, hogy a magánéletben nem olyan, mint a Formula-1-ben, ahol PR-bábút játszott. Kimi a szabadidejében finn irodalmi műveket olvas, és finn rockzenét hallgat. A feleségével Jennivel sok időt töltenek a barátokkal. A rideg Formula-1-es depó helyett a tág ralivilágban sokkal jobban érzi magát."
* Huha. Szerintem itt valaki nagyon pipa.. x) Sebaj, Mark.. :) Lesz ez még így sem. Mondjuk igen, én is utálnám, és beszólogatnék, ha félnék tőle.. x)
Talán jobb lenne ha befogná, én ugy tudtam az örgedés bölcsességgel jár.. bár az is igaz, hogy szemilitással és hülyüléssel is. x) Itt utóbbi jellemző. Van ilyen. :D
Räikkönen már jövőre visszatérhet az F1-be
2007 Formula-1-es világbajnoka, Kimi Räikkönen állítólag már e szezon végén visszatérhet a száguldó cirkuszba, mégpedig úgy, hogy a Red Bull Racingtől visszavonuló Mark Webber helyét foglalná el.
A német Bild szerint Webber „állítólag... a 2010-es évad végén vissza akar vonulni", minek következtében felszabadulna egy hely a tavaly a világbajnoki címért küzdő csapatnál.
A lap szerint pedig, aki az ausztrál pilóta helyét elfoglalná, Räikkönen lenne.
A finn azután döntött úgy, hogy idén a Formula-1-ről a Rali Világbajnokságra vált, amikor a Ferraritól távozva nem sikerült megegyeznie a McLaren Mercedes csapatával. Mindezek ellenére, a 30 éves versenyző már korábban kijelentette, hogy a raliba való átigazolása nem jelenti azt, hogy örökre leszámolt volna az F1-gyel.
A Bild állítása szerint pedig Räikkönen már jövőre visszatérhet a száguldó cirkuszba, ahol Webber megüresedett helyét foglalhatná el a Red Bull Racing színeiben.
Red Bull: Räikkönen F1-es szerződése Webber szereplésén múlik
A Red Bull nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz a Salzburger Nachrichten című lapnak adott interjúban a csapata bajnoki esélyeiről, Vettelről, Räikkönen szerződtetéséről és a Renault F1-es helyzetéről beszélt.
Mit vár az új Formula-1-es évadtól?
Dietrich Mateschitz: "Reális elvárásaink vannak, amelyek minden évben nagyobbak lesznek. Tavaly az első három közé jutás volt a cél, és ezt el is értük. Most a bajnoki címért kell harcolni, mert a három legjobb csapat között vagyunk. A többi nem rajtunk múlik, hanem az FIA-n, a pilóták hibáin, a megbízhatóságon, a biztonsági autós szakaszokon, és így tovább."
A Red Bull Racing az 5. évben már nyerni tudott és a bajnoki címért harcolt. Ezt így is tervezték?
Dietrich Mateschitz: "2005-ben azt mondtuk, hogy három, öt vagy hét évre lesz szükségünk, amíg a csapatunk az élen tud harcolni, és a futamgyőzelmekért, valamint a bajnoki címért csatázik. A Formula-1-ben gyorsabban mennek a dolgok, mint a fociban. Fontos volt, hogy a kulcspozíciókba a világ legjobb szakembereit ültessük. Ha össze tudjuk tartani a csapatot, akkor már meg is alapoztuk a sikert."
Csalódást okozott, hogy Sebastian Vettel tavaly csak a második lett?
Dietrich Mateschitz: "Az év elején mi tudtunk egyedül lépést tartani a Brawnnal, pedig nem volt még dupla diffúzorunk. Ha figyelembe vesszük a hátrányt, amit az autó átépítése, és a Vettelre kiszabott (versenybírói) büntetés jelent, akkor kijelenthetjük, hogy már tavaly is címet nyerhettünk volna. Most ott kell folytatni, ahol az elmúlt évben abbahagytuk. Nincs garancia a bajnoki címre, de ez a cél."
Mindenki Vettelről beszél, Mark Webber is meg tudja nyerni a címet?
Dietrich Mateschitz: "Ugyanúgy, mint Sebastian. Nem probléma, hogy két erős versenyzőnk van, éppen ellenkezőleg. Motiválják egymást. Sebastian több versenyt nyert, és több első rajtkockát szerezett, mint Mark, de a leggyorsabb körök tekintetében egálban vannak. Vettel különleges tehetség, ami ritkaság. Webbert ez motiválta és erősebbé tette. Még jobb, hogy Vettel a Red Bull utánpótlás növendéke."
Az, hogy a Red Bull támogatja Kimi Räikkönen ralis kalandját, azt jelenti, hogy a finn pilóta érkezik Webber helyére 2011-ben?
Dietrich Mateschitz: "Ezek csak híresztelések. Nem tudjuk, hogy Kimi mit akar csinálni egy év múlva. A híresztelések alapja, hogy szoros a kapcsolatunk. Komolytalan dolog lenne kijelenteni, hogy Kimi jövőre a Formula-1-es csapatunkban fog versenyezni. Ha Webber gyors és motivált lesz, akkor nem úgy fogjuk meghálálni a munkáját, hogy a helyét Räikkönennek adjuk."
Ön szerint Jean Todt FIA elnöksége alatt is lesznek technikai viták a Formula-1-ben?
Dietrich Mateschitz: "Az FIA új vezetése fair és objektív munkát fog végezni, és azonosan bánik majd a csapatokkal is. Ez korábban nem volt elmondható. Nem lesz több olyan eset, mint tavaly a diffúzorokkal."
A Red Bull a jövőben a Renault gyári csapata lesz?
Dietrich Mateschitz: "Szerintem nem, mert a Renault nem akar olyan sokáig maradni a Formula-1-ben. Mivel a Renault nem kötött hosszú távú szerződéseket, ez kicsit bizonytalanná teheti a jövőt."
Hó után murva: Räikkönen Mexikóban mindent kezdhet elölről
A Citroën WRC csapatának újonc versenyzője, Kimi Räikkönen bemutatkozása nem sikerült teljesen sallangmentesen a Svéd-ralin, ám a finn pilóta a hétvégi mexikói versenyre már jobb szereplést ígér.
Kimi Räikkönen 2007-ben világbajnoki címet szerzett a Forma-1-ben. 2009 végén búcsút intet a sportágnak és elszerződött a Citroën WRC csapatához, ahol 2010-ben egy C4-es volánja mögött zsonglőrködik.
A szerencsétlen svédországi kezdés után a finn Mexikóban javítana, célja azonban továbbra sem több, mint a célba érés. Érthető a viszonylag szolid célkitűzés, hiszen Kimi eddig csak havas pályán vezette a Citroënt, míg Mexikóban murvás felület várja majd a versenyzőket.
"A murva szóról mindenki a ralira asszociál, hiszen ez a leggyakoribb felület, ami egyébként szoros ellentétben áll mindennel, amit a Forma-1-ben tapasztaltam. Ott ha az autó egy kicsit megcsúszik, valami biztosan nincs rendben, míg a raliban a csúsztatás elengedhetetlen eleme a versenyzésnek"- elemzett az autosport.com-on Räikkönen.
"Nagyon sokat tanultam a Svéd-ralin, azonban úgy érzem, a körülmények miatt Mexikóban kezdhetünk mindent elölről. A célom eddig is az volt, hogy gyorsabb és gyorsabb legyek, és ez Mexikóban is ugyanígy lesz."
Räikkönen Forma-1-be való visszatéréséről máris pletykák keringenek a sajtóban. Sokak szerint a Red Bull Racing színeiben térhet majd vissza, valószínűleg Sebastian Vettel csapattársaként. Azonban Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa egyelőre cáfol, annak ellenére is, hogy Mark Webber szerződése a 2010-es szezon végeztével valóban lejár.
A Red Bull-vezér nem tervezi Räikkönen leigazolását
A sajtóban gyakran téma, hogy a jelenleg a rali-világbajnokságban (WRC) szereplő Kimi Räikkönen jövőre esetleg a Red Bull Racing színeiben térne vissza a Forma-1-be. A Red Bull és a finn bajnok jó kapcsolatban van egymással, ám egyelőre nincs szó ennél többről.
"Mindez nem több mint spekuláció. Igazából nem is tudjuk, hogy Kimi mit tervez a következő egy évre. Jó a kapcsolatunk, és ez máris teret ad a találgatásoknak"- oszlatta el Räikkönen esetleges Red Bull Racinghez szerződtetésének hírét Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa.
"Most azt mondani, hogy Kimi 2011-ben nálunk fog versenyezni, nem lenne komoly dolog. Ráadásul, ha Webber idén csúcsformát mutat, akkor nem fogjuk azzal jutalmazni, hogy a helyét Räikkönennek adjuk"- tette még hozzá a sportszerű üzletember.
Azonban a Räikkönen leigazolásával kapcsolatos találgatásokat táplálja a tény, hogy Mark Webber szerződése idény végén lejár, tehát a Red Bull könnyedén megválhat az ausztráltól - akár egy remek idény után is. A csapatnál Sebastian Vettel helye biztos, a fiatal német jelenlegi szerződése 2012 végéig szól.
Maga Räikkönen egyébként még nem döntött arról, hogy a raliban vagy esetleg ismét a Forma-1-ben versenyez majd jövőre.
Räikkönen: A bukás is a tanulási folyamat része
Kimi Räikkönen a hétvégén Mexikóban, második WRC futamán sem volt túlságosan szerencsés: az egyik kanyarban elvesztette uralmát az autó felett, ami felborult, majd a tetején többször átfordulva egy árokban landolt.
Kimi Räikkönen a rá jellemző hűvösséggel mesélt a balesetről, melynek során szerencsére senki nem sérült meg, navigátora a szintén finn Kaj Lindström is sértetlenül hagyta el az autót.
"Nagyon szerencsétlen helyzet volt. Az autót hosszan csúsztattam egy nehéz féktávon, és egyszer csak a pálya szélét érintve az autó felborult, majd perdült párat a levegőben"- elevenítette fel a bukást a finn.
Räikkönen egyébként a Svéd-ralival ellentétben egészen bíztató teljesítményt nyújtott Közép-Amerikában, aszfalton például kiváló részeredményeket produkált, igaz, nem sikerült célba érnie.
"A legnagyobb csalódottságot számomra az okozta, hogy nem folytathattuk a versenyt, hiszen annyi időt akartam az autóban tölteni, amennyit csak lehet. Remekül éreztem magam a verseny során, úgyhogy szerettem volna tudni, mire vagyunk képesek. Biztos vagyok benne, hogy legközelebb még erősebbek leszünk."
Navigátora és honfitársa, Kaj Lindström a balesete ellenére is elismerően nyilatkozott Räikkönen teljesítményéről, de a bukásról is mesélt: "Kár, hogy idő előtt be kellett fejeznünk a verseny, hiszen Kimi nagyszerűen vezetett, ráadásul valóban gyors is volt. Amikor elhagytuk a pályát, épp egy komplikált féktávot vettünk, ami egy jobbos és egy balos kanyarból állt. Úgy gondolom, egy ilyen baleset mindenkinek benne van a pakliban"- nyilatkozta a navigátor az
autosport.com-nak.
A Citroën juniorcsapatának vezetője, Benoit Nogier elmondta, a nap során egyéb problémák is felmerültek az autóval kapcsolatban, amelyről a finn nem tehetett. A délelőtt során hiba lépett fel az üzemanyag ellátó rendszerben, amelyet szerencsére időben sikerült orvosolniuk. A szakember nem neheztel Räikkönenre a baleset miatt: "Kimi úgy döntött, sietősre veszi a tempót a hetedik szakaszon, hiszen kényelmesen érezte magát az autóban, és egyébként is bíztató időket futott. Sajnos röviddel a cél előtt bekövetkezett a baleset."
Räikkönen tesztelés nélkül utazik Mexikóba
Kimi Räikkönen a második WRC-s futamára készülve murvás terepen tesztelte volna a Citroen C4-es autóját, hátfájása miatt azonban ki kell hagynia a gyakorlást a finn versenyzőnek.
"Tervben volt, hogy murvás terepen tesztelünk, hogy ilyen pályán folytathassam az ismerkedést az autómmal, de sajnos a hátfájásaim megakadályozták, hogy megbarátkozhassak a Mexikóban várható körülményekkel. Már megkaptam a szükséges kezelést, de a mexikói versenyig szeretném kímélni magam. Szívesen teszteltem volna az autót, de fontosnak tartottam, hogy kipihenjem magam, hogy jó formában legyek a második versenyen." - idézi a Speedweek a 2007-es Formula-1-es bajnokot.
A 30 éves pilóta a teszt kihagyása ellenére is bízik abban, hogy a hétvégén jól szerepelhet. "Svédországban sokat tanultam az autóról, és egyre jobb időket futottam. Szerintem a murvás terepen jobban mennek majd a dolgok, legalábbis Marcus Grönholm azt mondta, hogy a murvás pálya egyszerűbb."
Utolsó kommentek