Titkos csapatutasítás volt a Red Bullnál
A Red Bull Racing nem játszott nyílt kártyákkal a Török Nagydíjon, derült ki az Auto Motor und Sport elemzéséből. A Formula-1 szabályai szerint tilos a csapatutasítás, ezért a salzburgi brigád rejtett instrukcióval dolgozott, mivel azonban a kommunikáció nem volt tökéletes, a pályán félreértések adódtak.
A csapat vezetősége azzal az ürüggyel akarta Sebastian Vettelt Mark Webber elé pozícionálni, hogy a német pilótára hatalmas nyomás nehezedik Lewis Hamilton miatt – az ausztrál versenyző azonban mit sem tudott erről.
Webber ekkor már takarékoskodott az üzemanyaggal, de nem számolt azzal, hogy a társa támadásba lendül ellene, mivel a versenymérnöke, Cairon Pilbeam nem tolmácsolta a csapat kívánságát az ausztrál pilóta felé. A négyszeres futamgyőztes emiatt tartotta az ívét és nem engedte el Vettelt.
A német szaklap értesülései szerint az eset után a Red Bull krízisülést tart, amelyre a héten kerül sor a csapat főhadiszállásán, Milton Keynesben, ahol felállítják a szabályokat. "Webberrel valószínűleg virágnyelven tudatják, hogy ha a helyzet a komolyra fordul, Vettelre összpontosítanak. Ez rossz reakciókat válthat ki a bajnoki tabella éllovasából, ugyanis Webber nem olyan, akit második pilótának lehet kikiáltani. Biztos bosszúságot okoz, ha a csapat sorrendet állít fel." – írja a magazin.
A Red Bull elejét venné a csapaton belüli viszálynak
A Red Bull Racing csapatának vezetése mindenképpen el szeretné kerülni, hogy a Sebastian Vettel és Mark Webber közti törökországi incidens negatív hatással legyen a pilóták viszonyára az idény hátralevő részében. A milton keynes-i istállónál minél hamarabb túllépnének a történteken, és megelőznék, hogy a dolgok feletti irányítás kicsússzon a kezükből.
Minden bizonnyal nem könnyíti meg a helyzet gyors megoldását a világsajtó, illetve a szurkolók találgatásai arról, hogy a csapat Vettelt támogatja. Amint az a futam után kiderült, a koccanás előtt arra kérték Webbert a bokszból, hogy takarékos üzemmódban használja a motort, Vettel viszont nem kapott ilyen utasítást. Egy biztos, nem lesz egyszerű dolga Christian Hornernek, aki mihamarabb lezárná a dolgot és elejét venné a helyzet elmérgesedésének.
"Más szériában már volt részem hasonló helyzetben, ilyenkor a legfontosabb dolog, hogy kitárgyaljuk a dolgokat, és túllépjünk rajtuk, mi pedig pontosan ezt fogjuk tenni. Nincs ellenségeskedés a két pilóta közt. Mindketten versenyképesek, éhesek a sikerre és rajtunk múlik, hogy tanuljanak ebből az esetből, ami többet nem fordulhat elő"- idézi az
Autosport
Christian Horner szavait.
A Red Bull Racinget 2005 óta csapatfőnökként irányító brit szerint fontos, hogy Vettel és Webber is tisztában legyen vele, nem kizárólag a saját versenyüket tették tönkre, hanem az egész csapatét és mindazokét, akik az ő sikerükért dolgoznak. Kettősgyőzelem lehetőségét szalasztották el, ami a dicsőségen túl rengeteg pontjába is került az osztrák alakulatnak.
Az energiaital-gyári gárda tanácsadója, Helmut Marko egyértelműen Webbert tette felelőssé az incidens miatt, Horner azonban óvatosabban fogalmaz, és mindkét versenyzőt hibásnak tartja a történtekért. "Nem lett volna szabad ott lenniük, ahol voltak. Ezt mindkettőjüknek meg kell értenie. Egy kis együttműködésre van szükség, hiszen mindketten túl keményen játszottak, és láttuk, mi lett az eredménye"- fogalmazott diplomatikusan a harminchat éves brit.
Utolsó kommentek