www.kimiraikkonen.com

Naptár

január 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Írj ha...


Ahol nincs te, ott nincs én se. "

Kimi 4ever:) kimi gif Pictures, Images and Photos

Már nem sok van..:P

Utolsó kommentek

Ő mondta...:)

»●Boldog Névnapot●«

Persze, hogy nem.

2010.08.08. 22:45 | Andrejja | Szólj hozzá!

Vettel: Nem vagyok rossz rajtoló

 

Sebastian Vettel több alkalommal is hibázott a rajtnál az utóbbi versenyeken, a magyarországi futamgyőzelme azonban nem rajthiba miatt hiúsult meg, ugyanis a pole pozícióból indulva az élen ért az első kanyarba. Hiába gúnyolódtak rajta a Mercedes csapatnál a Magyar Nagydíjat megelőzően, hogy Schumachertől kérhetne tippeket, ami bizonyára sokba kerülne. A negyvenegy éves német pilóta rendszerint jól kapja el a rajtot, míg Vettel gyakran hibázik. A Red Bull versenyzője az Auto Bild Motorsportnak adott interjúban azonban tagadja, hogy rossz rajtoló lenne.

„A két rosszul sikerült start Silverstone-ban és a Hockenheimringen természetesen nem könnyítette meg a helyzetemet, azonban a többi futamon a legjobb rajtolók között voltam. Továbbá hétszer a pole pozícióból indulva szinte csak rontani lehet a statisztikán. Ezért is tartom feleslegesnek ezt a vitát. Hiába próbálod mindig a legjobbat kihozni magadból amikor kialszanak a lámpák, néha balul sül el.”

Nem egyszerű dolog egy Formula-1-es rajt. „Versenyzőként nagy a hibalehetőség, mert egy kicsit mindig izgulsz. Ez rendben is van így. Ha csak nyugodtan ülsz az autóban, nincs meg a szükséges feszültség.”

A 23 éves német pilóta elmagyarázta, hogy hogyan is kell elrajtolni egy Formula 1-es autóval: „A rajtkockák felé tartván megpróbálom megtalálni azt a pontot, ahol a kuplung már fog, és a rajtgyakorlat után még elvégzem az utolsó finombeállításokat. Ha megérkeztem a rajtrácsra, üresbe teszem és tartom a féket, hogy ne kezdjek gurulni. Amikor egyesbe kapcsolok, kattan egyet. Ezután kigyullad a második piros lámpa, igyekszem megtalálni a megfelelő fordulatszámot, majd próbálom tartani. Az autómban két kuplungkar van. Ha kialszik a lámpa, a bal oldalit elengedem. A másikat félállásban csúsztatom. Ezzel egyidejűleg leveszem a lábam a fékről. Néhány méter után a másik kuplungot is felengedem, majd egyre több gázt adok.”

Vettel hangsúlyozta: „Az autóban ülve több módon is eljárhatsz. A második kuplungot felengedheted túl gyorsan, vagy túl lassan, adhatsz túl sok, vagy túl kevés gázt is. Emellett még a pozíciódat is meg kell védened, és előzési kísérlet esetén blokkolnod kell. Esőben, még nehezebb ráérezni a dolgokra. Ha nagyobb a tapadás, agresszívabbnak kell lenni, ha azonban kisebb, óvatosabb leszel."

Nemcsak az álló, a biztonsági autós fázis utáni repülő rajtnál sem árt figyelni, ugyanis ha túl nagy a lemaradás az élen állóhoz képest, a versenybíróság áthajtásos büntetést szab ki, mint a Hungaroringen. "Az én figyelmetlenségem volt." – ismerte el Vettel a hibát.

A bejegyzés trackback címe:

https://manocska29.blog.hu/api/trackback/id/tr292208363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása