www.kimiraikkonen.com

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

kicsi kincsem győzött.

2010.06.27. 21:23 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: A legfontosabb, hogy Mark jól van

Megnyerte az Európa Nagydíjat Sebastian Vettel, nyilatkozata első mondatai mégis csapattársa, Mark Webber felé irányultak. Vettelnek a rajtnál és a biztonsági autós fázist követő pillanatokban voltak egyedül nehézségei.

"Látva a képeket a legfontosabb az, hogy Mark jól van a nagy baleset után"- mondta Vettel a hatalmas esésről, melyet sérülés nélkül vészelt át az ausztrál. "Mindez jól mutatja, hogy az autók egyre biztonságosabbak, és persze azt is láthatjuk ebből, hogy még mindig vannak kockázatok."

"Néhányan hiányolják a látványosságot, mondván, hogy a mai F1 unalmas a 30 évvel ezelőttihez képest, de az olyan napokon, mint a mai, emlékeztetőt kapunk arról, hogy a tempó óriási, és ha valami rosszul sül el, az igencsak látványos tud lenni"- védte meg a szériát Vettel.

A valenciai futam rajtjánál Lewis Hamilton a harmadik helyről lépett fel Vettel mellé: "Az 1-es kanyarban láttam, hogy Lewis elég későn lépett a fékre, próbáltam neki annyi helyet hagyni, amennyit csak lehetett. Elég közel jött, és nem tudtam mi mást tenni, vagy még jobban balra tartani. Azt hiszem összeértünk, éreztem az ütést, néhány kanyaron át figyeltem az autót, de nem volt semmi baja. Valószínűsítem, hogy a rázókő megdobta őt."

Webber a 10. körben nagy tempó mellett szaladt rá Heikki Kovalainen Lotusára. A Red Bull a levegőbe emelkedett, majd többszörös szaltót bemutatva a gumifalban landolt. A pálya takarítást igényelt, ekkor érkezett a safety car, ami újra Vettel nyakára hozta a mezőnyt: "Az új rajt kemény volt. Blokkoltak a kerekek, próbáltam védekezni, de lehet egy kicsit elkéstem vele. El is fékeztem a jobb elsőt egy ponton, de miután megtudtam, hogy Lewis áthajtásos büntetést kapott, saját ritmust vettem fel, és azon voltam, hogy hazahozzam az autót."

Vettel a szezon harmadik futamán, Malajziában nyert legutóbb. Újabb győzelmével a bajnokság harmadik helyére lépett fel.

Vettel nyert a konfliktusokkal teli Európa Nagydíjon

A két Red Bull Racing közül az egyik futamot nyert, a másik viszont óriási balesetet szenvedett az Európa Nagydíjon. Sebastian Vettel mögött a két McLaren: Lewis Hamilton és Jenson Button ért be a 2. és 3. helyen. Mark Webber sértetlenül szállt ki összetört autójából.

Az 57 körös valenciai futamnak 46 Celsius-fokos pályán vágtak neki a pilóták. Az első két sorban Sebastian Vettel, Mark Webber, Lewis Hamilton és Fernando Alonso sorakozott fel. Forrt a pálya fölött a levegő, ahogy a 24 versenyző a rajt pillanatára várt, a többség lágyabb abroncsokkal autóján. A kivételt Michael Schumacher, valamint a Lotus és a Virgin pilótái jelentették.

Vettel kiválóan kapta el a rajtot, a Red Bull Racing másik versenyzőjét, Webbert azonban Hamilton már az első kanyarban megfogta. Az ausztrál mellett a ferraris Fernando Alonso is elment. Webbert alaposan összezavarhatta a eseménysor, mert egészen a kilencedik helyig esett vissza az első kör végére.
 

Hamilton (balra) a rajtnál ráijesztett Vettelre


Jarno Trulli volt az első, aki kiállt a bokszba, igaz nem ekkor tervezte, de összeütközhetett valakivel, mert első szárnyat kellett kicserélnie a Lotus szerelőgárdájának. Michael Schumacher is nagyot rajtolt, a 15.-ről a 11. helyre lépett fel, Sébastien Buemit gyötörte, hogy beléphessen a top 10-be.

Hamilton rádión közölte a csapatával, hogy vibrál az autó, nem vélteltenül: a Vettellel való ütközés az első kanyarban ugyanis nyomot hagyott a McLarenen - letört egy légterelő elem az MP4-24-ről, amikor a brit megpróbált beszúrni a német mellé. Mögöttük Alonso, Felipe Massa, Robert Kubica, Jenson Button, Rubens Barrichello, Nico Hülkenberg, Webber és Buemi volt az első tíz az ötödik körben. Nico Rosberg a 14. helyen haladt, Jarno Trulli pedig másodjára már végleges állt ki a bokszba. Valószínűleg a sebességváltó elektronikája mondta fel a szolgálatot.

A középmezőnyben Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi, Rosberg, Vitalij Petrov, Pedro de la Rosa, Jaime Alguersuari vonatozott, a sor legvégén pedig az újonc csapatok foglalták el már jól megszokott helyeiket.

A 8. körben Webber is kilátogatott a bokszba egy kerékcserére, így tudták kiemelni az ausztrált a forgalomból, ugyanis beszorult az egyik Williams mögé. A Red Bull pilótájának nem csak a rajt nem sikerült, még a kerékcserébe is hiba csúszott: a bal első kerék még nem szerette volna abbahagyni a versenyt. Webber a 19. helyre tért vissza.

A kilencedik körben óriási baleset történt. Webber Heikki Kovalainen Lotusát kapta telibe féktávon. A finn egy ideig még tovább tudott menni, Webber a gumifalban állt meg, sértetlenül hagyta el a cockpitet. A momentum félelmetes volt, Webber szerencséje pedig nagy. Az első kerekeitől és vezető szárnyaitól megfosztott Red Bull az ütközésnél a levegőbe emelkedett, majd fejjel lefelé földet érve vízszintesen megforgott saját tengelye körül. Webber mérgesen kivágta a kormányt a bukótérbe vágódott autóból, repült utána a cockpit kivehető felső eleme is. Sárga sisakját hátrabillentette, a mozdulaton úgy látszott, talán vett egy mély levegőt, amikor realizálódott benne, milyen veszélyes szituációba keveredett.

A mezőny a bokszba hajtott, a safety car miatt ugyanis lassítani kellett a tempón. Hamilton is kihasználta az alkalmat és első szárnyat cserélt. Schumacher a 12. körben állt ki, azzal együtt, hogy rajta a kemény keverék volt. A német a teljes mezőnyt elengedve indulhatott csak tovább a bokszból.

A 14. körben Schumacher megint kiment, visszatették neki a kemény keveréket, ami érthető lépés volt a két körrel korábbi érthetetlen és eltaktikázott kihívását követően. A biztonsági autó mögött Vettel, Hamilton, Kobajasi Kamui , Button, Barrichello volt az első öt sorrendje. A célegyenesre fordítónál Hamilton benézett Vettel mellé, az elsőzés azonban nem jött össze. A kavarodás közben Alonso a kilencedik helyért küzdött meg Hülkenberggel, akinek a top tíz kapujában nyilvánvaló volt, hogy nem számíthat fáklyás menetre. Massa a másik Ferrarival a 17. helyen haladt.

A huszadik körben már csak hárman voltak, akik nem voltak kint a bokszban: Kobajasi a harmadik helyen, a két Virgin pedig a 18. és 19. pozícióban. A versenybírák jelezték, Hamiltonnal kapcsolatban vizsgálódnak. Néhány körrel később kiderült az ok: nem sorolt be a safety car mögé, amikor az behajtott a pályára Webber balesetekor. Bokszutca-áthajtással büntették.

A McLaren pilótájával nem sokkal korábban rádión közölték azt is, hogy spóroljon az üzemanyaggal, és hagyja Vettel üldözését későbbre. A 13. helyen autózó Rosberget pedig figyelmeztették, a túlmelegedés határán vannak a fékei.

Hamilton és Vettel felváltva futották meg a leggyorsabb köröket. A mclarenes a 28. körben ment ki a bokszba letölteni a büntetését, ám mivel bőven volt előnye, változatlanul a második helyre ért vissza. Hátránya Vettelhez képest 15 másodperc volt. Miután minderről értesült, Alonso kissé nehezményezte, hogy Hamilton "ennyivel megúszta" a biztonsági autó megelőzését, míg neki, egy teljes kört sokkal lassabb tempóban kellett megtennie.

A verseny felénél Kobayasi - kiállás nélkül - továbbra is a harmadik helyen ment, mögötte Button, Barrichello, Kubica, Buemi, Sutil, Alonso, Hülkenberg volt az első tíz. A Mercedes pilótái közül Rosberg a 13., Schumacher a 17. volt. Massa a 15. helyen autózott a Ferrarival.

A mezőny két utolsó tagja is jól elvolt egymással, Timo Glock a 20. helyért harcolt Bruno Senna ellen, amikor bezavart a játékukba Hamilton, a két lekörözött ekkor a lehető legjobban tette a dolgát. Amikor azonban Button és Kobajasi megérkezett, már nem volt problémamentes az elengedés. Glock úgy tért vissza az ideális ívre Senna elé, hogy összeértek, a német defektet kapott, a brazilnak megsérült az első szárnya, a két lekörözőt pedig feltartották.

Schumacher húsz körrel az Európa Nagydíj leintése előtt harmadjára is a bokszba látogatott, megint feltették a lágyabb gumikat, amiket a verseny első szakaszában már egyszer megkapott.

Kard ki kard csatát vívott egymással Sutil és Buemi is a 7- 8. helyen. Alonso érkezett meg mögéjük. A svájci azonban összeszedte magát, és elnyúlt a Ferraritól.
 

A mclarenesek a dobogón közrefogták Vettelt - a futamon csak messziről üldözték



A versenybírák újabb üzenetet küldtek: közel tíz autót vizsgálnak meg később, a safety car fázisa alatt történtek miatt, de minderre csak a verseny után kerül majd sor. Az említettek között volt: Button, Barrichello, Hülkenberg (kiesett az 51. körben: szétégett a kasztni a kipufogónál), Liuzzi, de la Rosa, Petrov, Sutil, Kubica, Buemi.

Kobajasi három körrel a vége előtt érkezett meg először a bokszba a verseny folyamán, és a 9. helyre ért vissza a lágyabb gumikon. Az utolsó körben ennek köszönhetően megfogta Alonsót majd Buemit is, így a japán végül a 7. lett.

Rajt-cél győzelmet aratott tehát Vettel, aki ezzel második győzelmét szerezte a szezonban. A második helyen befutó Hamilton tovább növelte előnyét a bajnokság első helyén. Csapattársa, Button pedig a hetedik helyről rajtolva lett harmadik a valenciai futamon.

A folytatásra a Brit Nagydíjon kerül sor, két hét múlva.


A Forma-1-es Európa Nagydíj leintése után néhány órával a versenyfelügyelők megszülték a döntést, és kilenc pilótát is 5 másodperces időbüntetéssel sújtottak, amiért megszegték a biztonsági autós szabályt. A pontszerzők sorrendje minimális mértékben változott.

 

Európa Nagydíj
2010. június 27. vasárnap
Végeredmény
1.Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:40:29.57125.0 pont
2.Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+0:05.04218.0 pont
3.Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
+0:07.658 + 5 mp büntetés15.0 pont
4.Rubens Barrichello
[Williams]
+0:20.627 + 5 mp büntetés12.0 pont
5.Robert Kubica
[Renault]
+0:22.122 + 5 mp büntetés10.0 pont
6.Adrian Sutil
[Force India]
+0:25.168 + 5 mp büntetés8.0 pont
7.Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
+0:30.9656.0 pont
8.Fernando Alonso
[Ferrari]
+0:32.8094.0 pont
9.Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
+0:31.299 + 5 mp büntetés2.0 pont
10.Nico Rosberg
[Mercedes GP]
+0:44.3821.0 pont
11.Felipe Massa
[Ferrari]
+0:46.621 
12.Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
+0:42.414 + 5 mp büntetés 
13.Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
+0:48.239 
14.Vitalij Petrov
[Renault]
+0:43.287 + 5 mp büntetés 
15.Michael Schumacher
[Mercedes GP]
+0:48.826 
16.Vitantonio Liuzzi
[Force India]
+0:45.890 + 5 mp büntetés 
17.Lucas di Grassi
[Virgin]
+ 1 kör 
18.Karun Chandhok
[Hispania Racing]
+ 2 kör 
19.Timo Glock
[Virgin]
+ 2 kör 
20.Bruno Senna
[Hispania Racing]
+ 2 kör 
21.Jarno Trulli
[Lotus]
+ 4 kör 
Leggyorsabb kör
 Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:38.766 (54. kör) 
Kiesők
22.Nico Hülkenberg
[Williams]
51. körben + 5 mp büntetés 
23.Mark Webber
[Red Bull Racing]
10. körben 
24.Heikki Kovalainen
[Lotus]
10. körben 

Alonso teljesen kikelt magából a verseny után

Fernando Alonso nagyon dühösen nyilatkozott a spanyol médiának, mert úgy érzi, hogy a sportfelügyelők nem végezték jól a munkájukat, sőt mi több, megmanipulálták a versenyt, és lehetetlen helyzetbe hoztak egyeseket, köztük csapata versenyzőit.

A kétszeres világbajnok az előkelő harmadik helyen haladt, közvetlenül nagy ellenfele, Lewis Hamilton mögött, mikor Mark Webber horrorisztikus balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót Valenciában.

Míg a Ferrari versenyzői betartották a szabályokat, és lelassítottak a biztonsági autó mögött, amely éppen akkor érkezett ki a pályára, mikor a célegyenes végén voltak, Hamilton mit sem törődve a szabályokkal, megelőzte a biztonsági autót, mellyel hatalmas előnyre tett szert.

Bár később egy áthajtásos büntetést kapott emiatt, így is vissza tudott térni a második helyre, hiszen a sportfelügyelők olyan későn hozták meg döntésüket, hogy addig komoly időkülönbséget tudott kiautózni.

Alonso azzal, hogy tartotta magát a szabályokhoz, és egy körrel később állt ki új gumikért, visszacsúszott a középmezőnybe, és végül csak a kilencedik pozícióban végzett, így joggal érezheti úgy, hogy sportszerűtlen döntés született.

„Bosszantó a dolog, nem számunkra, hiszen ez a versenyzés, hanem a rajongók számára, akik kilátogattak a helyszínre, és egy megmanipulált versenyt nézhettek” – mondta Alonso a spanyol médiának.

„Kiválóan mentünk, a harmadik helyen voltunk egy remek rajtot követően. Aztán a biztonsági autót beküldték a pályára, ami nem volt a legszerencsésebb számunkra, de Hamilton megelőzte a biztonsági autót, és az orvosi autó mellett is elment a sárga jelzés alatt, amit még soha nem láttam."

„Mindössze méterekre voltunk egymástól, és ő a második, én pedig a kilencedik helyen végeztem, tehát felmerül a kérdés, hogy hol itt az igazság.”

A sportfelügyelők egyébként kilenc versenyzőt vizsgálnak a futam után, akik feltehetően túl gyorsan hajtottak, mikor a biztonsági autót beküldték a pályára. Amennyiben a szóban forgó versenyzők időbüntetést kapnak, Alonso felugorhat a negyedik pozícióba.

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr342114446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása