www.kimiraikkonen.com

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Sebastain mellett..Marko..:))

2010.07.19. 14:30 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettelnek több oka lenne vádaskodni, véli Marko

Mindig az ő autója romlott el, nem Webberé

A Red Bull sportprogramját irányító Helmut Marko szerint Mark Webber tévúton jár, ha összeesküvést gyanít maga ellen, sőt inkább Sebastian Vettelnek lenne oka erre. Hans-Joachim Stuck szerint meg kellene válni a folyton Webbert kritizáló tanácsadótól.

Helmut Marko újabb nyilatkozatával bizonyította, hogy nem ő Mark Webber első számú szekértolója a Red Bull táborában.

Dietrich Mateschitz Red Bull-főnök motorsport-tanácsadója már az isztambuli ütközésért is az ausztrált tette felelőssé, a silverstone-i szárnymizéria után pedig arról beszélt, hogy hosszú távon Sébastien Buemit látná szívesen Webber helyén.

Most úgy vélekedett, hogy inkább Sebastian Vettelnek lenne oka arra gyanakodni, hogy a csapata ellene dolgozik, hiába szerelték le a kedvéért Webber autójáról az új első szárny egyetlen épen maradt példányát a Brit GP időmérő edzése előtt.

"Ha Mark azt hiszi, hogy hogy összeesküdtünk ellene Vettellel, tévúton jár" - nyilatkozta Marko az Auto Motor und Sportnak. - "Vettel helyében én éppen az ellenkezőjét gyanítanám. Melyik autón támadtak állandóan problémák? Netán Marknak gyűlt meg a baja egy rossz gyújtógyertyával, meglazult kerékkel, törött fékkel, hibás kasztnival, problémás váltóval és meglazult orrkúppal?"

"Ezzel összehasonlítva Mark néhány karcolással úszta meg az idényt."

Marko, akinek F-1-es pályafutását az 1972-es Francia Nagydíjon egy szemébe pattanó kavics törte ketté, hozzátette: ahelyett, hogy csapatát kritizálja, mint a Brit Nagydíj leintése után, Webbernek inkább hálálkodnia kellene.

"Mark kiváló szezont fut, és rengeteget fejlődött, de nem szabad elfelejtenie, hogy sokkal tartozik ennek a csapatnak. Hol volt két évvel ezelőtt? Nem is álmodhatott futamgyőzelmekről" - mondta az osztrák. - "Nekünk nem számít, ki lesz a világbajnok, az a lényeg, hogy egy Red Bullban üljön."

Marko ezzel a mondattal sem győzte meg elfogulatlanságáról Hans-Joachim Stuckot, a Volkswagen sportnagykövetét. A német veterán szerint mind Markótól, mind Christian Horner csapatfőnöktől meg kellene válni, és a Toro Rossót irányító Franz Tost kezébe kellene adni a Red Bull Racinget.

"Abszolú felháborító volt, amit a menedzsment Nagy-Britanniában művelt" - írta Stuck a Tageszeitungban vezetett rovatában. - "Bárki is hozta a döntést, hogy le kell venni az új szárnyat Webber autójáról, ezzel kiérdemelte a végkielégítését. Christian Horner csak egy báb, a szálakat Marko mozgatja Dietrich Mateschitz számára. Mateschitznek úgy kell reagálnia a történtekre, hogy új embert helyez a Red Bull élére, Tost pedig minden szempontból az F-1 egyik legjobb menedzsere."

Vettel szerint Webber most mutatta meg igazi arcát

Silverstone-i győzelme után Mark Webber a sajtó nyilvánossága előtt meglepő őszinteséggel beszélt arról, mennyire kiborította őt a Red Bull szombati döntése, és hogy a hétvégén történtek fényében ma már átgondolná szerződéshosszabbítását a csapattal. A szárnymizéria kedvezményezettje, Sebastian Vettel mindazonáltal úgy véli, az ehhez hasonló megjegyzések a tisztelet hiányáról árulkodnak, de örül, hogy legalább megismerte csapattársa valódi énjét. "Itt most valaki megmutatta igazi arcát. Engem mindenesetre úgy neveltek, hogy az emberek tiszteletet tanúsítanak a másik iránt. Az ilyen ügyek egyszerűen nem tartoznak a nyilvánosságra, a csapaton belül kellene elintézni" - mondta Vettel a Bildnek.

Mateschitz: A csapatvezetés nem szólhat bele a Vettel-Webber csatába!

 

A Red Bull versenyzők közti vita a vezetőség ügye lett, vagy nem szól bele a dolgokba?
Dietrich Mateschitz
: "Természetesen beleszólok, mert nincs más választásom. Különben pedig ezt az egész ügyet sokkal drámaiabban adják elő, mint amennyi dráma valójában a hátterében van."

Sokan kételkednek abban, hogy minden rendben van és béke honol a csapatnál.
Dietrich Mateschitz:
"Még egyszer: Nincsen sem egyes, sem kettes számú versenyzőnk. Mindkét pilóta azonos autóval versenyezhet. Az új szárnnyal felmerült probléma egy egyszeri eset volt."

Valóban csak a bajnoki pozíciója miatt kedveztek Vettelnek?
Dietrich Mateschitz
: "Nagyon kicsi volt a különbség a két szárny között, időben szinte nem is mérhető. Talán pár ezredmásodperc. A csapatvezető, Christian Horner azt mondta, hogy az új szárnnyal Vettel kedvezőbb menettulajdonságokról számolt be, ezért több haszna van belőle."

Ön is részt vesz a döntéshozatalban?
Dietrich Mateschitz
: "Általában igen, mert folyamatosan telefonos kapcsolatban vagyunk. Jelen esetben azonban nem voltam érintett. Sajnos a csapat belső és külső kommunikációja nem volt tökéletes. A sajtó pedig lecsapott."

Érthető Mark Webber bosszúsága?
Dietrich Mateschitz
: "Érthető, hogy Mark számára ez egy kellemetlen helyzet volt, nagyon váratlanul érte. De mint mondtam, a bolhából csináltak elefántot. Két versenyzőnk is harcban áll a bajnoki címért, amit sok más csapat irigyel."

Ki fog nyerni?
Dietrich Mateschitz:
"Ha engem kérdez, akkor azt mondom, hogy az egyik Red Bull pilóta. A boxból azonban ebbe nem szabad beavatkozni, mert az csak problémákhoz vezet."

Miért tiltakozik ennyire egy egyes számú pilóta ellen?
Dietrich Mateschitz
: "Mert ez nem egyezik az elveimmel, én másképp képzelem el az autósportot. Nincsen programozható világbajnok. A mi versenyzőink tudják, hogy meg kell verniük a másikat, miközben szükségük van a csapattársukra, ami számos pontot orozhat el a többiektől."

Valóban két részre szakadt a csapat?
Dietrich Mateschitz
: "Nem, nincsenek frakciók, az viszont világos mindkét (szerelői) brigád a saját versenyzőjét támogatja. Értük ténykednek, együtt nevetnek és sírnak velük."

Megfelelően kezelték a válsághelyzetet?
Dietrich Mateschitz
: "Nem volt túl diplomatikus, sőt talán helyes sem. De nézzük csak meg mi volt Isztambulban: Ha Sebastiant kérdezed, azt mondja, hogy ő aztán nem hibás, Mark pedig azt, hogy ő sem."

Mark Webber silerstone-i kirohanása nem volt tűrhetetlen?
Dietrich Mateschitz
: "Felesleges volt, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem Mark hibázott."

Nem adott szájkosarat a versenyzőinek?
Dietrich Mateschitz:
"Ez nem a mi stílusunk. Mindenki elmondhatja az igazságot, ami az egyik legfontosabb alapszabály a Red Bullnál."

Még egyszer, Ön Vettel és Webber bajnoki címének is egyformán örülne?
Dietrich Mateschitz
: "Egyiknek sem örülnék jobban, mint a másiknak."

Ön kizártnak tartja, hogy a csapat sikerei veszélybe kerülnek, ha a jövőben is így folytatódnak a dolgok?
Dietrich Mateschitz
: "Szerintem elég valószínűtlen, de semmit sem lehet kizárni. Ha mégis, hát Istenem, ilyen az autósport. Nem véletlen, hogy az autóversenyzést, vérrel, verejtékkel és könnyekkel jellemzik."

 

Vettelt 120 ezer rajongó várta a szülővárosában

 

Sebastian Vettelt 120 ezer lelkes szurkolója várta a szülővárosában, Heppenheimban, ahol egy Formula-1-es autóval bemutatózott a közönségnek.

"Egy kicsit aggódtam, hogy kevesen jönnek majd el, de lehengerlő volt, hogy milyen sokan megtiszteltek a jelenlétükkel." –idézi a Sport Informations Dienst a német pilótát, aki egy egy kilométer hosszú, ideiglenes versenypályán szórakoztatta a publikumot.

"Ez nagyon mókás volt, mert általában itt csak 50 kilométeres óránkénti sebességgel lehet haladni. Remélem, hogy nem volt sehol radar. Bízom benne, hogy nem zavartuk meg az emberek nyugalmát, mert néhányan kinéztek az ablakokból. Nagyszerű volt a nap, és köszönöm mindenkinek, aki eljött. Ez sokat jelent nekem."

A rendezvény kisebb szépséghibája volt, a Red Bull autója váltóhiba miatt megadta magát, a rajongók kedvét azonban nem szegte a kellemetlenség.

 

Peter Sauber szembeszállt Markóval Räikkönen szerződtetéséért

 

A Red Bull számára a Formula-1-es szereplés remek reklámlehetőség, a globális nézőszámok révén a cég üzenete több tízmillió sportszerető emberhez jut el. Az energiaital-gyártó nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz számos üzletben van jelen, ezért nem tud elegendő időt fordítani a Formula-1-re. A salzburgi szakember emiatt a korábbi F1-es pilótát és Le Mans-i győztest (1971), Helmut Markót bízta meg az autósporttal kapcsolatos feladatok felügyeletével.

"A Red Bull Racingnél és Toro Rossónál is Markóé az utolsó szó." – vélekedik a háromszoros bajnok, Niki Lauda.

A Motorsport Aktuell értesülései szerint az sem véletlen, hogy a cég Sebastian Vettelre épít. A fiatal német pilóta 14 esztendősen került a Red Bull táborába, és azóta szoros kapcsolatban áll Markóval, aki végig nagy gondot fordított Vettel fejlődésére.

A svájci hetilap úgy tudja, hogy Marko nemcsak a versenyzőkkel folytatott tárgyalások során ragaszkodik az elképzeléseihez, az üzleti ügyekben szintén. 2000-ben emiatt hiúsult meg a Sauber csapat részleges megvásárlása, ugyanis Marko ragaszkodott ahhoz, hogy őt illesse meg az utolsó szó joga, Peter Sauber azonban nem akart ilyen egyezséget kötni.

Az osztrák szakember azt szorgalmazta, hogy a kedvezőbb áron elérhető Enrique Bernoldit ültessék az autóba, Peter Sauber azonban nem kért ebből, és Kimi Räikkönent szerződtette a helyére, mivel már ekkor felismerte a finn pilóta tehetségét. A többi már történelem.

Vettel: Egyesek túlságosan önfejűek

 

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel úgy véli, hogy csapattársa, Mark Webber hibát követett el azzal, hogy kettes számú pilótának titulálta magát az Angol Nagydíj után. Az ausztrál pilóta később megbánta a kijelentését, miközben fiatal márkatársa azt hangoztatja, hogy düh ide vagy oda, nem volt helyénvaló a vádaskodás.

"Mindig a csapat az első, de egyes versenyzők hajlamosak arra, hogy kissé önfejűen szemléljék a dolgokat, mint jelen esetben is történt." – jelentette ki a 23 éves pilóta a Spiegelnek adott interjúban, majd hozzátette: "Nincs csapatsorrend nálunk. Mindig az van előrébb, aki éppen gyorsabb."

"Mindig a csapattársad a legfőbb ellenfeled, mert azonos autóval lép pályára. Ami a kettőnk kapcsolatát illeti, egy kicsit távolságtartó vagyok Markkal. Ha kell, együtt tudunk dolgozni, hogy előrevigyük a csapatot, különben pedig mindenki magának kaparja ki a gesztenyét." – folytatta a hétszeres futamgyőztes, akinek nagy céljai vannak.

"Meg akarom nyerni a bajnoki címet, ugyanis a Formula-1-ben nemcsak a részvétel a fontos. Szükségem van az önigazolásra, hogy jobb vagyok, mint a többiek."

Vettel nemcsak önmagában bízik, korábbi példaképét, Michael Schumachert sem akarja leírni. "Nem könnyű három év után visszatérni, még akkor sem, ha valaki soha nem tűnt el igazán a porondról. Az autók sokat változtak és a gumik is. Sok minden nem olyan már, mint azt Michael megszokta. Biztos, hogy egyenesbe fog jönni, mert ha valakinek sikerülhet, akkor neki biztosan. A testbeszédén nem látszik, hogy bizonytalan lenne vagy pánikolna."

Marko: Két éve hol is volt Webber?

 

A Red Bull Racing egy számára eddig ismeretlen problémával találta szembe magát a 2010-es évadban: Mindkét versenyzőjük esélyes a bajnoki cím megszerzésére, ami több alkalommal is konfliktushoz vezetett: A vita Isztambul után Silverstone-ban is elmérgesedett, Mark Webber mindkét esetben úgy érezte, hogy neki csak a másodhegedűs szerepe jut.

A salzburgi brigád tanácsadója, Helmut Marko nem tolerálja ezt a hozzáállást. "Ha Mark beképzeli magának, hogy a csapat és Vettel összeesküdött ellene, akkor nagyon rossz úton jár. Ennyi erővel Vettel is gyanakodhatna. Kinek az autója is megy rendszeresen tönkre? Marknak volt problémája a gyújtógyertyával Bahreinben, vagy a nem megfelelően rögzített kerékkel Ausztráliában, esetleg ő szenvedett a stabilizátorral és a sérült féktárcsával Barcelonában, valamint a sérült kasznival Monacóban? Talán az ő váltója ment tönkre Montrealban, vagy nála szakadt le az első légterelő Silverstone-ban? A válasz: Nem! Mindezt figyelembe véve, Mark még jól megúszta."

Marko az Auto Motor und Sportnak adott interjúban hangsúlyozta, hogy örül Webber sikereinek, a kettes számú pilóta sztorit azonban nem veszi jó néven. "Mark remek szezont teljesít, sokat javult, de nem szabad megfeledkeznie arról, hogy sokat köszönhet a csapatnak. Hol is volt két éve? Még csak nem is álmodhatott győzelmekről. Most olyan autója van, amivel saját erőből nyerhet. Nekünk mindegy, ki nyeri a címet, a lényeg, hogy Red Bull autóban üljön."

Sutil kilépne Vettel árnyékából

 

Már javában folynak az előkészületi munkálatok a 2010-es évad 11. megmérettetésének otthont adó Hockenheimringen: A hat fős német versenyzői tábornak köszönhetően eddig több mint 60 ezer belépőjegyet értékesíttettek, így nem csoda, hogy a pilóták valamennyien jól akarnak szerepelni a hazai közönségük jelenlétében.

"Ez a verseny különleges lesz a hazai rajongóknak, még akkor is, ha a Mercedes jelenleg nem tud harcba szállni a győzelemért." – jelentette ki a Formula-1 hétszeres bajnoka, Michael Schumacher, aki négy alkalommal tudott nyerni a hockhenheimi pályán.

Csapattársa, Nico Rosberg hozzátette: "Német versenyzőként a Mercedes színeiben léphetek pályára a hazai versenyemen. Kell ennél több?"

Annak ellenére, hogy a sajtó Sebastian Vettelnek osztja a főszerepet, honfitársai is várják a hazai megmérettetésüket. "Plusz motivációt jelent, hogy számos vendég és szponzor is a helyszínen lesz. Mindent megteszek annak érdekében, hogy jól szerepeljek, és akkor talán nekem is örülni tudnak majd az emberek." – jelentette ki a Force India versenyzője, Adrian Sutil, aki Schumacher, Rosberg és Vettel mellett, Nico Hülkenberggel és Timo Glockkal osztozik majd a publikum figyelmén.

A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy az év fénypontja lenne, ha az Ezüstnyilak érnének elsőként célba. "Minden győzelemért azonos pontokat osztogatnak, mégis ha választani kellene, hogy a Hockenheimringen vagy Koreában akarunk győzni, természetesen a Német Nagydíjat választanánk."

Raikkönen készen áll maradni a raliban

 

Bár az elmúlt hetekben, hónapokban szinte az összes forma-1-es élcsapattal szóba hozták, úgy tűnik, hogy Kimi Raikkönen még legalább egy évig a rali-világbajnokságban marad, és csak azután térhet vissza a királykategóriába, méghozzá a Red Bull Racing istállóval.

„Nagyon elégedettek vagyunk azzal, amit Kimi az idei évben véghezvitt” – idézte az Autosport a Red Bull egy magát megnevezni nem kívánó alkalmazottját.

„Kimi nagyon jót tesz a Red Bull márkának, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy meghosszabbítsuk a szerződését a következő idényre.”

A Red Bull által támogatott Citroen Racing igazgatója, Olivier Quesnel is magabiztos azzal kapcsolatban, hogy sikerül megtartaniuk a finn versenyző szolgálatait a 2011-es szezonra.

„Biztos vagyok abban, hogy ez lesz a helyzet” – mondta. „Úgy gondolom, hogy abszolút benne van a raliban, és ki van éhezve a sikerre. Nagyon örülnék, ha maradna.”

A WRC többszörös világbajnoka, Sebastien Loeb is úgy gondolja, hogy Raikkönen csak profitálni tudna abból, ha még legalább egy évet maradna a raliban.

„Maradnia kellene, mert az idei év a tanulásról szól” – mondta a francia. „Az idei évben nem lehet versenyképes, és ha abbahagyja, akkor ezt az évet elveszíti. Ha viszont folytatja a következő idényben, akkor már úgy fog megérkezi a ralikra, hogy tudja, hol van.”

„Megvannak a feljegyzései, csak módosítania kell azokon, ami sokkal egyszerűbb, mint az idei év, mikor mindent a nulláról kellett kezdenie. Fejben sokkal jobban fogja ismerni az állomásokat a következő évben.”

„Biztos vagyok abban, hogy sokkal több esélye lenne jövőre, különösen úgy, hogy mindenki új autót kap.”

Maga az érintett azonban továbbra sem döntött jövőjéről.

„Nem hiányzik a Forma-1, és nagyon élvezem azt, amit csinálok” – mondta a múlt hétvégi ralin Bulgáriában.

„Azonban egyelőre még nem döntöttem el, hogy mihez fogok kezdeni a következő évben. Hamarosan meghozom a döntésemet, de erre még várni kell, talán majd a Finn Rali után bejelentést teszek.”

Raikkönen a tavalyi évben hagyta el a Ferrarit, hogy helyet biztosítson Fernando Alonsónak, és miután nem tudott megegyezni egykori munkaadójával, a McLarennel, amely végül az aktuális világbajnokot, Jenson Buttont ültette Lewis Hamilton mellé, a raliba igazolt.

A Forma-1 egykori világbajnoka sokak szerint a Red Bull Racing színeiben fog visszatérni a királykategóriába, ám mivel az energiaital-gyárosok nemrég hosszabbították meg további egy évvel Mark Webber szerződését, csak 2012-ben lesz hely számára, Sebastian Vettel mellett.

Vettel is védelmébe vette Schumachert

 

Sebastian Vettel úgy gondolja, hogy Michael Schumacher kiváló munkát végez az idei évben, és ha csapata egy ütőképes autót tud biztosítani számára, akkor ismét az élen fog harcolni, jóllehet a szezon első felében nem úgy szerepelt, ahogy azt sokan elvárták volna tőle.

A hétszeres világbajnok három év kihagyás után tért vissza a Forma-1-be, ám a szezon első felében nem tudott maradandót alkotni, és szinte kivétel nélkül kikapott csapattársától, az elmúlt futamon már harmadik dobogós helyezését megszerző Nico Rosbergtől.

Sokan már most leírták az esélyeit, sőt egyesek azt gyanítják, hogy jövőre már nem lesz ott a rajtrácson, azonban Vettel biztos abban, hogy honfitársa rátalál régi önmagára, és idővel harcba fog tudni szállni a győzelmekért.

„Az elmúlt időben igen sok kritika érte, szinte minden országban” – mondta Vettel, mikor arról kérdezték, hogy mit szól Schumacher visszatéréséhez, és az eddigi szerepléséhez.

„Úgy gondolom, hogy kiváló munkát végez, nem hiszem, hogy egyszerű lehet három év kihagyás után visszatérni. Azonban ha valaki, akkor ő képes arra, hogy túljusson a nehézségeken, és ismét az élen harcoljon.”

Vettel úgy érzi, nem csak Schumacherben kell keresni a hibát, hanem csapatában is, hiszen a Mercedes egyelőre számos problémával küszködik.

„Egyértelmű, hogy nem a legversenyképesebbek között van az autója, és kívülállóként mindig nagyon nehéz megítélni, hogy mi folyik a csapaton belül, és hogy elégedett-e azzal a technikával, amit a csapata biztosít számára” – magyarázta az ifjú német.

„Továbbra is úgy gondolom, hogy igen nagy szerepet tölt be az idei világbajnokságban. Úgy vélem, hogy a Mercedes vissza fog térni, lesznek még nagyon erős versenyei az idei évben, ahol képes lesz harcba szállni a győzelmekért.”

„Az eredményei egyelőre nem túl jók, ezt be kell vallanunk, azonban biztos vagyok abban, hogy ez meg fog változni. Véletlenül nem lehet hét világbajnoki címet szerezni, tehát rendelkezik valamivel, ami a többiekben nincs meg.”

A hétvégén kerül megrendezésre a Német Nagydíj, ahol számos versenyző szerepelhet hazai közönsége előtt, ám Vettel biztos abban, hogy a relatíve gyengébb eredmények ellenére is Schumacher lesz a hétvége sztárja Hockenheimben.

„Nem hiszem, hogy át lehetne venni a helyét, még mindig ő a legismertebb autóversenyző Németországban” – folytatta. „Neki köszönhetően, a Forma-1 egy óriási sporttá nőtte ki magát Németországban.”

„Nem gondolom, hogy az emberek ezt ennyire gyorsan elfelejtenék, bár a jó eredményeknek köszönhetően, az olyan versenyzők, mint Nico, én, vagy mások, egyre ismertebbek, de Michael fényévekkel van előttünk ezen a téren.”

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr712161128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása