Vettel virággal ajándékozza meg az autóját
Miért kapta az autód a 'Luscious Liz' nevet?
Sebastian Vettel: "Szeretem elnevezni az autóimat, de minden esetben női neveket használok, mert hangzatosabbak, mint a fiúnevek. Az autósport és a nők szerintem különben is jól összeillenek."
Meg szoktad szidni Lizt, ha technikai hiba miatt kiesel a versenyből?
Sebastian Vettel: "Nem szeretem ha az autóm makacskodik, de Liz sajnos nem tud beszélni."
Tehát?
Sebastian Vettel: "Megpróbálok figyelni a jelekre, amelyek meghibásodásokra utalhatnak, majd összeülök a mérnökeimmel, és közösen kielemezzük az autót."
Mit csinálsz Lizzel, ha megnyeritek a versenyt?
Sebastian Vettel: "Virágot veszek neki."
Igazi úriember vagy.
Sebastian Vettel: "A viccet félretéve természetesen boldog vagyok, ha sikeresek vagyunk. A győzelem a célom, ezért versenyzünk. A diadal utáni pillanatok mindig különlegesek."
Liz a Formula-1 legjobb autója?
Sebastian Vettel: "Az egyik legjobb. Néha minden simán megy, máskor pedig előfordulhatnak nehézségek."
Mit gondolsz, Liz megbízhatóbb lesz a jövőben?
Sebastian Vettel: "A bahreini és az ausztráliai problémák számunkra is meglepetést jelentettek, de ismerjük az okokat, így biztos vagyok abban, hogy ilyen defektek többé nem fordulnak elő. Emiatt semmi okom nincs arra, hogy pánikba essek, gyanakodjak vagy elbizonytalanodjak."
Vettel: Eljön még a mi időnk is!
Sebastian Vettel nem tudta kihozni a maximumot a 2010-es évad első négy Formula-1-es versenyéből, és eltekintve a malajziai győzelmétől, minden alkalommal probléma hátráltatta a sikeresebb szereplést. Bahreinben egy gyújtógyertya meghibásodása miatt csúszott le dobogóról, Ausztráliában egy kilazult kerékanya miatt esett ki, míg Kínában részben a csapattársa, Mark Webber, részben pedig a gumik miatt veszített értékes pozíciókat.
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner a Sanghajban történtekkel kapcsolatban az AZ-nek elmondta: "Sajnos Mark nekiment az autóemelőnek, így megsérült az első légterelője. Mivel Sebastian mögötte várakozott, mindez számára is időveszteséggel járt."
A 22 éves pilóta kiegészítette főnökét, és hangsúlyozta, hogy nem ez jelentette a legnagyobb problémát. "Ami történt, egyszerűen pech volt, és el kell ismerni, hogy emellett az abroncsok megfelelő felmelegítése is nehézséget okozott. A felmerült gondok miatt a hatodik hely szerintem nem vészes, mert sokkal többet is veszíthettünk volna. Megnyugtat, hogy a tempó tekintetében sokkal előrébb is végezhettünk volna."
A bajnoki tabella 5. helyezettje jelenleg tizenöt pontos hátrányban van az élen álló Jenson Buttonnal szemben, ami bevallása szerint bosszantja, mégis bizakodóan tekint a jövőbe. "Nem tesz boldoggá, hogy a legfőbb riválisaim előttem állnak, de ez van. Biztos vagyok abban, hogy eljön még a mi időnk is."
Akárcsak a többi csapat – különösen az élen állók – a Red Bull is újításokkal készül a Spanyol Nagydíjra, ahol ismét alkalmuk lesz bizonyítani, és változtatni az összesített sorrenden. Az új pontrendszernek köszönhetően egy Formula-1-es pilóta akár hét helyet is javíthat az összesített helyezésén (a jelenlegi állás szerint).
Rampf: Räikkönen volt a legjobb versenyzőnk
A Sauber technikai vezetője, Willy Rampf Kínában hivatalosan is búcsút intett a csapatnak, és átadta posztját a Force Inditától érkező James Key-nek. A német mérnök 14 évet töltött a Formula-1-ben, így számos versenyzővel is együtt dolgozhatott, mint Robert Kubica, Nick Heidfeld, Heinz-Harald Frentzen, Jean Alesi, Felipe Massa vagy Jacques Villeneuve, ő mégis Kimi Räikkönent emelte ki az Autosport hasábjain olvasó visszaemlékezése során.
"Ő a legjobb pilóta azok közül, akikkel valaha is együtt dolgoztam, és még mindig nagy tisztelője vagyok." – ismerte el Rampf, aki szívesen emlékszik vissza a finn pilóta első próbálkozásaira.
2000. szeptember 12-én, az akkor 20 esztendős Räikkönen Mugellóban kezdte meg a négynapos tesztsorozatot a Sauber színeiben, és a német szakembert már ezen a napon meggyőzte arról, hogy egy őstehetséggel áll szemben. "Kimi kockázatot jelentett, mégis őt választottuk, mert a vezetési stílusa a tapasztalat hiánya ellenére is lenyűgöző volt. Minden alkalommal megmondtuk neki, hogy milyen köridőt kell futnia, és minden nap sikerült megvalósítania, amit kértünk tőle. Ezt követően már egy még gyorsabb kört akartunk látni, ezért negyven kilogrammal csökkentettük az autó tömegét, és friss gumikat szereltünk fel rá."
A finn pilóta számára nem jelentett problémát a helyzethez való alkalmazkodás, amivel bámulatba ejtette a szakembert. "A szimulációk szerint 1,2 másodperccel kellett volna gyorsabban mennie, de nem feledkeztünk meg arról, hogy még nem vezetett üres Formula-1-es gépet. Kimit ez nem zavarta, és már az első körben 1,2 másodperccel gyorsabb volt. Fogalma sem volt arról, hogy ilyenkor hol vannak a fékezési pontok, és csak egy felvezető köre volt arra, hogy nagyjából érezze az autóját. A köre mégis pontosan megegyezett a szimulátoros számításokkal."
A szakembert nem sokkal később egy újabb meglepetés érte: miután Räikkönen kiszállt az autójából, Rampf rájött, hogy egy különleges egyéniséggel áll szemben. "Nagyon magabiztos volt. Mondtam neki, hogy jó időt futott, valamint, hogy meglátásom szerint még akár gyorsabban is tudott volna menni. Erre azt kérdezte tőlem, hogy 'gyorsabban kellett volna mennem', amire én azt feleltem neki, hogy 'nem lett volna rossz.' Erre ő azt válaszolta: 'Ha ezt tudtam volna, akkor gyorsabban is mentem volna.' Ezt nem viccnek szánta, hanem komolyan mondta."
Rampf feladata ezt követően az volt, hogy meggyőzze Peter Saubert Räikkönen szerződtetéséről. "Ha valaki ennyire gyors, és azután így beszél, az hatalmas tehetségről árulkodik. Ezt be is bizonyította."
Sokan azonban ennek ellenére kételkedtek Räikkönen képességeiben, és mivel korábban csak húsz autóversenyen vett részt, csak ideiglenesen kapta meg a szuperlicencet. A finn tehetség azonban most is megadta a választ a kételkedőknek. "Számítottunk arra, hogy néhányszor össze fogja törni az autóját vagy hibázni fog, de nem így lett. Már a kezdetektől fogva magas szinten versenyzett." - tette hozzá a német mérnök.
*
Kimi mindig is a Formula-1 legjobbja lesz. Lehet szeretni másokat, persze, nyugodtan..de legjobb csak egy van és az Kimi Raikkonen !!
Utolsó kommentek