Németországban Vettel népszerűbb, mint Schumacher
Sebastian Vettel a legnépszerűbb Formula-1-es versenyző Németországban, derül ki a TNS Sport, valamint az Audi Sportkommunikációs Intézményének a felméréséből, ahol a német pilótákat értékelték a válaszadók.
A közvélemény-kutatás során Sebastian Vettel a voksok 49 százalékát kapta, amivel megelőzte a hétszeres világbajnok Michael Schumachert is, aki 27 százalékkal a második helyen zárt. Őt Nico Rosberg (9 %), Adrian Sutil (2 %), Nico Hülkenberg (0,7 %) és Timo Glock (0,5 %) követi.
A TBS sport a rangsor mellett arra is kíváncsi volt, hogy 'helyesnek tartják-e Schumacher visszatérését', amire a szavazók 59 százaléka nemmel, 36 százaléka igennel felelt.
A legnépszerűbb sorozat a Formula-1-es világbajnokság lett 98 százalékkal, noha a válaszadók mindössze 53 százaléka követi rendszeresen figyelemmel a versenyeket a televízió képernyőjén keresztül.
A TNS Sport igazgatója, Joachim Bacher a Marketing Börse című lapnak a felméréseket illetően elmondta: "Michael Schumacher továbbra is népszerű, sokan azonban Sebastian Vettelnek szurkolnak. A helyzet azonban megváltozhat, ha Schumacher ismét a régi formájában lesz."
* Nem csodálom. :]
Alonso: Nem Valencia az utolsó esélyünk a felzárkózásra
A Ferrari csapata jelenleg a harmadik helyen áll a bajnoki összesítésben, míg a versenyzők Fernando Alonso és Felipe Massa a negyedik és a nyolcadik helyet foglalják el a tabellán. A Scuderia ennek ellenére sem adja fel a bajnoki esélyeit, és a soron következő Európa Nagydíjra a Red Bull mintájára készült fejlesztésekkel fognak pályára lépni, amelyek egy új kipufogórendszert, valamint új hátsó kerékfelfüggesztést is magukban foglalnak.
Míg egyes szakértők szerint ez a Ferrari egyetlen esélye a felzárkózásra, Alonso meg van győződve arról, hogy ez nem így van. "Nem ez az utolsó szalmaszál, amibe kapaszkodhatunk, és nem tudom, hogy egyesek honnan veszik mindezt. Még az évad felénél sem járunk. A valenciai futamot követően is lesz 10 további megmérettetés. Még nagyon sok fordulója van a Formula-1-es világbajnokságnak, és az utolsó megmérettetésre Abu Dhabiban kerül majd sor. Tehát még hosszú utat kell megtenni."
"Addig még megváltozhatnak a dolgok, és bármelyik oldalra elbillenhet a mérleg nyelve. Tavaly az évad közepén Kimi (Räikkönen) szerezte a legtöbb pontot. Erről persze sokan megfeledkeznek." – jelentette ki Alonso, aki ugyan csalódott, hogy Kanadában nem tudta győzelemre váltani a Ferrari jó tempóját, az előrelépésekkel mégis elégedett.
"A Kanadai Nagydíj után eleinte csalódott voltam, hogy elszalasztottam a győzelmet, de nem sokkal később felismertem a tényt, hogy remek eredményt értünk el. Szerintem a pohár most félig tele van. Azt persze be kell ismerni, hogy az eddigi eredmények nem mindig tükrözték a Ferrariban rejlő lehetőségeket."
"Annyi minden történt, például hibáztunk, olykor a megbízhatóság nem volt tökéletes, máskor pedig egyszerűen pechesek voltunk. Mindezek ellenére továbbra is harcban állunk a bajnoki címért. Más csapatok, a McLaren és a Red Bull is hasonló cipőben jártak." – folytatta a kétszeres bajnok.
"Valenciában nagyobb újítások lesznek az F10-es gépeken, amelyek remélhetőleg hozzájárulnak ahhoz, hogy javítani tudjunk. A silverstone-i és a hockenheimi fejlesztések is erre épülnek. Még egyszer elmondanám, hogy nem a valenciai fejlesztések jelentik az utolsó lehetőséget."
A Renault Räikkönent szerződtetné Kubica mellé 2011-re
Miután kiderült, hogy a Red Bull a következő szezonra is megtartja Webbert,máris megindult a találgatás, hogy az idén a rali-világbajnokságban szereplő Räikkönen a Forma-1-be való visszatérése esetén melyik csapatnál köthet ki.
Az Autosprint információi szerint a Renault Forma-1-es csapatának főrészvényese, Gerard Lopez egyik jelenlegi versenyzője, Robert Kubica mellé szíve szerint a 2007-es világbajnok Räikkönent ültetné a 2011-es szezonban.
Az nem titok, hogy a Renault lázasan dolgozik azon, hogy szerződést hosszabbítson a remeklő Kubicával, és miután a múlt héten kiderült, hogy a Ferrari sem változtat jelenlegi felállásán a következő két szezonban (a lengyel az olasz csapathoz szerződhetett volna a pletykák szerint), a felek minden bizonnyal a közös folytatása mellett döntenek majd.
Kimi Räikkönen esetleges érkezésével a Renault megválna a sorozatban idén bemutatkozó újonctól, Vitalij Petrovtól, akinek a teljesítményével egyébként elégedett az istálló. A hírek szerint amennyiben Räikkönen nemet mond a francia márka ajánlatára, Petrovnak akkor sem lenne biztos helye, Lopez másodikszámú célpontja ugyanis állítólag Adrian Sutil, aki a Force Indiánál versenyez, de egy szinttel feljebb lépne. A Renault éppen megfelelne ennek a célnak, tekintve hogy a többi élcsapatnál jövőre biztosan nem lesz üresedés.
* Ha a Renault javul lehet róla szó, de ebben nem vagyok annyira biztos, Kimi okos srác, megoldja. :D
Nincs pánik a Red Bullnál a gyengébb kanadai szereplés után
Sorozatban másodszor győzte le a McLaren csapata az eddigi legjobbnak számító Red Bull Racinget, de amíg Törökországban magukat ütötték el a győzelem lehetőségétől az energiaital-gyáriak, addig a Kanadai Nagydíjon szinte esélyük sem volt az első két hely megszerzésére Vetteléknek. Az osztrák csapat főnöke szerint ennek ellenére sincs pánikhangulat az istállónál, mindenki kizárólag a pozitívumokra összpontosít.
"Jobban teljesítettünk és közelebb voltunk a McLarenekhez, mint reméltem. Ezen a pályán túl magasra tették a lécet számunkra. Ennek ellenére gyorsabbak voltunk a vártnál, értékes pontokat szereztünk és még sok van hátra. Erőt kell merítenünk az itteni teljesítményünkből. Megpróbáltunk eltérő stratégiát alkalmazni, de a teljes futamra nézve nem volt elég a McLarenekkel szemben, azonban egy érdekes versenyt hozott"- tekintett vissza a Kanadai Nagydíjra Christian Horner.
Az Autosport-nak nyilatkozó brit reményei szerint a következő futamon, Valenciában minden a Red Bull elképzelései szerint alakul, ami ugyan szintén komoly kihívásnak ígérkezik, mert a montreali pályához hasonlóan a spanyol ring sem igazán kedvez a csapat autójának. Az Európa Nagydíj után viszont olyan versenyek következnek, amelyeken elvileg ismét a Red Bull lehet előnyben.
Hornerhez hasonlóan látják a helyzetet a csapat pilótái is. Sebastian Vettel, aki a törökországi kiesést követően Kanadában a negyedik helyet szerezte meg, már előre tekint és az új alkatrészeknek köszönhetően előrelépésre számít.
Márkatársa, Mark Webber szerint az eddigiekhez képest visszafogottabb teljesítmény oka a montreali pálya karakterisztikájában keresendő. "Ez csak egy futam volt a sok közül. Nincs itt a világ vége, semmilyen értelemben. Számítottunk rá, hogy kemény futam lesz, de a vártnál közelebb voltunk az első helyhez. Várjuk a szezon többi versenyét, mert a csapat eddig nagyon jól dolgozott"- tette hozzá az idén eddig két győzelmet szerző ausztrál.
Alonso: Jó érzés volt újra győzelemért harcolni
Fernando Alonso a 3. rajtkockából vághatott neki a 2010-es Kanadai Nagydíjnak, és ugyanebben a pozícióban is intették le, de nagyon örült annak, hogy hosszú idő után ismét lehetősége volt futamgyőzelemért harcolni.
Alonso, aki vezette is a versenyt, egész futam alatt tartotta a lépést a győzelmet megszerző Lewis Hamiltonnal, és látványos csatákat is vívott egykori csapattársával, de sokáig a másik mclarenes, Jenson Buttont is maga mögött tudta. Utóbbinak végül akkor sikerült a ferraris elé kerülnie, amikor mindketten Karun Chandhokot igyekeztek lekörözni.
A spanyol pilóta azonban nem kesergett túlságosan a történtek miatt, ehelyett inkább kiemelte, nagy boldogsággal tölti el az, hogy ismét győzelemre esélyesnek érezte Ferrariját.
"Szerintem ez egy jó nap volt számunkra, az autó nagyon versenyképes volt itt Kanadában. Lehetőségem volt nyerni, Lewisszal harcolni, és fantasztikus munkát végezve előztük meg a bokszutcában"- kezdte futam utáni nyilatkozatát Alonso, akinek többször okoztak kellemetlen percet lassabb versenytársai a verseny során. "Vesztettünk pozíciót a forgalom miatt, és aztán még egyet. 10 pontot vesztettünk, hiszen 25 helyett 15-öt szereztünk. Nagyszerű feltámadás volt azonban ez a világbajnokságban. Törökországban még 50 másodperccel voltunk a McLaren mögött, itt pedig a győzelemért harcoltunk."
"A megfelelő irányba haladunk, és szerintem újra harcban állunk. Tényleg nagyon közel voltunk, benne voltunk néhány jó kis csatában, és jó érzés volt számomra az, hogy újra futamgyőzelemért harcoltam, és a dobogón álltam"- összegezte a Kanadai Nagydíjat a ferraris pilóta.
Vettelt váltóhiba hátráltatta a verseny záró szakaszában
Sebastian Vettel a Kanadai Nagydíj után riporterek kérdésére elárulta, körülbelül a futam felétől kezdve rakoncátlankodni kezdett a váltója, ezért kénytelen volt visszavenni kicsit a tempóból, és így végleg elúszott az esélye egy dobogós hely megszerzésére.
Talán csak véletlen egybeesés, talán a Red Bull Racing váltóinak nem kedveztek a montreali körülmények, de tény, hogy a Kanadai Nagydíj hétvégéjén a csapat mindkét versenyzőjének gondja akadt a váltóval. Mark Webber autójában ugyanis még a futam előtt kellett kicserélni az alkatrészt, ami miatt az ausztrál öthelyes rajtbüntetést kapott.
Az persze már más kérdés, hogy Vettel a váltó meghibásodása előtt is csak a negyedik helyen haladt, így a műszaki probléma ezúttal csupán mintegy megpecsételte addig sem túl kellemes sorsát a versenyen.
"Meglepetésként ért, hogy noha az élről álltam ki a bokszba, a negyedik helyre tértem vissza onnan"- kezdte futam utáni nyilatkozatában Vettel, aki nyilván nem ilyen fajta meglepetésekre vágyott a kanadai hétvége előtt. "Pedig szerintem nagyjából minden úgy alakult, ahogy azt előre elterveztük. Amint arra számítottunk, a többiek korán kiálltak új gumikért."
"Általában ez a győzelmi reményeik végét jelentette volna, mivel elvileg forgalomba kellett volna visszatérniük a bokszból, de ezúttal nem ez volt a helyzet. Miután mi is végrehajtottuk a kerékcserénket, ők már előttünk voltak, úgyhogy rá kell jönnünk, mi történhetett azokban a körökben"- állt értetlenül az első körök eseményei előtt a német, akinek később, az említett műszaki hiba miatt már nem volt esélye az előrelépésre.
"Hozzávetőleg a verseny felétől váltóprobléma hátráltatott, ami miatt vissza kellett vennem a tempóból. Ezenkívül néhány lekörözendő autó miatt két körön belül hat másodpercet veszítettem Jensonnel (Button) szemben, és innentől kezdve nem volt esélyem a dobogóért harcolni"- idézte fel a verseny számára negatív emlékeit Vettel, aki végül a negyedik helyen ért célba.
"De összességében jó pozícióban zártuk a versenyt. Erre a hétvégére nem mi érkeztünk favoritként, de ennek ellenére nagyon jó tempót diktáltunk végig, amivel azt hiszem, sok mindenkit megleptünk kicsit. Ráadásul, a verseny során nem is igen tudtuk megmutatni a valós erőnket, mert most nem úgy alakultak a dolgok, de mindenképp ígéretesnek tűnt a tempónk."
"Szoros csata van kibontakozóban a bajnoki tabella élén, és amint azt az eddigiekben is láttuk, esetenként nagyon gyorsan változnak a dolgok. Ami minket illet, egyelőre nincs okunk a pánikra - van egy nagyon jó autónk, és már alig várjuk a valenciai futamot"- mondta végül az egyéni pontversenyben jelenleg 19 pontos hátránnyal az ötödik helyen álló Red Bull-pilóta.
* Már megint :@
Vettel: Jó pozícióban vagyunk, a megfelelő gumikon
Tény, hogy Kanadában megszakadt a Red Bull Racing parádés sorozata, ám Vettelt ez a legkevésbé sem zavarja, hiszen állítja, ők hozták meg a megfelelő döntést, ami a versenyen még előnyükre szolgálhat.
"A mai egy kimondottan élvezetes és szórakoztató időmérő edzés volt, különösen ami a Q3-at illeti"- kezdte a kanadai kvalifikáció utáni nyilatkozatában Vettel.
"Mi a kemény keverékű gumikon hajtottunk pályára, amiknek kell egy kis idő, mire üzemi hőfokra melegednek. Persze mi tudtuk ezt, de őszintén szólva, az időzítés nem volt tökéletes, mivel egészen a legutolsó gyorskörömig nem működtek optimálisan a gumik, az a köröm pedig nem sikerült túl tisztára."
"Így aztán, mindent egybevetve elégedett vagyok a harmadik rajthellyel, ahová végül kvalifikáltam magam, szerintem jó lesz ez. Vasárnap a belső oldalról indulok, így a rajtnál elvileg előnyben lehetek. Örülök, hogy Mark (Webber) és én is jó helyről rajtolhatunk, és ahogy én látom, a megfelelő gumikon. A pénteki gyakorlás megmutatta, hogy a lágyabb keverékű abroncsokat elég nehéz rábírni arra, hogy néhány körnél tovább optimálisan működjenek"- utalt rá Vettel, hogy szerinte közvetlen riválisaik, köztük a pole pozíciót előlük elhalászó Lewis Hamilton komoly gondban lehetnek majd a verseny elején a puhább gumikeveréken.
Vettelt ralikrosszra emlékeztette az első nap Kanadában
Papíron a kanadai pálya nem fekszik a Red Bull Racing versenyautóinak, mivel szinte nincsenek is rajta gyors kanyarok, ennek ellenére pénteken mindkét pilóta jól szerepelt.
Vettel konkrétan megnyerte a Kanadai Nagydíj második szabadedzését, és ekkor Webber is az előkelő negyedik helyen végzett. A csapat tehát a vártnál jobban kezdett, amin maguk a versenyzők is meglepődtek.
Sebastian Vettel (5. és 1. helyezés):
"Úgy tűnik, minden rendben, és versenyképesek vagyunk. Itt kulcsfontosságúak a gumik - a végén mindenki csúszkált, inkább ralikrosszra emlékeztetett a dolog, mint Forma-1-re. A pálya délelőtt még nagyon szűz volt, de ez normális és a folytatásban javulni fog. Az ilyen pályáknak az a titka, hogy nem szabad kétségbe esni, mert akkor megnehezíthetik a dolgodat. A két edzés közt csak apró módosításokat hajtottunk végre."
Raikkönen lehet Kubica csapattársa a Renault-nál
Olasz lapértesülések szerint a Renault kivetette hálóját Kimi Raikkönenre, akit a jövő évben Robert Kubica csapattársaként szeretne foglalkoztatni a Forma-1-ben, miután nincs teljes mértékben megelégedve a hullámzó teljesítményt nyújtó újonc Vitaly Petrovval.
Bár sokak szerint a sportág első orosz versenyzője kiválóan teljesít eddig az idei évben, a francia alakulat vezetése nem teljesen ért ezzel egyet, és leginkább azt kifogásolja, hogy borzalmasan egyenetlenül teljesít.
Az általában jól értesült Autosprint úgy tudja, hogy a Renault éppen ezért Petrov leváltásán gondolkodik, és készen áll megkeresni a jelenleg a rali-világbajnokságban szereplő Raikkönent, akit már a tavalyi évben, még visszavonulása előtt is megkörnyékezett.
A Ferrari egykori világbajnokát korábban a Red Bull Racing istállóval hozták szóba, hiszen jelenleg az energiaital-gyárosok által szponzorált Citroen Junior csapatát erősíti a WRC-ben, ám az osztrák tulajdonú csapat hetekkel ezelőtt megerősítette, hogy változatlan felállással áll rajthoz 2011-ben.
A McLaren és a Mercedes felállása szintén nem változik, ahogy a Ferrari is bejelentette a múlt héten, hogy hosszabbított Felipe Massával, így 2012-ig ott sem változik semmi, így Raikkönen számára talán a legjobb választás a Renault lehet, ha valóban vissza akar térni.
A Renault egy gyenge téli tesztsorozat után kiválóan teljesít az idei évben, Kubica már két alkalommal felállhatott a dobogóra, és a franciák egy igen agresszív fejlesztési programon vannak, melynek gyümölcsét 2011-ben learathatják.
Az Eric Boullier által irányított csapat egyébként a Force India jelenlegi sztárját, Adrian Sutilt is kiszemelte, aki akkor kerülhet képbe, ha valamiért nem sikerül megegyezniük Raikkönennel.
Vettel szerint pánikra semmi ok
Vettel szerint már a jövő hétvégén visszavághat a Red Bull Racing.
Annak ellenére, hogy zsinórban másodszor is kikapott a McLarentől, a Red Bullnak mindene megvan ahhoz, hogy visszatérjen a mezőny élére, így a csapatnak semmi oka nincsen a pánikra, figyelmeztetett Sebastian Vettel.
Bár az energiaital-gyárosok nagy fölényben kezdték az évet, a sorozatos technikai problémák, és más események (pl. törökországi ütközés) megakadályozták őket abban, hogy pontokra váltsák az RB6 kiváló teljesítményét, így a szezon nyolcadik állomására elvesztették a vezetést mindekét bajnokságban.
* én hiszek neked és benned is.
A Red Bullt nem lepte meg a McLaren ereje
A Red Bullnál úgy érzik, hogy egyszeri esetről van szó.
A Red Bull Racing vezetése kijelentette, hogy egy cseppet sem lepte meg a McLaren kiváló teljesítménye a hétvégi Kanadai Nagydíjon, ahol a wokingi gárda zsinórban második kettős győzelmét aratta, mellyel az egyéni bajnokságban is átvette a vezetést ellenfelétől.
Christian Horner, az energiaital-gyárosok csapatfőnöke azonban mindenkit nyugalomra intett, mert úgy gondolja, hogy még semmi nincs veszve, egyébként is már korábban tisztában voltak azzal, hogy a McLaren versenygépének fog kedvezni a montreali pálya.
Alonso még nem mondott le a vb-címről
Annak ellenére, hogy a Ferrari az elmúlt versenyen csúnyán alulmaradt riválisaival szemben, Fernando Alonso úgy gondolja, hogy csapatának még minden esélye megvan arra, hogy megszerezze a bajnoki címet az idei évben. „Úgy gondolom, hogy jó pozícióban vagyunk ahhoz, hogy harcba szálljunk a bajnoki címért” – mondta a spanyol versenyző, aki a szezonnyitó óta egyszer sem tudott felállni a dobogó legmagasabb fokára, ám mindössze csak 14 pont a lemaradása a világbajnoki tabellán
Utolsó kommentek