Hajóval az autók nem érkeznek meg időben Barcelonába
A természet felett a Formula-1-nek sincs hatalma, így az izlandi vulkánkitörés miatt akadozó légiforgalom a száguldó cirkuszban is problémát okoz. A csapatok szombat óta tanácstalanok, és sokan még keresik a választ arra a kérdésre, hogy hogyan fognak visszautazni Európába.
Michael Schumacher a Sanghajba való megérkezése után hazaküldte a magánrepülőgépét, így a hétszeres bajnok is arra kényszerülhet, hogy igénybe vegye egy kereskedelmi légitársaság szolgáltatását.
A tervek szerint néhány napon belül ismét megindulhat a légiforgalom, azonban ez sem jelent garanciát arra, hogy mindenki időben hazajut. A Williams versenyzője, Nico Hülkenberg aggódik egy kicsit a jelenlegi helyzet miatt. "Felkészültem, hogy itt kell vesztegelnem. Ha a gépek fel is szállhatnak, akkor sem biztos, hogy kapsz helyet a repülőre."
Az F1 vezetőjét, Bernie Ecclestone-t nem hozza zavarba a vulkán. "Innen Bangkokba megyek, és ott várom ki, hogy visszarepülhessek Angliába."
Számos Formula-1-es alkalmazott tartózkodási engedélye a jövő hét közepén jár le, így az illetékesek szombat este kiosztották a vízum meghosszabbításához szükséges űrlapokat.
Sebastian Vettelnek megvan a jegye a 23.40-es müncheni Lufthansa járatra, egyelőre azonban nem tudja, hogy elutazhat-e Sanghajból. Csapattársa, Mark Webber hazarepül Ausztráliába, "és ott töltök egy hetet."
Jelenleg hatezer ember vesztegel Kínában repülőjegy és szállás nélkül, ami káoszhoz vezethet. Vettel azonban nem aggódik, és arra is van terve, ha mégsem száll fel a gépe, valamint, ha egy későbbi járatra sem tud foglalni. "Akkor autóval megyünk." – jelentette ki a német pilóta, akinek útitársa is lehet.
"Na akkor veled megyek, mert tudom, hogy jól vezetsz." – viccelődött Webber.
A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner elmondta, hogy bár még nem tudják, hogy az autók hogyan jutnak vissza Európába, a fejlesztési munkálatokat ez nem befolyásolja. "Szerencsére csak három hét múlva lesz a Spanyol Nagydíj. A fejlesztést nem befolyásolja, mert a munkálatokhoz nincs szükség arra, hogy az autók a gyárban legyenek. Előbb vagy utóbb biztos visszajutnak az autók. Különben nem állhatnánk rajthoz Barcelonában, mert nincs annyi pótelemünk."
A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug elmondta, hogy rá vannak utalva a repülőkre, mert más közlekedési eszközzel nem jutnak időben Spanyolországba. "Szükségünk van a repülőgépekre, mert ha hajóval küldjük a szállítmányt, az nem ér időben Barcelonába. Ez egy nehéz helyzet, de bízunk benne, hogy megoldódik. Ha újra megindul a légiforgalom, akkor is biztos minden telített lesz."
A háromszoros bajnok Niki Lauda gépe szintén nem tudott felszállni Bécsből, emiatt a 60 éves szakértő nem utazhatott el a Kínai Nagydíj helyszínére, hogy a német RTL-nek értékelje az eseményeket. Tapasztalt repülőgép pilótaként Lauda úgy véli, hogy túlzás, ami az európai reptereken folyik. "Ez az egész őrültség. Néhány tesztrepülést kellene végezni, hogy megtudjuk, valóban okoz-e kárt a hajtóművekben a vulkáni hamu. Ki tudja, hogy így meddig tart ez a cirkusz."
Vettel Webber beállításainak is köszönheti kínai pole-ját
Sebastian Vettel szerezte meg a pole pozíciót a Kínai Nagydíj időmérő edzésén, aki így idén már harmadszor kezdhet az élről versenyt. A német a csapattárs Webber beállításait is felhasználta.
A 22 esztendős versenyző maga is elismerte, csodálatos kört sikerült megtennie a Q3-ban, és nem győzött hálálkodni szerelőinek, akik szombaton még az ebédszünetüket is feláldozva dolgoztak azon, hogy a versenygép elkészüljön az időmérőre.
"Kemény nap volt a mai. Pénteken nem voltam túlságosan elégedett, ma reggel pedig Mark volt egy kissé gyorsabb, mint én. Elvégeztünk néhány változtatást az autón, egy kicsit a Mark által választott irányba mentünk, de elképesztően nehéz dolgom volt. Különösen az első szektorban küszködtem, a kvalifikáción viszont azon a szakaszon én voltam a leggyorsabb"- mondta Vettel az időmérő utáni sajtótájékoztatón.
"Találtam egy jobb ívet, ami egy kicsit jobb volt, mint tavaly. Két nagyon jó kört tettem meg a Q3-ban, de az elsőben az utolsó kanyart túl szélesen vettem be. Enélkül még jobb időt mentem volna, a második köröm azonban a pálya minden részén egy kicsit jobban sikerült"- folytatta a német pilóta, aki közel három tizedmásodperccel verte a második rajtkockát megszerző csapattársát. "Fantasztikus kört tettem meg, és a Red Bull zsinórban negyedszer indulhat a pole pozícióból. Mindez azt bizonyítja, hogy pályától függetlenül nagyon jó autónk van, hiszen mindig az élen állunk."
"Különösen is szeretnék köszönetet mondani a szerelőimnek, akik nem is ebédeltek, mivel sok változtatást kértünk az autón, amiket a szabadedzés és az időmérő között kellett elvégezniük"- tette hozzá Vettel, aki nagyon bizakodva várja a vasárnapi versenyt is.
"Szerintem vasárnap esni fog, a kérdés csak az, hogy mikor. Hasonló lesz a helyzet az előző két versenyhez"- mondta a legutóbbi futam, a Maláj Nagydíj győztese, akit azonban egy cseppet sem izgat az, hogy talán vizes pályán kell majd köröznie. "Nem félünk az esőtől. A kérdés az, hogy az egész verseny esős lesz-e vagy a rajt után kezd esni."
"Jó emlékeink vannak a tavalyi csapadékos körülményekről, és ha jön az eső, akkor a legjobb az élről rajtolni, mivel így te vagy az egyetlen, aki a legjobban látsz. Mi száraz és esős futamra is jól felkészültünk"- zárta mondandóját a német tehetség, akinek csapatát 2010-ben még nem lehetett megverni időmérőn.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 2:19:13,5 |
2. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +16,2 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +17,3 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +22,4 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +3:21,0 |
6. | Räikkönen/Lindström | Ford Focus RS WRC | +4:37,5 |
7. | Villagra/Diaz | Ford Focus RS WRC | +5:10,1 |
8. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | +6:16,6 |
9. | Tanak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | +14:33,6 |
10. | Kuipers/Miclotte | Ford Fiesta S2000 | +17:16,2 |
Utolsó kommentek