F1: Miért menne Vettel a Ferrarihoz?
A Red Bull motorsportfőnöke kétli, hogy Sebastian Vettel a közeljövőben komolyan megfontolná, hogy a Ferrarihoz szerződjön.
Ugyan Sebastian Vettelt már régóta emlegetik a Ferrarival kapcsolatban és a fiatal német sem tagadja, hogy egyszer talán átülne a vörös autóba, a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko szerint erre a belátható időn belül nem kerül sor.
"A Ferrari minden versenyző számára különleges. De nézzük csak a helyzetet: miért is menne oda (Vettel) Alonso mellé, ha velünk sokkal jobban teljesíthet?" - mondta az osztrák az APA hírügynökségnek.
Marko ezzel együtt azonban megismételte a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz által korábban már hangsúlyozott álláspontot is, miszerint ők semmiképpen sem akarják örökre magukhoz kötni a 2011 végén lejáró szerződésű Vettelt: "Mi nem szeretnénk ezt. Otthon kell, hogy érezze magát nálunk, fontos, hogy ő maga akarjon nálunk versenyezni!"
Az osztrák azt is elárulta, hogy már dolgoznak Vettel és Mark Webber szerződéshosszabbításán, viszont hozzátette, hogy most kiváló tárgyalási pozícióban van a csapat, mást is találhatnak helyettük: "Ma már nem nekünk kell kopogtatnunk a versenyzőknél" - mondta.
Horner: Vettel és Webber váltja egymást az élen
A Red Bull Racing felfedezte, hogy mi az oka annak, hogy Sebastian Vettel az elmúlt verseny során nem tudott lépést tartani a csapattársával, Mark Webberrel. Az Autobild Motorsport úgy tudja, hogy a német versenyző kasznija megsérült, így a 22 éves pilóta Törökországban egy új autóval fog pályára lépni.
A salzburgi brigád vezetője, Christian Horner elmondta: "Egy sérülést fedeztünk fel Sebastian kaszniján. Ez Monacóban keletkezett, és egész biztos, hogy nem tette gyorsabbá az autót. Emiatt úgy döntöttünk, hogy Isztambulban egy új kasznit biztosítunk neki."
Michael Schumacher hasonló cipőben járt, akinek Kínában komoly nehézségei voltak az autójával, miután a Mercedes kasznija Malajziában komolyabban megsérült.
Horner szerint jó esélyük van arra, hogy az elkövetkezendő megmérettetések során Webber és Vettel harcolhat majd a diadalokért. "Sebastian remek formában kezdte az évet, és biztos vagyok benne, hogy vissza fog vágni. Ők ketten egymást váltják majd az élen. Barcelonában és Monacóban Mark erősebb és magabiztosabb volt, és jobban érezte magát az autóban, míg Sebastian az autó egyensúlyára panaszkodott."
"A csapatot is erősíti, hogy két olyan versenyzőnk van, akik egymást motiválják. Sebastian és Mark révén a fiatalság és a tapasztalat remek egyensúlyban van."
A csapat Isztambulban előrelépésre számít, ugyanis a Ferrarihoz, a Sauberhez és a Williamshez hasonlóan ők is bevetik az úgynevezett F-csatorna rendszert.
Szakértők szerint a McLaren szisztéma másolásának köszönhetően megváltozhatnak az erőviszonyok és szorosabb lehet a küzdelem, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ugyanakkor úgy véli, hogy az előnyüket így is meg fogják őrizni.
Red Bull: Csak Alonso és Hamilton veszélyes ránk
A Red Bull Racing Monacóban átvette a vezetést az egyéni és a konstruktőri tabellán is, így sokan úgy vélik, hogy a salzburgi csapat az idén verhetetlen lesz. A brigád tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, hogy mindössze két olyan pilóta van, akik veszélyeztethetik a csapat sikerét.
"Mindössze két olyan ember van a mezőnyben, akiktől tartanunk kell a bajnoki küzdelemben. Az egyik Fernando Alonso, aki egy valódi élversenyző, valamint Lewis Hamilton." – idézi az APA hírügynökség a szakembert.
Marko szerint az új formációs Mercedes csapat Michael Schumacherrel és Nico Rosberggel a volánnál jelenleg nem ellenfél a Red Bull Racingnek, ahogyan a címvédő Jenson Button sem. "Nem foglalkozunk azzal, hogy mások mit csinálnak. A magunk útját járjuk. A jelenlegi csomaggal harcba tudunk szállni a bajnoki címért és a kiváló erőforrásainknak köszönhetően ez a további években sem fog változni. 2008-ban is győztes autóval büszkélkedhettünk, akárcsak tavaly, tehát ez nemcsak a véletlen műve."
A volt Formula-1-es pilóta szerint nagyszerű, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber révén két hasonló kvalitású versenyző van a csapatban. "Ha nem lenne rivalizálás, sem Vettel, sem Webber nem tartana most itt. Szerencsére így egymást hajtják."
Alonso: Több volt ebben a versenyben
Fernando Alonso számára több izgalmat is tartogatott a Monacói Nagydíj, ugyanis a harmadik szabadedzésen elszenvedett balesete után nem léphetett pályára az időmérésen, és így az utolsó helyről kellett rajtolnia. A Ferrari versenyzője a biztonsági autó pályára lépése miatt már az első körben gumit cseréltetett, így zavartatlanul kezdhette meg a felzárkózást, amellyel – Michael Schumacher büntetése után – a hatodik helyet szerezte meg.
A kétszeres bajnok meglátása szerint ennél több volt az autójában. "Nem sikerült megszereznem a maximális pontszámot. Jó formában voltunk, így harcba szállhattunk a győzelemért. Monacóban az aerodinamikának nincsen olyan nagy jelentősége, így versenyképesek voltunk. Azt már az első teszten tudtam, hogy az F10-es autót könnyű vezetni, és ennek nagy jelentősége volt egy olyan nehéz pályán, mint Monte-Carlo."
A spanyol pilóta számára kissé kellemetlen volt, hogy a saját hibája miatt ki kellett hagynia az időmérőt. "Ilyen még soha nem fordult elő velem. Megeshet, hogy hamar kiesel, mert közben hibáztál, vagy technikai gondod támad, de az borzalmas volt, hogy már a kezdetektől a monitort kellett figyelni."
A 28 éves pilóta elmondta, hogy a nehézségek miatt a Ferrari még jobban összekovácsolódott: "Az ilyen pillanatokban ébredsz rá arra, hogy milyen nagyszerű emberekkel is dolgozol együtt. A versenyen semmi probléma nem volt az autómmal, ami arról tesz tanúbizonyságot, hogy ez egy kiváló csapat. Tisztában voltunk azzal, hogy mindennek tökéletesnek kell lennie, az autónak, a stratégiának, az előzéseknek, valamint a gumiknak."
"Pontosan így is volt. Az első körök kicsit mozgalmasak voltak, miután hat autót magam mögött tudtam, arra kellett várnom, hogy a többiek a boxutcába hajtsanak, ami bevált. A 28. körben már a hatodik helyen álltam, így már csak az autóra és a gumikra kellett figyelnem."
A versenyt követően nagy vitát váltott ki, hogy Michael Schumacher az utolsó métereken megelőzte spanyol riválisát, amikor a pálya szélén megtévesztően zöld lámpák égtek, ami zöld zászlós jelzésnek felel meg. Alonso a saját szemszögéből ismertette az eseményeket: "A rádióban azt mondták, hogy az utolsó kört sárga zászlós jelzés mellett teljesítjük. Emiatt nem szabad előzni. Én higgadt voltam, majd a versenybíróság tájékoztatott, hogy helyreállították a sorrendet."
A 22-szeres futamgyőztes elmondta, hogy továbbra is bízik a bajnoki esélyekben, ehhez azonban csökkenteni kell a lemaradást a Red Bull Racinggel szemben. "Teljes bedobással kell fejleszteni az autót, hogy lépést tarthassunk a riválisokkal. Mivel nagyon szoros a csata, minden alkalmat meg kell ragadni arra, hogy elérjük a céljainkat."
Utolsó kommentek